Flex Manager
De top 21176 Flexmanagers van Nederland
21176 professionals

 Beschikbaarheid opvragen

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

marketing manager/product manager

marketing manager/product manager

Werkervaring interimmanager

Productontwikkeling & innovatie
Apr 17 – Jul 18
interim OMRON Healthcare EMEA – Product manager
• Bloeddrukmeters: Ontwikkeling polsbloeddrukmeterrange, onderzoek nieuwe concepten.
• Luchtwegaandoeningen: Uitrol nieuwe vernevelaar met neusdouche in EMEA, onderzoek nieuw astma concept.
Okt 15 – Feb 16
interim Philips CL – Consumer marketing manager Airfryers, Amsterdam
• Ontwikkeling 2 nieuwe Airfryer accessoires.
Mrt 14 – Apr 14
interim Philips CL – Consumer marketing manager Philips AVENT, Amsterdam
• Ondersteuning productontwikkeling infant feeding categorie.
Feb 13 – Dec 13
interim Philips CL – Consumer marketing manager Beauty, Amsterdam
• IPL (ontharing met licht): dagelijks management Lumea en introductie range extensie; start ontwikkeling nieuwe Lumea range obv concept onderzoek.
• Epileren: analyse epileermarkt en advies lange termijn range positionering.
• Haircare: Concept ontwikkeling en testen India, resulterend in een lange termijn roadmap.
• On-boarding training: Ontwikkelen on-boarding training voor nieuwe Consumer marketing managers: overzicht en uitleg van het totale product ontwikkelproces, inclusief praktische kalender met achtergrond per milestone.
Jul 12 – Jan 13
interim Philips CL – Consumer marketing manager Philips AVENT, Amsterdam
• Ontwikkeling 2 peuter beker ranges, design onderzoek, positionering Philips AVENT beker ranges, dagelijks management toddler feeding and drinking.
Nov 10 – Nov 11
interim Philips CL – Consumer marketing manager Beauty, Amsterdam
• Epileren: productontwikkeling high-end epileerrange; brainstorm en schrijven nieuwe epileerconcepten; implementeren Europese summer promotie; ontwikkeling MarCom campagne Brazilië.
• Haircare: analyse krullermarkt resulterend in advies rangeopbouw en start productontwikkeling.
• Slaap: productontwikkeling nieuwe slaappropositie; prijsonderzoek; consumerinsight en concept onderzoek.
Okt 09 – Sep 10
interim ANWB – Projectleider multifunctionele lidmaatschapskaart, Den Haag
• Haalbaarheidsstudie naar het toevoegen van nieuwe functies aan de ANWB lidmaatschapskaart (Consumer insight onderzoek en wensen ANWB leden; technische en commerciële haalbaarheid met externe partijen).
Sep 08 – Feb 09
interim KPN – Product manager Glasvezel, Den Haag
• Productmanagement TV, internet en telefoon gekoppeld aan de introductie van het nieuwe glasvezelnetwerk.
• Advies lange termijn product roadmap voor TV, internet en telefoon, gebaseerd op consumenten wensen en de USPs van glasvezel.
• Aansturen 2 productmanagers.
Mar 08 – Aug 08
interim Vodafone – Pricing specialist Prepaid, Maastricht
• Ontwikkelen en analyseren nieuwe prijs proposities, o.a. bellen buitenland; concurrentie analyse; project management tarieven wijzigingen.
Jan 05 – Jul 06
vast Philips DAP - Product Director blenders, Amersfoort
• Verantwoordelijk voor wereldwijde product/marketing strategie.
• Vertalen van markt onderzoek in winnende concepten en business modellen.
• Leiden van het innovatie proces (o.a. consumer insight onderzoek) t.b.v. nieuwe product concepten op het gebied van food.
• Optimaliseren van de product range m.b.t. winstgevendheid, marketing initiatieven, verlengen product life cycle.
• Medeverantwoordelijk voor totale Food strategie/industriële strategie.
• Manage product manager.
Sep 95 – Jul 99
vast Philips DAP – Product manager Satinelle epilator, Groningen
• Verantwoordelijk voor wereldwijde product/marketing strategie.
• Managen productontwikkelproces van eerste idee t/m product introductie, resulterend in de launch van 2 succesvolle epilator ranges.
• Bepalen van de lange termijn innovatie en product roadmap.

Marketing strategie
Jan 16 – Jan 17
Interim Miele – Sr product manager, Vianen
• Marketing strategie en portfolio management voor stofzuigers, wasautomaten, drogers en espressoapparaten voor de Nederlandse markt.
• Opzet en implementatie gestandaardiseerd markt introductieproces.
• Consumer insight research service concepten van de toekomst.
Okt 14 – Aug 15
interim ANWB – interim strategisch manager, Den Haag
• Formuleren visie en strategie maatschappelijk betrokken ondernemen ANWB.
Mar 14 – Jul 14
interim SIW (Stichting internationaal vrijwilligerswerk) – Strategisch marketeer, Utrecht
• Herformuleren positionering.
Feb 03 – Jan 05
vast Philips DAP - Marketing manager Garment Care, Amersfoort
• Winst, sales en strategie verantwoordelijk voor strijkijzers wereldwijd.
• Analyse van markt ontwikkelingen en consumenten onderzoek.
• Per regio bepalen van product portfolio en prijs strategie.
• I.s.m. MarCom manager bepalen MarCom strategie.
• Bepalen van de 3 jarige financiële planning en jaarlijkse/kwartaal budgetten.
• Maandelijkse follow-up van verkopen en voorraden.
Jan 01 – Feb 03
vast Philips DAP - Marketing manager regio Latijns Amerika, Sao Paulo Brazilië
• Verantwoordelijk voor marketing strategie in de regio LATAM.
• Regionale vertaling Business Unit strategie.
• Identificeren kansen specifiek voor de regio en formuleren van groei plannen.
• Bepalen van product portfolio en prijs strategie in de regio.
• Bepalen van de 3 jarige financiële planning en jaarlijkse/kwartaal budgetten.
• Maandelijkse follow up van verkopen, voorraden en advertising.
Jul 99 – Jan 01
vast Philips DAP - Marketing manager Beauty categorie, Mexico City Mexico
• Winst, sales en marketing verantwoordelijk Philips Beauty Mexico.
• Lokale aanpassing en implementatie Philips Beauty strategie.
• Product portfolio managen o.b.v. markt en concurrentie analyse.
• Verantwoordelijk voor de introductie van Beauty producten.
• Tactisch marketing plan en promo activiteiten per retailer.

Marktactivatie
Aug 14 – Aug 15
interim
ANWB – Projectleider‘ De Lichtbrigade’ campagne, Den Haag
• Manage campagne ter promotie van noodzaak en gebruik fietsverlichting door organisatie van meer dan 2500 fietschecks op scholen, sportclubs, stations .
• Organiseren guerrilla/PR acties voor regionale en nationale PR aandacht.
Okt 07 – Jan 08
interim KPN - marketing communicatie adviseur voor KPN Business Center, Den Haag
• Opzetten en uitvoering promoties voor eigen zakelijk retail kanaal.
• Ondersteuning bij opzet nieuwe zakelijke winkelformule.
Jul 06 – Sep 07
vast
TomTom - Retail marketing manager Europa, Amsterdam
• Verantwoordelijk voor Below-the-line communicatie strategie.
• Concept creatie en productie van in-store communicatie materiaal en product trainingen voor Europese product launches en promoties.
• Centraal aansturen van productie BTL materialen voor Europa.
• Implementeren van een web-based vertaal instrument ter ondersteuning van de creatie van materialen in 15 talen.
• Ontwikkelen nieuwe in-store tools, zoals shop-in-shop.
• Implementeren e-learning, naast bestaand trainingsprogramma.
• Definiëren Marcom ontwikkel proces en op basis hiervan reorganisatie team tbv efficiëntere workflow in snel groeiende organisatie.
• Manager van een team van 8 (MarCom specialisten, product trainer, graphic designers) en lid van TomTom marketing team.

Opleiding interimmanager

Mei 2017 Zilverline – Certified Scrum Product Owner
Mar 2017 Universiteit van Amsterdam – Big Data for managers
Nov 2012 IDMK - Masterclass Crowdsourcing
Mei – Jun 2010 Nyenrode Business universiteit
Masterclass internet marketing strategie
1989 - 1995 Rijksuniversiteit Groningen
Bedrijfseconomie, afstudeerrichting marketing en markt onderzoek
- Feb '95 - Jun '95 Université Paris Dauphine – marketing
- Jul '93 - Aug '93 University of California, Los Angeles – marketing
- Sep '91 - Mei '92 Rijksuniversiteit Leiden – Sinologie, Chinese taal en cultuur

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

• Ervaren, allround marketeer met meer dan 20 jaar nationale en internationale werkervaring.
• Breed inzetbaar op het gebied van productontwikkeling & innovatie, marketing strategie en marktactivatie.
• Teamplayer met positieve en open houding, sterk in samenwerking met de verschillende disciplines binnen en buiten de organisatie.
• Combineert een sterke focus op de markt en eindgebruiker met drive voor resultaat. ‘Hands on’ projectmatige aanpak en analytisch sterk.

Talenkennis interimmanager

Nederlands: moedertaal
Engels: vloeiend
Spaans: goed Portugees: goed
Duits: goed
Frans: basis


 Beschikbaarheid opvragen

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :