Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Interim Verander-Manager

Interim Verander-Manager

Werkervaring interimmanager

1998-2003 zelfstandig interim-manager

2003 Interim Hoofd Wonen
Centraal Orgaan opvang Asielzoeker cluster Zeeland, Middelburg
gedurende 6 maanden plaatsvervanging van Hoofd Wonen (en MT-lid)
operationele aansturing Coördinatoren Wonen (4)
waarborgen continuïteit “Woon”-proces
voorbereiden personele gevolgen van de krimp, en sluiten van locaties
kerntaken:
- coachen coördinatoren
- introduceren en implementeren procesgestuurd werken
- teambuilding binnen Wonen-afdeling
- samenwerken met overige afdelingen
- herkenbaar maken van verantwoordelijkheden
- afbakenen TVB’s
- nulmeting coördinatoren voor sterkte zwakte analyse



2001-2002 Interim (Assistent) Hoofd Wonen
Centraal Orgaan opvang Asielzoeker cluster Amstel & Zaan, Amsterdam
gedurende 4 maanden ziektevervanging van Hoofd Wonen (en MT-lid)
operationele aansturing Coördinatoren Wonen (8)
waarborgen continuïteit “Woon”-proces
voorbereiden personele gevolgen van de groei, en openen nieuwe locatie
kerntaken:
- coachen coördinatoren
- introduceren en implementeren procesgestuurd werken
- teambuilding binnen Wonen-afdeling
- samenwerken met overige afdelingen
- (her)kenbaar maken van verantwoordelijkheden
- afbakenen TVB’s
- deelwerkplan Wonen 2002; in nauwe samenwerking met coördinatoren opstellen en vervolgens uitvoering vorm geven
- nulmeting coördinatoren voor sterkte zwakte analyse en aansluitend carrièrebegeleiding


2001 Interim Coach Key Services
Interpay Nederland b.v., Leusden
Gedurende 3 maanden plaatsvervanging van Coach Key Services
Verantwoordelijk voor de kwaliteit van het productieproces (workflowmanagement)
Begeleiden teammanagers bij opstartfase naar zelfsturende teams
Individuele- en teamcoaching
Bewaken formatiebeheer, tijdslijnen en productieontwikkeling


2001 Interim Coördinator Beheer/Facilitair
Centraal Orgaan opvang Asielzoekers, cluster Gooi- en Vechtstreek, Crailo
gedurende 4 maanden ondersteuning deelgebieden bij implementatie van het clusterreorganisatie traject in de uitvoerende organisatie
kerntaken:
- coaching
- begeleiding bij intermenselijke processen
- teambuilding binnen Wonen-afdeling
- sturing en ondersteuning bij implementatie processen
- teambuilding
- groepsondersteuning
- procesbeschrijvingen
- procesbewaking


1999-2000 Interim Projectmanager
E.F.F., Amsterdam
inventariseren taken en communicatielijnen
herverdelen taakstructuur tot doorzichtig organisatieschema
vastleggen bedrijfskenmerken (kwaliteitsniveau, serviceniveau, doorlooptijden, maximale orderstroom, afbakening productenpakket, etc.)
implementeren nieuwe organisatiestructuur
begeleiden en trainen nieuw gevormde afdelingen, opzetten communicatiestructuren en overlegmechanismen
inpassen nieuw registratie en voorraadbeheersysteem in de nieuwe structuur; vastleggen procedures en communicatie
inventariseren personeelsbezetting per afdeling en analyseren sterkten en zwakten
inventariseren noodzakelijke Management Informatie (nacalculatie, voorraadhoogte, bewerkingstijden, etc.)
definiëren verantwoordelijkheden en bevoegdheden
upgraden totale organisatie qua bewustzijn, analyse, verantwoording, delegeren, communicatie, overleg en toekomstperspectief

1999 Interim-manager
van Rijmenam b.v., Den Haag
agendafabriek ca. 100 man, restant van organisatie van 700 man na de afsplitsing van de winstgevende commerciële afdelingen -uitgeverijen o.a. Ryam, SVH, Trax-; onderdeel van de Van Dorp Groep. Fulltime opdracht voor 6 maanden
Fabriek met de laatste vijf jaar aanzienlijk verlies en veel pogingen tot reorganisatie; uitermate zwak management. In eerste instantie opdracht voor fabrieksleiding (cultuuromslag, probleemonderzoek, verbetertrajecten, rendement). Grote onzekerheid over voortbestaan bij reeds geplande overname. Na twee maanden besluit over sluiting fabriek en op korte termijn ontslag 75% van personeel. Vervolgopdracht voor bewaken afbouwproces, output zekerstellen, overheveling productieproces (aansturen, begeleiden, uitvoeren). Motivatie personeel ondanks slecht perspectief.
Voornaamste resultaten:
- herstellen vertrouwen in management en organisatie en noodzaak tot structurering, overleg, vastlegging, planning & communicatie
- geruisloze afbouw productieproces en geleidelijke afvloeiing personeel

Opleiding interimmanager

OVWO-B, Voorburg (1979)

HTS Confectie 'Mr. Koetsier'-Technisch/Organisatorisch, Amsterdam (1983)

diverse trainingen op het gebied van communicatie (Krauthammer), human resource management (Bax, Nyst & Zwartkruis) en kwaliteitsbeheersing

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Profiel

Creatief en zakelijk (proces)manager, waarbij kernwoorden als initiatief, organiseren, ideeën ontwikkelen en omzetten in acties van toepassing zijn. Weet door effectieve communicatie op veel niveaus zaken voor elkaar te krijgen. Onderhandelt meestal volgens win-win model, is gewend commercieel te denken en heeft een goed improvisatievermogen.
Specialisatie: verandermanagement en zelfsturende teams


Talenkennis interimmanager

nederlands, engels

Overig

Werkervaring

2003-heden eigen bedrijf

samen met partner overname i.v.m. pensionering: onafhankelijk adviesbureau voor handel & industrie. Specialisatie en omzetvergroting kwaliteitsonderzoek portable power & kleine consumenten elektronica.
Omzet groei 50% in 2003, 50% in 2005 en 70% in 2007
Afbouw arbeidsintensief en niet rendabel bedrijfsonderdeel Calibratie Viscosi-meters.
In 2003 nog actief als interim-manager, vanaf 2004 vanwege toenemende werkzaamheden fulltime in eigen bedrijf
Verantwoordelijk voor inkoop, planning, technische & financiële administratie, en klantcontact
Projecten: Automatisering rapportage, ontwerp database, bedrijfsverhuizing (24/7 testbedrijf verplaatsen; begin 2005)
In 2009 verplaatst de grootste klant zijn kwaliteitscontrole naar Hongkong, en is er ruimte voor een heroverweging van de bedrijfsactiviteiten.

1995-1997 Group Manager Production
Allpac International BV, Raamsdonksveer: handelsorganisatie, leverancier van ‘kant-en-klare’ venstermode aan bouwmarkten, grootwinkelbedrijven en home-improvement-centra volgens het concept van rendabele vierkante meters. Loondienst gedurende 1,5 jaar
verantwoordelijk voor de realisatie van het door de directie geformuleerde concept & bijbehorend groeimodel. Dit betrof zowel de interne organisatie van de afdelingen inkoop & productie als alle relaties en informatiestromen met en buiten de organisatie.
Voornaamste resultaten:
- ontwikkelen managementinformatiesysteem t.b.v. planning, voorraad beheersing, servicegraad en capaciteitsbehoefte
- structureren en beheersbaar maken van de voorraadhoogte door afstemmen verkoop-, inkoop- en productie afdelingen. Dit heeft geresulteerd in een daling van de voorraadhoogte (grondstoffen en gereed product) met 20%, met een gelijkblijvende servicegraad

1985-1995 Adjunct Directeur Productie & Organisatie
Hensen b.v., Haarlem: leverancier van bedrijfskleding volgens klantspecificatie met eigen productie faciliteiten en handelsactiviteiten. Loondienst gedurende 10 jaar.
Resultaat- en kwaliteit verantwoordelijk voor de afdelingen in- en externe productie, ontwerp & kwaliteit en logistiek (totaal 60 mensen)
Binnen het door de directie geformuleerde reorganisatieplan verantwoordelijk voor de daaruit voortvloeiende organisatiewijzigingen en de cultuuromslag van productgericht naar marktgericht binnen de gehele organisatie
Tevens als projectmanager verantwoordelijk voor het ontwikkelen en implementeren van een flexibel en klantgericht automatiseringssysteem voor orderverwerking en voorraadbeheer ten behoeve van de afdeling verkoop binnendienst
Voornaamste resultaten:
- operatie ‘Klant is Koning’ heeft van hoog tot laag het efficiënt en flexibel realiseren van opdrachten op klantspecificatie (core-business) mogelijk gemaakt. Op alle afdelingen heeft dit geleid tot ingrijpende organisatiewijzigingen
- reorganiseren productieafdeling van serieproductie naar flexibele groepsproductie resulterend in een daling van het ziekteverzuim met 10% en overhead teruggebracht van 4 naar 1,5 persoon.
- opzetten en begeleiden van de nieuwe afdeling ‘externe productie’ (met productie-eenheid in het buitenland). De gerealiseerde lage kostprijs is de winstgevende factor voor het totale productiebedrijf
- uitbreiden en stroomlijnen van interne informatievoorziening naar andere afdelingen met als resultaat beschikbaarheid van benodigde informatie op gewenste tijd, plaats en niveau. Hierdoor wordt o.a. levertijdbewaking en voorraadbeheersing mogelijk gemaakt.

1983-1985 Bedrijfsleider
Lagero b.v., Roosendaal: bonnetterie leverancier van dames- en bedrijfskleding met eigen breierij en atelier. Loondienst gedurende 2 jaar.
verantwoordelijk voor de dagelijkse leiding van breierij en atelier, totaal ca. 30 mensen.



 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :