Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Controller/Administrateur

Controller/Administrateur

Werkervaring interimmanager

Doelstelling

Het op de juiste wijze coördineren van werkzaamheden op de financiële administratie.
Een efficiënte, juiste en tijdige boekhoudkundige verwerking van alle administratieve en financiële zaken binnen de organisatie, inzicht te kunnen geven in de financiële situatie van de organisatie. Een actieve bijdrage leveren aan realisatie van het vastgestelde beleid op het gebied van de financiële administratie, loonadministratie, uren administratie en eventueel zorgen voor de juiste procedurele en (financieel) administratieve afwikkeling van het gehele proces. Verder het bevorderen van een goede en efficiënte communicatie stromen tussen de diverse afdelingen (zowel intern als extern).

Ervaringen


Opdrachtgever: Delfts Brood B.V.

Functie: Controller financiële admin /uren admin. /Salaris admin. 31-06-2012 - heden
Afdeling: F&A (Finance & administration )

Delfts Brood behoord tot één van de grootste brood fabrieken in Nederland en bied o.a. de hoogste kwaliteit als het gaat om de verschillende broodsoorten en croissanterie .

Functie : In deze functie was Raoul verantwoordelijk voor het aansturen en coördineren van
de volledige financiële administratie, loon administratie en de uren administratie met als doel de continuïteit en kwaliteit van de verschillende administraties te waarborgen binnen Delfts Brood.
Daarnaast had hij ook een adviserende rol tegen over de financiële directeur t.o.v. financieel beleid, implementeren van nieuwe financiële consolidatie pakketten,uitbreiden van de loon pakketen en was de aanspreekpunt als het ging om o.a. disputen tegen over de fiscus.



Opdrachtgever: Strukton Rail bv


Functie: Teamleider financiële administratie /uren administratie 12-09-2011 - 15-032012

Afdeling: F&A (Finance & administration )

Strukton Rail is een onderdeel van Strukton, en is een full service aanbieder voor spoorsystemen.
In zijn 90 jarige bestaan heeft Strukton nationaal en internationaal ruime ervaring en kennis opgebouwd, in diverse geprivatiseerde markten in Europa en is verantwoordelijk voor het functioneren van diverse railsystemen . Strukton opereert in verschillende landen in Europa en is
gevestigd in o.a. Nederland,België,Zweden,Noorwegen,Denemarken,Duitsland,Italië .

Werkzaamheden Strukton Rail :

In deze functie was Raoul verantwoordelijk voor het coördineren en aansturen van de financiële administratie en uren administratie (9 fte) , daarnaast beklede hij een adviserende en aansturende rol voor de salaris administratie(4 fte) op financiële en operationele vlak. Naast het bewaken van alle processen zowel financieel als niet financieel binnen verschillende administraties met als doel de continuïteit en kwaliteit van de verschillende administraties te waarborgen binnen Strukton, hield Raoul zich ook bezig met de verschillende belastingsstromen binnen Strukton, monitoren, opzetten van een nieuw doorbelastings administratie en maken van verschillende Co2 rapportages om de wagenpark administratie voor de toekomstperspectief te kunnen beheersen en de doelstelling t.o.v. van Co2 lader te realiseren .


Opdrachtgever: VolkerRail

Functie: Project Controller/ Assistent controller 28-02-2011 - 09-09-2011 Afdeling: F&C (Finance & Control )

VolkerRail is een onderdeel van Volkerwessels, en is een dynamisch bedrijf dat alles in huis heeft op het gebied van spoorwegbouw.
Of het nu gaat om het onderhoud en beheer van bestaande spoorwegen, tram, metro, sluizen,tunnels, het bouwen van compleet nieuwe railinfrastructuur of complexe aanbestedingen waar verschillende disciplines uit de infrastructuur bij elkaar komen,VolkerRail doet het allemaal.


Werkzaamheden VolkerRail Alkmaar (Project Controller) :

In deze functie was Raoul verantwoordelijk voor het administreren, bewaken en prognosticeren van de kosten en baten van projecten, in het bijzonder:
Voeren van de projectadministratie (debiteuren en crediteuren admin.), valuta hedging.
Opstellen en rapporteren van cashflow forecasts met daaruit voortvloeiende betalingsschema’s en financieel resultaat op basis van projectstatus, trendanalyses, gemaakte kosten en verplichtingen.
Signaleren van afwijkingen ten opzichte van de cashflow planning aan de Contract Manager.
Rapporteren van gegevens over begrote en gerealiseerde uren materieel en materiaal, kosten met betrekking tot onderaanneming, rente, meer en minderwerk en overige kosten in de systemen.
Rapporteren, mondeling en schriftelijk, over de financiële status dan wel afwijkingen
en ontwikkelingen van projecten en deelnemen aan project review vergaderingen.


Werkzaamheden IRS (VolkerRail, Assistent Controller) :

Als Assistent Controller was Raoul verantwoordelijk voor het ontwikkelen, onderhouden en
verzorgen van management informatie, maken van analyses en prognoses .
Hij informeerde en adviseerde het management op betreffende beleidsterreinen of betreffende disciplines over toepassingen van eenduidig beleid.



Opdrachtgever: Stichting SWZ

Functie:

Adviseur 13-12-2010 - 25-02-2011
Afdeling: Financiële administratie

Stichting SWZ (Samenwerkende Woon- en Zorgvoorzieningen) biedt professionele zorg aan kinderen en volwassenen met een lichamelijke of meervoudige beperking of met een niet aangeboren hersenletsel. Hun problemen zijn meestal ingewikkeld omdat er vaak verschillende beperkingen bij elkaar komen: de lichamelijke aandoening, emotionele kwetsbaarheid,
zintuiglijke en communicatieve beperkingen.


Werkzaamheden Opdrachtgever Stichting SWZ :

Als allround administrateur was Raoul verantwoordelijk voor de volledige financiële administratie. Het hoofdbestanddeel van dit opdracht was het zelfstandig ontwikkelen van een tijdige en correcte balansdossier. Daarnaast bestonden zijn werkzaamheden uit het beheren van het debiteuren en crediteurenbestand. Verder was hij ook verantwoordelijk voor de juiste vaststelling van financiële stromen in het grootboek,als ondersteuning bij het jaarverslag, maandafsluiting, sub administratie, procesbeheersing en was hij verantwoordelijk voor opstellen van FTE rapportages.


Rabo Vastgoed Groep Hoevelaken
Functie: Administrateur
09-2009 - 10-2010
Afdeling : Financiële administratie

Rabo Vastgoedgroep omvat de merken Bouwfonds Ontwikkeling, MAB Development, FGH Bank, Bouwfonds REIM en Fondsenbeheer Nederland. Deze vormen samen een integrale vastgoedonderneming die onder verschillende gevestigde merknamen actief is in vastgoedontwikkeling, vastgoedfinanciering en beleggingen op de vastgoedmarkten, in binnen- en buitenland.


Werkzaamheden Rabo Vastgoed Groep :

Raoul was hier verantwoordelijk voor de juiste en tijdige verwerking van alle administratieve werkzaamheden. De werkzaamheden resulteerden in het beheren van de debiteuren- en crediteurenadministratie, het opstellen van interne financiële rapportages.In samenwerking met de controller een wezenlijk bijdrage geleverd aan de AO/IC procedures, met de nadruk op de doorbelastings-procedure, doorbelastings- analyses, doorbelastings-rapportages en het beheren van complexe tussenrekeningen .


FGH Bank (onderdeel van Rabobank Utrecht

Functie: Medewerker Controlling and Reporting 06-2008/09-2009 Afdeling : Financiële administratie

FGH Bank is gespecialiseerd in het financieren van commercieel vastgoed. Door de jarenlange ervaring - FGH Bank is op 16 oktober 1890 opgericht - beschikken zij over een zeer brede en gedegen kennis van de Nederlandse vastgoedmarkt. Het hoofdkantoor is gevestigd in Utrecht en heeft zeven regionale kantoren in Nederland. Hierdoor hebben zij zicht op de lokale marktontwikkelingen en opereren zij tevens dicht op de markt.
Dit stelt FGH Bank in staat mogelijke vormen van vastgoedfinanciering te bieden. Toegespitst op de specifieke behoefte van de relaties, en op de ontwikkelingen in de (lokale) vastgoedmarkt.


Werkzaamheden:

Raoul was hier verantwoordelijk voor het op accurate wijze verzorgen van de boekhouding.
Hij rapporteerde rechtstreeks aan de Controller. Naast operationele boekhoudkundige werkzaamheden, had hij diverse andere taken zoals controleren en afhandelen van inkomende en uitgaande geldstromen binnen de vastgestelde werkinstructies en procedures op het gebied van betalingsverkeer, teneinde tijdige en foutloze betalingen te realiseren, maken en analyseren van maandrapportages en verschillende analyses opstellen van de niet automatisch verwerkte ontvangsten en betalingen.


LHV Declaratie Direct Utrecht
Functie: Financieel medewerker 04-2008 - 05-2008

Afdeling : Financiële administratie

LHV Declaratie Direct (LDD) is een bedrijf die ondersteuning en uitvoering biedt in het declaratieverkeer van de huisartsenzorg.


Werkzaamheden LHV Declaratie Direct:

Raoul was hier verantwoordelijk voor het ontwikkelen van kosten rapportages en het verwerken van terugvorderingen en declaraties, daarnaast was hij ook belast met het opstellen van verschilanalysis.


Nagtglas Versteeg
Utrecht

Functie: Financieel medewerker 04-2007 - 04-2008

Afdeling : Financiën

Nagtglas Versteeg is een onafhankelijke inspectie-instelling die op betrouwbare en uitermate deskundige wijze de belangen van haar cliënten behartigt op het gebied van technische installaties voor gebouwen, industriële objecten en terreinen, voorzieningen en organisatievormen.


Werkzaamheden Nagtglas Versteeg :

Als financieel medewerker moest Raoul nauw samenwerken met de Financieel directeur. De werkzaamheden waren tweedelig. Een deel bestond uit maandelijks terugkerende werkzaamheden zoals het afsluiten van de maand, fleetmanagement en het opstellen van interne financiële rapportages. Een ander deel van zijn werkzaamheden bestond uit een verdere professionalisering van de financiële afdeling. Dit richtte zich onder andere op verbetering in de AO/ IC en het onderzoeken van de kostenstructuur.


LTL Woodproducts B.V.
Utrecht

Functie: Financieel medewerker 10-2006 - 04-2007

Afdeling : Financiële administratie

LTL Woodproducts behoort tot een van de grootste houthandelbedrijven in Nederland,
sinds jaar en dag is LTL Woodproducts een van de toonaangevende houthandelaren in de martkt.

Werkzaamheden LTL Woodproducts B.V.:

Als financieel medewerker was hij verantwoordelijk voor het verwerken van mutaties, bankboekingen en ondersteuning verlenen bij de werkzaamheden ten behoeve van declaratiebeheer. Daarnaast fungeerde hij als assistent bij maandafsluiting en bij het opstellen van diverse rapportages.


Hakrinbank
Suriname

Functie: Financieel administratief medewerker (parttime)
08-2006 – 09-2006

Afdeling : Financiële administratie

De Hakrinbank behoort tot één van de meest bekende banken in Suriname en biedt als innovatieve en dynamische instelling haar klanten een integraal pakket van hoogwaardige financiële diensten aan.

Werkzaamheden:

Als administratief medewerker bij de Hakrinbank was hij een echte allrounder. De werkzaamheden bestonden uit het coderen en boeken van kas/ bank/ giro. Tevens was hij belast met het aanmaken van een crediteuren betaalbestand en betalingsregelingen treffen met debiteuren.

Opleiding interimmanager

BE (bacheclor), NCOI (momenteel mee bezig).
Dit is een dagopleiding en duurt tot Mrt 2013.
Onderstaande onderwerpen komen in dit studie voor :
Bedrijfseconomie , Communicatie en presentatie
Bedrijfsadministratie , Externe verslaggeving, Interne verslaglegging, Organisatiekunde (strategisch manegement), Bestuurlijke informatie voorziening,

MBO bedrijfs administratie behaald

Talenkennis interimmanager

Nederlands, Engels,Spaans

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :