Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Controller / financieel manager (Noord Nederland)

Controller / financieel manager (Noord Nederland)

Werkervaring interimmanager

Steinfort Glasindustrie B.V.
Controller, lid MT, directe aansturing aan 5 medewerkers
1 April 2010 tot 22 april 2012 (Faillissement)
- Het voeren en beheren van de financiële administraties (projectenadministratie en produktieadministratie) van de werkmaatschappijen (2) en de holding.
- Het opstellen van periodieke financiële rapportages en het samenstellen en consolideren van de jaarrekeningen van alle deelnemingen.
- Maken van rapportages w.o. contributiemarge mbv SQL Query’s enVisual Basic.
- Voeren van gehele salarisadministratie.
- Het opstellen, beheren en bewaken van de AO/IC.
- Het doen van BTW- en fiscale aangiftes.
- Aanspreekpunt bank en verzekeringen.
- Aanspreekpunt subsidietrajecten (IPR, NIOF) en verantwoordelijk voor energie-inkoop.
- Leidinggeven aan systeembeheerder en vervanging bij diens afwezigheid.
- Aanspreekpunt ERP systeemontwikkeling en AFAS.
Behaalde resultaten: invoerapplicatie gemaakt in Excell m.b.v. Visual Basic, en optimaliseren van AFAS.

ICON Yachts B.V.
Company Controller, lid MT, directe aansturing aan 3 medewerkers
1 januari 2008 tot april 2010
- Het voeren en beheren van de financiële administraties van de diverse werkmaatschappijen (3) en de holding, totaal 229 FTE waarvan 147 FTE met een vast dienstverband. Start up eind 2007.
- Het opstellen van periodieke financiële rapportages inclusief forecasts en het samenstellen en consolideren van de jaarrekeningen van alle deelnemingen.
- Het opstellen, beheren en bewaken van de AO/IC.
- Het doen van BTW- en fiscale aangiftes.
- Projectleider implementatie financieel pakket Microsoft Dynamics ™ NAV.
- Aanspreekpunt bank en verzekeringen.
- Toezicht en controlerende functie op het gebied van HR en salarisadministratie.
- Aanspreekpunt subsidietrajecten (IPR, NIOF) en verantwoordelijk voor energie-inkoop.

Behaalde resultaten: de implementatie van Microsoft Dynamics, de invoering van het management informatiesysteem, balanced scorecard en het invoeren van de AO/IC. Goedkeurende verklaring van Ernst & Young bij de jaarrekening (zonder voorbehoud).

Frisia Zout B.V. (onderdeel K+S AG)
Controller, directe aansturing aan 1 medewerker
1 december 2000 t/m 31 december 2007
- Het opstellen van de financiële begroting (IFRS) en het maandelijks maken van analyses en rapportages.
- Het maken van forecasts en toelichten ten behoeve van de (concern)directie.
- Het uitvoeren van efficiency analyses, beoordelen van resultaten en het verstrekken van informatie aan de betroffen afdelingsmanagers.
- Het uitvoeren van opbrengst- en kostprijscalculaties (Activity Based Costing).
- Het maandelijks afgeven van kosten-, afzet- en omzetprognoses.
- Het calculeren van en het geven van advies bij investeringsvoorstellen.
- Het regelen van subsidies (NIOF, WBSO, etc.) en het bijhouden van de administratieve organisatie.
- Verantwoordelijk voor inkoop en verkoop van energie (waaronder CO2 en NOx).
- Tevens was ik controller voor esco Benelux S.A. (salesorganisatie in Brussel).
- Projectleider migratietrajecten Benelux en aanspreekpunt voor IT vraagstukken: SAP R3 waaronder de modules CO, FI, APO, SEM, BW en beheerder van het intranet.

Behaalde resultaten: de invoering van het management informatiesysteem, balanced scorecard en het invoeren van de AO/IC. Kostprijssystematiek geautomatiseerd in SAP zodat contributiemarge berekend kon worden. Handelssysteem opgezet van emissierechten (CO2 en NOX) en concernwijd advies gegeven over boekingsmethode.

Twee Pi-Er Totaalautomatisering B.V.
Projectleider / bedrijfseconoom / systeemontwikkelaar
1 oktober 1997 t/m 30 november 2000
- Projectleider, implementeren van Microsoft Navision Financials Business Solutions, in binnen- en buitenland (tegenwoordig genaamd Microsoft Dynamics).
- Projectleider van het eigen ontwikkelde salarispakket, personeelsinformatiesysteem Navisal en Sagitta (export- en importdocumenten).
- Het maken van financieel-administratieve software (programmeren) op basis van Microsoft Navision Financials (4GL database op basis van de programmeertaal PASCAL).
- Het adviseren van mede-programmeurs bij financiële vraagstukken.
- Het analyseren en bedenken van oplossingen (procesanalyse en –ontwerp).
- Het geven van cursussen en ondersteuning.

Opleiding interimmanager

- Open universiteit, Financial accounting, Financieel management 2, administratieve organisatie.
- SPD, module bedrijfsrecht, belastingrecht, bedrijfscalculatie en bedrijfseconomie.
- Productspecialist Navision Financials (Microsoft Dynamics)
- Zakelijke kredietverlening Nibe (Post HBO)
- Van Hall Instituut (HBO), studierichting: Agrarische Bedrijfskunde, differentiatie: Financieel Economisch Management.

Van alle opleidingen zijn de diploma's behaald.

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Ambitieus, precies, doorzetter, analytisch, systematisch, inventief, mens- en resultaatgericht.

Talenkennis interimmanager

Nederlands, Duits en Engels.

Overig

Computerervaring, zowel programmeer- als gebruikerservaring.
- SAP R3, modules CO, FI, MM, PP, TM, APO, SEM en Business Warehouse.
- Microsoft Dynamics ”Navision Financials” 4.X ERP, Exact en AFAS.
- Excel, Word, Access, Powerpoint, Frontpage, Visio en Visual Basic 5.0.
- Verder ruime systeembeheerderservaring.

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :