Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Manager, Directeur

Manager, Directeur

Werkervaring interimmanager

Ervaring als interimmanager


Algemeen

Heeft zich ontplooid en ontwikkeld als een Verandermanager gedurende een groot deel van zijn loopbaan. In zijn interim-opdrachten heeft hij ervaring opgedaan in General Management, Strategisch Advies, Lijnmanagement en Projectmanagement. Steeds waren er concrete doelstellingen die werden bereikt.

Op dit moment

Solcon ISP: teamsupport Applicatie Beheer

2012 tot nu

VCM Medical: strategisch advies en business plannen


Mei 2011 tot en met September 2011

InfoSecure Group

• Onderzoek organisatie en realisatie van gerichte ERP-oplossing.
• Strategisch organisatieadvies’
• Procesontwerp en implementatie binnen de organisatie

September 2010 tot en met November 2010


Unive Schade: teamontwikkeling binnen Bedrijfsinformatie & Informatiemanagement, herinrichting afdelingen BIM

• Volgend op de veranderingsmanagementopdracht gericht werken aan het goed functioneren van diverse teams door middel van teambuilding, competentiemanagement, personal coaching, gerichte advisering.

November 2010 tot en met Mei 2011

Solcon ISP: integratie van diverse commerciële afdelingen;
Solcon ISP: integratie en ontwikkeling van diverse technische afdelingen;

• Realiseren van een passende organisatiestructuur;
• Realiseren van een werkende organisatie;
• Workshops en teambuilding.


Juni 2009 tot en met oktober 2010,

Projectmanager Veranderingsmanagement bij Unive Schade
• Realiseren van een werkende organisatie die in staat is om de projecten vanuit Programma Schade (nieuwe systemen, nieuwe processen, nieuwe producten, richtlijnen risico en compliance) tot een succes te maken; schakel tussen groot ERP-Project (op Oracle basis) en de lijnorganisatie.
• Kantelen van de afdeling Bedrijfsinformatien en Informatiemanagement;
• Realiseren van een systematiek van batenmanagement, waarin projecten worden ingezet, gemanaged en gemonitored in het licht van de bedrijfsdoelstellingen;
• Realiseren van een cultuurprogramma in de zin van resultaatgerichtheid.
• Werkzaamheden binnen de systematiek van Prince 2.


2008 juli tot februari 2009

Financieel projectmanager bij Provimi Petfood Nederland: oplossen financiële crisis
• Stroomlijning organisatie met het reeds geïnstalleerde Navision;
• In control brengen van debiteurenposities en structurele opzet maken voor inrichten processen en verantwoordelijkheden;
• Verbetering processen ten behoeve van een stabiel resultaat;
• Analyse van mogelijke oorzaken van sterk fluctuerende resultaten;
• Implementatie Credit Management systeem ;
• Basic Data Management Navision en zorgen dat hier een organisatie voor staat.
• Verdere implementatie ERP systeem Navision;
• Inrichten en in kaart brengen processen met behulp van Visio, alsmede deel van het veranderingsmanagement;

2006 tot heden (waar mogelijk in verband met grotere opdrachten)

Diverse begeleidingstrajecten van organisaties:
• Woningbouwcorporaties op strategisch niveau;
• Familiebedrijven op het vlak van , organisatie, management en opvolging;
• Een wereldwijde congregatie op strategisch niveau;
• Een farmaceutisch bedrijf op het vlak van leiderschap in management;
• Een internationale projectmanagement organisatie op het vlak van projectmanagement.


Oktober 2007 tot en met juni 2008

Projectmanager Sigma Coatings Uithoorn
Project: optimale bezetting SSC’s, oplossen van jarendurende conflictsituatie ivm de bezettingen van de Sigma Service Centra.
• Kantelen van afdeling Sales Support en Development;
• Efficiency-onderzoek binnen de organisatie met flow-analyse;
• Bedrijfskundig onderzoek naar optimale bezetting van Service Centres en het bouwen van instrumentarium op basis daarvan;
• Advisering directie en management ten aanzien van inrichting en verbetering organisatie;


2005 – september 2007 Competence Care bv te Bilthoven

Algemeen Directeur
opbouwen van de organisatie, professionaliseringsslag, uitbouw en verdieping van het productassortiment, coaching, strategische advisering, competentiemanagement.

Als adviseur/consultant zelf geleid organisatieveranderingen en begeleidingstrajecten binnen Competence Care bv:
• Nederlandse tak van groot Duits gasbedrijf;
• Internationaal opererend Flight Simulatorbedrijf;
• Diverse Woningbouwcorporaties;
• Voedingsmiddelenfabriek;
• Semi-overheidsorganisatie op gebied van Volksgezondheid en Milieu;
• Verzekeringsmaatschappij.

2004-nov. 2005 Talen Vastgoedonderhoud Apeldoorn

Crisismanager en schaduwmanager van de Algemeen Directeur
• coaching en strategisch adviseren van de Algemeen Directeur op het vlak van continuïteit van de organisatie (zeer complexe problematiek);
• verbeteren van de procesbeheersing en administratieve organisatie;
• verbeteren van de commerciële effectiviteit;
• resultaatgericht vastgoedonderhoud als concept;
• implementatie Alert en CRM.


2003-2003 Vesteda te Maastricht,

Manager Backoffice; de belangrijkste resultaten zijn:
o Insourcing van 15.000 woningen in beheer zodat het totaal op 39.000 woningen in beheer komt;
o Met gelijk aantal mensen 90% meer produceren door middel van verbeteringen in systemen en efficiency;
o Verbeteren van de AO binnen geheel Vesteda door deelname aan projecten en initiatieven, organisatie en implementaties vanuit de Backoffice;
o Leidinggeven aan een afdeling van 25 mensen;
o Ervaring met REMS en implementatie van flow management systeem.

2002- 2003 ABNAMRO te Amsterdam, Consumer Division, BU-NL

Manager APS
 Mobiliseren van afdeling van 15 personen;
 Inhaalslag met betrekking tot de doorgevoerde ABNAMRO reorganisatie in de inhoudelijke structuur van de afdeling;
 Aanhaken bij de ontwikkelingen binnen de organisatie, met name de nieuwe governance structuur binnen BU-NL;
 Leveren van een bijdrage aan grootschalige projecten binnen de organisatie, onder andere een kostenverbijzonderingsysteem, waaraan cruciale bezettingsinformatie moet worden geleverd;
 Implementatie nieuw systeem APS.


2001 KNMG te Utrecht

Financieel Manager
• Het opleveren van een door de accountant goedgekeurde jaarrekening binnen een relatief korte periode, alsmede hernieuwd inzicht in de begrotingscijfers binnen diezelfde periode, waardoor het bestuurlijk vertrouwen in de financieel/administratieve gang van zaken werd hersteld;
• Nieuwe begrotingsopzet met goedgekeurde begroting voor het volgende begrotingsjaar;
• Ombuiging cultuur naar meer zakelijke omgeving;
• Vlotgetrokken van de personele gang van zaken op administratief gebied;
• Leidinggeven aan 20 personen;
• Inzicht verschaffen in de financiële gang van zaken en herstel van de administratieve organisatie.

1999- 2000, ABNAMRO, Wholesale Division;

Hoofd Reporting & Control, Operations Amsterdam; zeer complexe materie en hoge resultaatdruk. De belangrijkste resultaten zijn:
• Opbouwen van en leiding aan een afdeling van uiteindelijk 23 FTE, die de financiële rapportage verzorgt van de dealingroom Amsterdam van de bank;
• Zorgdragen voor maandelijkse rapportage van alle resultaten van de dealingroom Amsterdam;
• Zorgdragen voor volledige aansluiting tussen grootboek, backofficesystemen en resultaten;
• Controle over formele rapportages ten behoeve van De Nederlandsche Bank, Risk Control, etc.
• Ervaring met backofficesystemen en wholesaleproducten.

1998-1999, EPZ;

Strategisch adviseur in het liberaliseringproces
• Ondersteuning van de directie bij het opstellen van beleid in het kader van een geliberaliseerde markt;
• Marktmodellen voor scenario’s in de strategiebepaling;
• Modellen voor scenario’s in de beleidsbepaling richting ministerie ten aanzien van historische kosten (bakstenenproblematiek)

1997–1998 NS Cargo

Controller productiedivisie
• Leidinggeven aan financiële en controlafdeling
• Nieuwe rapportagestructuur;
• Verbetering administratieve organisatie;
• Diverse business plannen voor nieuwe activiteiten, resp. verzelfstandigingen
• Systeem van kostenverbijzondering.


Projectmanager van het project Cargo 2000
• Voorbereiding van nieuw cargo netwerk;
• Voorbereiding van internationale spoortrajecten.
• Totale vernieuwing van de bedrijfsprocessen;
• Rondje om de kerk voor Cargomachinisten geïmplementeerd;

1996 Van Krey Kip

Crisismanager

Als crisismanager werkzaam in bedrijf in pluimveesector, 150 personen in vaste dienst, 65 Mio omzet. In deze opdracht is de verliesgevende positie van het bedrijf door het uitvoeren van een saneringsplan omgebogen naar winst, en de liquiditeitspositie van het bedrijf onder controle gebracht.


Ervaring in dienstverband


1994-1995 BECO B.A.
Functie: Financieel Directeur

• Totale vernieuwing informatiesystemen. Oracle implementatie;
• Ombuiging organisatie van inkoopgericht naar verkoopgericht;
• Verantwoordelijkheid HRM. ICT, Financiën, Advies, Facilitair;
• Oprichting van en leiding aan Belgische dochter;
• Reorganisatie dochter projectinrichting

1989-1992 Maatschappij voor Informatica Diensten BV
Functie: Controller
• Troubleshoot functie binnen een automatiseringsbedrijf in pioniersfase.
• Meerdere werkmaatschappijen, verspreid over het land.
• Betrokken geweest bij overname door Volmac en later Roccade.
• Implementatie van Exact

1987-1989 Nestle Nederland BV Fabriek Nunspeet
Functie: Hoofd Administratie
• Leiding over 5 afdelingen met 23 medewerkers;
• Begeleiden van investeringen in nieuwe fabriefsonderdelen en betrokken bij technologische en technische vernieuwingen.

1984-1986 Nestle Nederland BV Financiële divisie
Functie: Productiekosten Controller
• Beheersen productiekosten, budgettering, analyses en rapportage aan Zwitserse moeder van kostenniveaus;
• onderzoek naar methoden en technieken om kosten beter te beheersen en verder te verlagen;
• kostenvergelijkingen tussen 8 Nederlandse fabrieken en internationale kostenvergelijkingen, resp. -analyses.


1982-1984 Fokker BV organisatie afdeling
Functie: Implementatie, in teamverband en individueel, van diverse McKinsey –rapporten in de organisatie. Nadruk op gebieden Automatisering, Ontwikkeling en Ontwerp, en Financiën.

Afstudeerstage afdeling Planning en Werving, Fokker BV, juni 1981-december 1981

Opleiding interimmanager

bedrijfseconometrist met een sterk bedrijfskundige interesse in praktische zin. Na zijn opleiding heeft hij diverse opleidingen gevolgd, eerst in meer bedrijfsmatige zin (postdoctoraal), later meer gericht op persoonlijke ontwikkeling en uitdieping van talenten. Daarnaast vele workshops, seminars en kleinere cursussen op velerlei terrein.

Een overzicht vind u hieronder:

1962 – 1968 Basisschool te Maastricht
1968 – 1975 Gymnasium B te Maastricht
1975 – 1982 Bedrijfseconometrie te Tilburg
1986 Postdoctoraal “Beleidsvoorbereiding en besluitvorming”, faculteit Politicologie, VU Amsterdam
1994 Postdoctoraal “ Financials for Executives”, INSEAD, Fontainebleau, Frankrijk
1999 Postdoctoraal “Professioneel Interim Management”, Nijenrode;
1997-2000 “Intuïtieve ontwikkeling”, 3-jarige opleiding, Mens & Intuïtie in Amersfoort;
2009 Certificaat Prince2 Practitioner, nummer P2R/NLPB108011
2011-2012 NICP leergang postdoctoral Nyenrode

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Profiel

• Verandermanager met coachende of strategische stijl van leidinggeven waar dat kan, directief waar het moet;
• Sterk resultaatgericht, met grote feeling voor mogelijkheden en onmogelijkheden van een organisatie;
• Groot analytisch en modelmatig denkvermogen vanuit studie econometrie; daardoor in staat om complexe problematiek te doorgronden, te ordenen en op te lossen;
• Kalm, scherp in observatie en analyse, enthousiasmerend in de mogelijke oplossingen.


Talenkennis interimmanager

Nederlands, Engels vloeiend, Duits goed (te activeren)

Overig

• Sporen verdiend als executive coach, counsellor en strategisch adviseur, naast interimopdrachten;
• Begeleiding van directies en RvC’s op het vlak van samenwerking en visiebepaling;
• Ontwikkeling en begeleiding van workshop “Persoonlijk Leiderschap”;
• Ontwikkeling en begeleiding van cultuurprogramma in organisatie;
• (in etappes) Pelgrimstocht te voet naar Santiago di Compostella;
• Lid van Lions Club (steunen in geld en activiteit van goede doelen).


 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :