Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Hoofd/leider/manager/coordinator/coach

Hoofd/leider/manager/coordinator/coach

Werkervaring interimmanager

Ik heb 30 jaar ervaring als manager/directeur.
9/1991 – 1/2012 Directeur Delimas B.V. te Delft, importeur/groothandel in alcoholische drank (<10 medewerkers).
Naast de verantwoordelijkheid voor het bedrijf, de strategie en het resultaat hield ik mij bezig met taken op het gebied van personeelsbeleid, personeels- management, product- en brand management, product ontwikkeling, financiën, inkoop, verkoop, logistiek, productieplanning, public relations, communicatie en beurzen.
4/1983 – 9/1991 Office manager bij Schoevers Opleidingen te Den Haag met leidinggevende,
promotionele, organisatorische, communicatieve en management-
ondersteunende taken.

WERKZAAMHEDEN
Bij Delimas had ik naast de volledige eindverantwoordelijkheid o.a. de volgende taken:
- Aannemen, begeleiden en motiveren medewerk(st)ers (vaste mensen, hulptroepen en stagiairs),
- Inkoop bij buitenlandse leveranciers, voeren van onderhandelingen, opstellen en afsluiten van contracten,
- Het plannen en begeleiden van productie op verschillende lokaties,
- Het maken en bewaken van budgetten en prognoses,
- Het samenstellen en bewaken van het assortiment,
- Het bedenken en ontwikkelen van nieuwe producten,
- Marketing en promotie van merken en productgroepen,
- Deelname aan beurzen.

Ik heb ervoor gezorgd dat het ‘merk’ Delimas bij slijters en kerstpakkettengroothandels een uitstekende reputatie genoot. Dit door het ruime en gevarieerde cadeau-assortiment: bijzondere flessen, gevuld met wijn of sterke drank. Het productaanbod bepaalde voor een belangrijk deel het succes van Delimas. Dit was arbeidsintensief en vergde veel creativiteit aangezien de levenscyclus van zo’n geschenkfles gemiddeld maar drie jaar is. Daarnaast vond ik het altijd heel belangrijk dat mijn medewerk(st)ers professioneel en enthousiast waren. Ook service en communicatie naar de klant toe droeg ik hoog in het vaandel.
Naast het assortiment geschenkflessen verkochten we sterke drank welke niet alleen aan slijters maar ook aan de horeca werd verkocht. Hiervoor hebben we aan alle bekende horecabeurzen deelgenomen. Ik kreeg het elke keer weer voor elkaar dat het in onze stand verreweg het drukste was. Andere beursdeelnemers waren altijd jaloers.
Het laatste succes op het gebied van brandmanagement was Merrys witte chocoladelikeur. Dit product heb ik binnen drie jaar laten groeien van 0 naar 60.000 flessen. Zo stonden we bijvoorbeeld op de Huishoudbeurs, negen dagen lang met totaal 20 medewerk(st)ers.
Vele jaren heb ik ook stagiairs van opleidingen marketing, communicatie of bedrijfseconomie begeleid, vaak zelfs twee tegelijk. Ik ben ervan overtuigd, getuige vele bedankjes, dat ik mensen de juiste ‘bagage’ weet mee te geven, waar ze de rest van hun leven iets aan hebben.
Grote accounts zoals cash & carry groothandels (b.v. Makro, Sligro) en slijterijketens (b.v. Gall&Gall, Mitra) heb ik altijd zelf behartigd.
En de accountant heeft al die jaren nooit iets aan te merken gehad op onze administratie en balansdossier.

Bij Schoevers Opleidingen was ik het eerste aanspreekpunt voor zowel docenten als studenten. Mijn belangrijkste taken waren:
- Het organiseren en begeleiden van alle mondelinge en schriftelijke examens incl. het inroosteren en begeleiden van de surveillanten.
- Het regelen van vervanging bij ziekte van docenten eventuele roosterwijzigingen.
- Management assistent taken voor de adjunct directeur.
- Verantwoordelijk voor alle inschrijvingen en mede beslissen of een cursus kon doorgaan.
- Verantwoordelijk voor de secretariaatsmedewerksters en receptie.
- Verantwoordelijk voor de boeken verkoop en de organisatie daarvan.
- Het organiseren van diploma-uitreikingen (o.a. voor 1000 mensen in het Congresgebouw).
- Voorlichting aan toekomstige studenten en hun ouders (o.a. promotieteam opgezet).
- Alle interne en externe communicatie die met bovengenoemde taken te maken hebben.

Kortom een drukke en verantwoordelijke spilfunctie waarbij talent in organisatie en communicatie onontbeerlijk zijn. Zowel docenten als studenten kwamen graag naar mij toe als zij een probleem hadden, want ik loste die altijd zo goed op! En mijn werkgever had naar de mij toebedeelde taken geheel geen omkijken.
Ik kreeg alle vrijheid bij het uitoefenen van mijn functie als ook bij het opzetten van acties. Zo heb ik een promotieteam opgezet en begeleid naar middelbare scholen en op de open dag.

Opleiding interimmanager

Gymnasium 6 jaar en hostess opleiding 1 jaar. Diverse cursussen o.a. marketing NIMA-A, notuleren, boekhouden, Duits en Engels correspondentie.

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Mijn missie is om andere mensen te inspireren om het beste uit zichzelf te halen. Problemen oplossen en resultaatgericht werken vind ik daarbij belangrijk. In gesprek gaan en samen een oplossing verzinnen ook.
Ik heb ervaring in: Leiding geven, inkoop, verkoop, (actie)marketing, brand/productmanagement, productontwikkeling, organisatie, promotie, budgetten, (financiële) prognoses, communiceren, teksten schrijven, onderhandelen, bedenken van oplossingen, snel schakelen, resultaten neerzetten, doelen halen, kansen zien, organiseren, coördineren, initiëren, vooruit zien.

Talenkennis interimmanager

Nederlands en Engels zeer goed, Duits goed, Frans redelijk, Spaans enigszins

Overig

Ik ben een people manager die doet wat zij belooft!

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :