Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Facilitair- Logistiek Verhuismanager

Facilitair- Logistiek Verhuismanager

Werkervaring interimmanager

Expertisegebieden

Facility management en Huisvesting
Projectmanagement
Verhuismanagement
Inkoop en Europese aanbestedingen
Commercieel Management

Profiel

Johan is een resultaatgerichte interim-manager met een hands-on mentaliteit en veel expertise op het gebied van verhuismanagement, projectmanagement en gebouwmanagement. Hij is klant- en mensgericht.

Johan heeft een pragmatische aanpak, kan goed planmatig werken en stuurt bij grote facilitaire en huisvestingsprojecten op het inzichtelijk en beheersbaar krijgen van toekomstige exploitatiekosten. Zijn kracht ligt in zijn brede praktijkervaring en het feit dat hij voor de medewerkers bij de opdrachtgever een coach is; hij kan goed luisteren en is oplossingsgericht.

Johan werkt zowel binnen non profit organisaties als een commerciële omgeving. Hij besteedt veel aandacht aan ‘netwerken’ en is commissielid van de Nederlandse Vereniging van Inrichtingsdeskundigen en Huisvestingsdeskundigen), lid van de BNI business club. Hij heeft een enorme gedrevenheid voor het vak ‘Facilitaire Dienstverlening’, met als specialisatie ‘Verhuismanagement’.



Werk- en Projectervaring

2008 – heden


Oktober 2013 – Maart 2015


Juni 2013 – Oktober 2013
Facilities BV
Onafhankelijk adviseur
Docent (o.a. ook door educatie op locatie)
Adviseur en Docent in Verhuis- en Gebouwmanagement i.s.m. Holapress
Commissielid van de NVIH (Nederlandse Vereniging van Inrichting- en Huisvestingdeskundigen)

Brink Climate Systems te Staphorst, hij is hier belast geweest met de totale inrichting van de Nieuwbouw en is tevens Facilitair en Logistiek Verhuismanager i.v.m. het verlaten van de huidig fabriek en kantoorlocatie naar de nieuwbouw aan de A28 te Staphorst 14.000 m2 groot. De huidige productie werkzaamheden moeten blijven doorgaan en de afbouw intern in de Nieuwbouw staat onder hoge druk. Planning van alle uitvoerders en leveranciers op de Nieuwbouw is mega belangrijk. Dat was een belangrijke rol in de laatste weken naar verhuisweek 22 in Mei 2014.
Inkoopmanagement; o.a. inkoopmanager i.v.m. Nederlandse Aanbestedingen inclusief de logistieke planning en uitvoering van alle nieuwe leveranties t.b.v. de nieuwbouw.
Hiervan zijn te noemen zijn; Bouwbesluit, plafonds, wanden, vloeren,
vloerbedekking, elektra, verlichting, luchtbehandeling, verwarming,
meubilair, schilderwerkzaamheden, keuken en pantry, koffie-
voorzieningen, ICT Componenten ( MER EN SER ), catering, archieven, apparatuur, planten, beveiliging, afvalverwerking, magazijninrichtingen, elektra- lucht- en datamonteurs, werkplek kabelmanagement, etc.

Woningcorporatie Parteon Wormerveer, hij was hier belast met de Facilitaire inrichting en is tevens de Verhuiscoordinator i.v.m. de renovatie van het huidig kantoorgebouw en de sluiting van het kantoor in Zaandam. Als laatste onderdeel de ontmanteling van dit gebouw.

Januari 2013 – mei 2013


Juni 2012-maart 2013


Juni 2012-september 2012





Januari 2012-maart 2012 ROC Midden Nederland te Utrecht, hij was hier adviseur Meervoudig Onderhandse Aanbesteding Verhuisdiensten voor een verhuiscontract van 4 jaar.

Woningstichting Rochdale te Amsterdam. Hij was verantwoordelijk voor de renovatie van 11 stuks etages 10.000 m2 kantoorgebouw inclusief de gebouw gebonden installaties.
O.a. wanden, vloeren, plafonds, pantry’s, elektra, verlichting, schilderen, ICT componenten; data, telefonie,printers, MER en SER ruimten, inrichting, luchtbehandeling, catering, schoonmaak en verhuizing.
De 500 medewerkers moesten in het hoofdgebouw kunnen blijven doorwerken en de renovatie, inrichting en verhuizingen vonden dus gefaseerd plaats. Totaal 7 fasen.
Voorbereidingen, vlekkenplannen, inplementatie van het nieuwe werken, inrichtingsplannen, plan van aanpak en projectbeschrijving, complete uitvoering, en ook vanuit 2 buitenkantoren (Zaandam en Bijlmer) verhuizen naar het gerenoveerde hoofdkantoor en daarna deze 2 lege gebouwen ontmantelen.

Hogeschool van Amsterdam. ICT en ICT gerelateerde componenten, tijdens het zomerreces van 2012 coördineerde en voerde hij uit alle ICT verhuizingen inclusief het aan en afkoppelen, aansluiten en patchen in de MER en de SER ruimten.

Project- Verhuismanager, a.i.
Pepsico Nederland Broek op Langedijk, Hij was hier belast met de meubilaire inrichting incl.verhuizingen en het ontmantelen van de oude panden. I.v.m. de fabriek van Lays chips mocht de productie geen verstoring of vertraging ondervinden. Dus een extreem gecompliceerd aantal inrichtingen en verhuisbewegingen. ICT moest operationeel blijven.


april 2010 – november 2011 ROC Leiden Inkoop-, Project-, Verhuis-, Uitrolmanager, Afbouwmanager nieuwbouw a.i.

Verantwoordelijkheid:
Het betrof bij ROC Leiden een nieuwbouwproject van 40.000 m2, waarbij hij (gedelegeerd vanuit het CvB) operationeel verantwoordelijk was voor de uitvoering van alle facetten van verhuis-, gebouw-, inkoop-, facilitair-en projectmanagement, zoals:
de volledige interne afbouw, waaronder de volgende taken vielen: het meubilair, het gehele machinepark, gebouwinstallaties, de facility corners, magazijnen, alle ICT componenten waaronder de PC’s, telefonie, printers en het volledige cable management daarvan. De uitrol en het verhuismanagement uitgevoerd van 700 werkplekken en 2500 studenten plaatsen. Totaal vanuit 11 oude lokaties naar 1 nieuw gebouw de Hoofdvestiging en 2 tijdelijk nieuw gehuurde lokaties ( welke eerst ook nog intern gerenoveerd moesten worden).
De lessen moesten blijven doorgaan en een deel van het machinepark ging eerst naar een revisiebedrijf. Dus een dubbele verhuizing van het gehele metaalbewerking machinepark. Planning was mega belangrijk.
Inkoopmanagement; o.a. inkoopmanager ivm Europese en Nederlandse Aanbestedingen inclusief de logistieke planning en uitvoering van alle nieuwe leveranties t.b.v de nieuwbouw of bestaande gebouwen.

Hiervan zijn te noemen zijn; plafonds, wanden, vloeren,
vloerbedekking, elektra, verlichting, luchtbehandeling, verwarming,
meubilair, schilderwerkzaamheden, keuken en pantry, koffie-
voorzieningen, ICT, catering, archieven, apparatuur, planten,
beveiliging afvalverwerking, magazijninrichtingen, elektra- lucht- en
datamonteurs, werkplek kabelmanagement, etc.

Dec 2009 – Dec 2010 Gemeente Asten
Verhuismanager, a.i.

Verantwoordelijkheid:
Het betrof bij de Gemeente Asten een 4 tal gefaseerde interne en externe ( van en naar 2 buitenlokaties ) verhuisoperaties i.v.m. de renovatie van het bestaande Gemeentehuis. Hier moesten de vitale functies van de Gemeente voor hun burgers blijven doorgaan, o.a. Burgerzaken.
Hij was verantwoordelijk voor alle verhuistrajecten vanaf de voorbereiding tot en met de daarwerkelijke uitvoering. Inclusief het projectoverleg binnen de Gemeente.

Mei 2010 – augustus 2010 Turboned BV Zwijndrecht
Inkoop-, Project-, Verhuis-, Uitrolmanager, a.i.

Verantwoordelijkheid:
Het betrof bij Turboned Zwijndrecht een Turn Key Project tijdens de zomervakantie van 2010. Turn Key renovatie van 1000 m2 kantoor, verdeeld over twee etages.
Hiervan zijn te noemen zijn; plafonds, wanden, vloeren,
vloerbedekking, elektra, verlichting, luchtbehandeling, verwarming,
meubilair, schilderwerkzaamheden, ICT, catering, archieven, apparatuur, beveiliging, afvalverwerking, datamonteurs en de gehele verhuisoperaties.
De productie van de medewerkers in kantoor en de fabriek/magazijn moest blijven doorgaan.
Dit project is in de uitvoering gerealiseerd in slechts 4 weken tijd.



Augustus 2009




Juni 2008 – februari 2009 Ministerie van Binnenlandse Zaken en Ministerie van Justitie.
Complexe Repro en Postkamer verhuizing.
Hij was hier verantwoordelijk voor de samenvoeging van 2 Repro’s en
2 Postkamers tot 1.
Voorbereiding, plan van aanpak, ICT schema, aanbesteding en uitvoering onder constante aanwezigheid van Beveiligingsambtenaren van Justitie.
In een tijdsbestek van 1 week inclusief het gehele weekend, het complete machinepark, kantoren en magazijnen verhuizen en samenvoegen.
Erg belangrijk was hier het screening/antecedentenonderzoek. Zonder goedkeuring mag men niet werken binnnen deze Ministeries.

Gemeente Kaag en Braassem
Inkoop-, Project- en Verhuismanager

Verantwoordelijkheid:
Het betrof hier een samenvoeging van twee Gemeenten (Alkemade en Jacobswoude ) tot de nieuwe Gemeente Kaag en Braassem. Tijdens dit project is hij inkoopadviseur geweest voor o.a. vloerbedekking, meubilair, ICT, archieven, verhuizing en werkplek kabelmanagement, etc.
Daarnaast de coordinatie van de interne verbouwingen en de vervanging van de oude vloerbedekking, voorafgaande aan en zelfs ook tijdens de daadwerkelijke uitvoering van de verhuizing.
Externe verhuizingen vanuit Rijnsaterwoude en Roelofarendsveen en intern binnen het bestaande Gemeentehuis Roelofarendsveen.
Lid van de projectteams; Inrichting en Facilitair, alle ICT componenten, Renovatie en Verhuizing. Tevens was hij regelmatig bij het Bestuurlijk verhuisoverleg.


2004 – 2008 Facilitair Adviesbureau JM Groep
Oprichter en mede-eigenaar

Verantwoordelijkheid:
Oprichten en dagelijks management van een facilitair adviesbureau.
Na oprichting heeft Johan i.o.m. de huidige eigenaren besloten, zich weer op het lesgeven en de uitvoering van turn-key projecten te gaan richten. Johan vindt het leuk om een project ‘van a tot z’ uit te voeren, dus betrokken te zijn bij de voorbereiding, uitvoering en evaluatie.






1999 – 2004




Facilitair Adviesbureau TopFac
Oprichter en Commercieel Directeur

Verantwoordelijkheden:
Oprichting en dagelijks management van een facilitair adviesbureau (in 2004 waren er 12 personen en 3 vestigingen en was er een jaarlijkse omzet van ca. 3 mln euro/jaar).
Commercieel management (incl. relatiemanagement, acquisitie en contractonderhandelingen). Financieel management (gedeeltelijk).
Projectmanagement, o.a. op het gebied van kantoorinrichting (vloerbedekking, wanden, verlichting, archieven, verhuizingen, planten, automatisering, schoonmaak, restylen van gebruikt meubilair, etc.).
Bewaken van de eigen importkanalen vanuit Duitsland en Italië.

1997 - 1999 Samital – Frezza Holland B.V. te Ridderkerk en Alphen a/d Rijn
Kantoor inrichtingsadviseur
Vestigingsmanager van een werkmaatschappij

Verantwoordelijkheden:
Commercieel verantwoordelijk voor verkoop
Ontwikkelen en introduceren van werkprocessen gericht op service en relatieonderhoud/-behoud. Verantwoordelijkheid voor het vestigingsbeleid en het commerciële beleid.

1992 - 1997 Abbink Verhuisbedrijf te Rijswijk (onderdeel van UTS)
Senior accountmanager / Verkoopleider

Verantwoordelijkheden:
Acquisitie binnen grote ondernemingen, overheden en bestaande netwerken. Calculeren voor en opstellen van offertes en contracten
Opstellen van draaiboeken.
Coördineren en aansturen van omvangrijke kantoorverhuizingen
Bijdragen leveren voor meubelmontageopleidingen.
Aansturen van schoonmaak en onderhoud van kantoormeubilair en kantoren.
Coördinatie van de opslag en distributie van diverse soorten goederen.
Verzorgen van rapportage en verantwoording aan Directie.

1989 - 1992 Aspa Kantoorinrichting te Zoetermeer (lid van de Samas Groep)
Accountmanager

Verantwoordelijkheden:
Acquisitie binnen alleen de Rijksoverheid.
Calculeren voor en opstellen van offertes.
Omzet verantwoordelijkheid per jaar ca: 4 miljoen gulden
Bijdragen leveren voor meubelmontageopleidingen.
Aansturen van schoonmaak en onderhoud van kantoormeubilair en kantoren.
Coördinatie van de opslag en distributie van diverse soorten goederen.
Verzorgen van rapportage en verantwoording aan Directie.

1975 - 1989 Douane Nederland te Rotterdam (Ministerie van Financiën)
Douanebeambte
Organisatiemedewerker - Directie der Rijksbelastingen te Rotterdam

Verantwoordelijkheden als Douanebeambte:
Grenscontrole in de Rotterdamse haven, inklaren schepen, visiteren van ladingen en personen.
In- en uitvoerverificatie van documenten met bij behorende lading .
Verantwoordelijkheden als Organisatiemedewerker: Inrichten van gebouwen.
Aanbesteden van diverse producten en diensten




Opleidingen:


Hobby’s: Fietsen, sportschool en zwemmen. Netwerken o.a. bij BNI Ned

Opleiding interimmanager

2015 PRINCE2 bij IT Management Group te Den Haag. Methode voor projectmanagement. Deze methode is gericht op het management, de besturing, organisatie en uitvoering
van een project. Certificaat Prince2 Foundation behaalt.

2002

Hogere Opleiding Kantoor en Projectinrichting bij de OVD te Ede (2-jarig)
(HBO-opleiding met eindexamen en diploma op 21 November 2002)
Diploma behaald (diploma is erkend door Min. van OCenW)

1991 – 1992 Verkoopleiding en Middle Management - ISW
Certificaat behaald

1990 Ergonomie, Techniek en Design - OETD Organisatie
Certificaten behaald

1989 Diverse Verkoopopleidingen - Routs Laeven en Partners
Certificaten behaald

1982 Opleiding Hoofdassistent Douane In- en Uitvoer verificatie
Diploma behaald

1977 Opleiding tot Assistent Douane ambtenaar
Diploma behaald

1970 - 1974 Middelbare Detailhandel School - Rotterdam
Diploma behaald

1967 - 1971 MULO - Handelsvakken - Rotterdam
Diploma behaald

Cursussen:

2000 VCA 1 en 2, diploma Veiligheid - Stichting EVL Alphen a/d Rijn
Diploma behaald

1999 Praktijkdiploma informatica - ROC Zadkine Rotterdam
Diploma behaald

1998 Diverse computeropleidingen – Windows - ROC Zadkine Rotterdam
Certificaten behaald

1991 Handelscorrespondentie Engels – Mercurius College Rotterdam
Certificaat behaald

1989 Diverse verkooptrainingen – Mercuri Goldmann en Hungerberg
Certificaten behaald

1986 Interne Opleiding tot Organisatie medewerker – Belastingsdienst Rotterdam
Diploma behaald

Talenkennis interimmanager

Nederlands Engels Duits

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :