Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Projectmanager ICT

Projectmanager ICT

Werkervaring interimmanager

06/2011 - 03/2012: Deelprojectleider ICT ESS/MSS (Gemeente Den Haag)
09/2010 - 05/2011: plv. projectleider/ projectsecretaris Rijksportaal (Min. buitenlandse zaken)
06/2008 - 07/2010: projectleider stadswinkel centrum (Gemeente Rotterdam)
02/2008 - 05/2008: Projectsecretaris event verhuizen (Gemeente Rotterdam)
12/2007 - 02/2008: PMO (Visuall bv)
11/2007 - 12/2007: Procesanalist leegstand (Gemeente Rotterdam)

-----------------------------------

Werkervaring

Klant Gemeente Den Haag
Rol Deelprojectleider ICT
Project P-Digitaal (HR-selfservice ESS MSS)
Periode juni 2011 – maart 2012

Omschrijving werkzaamheden
Coördineren van het OTAP-traject van een HR-selfservicesysteem op basis van Oracle HR.

Taken en verantwoordelijkheden
• Betrekken van gebruikers bij workshops en tests;
• Informeren van gebruikers door middel van demonstratiebijeenkomsten voor groepen en ‘coaching on the job’ voor individuen;
• Faciliteren van workshops voor vaststelling van de requirements;
• Projectplanning opstellen en beheren;
• Bewaken van (de planning van) het OTAP-traject;
• Meewerken aan en coördineren van FAT en GAT;
• Opstellen testscripts, testrapportages en werkinstructies;
• Begeleiden van gebruikers tijdens pilot;
• Uitvoeren gebruikersevaluatie en opstellen evaluatierapport.

Resultaten
• Tevreden eindgebruikers (>90% tevredenheid over de informatievoorziening, 80% spreekt van een verbetering of merkt geen verschil met de oude werkwijze);
• Nieuwe functionaliteit met bijbehorende documentatie is steeds op tijd en op maat opgeleverd.

Klant Ministerie van Buitenlandse Zaken
Rol Projectsecretaris
Project Diverse projecten
Periode september 2010 – mei 2011

Omschrijving werkzaamheden
Projectsecretaris bij diverse projecten, waaronder het aansluiten van Buitenlandse Zaken op het interdepartementale intranet (Rijksportaal).

Taken en verantwoordelijkheden
• vervangen projectleider bij diens afwezigheid;
• coördineren van diverse projectactiviteiten;
• opstellen (bestuurlijke) brieven, projectrapportages etc.;
• adviseren ten aanzien van projectaanpak (inhoud);
• adviseren ten aanzien van projectmanagement (proces);
• algemene projectondersteuning (opstellen agenda’s, notuleren, bijhouden registers etc.).

Klant Gemeente Rotterdam - Publiekszaken
Rol Projectleider Stadswinkel Centrum
Project Automatiseren uitgifte waardedocumenten, Op afspraak, Terugdraaien uitbesteding parkeerproduct
Werken bij PZR, Een loopbaan lang leren, Inzicht in formatie, Verbeteren telefonische bereikbaarheid
Inzicht in productiviteit, Adviseren over herinrichting, Optimaliseren parkeerprocessen,
Optimaliseren processen Adresonderzoek, Realiseren online wizard verhuizen, Verhuizing werkplekken
Periode juni 2008 – juli 2010

Omschrijving werkzaamheden
Optimalisatie van de interne organisatie en processen van Stadswinkel Centrum

Generieke taken voor verschillende projecten:
• opstellen van het projectplan/ plan van aanpak;
• opstellen van de planning;
• opstellen van de businesscase;
• bewaken van en rapporteren over de voortgang;
• uitgeven periodieke nieuwsbrief over lopende projecten.

Verantwoordelijkheden:
• uitvoeren van een project voor het automatiseren van de processen rondom waardedocumenten (opslag, transport, beheer en uitgifte) met behulp van Europees aan te besteden oplossing;
• uitvoeren van een project voor het beperken van de vrije inloop voor 13 stadswinkels, zodat men in de middagen alleen nog op afspraak terecht kan;
• uitvoeren van een project voor het terugdraaien van een uitbesteding voor de distributie van een product
• het ontwikkelen en inrichten van een scholings- en inwerktraject voor nieuwe medewerkers;
• het bepalen van de formatiebehoefte van de stadswinkel;
• het verbeteren van de telefonische bereikbaarheid van de stadswinkel (±6500 calls per maand);
• het creëren van inzicht in individuele productiviteit van medewerkers;
• het adviseren over (de uitvoering van) een inrichtingsplan voor een herinrichting van de organisatie;
• het optimaliseren van parkeerprocessen en de samenwerking met de ketenpartner;
• de optimalisatie van de processen rondom Adresonderzoek (terugmeldingen GBA);
• het ontwerp en de implementatie van een online vraagboom/ beslisboom die met name gericht is op verhuizingen en die burgers op basis van hun persoonlijke situatie adviseert over en helpt bij de te volgen procedures;
• het coördineren van een interne verhuizing.

Resultaten:
• processen rondom paspoorten zijn compliant met de regelgeving (PUN 2001) en risico’s zijn geminimaliseerd dankzij aanschaf en implementatie van een Paspomaat;
• 10% snellere uitgifte van paspoorten;
• project opgestart voor omschakeling bij 13 stadswinkels van de hele dag geopend naar de ochtend regulier geopend en de middag alleen op afspraak;
• uitbesteding van de distributie van een product succesvol teruggedraaid en daarmee een besparing gerealiseerd van circa 80K per jaar;
• uitgebreid scholings- en inwerktraject opgezet en verantwoordelijkheden belegd binnen de organisatie;
• formatiebehoefte inzichtelijk gemaakt per team, per functieniveau en per product;
• nieuwe structuur opgezet en geïmplementeerd voor behandeling van inkomende telefonie;
• OR-traject begeleid voor invoering van individuele productiviteitsregistratie en implementatie gecoördineerd;
• op basis van mijn adviezen zijn gefundeerde besluiten genomen in het kader van de herinrichting van de organisatie;
• operationele knelpunten in processen rondom de parkeerproducten aan het licht gebracht en bespreekbaar gemaakt;
• diverse verspillingen in de processen rondom Adresonderzoeken inzichtelijk gemaakt met behulp van Lean 6Sigma en opgelost;
• functioneel ontwerp opgemaakt voor een online vraagboom die een burger inzicht geeft in de gemeentelijke procedures bij met name verhuizingen;
• ontwikkeling, test en implementatie van de vraagboom gecoördineerd;
• interne verhuizing van ongeveer 80 werkplekken gerealiseerd.


Klant Gemeente Rotterdam - Publiekszaken
Rol Adviseur implementatieteam
Project N.v.t.
Periode april 2008 – juli 2010

Omschrijving werkzaamheden
Adviseren van de implementatiemanager over projectmatig werken en implementaties.

Taken en verantwoordelijkheden
• ondersteunen bij en adviseren over het inrichten van portfoliomanagement;
• adviseren over de positionering van het implementatieteam en de implementatiemanager binnen de organisatie;
• adviseren over het verbeteren van projectmanagement bij de organisatie;
• adviseren over de uitvoerbaarheid van individuele projecten en de (praktische) impact op de staande organisatie;
• adviseren over ontvlechting van het implementatieteam bij de herinrichting van de organisatie.

Resultaat
• portfoliomanagement ingericht;
• meer duidelijkheid en afbakening in de rol van de implementatiemanager;
• aanbevelingen ten aanzien van projectmatig werken zijn overgenomen en geïmplenteerd;
• adviezen hebben geleid tot verbeteringen in diverse (project)plannen.

Klant Gemeente Rotterdam - Publiekszaken
Rol Projectsecretaris
Project Life event verhuizen
Periode februari 2008 – mei 2008

Omschrijving werkzaamheden
Invulling geven aan de rol van projectsecretaris voor het project life event verhuizen.

Taken en verantwoordelijkheden
• Bijhouden planning en opstellen takenlijsten;
• Verslagen vergaderingen;
• Demo bijeenkomsten plannen, organiseren en voorbereiden;
• Reviewen presentatie proeftuin;
• Voorbereiden en organiseren vergaderingen werkgroepen;
• Verslagleggen van vergaderingen werkgroepen;
• Overleggen met werkgroeptrekkers over status actiepunten;
• Wijzigingsverzoeken vastleggen, uitzetten en bewaken;
• Opstellen/ reviewen inhoudelijke stukken.


Klant KMG Consultancy BV
Rol Projectondersteuner
Project VISUALL
Periode december 2007 – februari 2008

Omschrijving werkzaamheden
Het realiseren van een vermarktbare versie van een in huis ontwikkelde tool voor procesanalyse.

Taken en verantwoordelijkheden
• vormgeven van de processen van de beheersorganisatie;
• algemene ondersteuning van de projectleider.


Klant Gemeente Rotterdam
Rol Procesanalist
Project Terugdringen woningleegstand
Periode november 2007 – december 2007



Omschrijving werkzaamheden
Het ontwikkelen en inzichtelijk maken van processen die ertoe moeten leiden dat de administratieve woningleegstand van Rotterdam actief teruggedrongen wordt.

Taken en verantwoordelijkheden
• faciliteren van workshops;
• opstellen procesmodel met behulp van de Business DNA methode;
• presenteren van resultaten.

Opleiding interimmanager

Bachelor Informatiekunde (Universiteit van Tilburg)
Master Information Management (Universiteit van Tilburg)

BiSL Foundation
PrinceII Practitioner
Lean Six Sigma Yellow Belt
Presteren met processen
Belbin groepsrollen

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :