Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

People manager, Projectleider

People manager, Projectleider

Werkervaring interimmanager

WERKERVARING
2010 / 1-11-2010 Interim Key Accountmanager
Axent Nabestaandenzorg NV (Groningen). Uitvaart verzekeraar met een premieomzet over 2009 van ruim € 70 m, bij 850.000 klanten en 2,4 m polissen. Het verzekerd kapitaal bedraagt € 3 mrd.
* Commerciële begeleiding van de overgang van de portefeuille van AEGON nabestaandenzorg naar AXENT,3000 tussenpersonen –waarvan 800 actief, 600.000 verzekerden, 1,7 m polissen.
*Op directieniveau verantwoordelijk voor het managen van de grote- tussenpersonen, onder meer Independer, DAK, van Aegon naar Axent
*Weerstanden bespreekbaar maken en een basis creëren om zaken te blijven doen en verder te groeien.
*Verantwoordelijk voor het benaderen en aanstellen/accepteren van nieuwe verkoopkanalen.

Project-/Key Accountmanager
Yarden Uitvaartverzekeringen (Almere) Uitvaart vereniging die uitvaarten verzorgt en verzekerd. 1 m leden en ruim 3 mrd verzekerd kapitaal. 2009; € 550 m verzekerd kapitaal waarvan € 250 m vanuit Allianties.
Verantwoordelijk op directie niveau voor de ca. 8 Key Accounts van Yarden, voorbeelden hiervan zijn AON, Hema, Intrasurance en de CFP-Group.
Bij mijn start was de omzet Key Accounts € 70 m, onder mijn leiding is deze gegroeid tot € 250 m, ca 50% van de jaaromzet.
* Accountteam aansturen met vijf fte.
* De aanstellingen en acceptatie van nieuwe tussenpersonen.
* Op accountniveau IT wensen van de klant inpassen naar Yarden IT.
* Presentaties geven over producten, zowel intern als extern.
* Opstellen van handboek (procedures en processen), accountplannen, BBSC (Business Balance Score Card), rapportages.
Projecten:
* Verantwoordelijk voor de ontwikkeling en introductie van drie gelabelde producten. Heb daarbij klantwensen vertaald naar een nieuw product. Ontwikkeling van product: actuariaat, productfit, ontwikkelen marketing materiaal, verdelen van taken over de verschillende afdelingen en regelmatige voortgangsbewaking. Voor één product een innoverende route bedacht via een FTP server waarbij de verkopende partij zelf de polis kon printen en versturen. Deze producten waren
belangrijk voor portefeuille verjonging.
Resultaat 30.000 nieuwe verzekerden, € 150 m omzet.
*Royement door wanbetaling opzetten en begeleiden naar de klanten. Debiteuren administratie vereenvoudigen, heldere processen maken en automatiseren.
*Ontwikkelen en accepteren Data Warehouse –management- rapportages. Vanaf start betrokken, vaststellen waar rapportages aan moeten voldoen, vierkant controles ontwikkelen. Mede bepalen welke velden in de data dump een vast kwaliteit hebben en hoe die geïnterpreteerd dienen te worden. Daarna acceptatie testen en had een licentie om zelf rapportages te maken.
*Ontwikkelen ATP portal t.b.v. intermediair ontwikkelen van portal waarbij bepaald moest worden welke functionaliteiten (b.v. mutaties, invoer productie) in de portal moesten zitten. TP middagen georganiseerd om input en commitment te krijgen. Zorgen dat de juiste look en feel aanwezig is.
*Deelnemer werkgroep Meetingpoint. Regelmatig overleg met andere gebruikers van Meetingpoint om wensen en signalen uit de markt te vertalen naar aanpassingen van het platform. Meetingpoint is een gestandaardiseerde omgeving waarbij het intermediair digitaal zijn aanvragen kan verwerken.
*Nauw betrokken bij ontwikkeling van functionaliteiten binnen Siebel met daarbij de noodzakelijke testen.
*Voor interim periode van 5 maanden Hoofd Businessdesk geweest. Leiding geven aan 10 fte, administratieve processen effectiever gemaakt en beslissing genomen digitale aanvragen via Meetingpoint te gaan verwerken.

Sales Management Projecten:
*Sales management overleg; maandelijks overleg tussen buitendienst en diverse afdelingen binnen Yarden om bepaalde wensen en vragen te bespreken. Deze overlegstructuur diende de communicatie binnen de diverse afdelingen te verbeteren.
*Gebruik Xda: begeleiding van de buitendienst (70 fte) bij de verandering van omzetverwerking via papier naar een PDA, 1 van de eerste multifunctionele telefoons.
Verandering verwerken productie: Begeleiden van de buitendienst (70 fte) naar het punt waarbij zij zelf in staat waren hun productie in te voeren in Siebel, met daarbij km’s en omzet. Daar trainingen voor ontwikkelt en gegeven en mensen 1 op1 voor begeleid.
Introductie nieuw product Eigen Verkooporganisatie; overgang van diverse producten en pakketten naar een sommen verzekering. Daar de buitendienst mede in begeleid en gestuurd.
* Interne opleidingen; IT opleidingen ontwikkelt en gegeven voor nieuwe en bestaande adviseurs. Vooral gericht op de mogelijkheden van Siebel en verkoop van uitvaartverzekeringen.
* Commerciële ondersteuning van adviseurs.

Opleiding interimmanager

HBO marketing en management Open Universiteit.
Siebel test trajecten
Prince2 Foundation verwacht diploma in oktober te behalen

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

HBO+ werk- en denkniveau
Praktisch- en analytisch vermogen
Aandacht voor detail
Sociaal- en communicatief vaardig
Open/ integer
Empatisch
Loyaal
Besluitvaardig/daadkrachtig
Gedreven
Dominant/sturend
Resultaatgericht
Flexibel


Talenkennis interimmanager

Nederlands Uitstekend
Engels Uitstekend
Frans Redelijk

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :