Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

gedreven Marketing Director

gedreven Marketing Director

Werkervaring interimmanager

1998 - 2011: Hoofd Marketing Consumentenbond
Verantwoordelijk voor de marketingstrategie en het marketing- en marketingcommunicatiebeleid.
• Werven van 70.000 leden en abonnees op de bladen per jaar d.m.v. online (search engine) marketing ,e-mail marketing, en inbound telemarketing
• Invoering Online lidmaatschap en nieuwe online (overstap) services. Inmiddels grootste betaalde website in Nederland met 80.000 Online leden
• Invoering van strategische speerpunt aanpak met bijbehorende nieuwe special interest bladen Digitaalgids (oplage 60.000) en Gezondgids (oplage 45.000)
• Invoering loyalty programma’s met duidelijk positief efffect op ledenbehoud
• Marketingafdeling van 10 fte waaronder marktmanagement, accountmanagement, online marketing, webanalyse en databasemarketing,
• Aansturen externe e-mailmarketing-, communicatie- en search engine bureau’s
• Internationale samenwerking met zusterorganisaties in Europa en de V.S op het gebied van productontwikkeling en wervingstechnieken
• Marketingbudget 7 miljoen euro

1988 – 1998: Marketing Director Staatsloterij
Verantwoordelijk voor het marketing- en marketingcommunicatiebeleid en de abonneewerving. Lid van het Management Team.
• Uitbreiding van het aantal abonnees met 10% per jaar naar ruim 1 miljoen
• Modernisering van de losse lotenverkoop door de introductie van een online distributienetwerk bij de verkooppunten
• Invoering van nieuwe productvormen Oudejaarsloterij, Jackpot en Dayzers
• Marketingafdeling van 9 fte waaronder product managers, DM specialisten, database marketeers , en marketingcommunicatie medewerkers
• Aansturen diverse externe communicatiebureau’s, onderzoeksbureau’s en TV-producenten (ivm TV shows)
• Onderhandelingen op het gebied van media-inkoop, sponsoring, en zendtijd bij omroepen
• Marketingbudget 13 miljoen euro


1984 – 1988 Hoofd marketing VVV Den Haag/Scheveningen /Kijkduin
• Opstellen marketingplan voor de promotie van Den Haag/Scheveningen/Kijkduin
• Opzetten gezamenlijke advertentiecampagnes in Duitsland samen met de hotels en attracties
• Opzetten huis-aan-huis drukwerkcampagnes en beursdeelname in Nederland samen met de hotels en attracties
• Deelnemen aan vakbeurzen en verkoopreizen in binnen- en buitenland (Duitsland, UK, VS), vaak in samenwerking met het NBTC
• Aansturen van de marketingafdeling van 4 fte
1979 – 1984 Reisorganisator ANWB
• Samenstellen en inkopen van groeps- en individuele pakketreizen
• Samenwerken met buitenlandse reisorganisaties
• publicatie van de reizen in brochures en promotie in de ANWB bladen

Opleiding interimmanager

1976- 1979 NHTV internationale hogeschool Breda
1970-1976 VWO in Eersel aan het Rythovius College

cursussen en trainingen:
2001 Marketingplanning (Marketing Planning Center)
2000 Training persoonlijk leiderschap (De Baak)
1997 Coachingstraining (Assessment&Development Consult)

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Zelfstandige en gedreven Marketing Director met brede ervaring in onder meer strategische marketing, online marketing en marketingcommunicatie (zowel above-the-line als below-the-line). Commercieel en cijfermatig sterk en bedreven in het zakelijk aansturen van externe bureau’s en leveranciers. Geeft ruimte en vertrouwen aan de marketing professionals die hij aanstuurt.

Talenkennis interimmanager

• Engels: mondeling en schriftelijk vloeiend
• Duits: mondeling en schriftelijk goed
• Frans: mondeling en schriftelijk redelijk


 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :