Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

verandermanager

verandermanager

Werkervaring interimmanager

Als (interim-)manager heb ik leidinggegeven aan (staf)afdelingen en resultaatverantwoordelijke units. Daarnaast heb ik diverse grote veranderingsprojecten geleid variërend van productconversies tot integratie van bedrijfsonderdelen en het sluiten van een bedrijfsonderdeel.

Als trainer/coach heb ik vele programma’s ontwikkeld en verzorgd op het gebied van (internationale) managementtrainingen, leiderschap, persoonlijke effectiviteit, resultaatgericht managen en werken, servicegerichtheid, Management Development en communicatie. Bewustmaking van eigen rol en verantwoordelijkheid binnen een veranderings-/reorganisatieprocessen waarbij beëindiging van het dienstverband een grote rol speelt. Doelgroep zowel zeer hoog als zeer laag opgeleide medewerkers, van Raad van Bestuur tot de laagste functiegroepen.

Een ruime ervaring binnen de IT: van programmeur tot informatieanalist, projectleider, IT-manager,
(adjunct-)directeur, business-developer. Daarnaast heb ik gedurende een jaar een Marketing & Verkoop afdeling geleid en ben ik 3 jaar HR-manager geweest.

Mijn werkervaring heb ik opgedaan bij de volgende organisates: ABN-AMRO, Amer, ANWB, Arinso, CMG (tegenwoordig Logica), College voor Zorgverzekeringen (CVZ), Concern voor Werk, Delta Lloyd, Elvia Verzekeringen, Fortis, Gemeente Almere, Gemeente Amsterdam, Interfinance, KPN, Nationale Woningraad, Nederlandse Spoorwegen, Paardekooper, PGGM, \'s Heeren Loo, Rabobank, SaraLee-DE, St. Balans (steunpunt voor Dyslexie), St. Bevolkingsonderzoek Borstkanker, Tomin Groep, Towers Perrin, UWV

(interim) managementrollen:
Projectmanager ontwerp en uitvoering integratie na overname verzekerinsgbedrijf. Projectscope integratie op het gebied van personeel (inclusief uitvoering Sociaal Plan), marketing & communicatie, verkoop- en schadeproces, ICT. In totaal 9 deelprojecten, totaal budget € 7 mio. Projectbeheersing op basis van bedrijfseigen standaards

Projectmanager beëindigen vestigingsactiviteiten bij sluiting bedrijfsonderdeel. 60 medewerkers bij start, afbouw naar 2. Intensief overleg met afnemers bij conversie producten. Projectbeheersing op basis van bedrijfseigen standaards

Projectmanager conversie en uitrol nieuw verzekeringsproduct (doorstart, projectgrootte 25 manjaar) Het project liep al een jaar maar was volledig vastgelopen. Projectopdracht: opstellen nieuw plan van aanpak en uitvoeren conversie en uitrol. Totaal budget: 6 mio. Projectbeheersing op basis van bedrijfseigen standaards

Director Business Consulting: verantwoordelijk voor de ontwikkeling van een nieuwe business-unit: business consultancy rond implementatie SAP/R3 Human Resources. Directe aansturing van 15 medewerkers, operationeel HRM. Voorbereiding strategisch HRM-beleid.

Medeoprichter en statutair directeur van een wervings- en selectiebureau gericht op de IT-markt

Adjunct-Directeur: verantwoordelijk voor ontwikkeling, verkoop en ondersteuning van een salarisverwerkend systeem en een personeelsinformatiesysteem. Projectdirector ontwikkeling nieuw personeelsinformatiesysteem (30 manjaar). Directe aansturing van 32 medewerkers, operationeel HRM. Implementatie kwaliteitssysteem.

Teamleider:
dagelijkse aansturing van een groep (senior) consultants; organisatie-ontwikkeling van een Zorg-groep; projectmanagement op basis van bedijfseigen kawaliteitssysteem. Directe aansturing 14 medewerkers. Kwaliteitsmanager voor de gehele vestiging.

HR-manager:
lid van het management-team met procuratierecht: eindverantwoordelijk voor ontwikkeling en implementatie HRM-beleid; verandermanagement; implementatie Total Quality Management; uitvoeren van afslankingsoperatie (vermindering van 23 FTE’s) . Eerste onderhandelaar met OR en vakorganisaties bij opstellen Sociaal Plan. Projectleider invoering nieuw Personeelsinformatiesysteem en diverse BPR-activiteiten.

Ass. Manager Marketing & Verkoop: (her)structureren van de interne organisatie van de sector Marketing & Verkoop; begeleiding strategievormingsproces; opstellen strategisch ondernemingsplan inclusief nieuwe organisatiestructuur. Voorbereiding implementatie TQM.

IT-manager / plv. Sectorleider Informatievoorziening en Diensten:
verantwoordelijk voor de gehele informatievoorziening: resourcing, IT-middelen en budgetten; herstructureren van de afdeling en planning & control van automatiseringsprojecten op basis van SDM-2. (In)directe aansturing van 23 medewerkers, operationeel HRM.




Organisatieadvies:
Senior Management Consultant: adviseren en begeleiden van diverse (groot)banken bij de invoering van de 36-urige werkweek

Senior Management Consultant: adviseren van diverse organisaties bij de inrichting van de informatiehuishouding.

Organisatie-adviseur / trainer bij veranderingsproces binnen de preventieorganisatie bevolkingsonderzoek

Opstellen organisatiebreed advies inzake de vervanging van het verzekeringsadministratiesysteem voor particuliere schadeverzekeringen. De onderzoeksgebieden waren product, voortbrengingsproces, financiële verwerking, consequenties tussenpersonen, technische randvoorwaarden en kosten-baten.

Begeleiding veranderingsproces binnen de afdeling Handhaving & Terugvordering bij een grote gemeente

Begeleiding oplossing voor opvolgingsproblematiek directie bij groothandel in chemische stoffen

Adviseur interne bedrijfsvoering bij een notariskantoor


Programmaontwikkelaar / trainer:
Ontwikkelen/verzorgen leiderschapstraject RvB financiële dienstverlener

Ontwikkelen/verzorgen diverse trajecten binnen de Sociale Werkvoorziening:
- ‘Sociale vaardigheden en assertiviteit’: training voor medewerkers binnen de industriegroep en groenvoorziening
- ‘Leidinggeven met gevoel’ en conflicthantering voor leidinggevenden
- ‘Samen op tijd de klus klaren’, een training voor meewerkend voorlieden en werkleiders
- ‘Kansen pakken’ een training voor cliënten in de sociale activering: het (hernieuwd) oppakken van de eigen verantwoordelijkheid

trainer MD-programma voor high-potentials bij grootbank: Retail, Zaken en Specialisten: communicatieve- en managementvaardigheden, persoonlijke effectiviteit

Verzorgen internationale workshop rond invoering resultaat gericht werken. Voertaal Engels, locaties: Brussel, Parijs, Barcelona en Utrecht.

Ontwikkelen/Verzorgen diverse trainingen en workshop in het kader van een Leiderschap Ontwikkelings Traject.

Ontwikkelaar/trainer Management Development Programma bij IT-dienstverlener.

Ontwikkelen/Verzorgen workshops voor eigen personeel en verkopers rond (her)introductie van KPN i-mode

Ontwikkelaar en trainer voor mensen in een uitkeringssituatie (WW en WWB) met een grote afstand tot de arbeidsmarkt.

Trainer Mental Selling Power – training gericht op bewustwording van belemmerende overtuigingen en de mogelijkheden van verandering voor verkopers.

IT-rollen:
informatieanalist: (mede) opstellen van een informatieplan ten behoeve van de dienst Infra - Nederlandse Spoorwegen).

Systeemontwerper/projectleider: Ontwikkelen van een koppeling tussen de Technische Dienst-registratie en de bedrijfsadministratie. Projectmanagement (30 manjaar). Trainer projectmanagementvaardigheden. Ontwerpen van een Planning- & Begroting-systeem voor woning¬corporaties.

Programmeur/systeemanalist - ontwikkelen van systemen voor de administratie van Collectieve Pensioenen en de rechtenadministratie van het pensioenfonds PGGM.



Overig:
docent en trainer op de terreinen algemeen-, informatie-, personeels-, verander- en financieel management op (post)-HBO niveau.

Docent verandermanagement en cultuurmanagement bij bedrijfskundig instituut

Individuele coaching van diverse personen, werknemers en ondernemers. Kenmerk: het verleggen van individuele grenzen / klankbord

Vrijwilliger in forensische psychiatrische kliniek (TBS): vertrouwenspersoon / toekomstig begeleider extern verlof TBS-patiënt.

Opleiding interimmanager

Atheneum-B (diploma)
WO Wis- en Natuurkunde (kandidaatsniveau)
AMBI (Volledig)
MBA - WO-Bedrijfskunde, afstudeerrichting: Strategie en Organisatie inclusief NIMA-A en NIMA-B (vrijgesteld) (Open Universiteit 2000)
diverse cursussen en workshops op het terrein van:
HRM, projectbeheersing, organisatieontwikkeling en verandermanagement, Coaching en Training,
Gecertificeerd Practitioner NLP (2002), Master Practitioner NLP (2003), TOP-Coach, Brein Centraal Leren Professional, DISC gecertificeerd

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

inspirator, analytisch, empathisch, direct, integriteit, humor, doelgericht, flexibel, in staat te schakelen van postkamer naar boardroom

Talenkennis interimmanager

Engels - goed
Duits - redelijk

Overig

2009: auteur van \\\"De waarheid en andere dingen die niet kloppen\\\" - boek voor mensen die recent hun baan hebben verloren of deze dreigen te verliezen.

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :