Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Interim manager /Sales en Backoffice

Interim manager /Sales en Backoffice

Werkervaring interimmanager

Functie: Directeur Interne Organisatie, operationele zaken en marketing bij middelgrootte hypotheek-, assurantie- en makelaarskantoor.

Werkzaamheden: Verantwoordelijk voor aansturing gehele backoffice en leiding geven aan 20 personeelsleden over 4 vestigingen. Daarnaast het bouwen aan, beheer en controle voeren over:
- Bedrijf- en administratieve processen
- organisatorische en juridische zaken
- personeelszaken
- financiële zaken
- Product en marketing
- IT en telecom oplossingen
- Managementrapportagesystemen

Kantoor is door de eigenaar in 2003 verkocht.

sinds 2003 tot 2009: Zelfstandig ondernemer
Branche: Hypotheek-, verzekering en Makelaardij, Marketing en reclame, Franchising
Door de verkoop van het bedrijf van de vorige werkgever ben ik een eigen hypotheek- verzekeringskantoor en nieuw makelaardijconcept MijnHuis Zelf Verkopen gestart. In 2004 heb ik een middelgroot kantoor overgenomen met 7 personeelsleden en een klantenbestand van ca. 1100 relaties. Het kantoor heb ik eind 2008 verkocht omdat een goede overnamepartij zich had gemeld.

Vanuit hier ben ik verder gegaan met franchising van het makelaardijconcept MijnHuis Zelf Verkopen. Naast het eigen merk/label voert deze BV ook inmiddels backoffice activiteiten voor andere makelaars- en makelaarslabels. De BV wordt bestuurt en beheert door een aangestelde directeur.

In de afgelopen 1,5 jaar heb ik op interim-basis voor derden gewerkt, met name het realiseren van compleet nieuwe product-, proces- en bedrijfsconcepten voor de hypotheek- verzekerings- en makelaardijbranche. Voornaamste gerealiseerde projecten:

-Opdrachtgever: MKB Concepts, marketing en reclamebureau voor hypotheek- , verzekerings- en vastgoedmarkt:
-Opdracht1: Mijnontslagvergoeding: Inzetbaar voor een TP indien er een ontslaggolf in de lokale omgeving plaatsvindt.

-Opdracht2: Hypotheek op Wielen: Hypotheekprocesmatige oplossing, geheel afgestemd op de markt van internationale transporteurs. Exclusieve generatie aan hypotheek- en verzekeringsleads. Omvat tevens kosten en zorgbesparend oplossend vermogen voor transporteurs

- Opdrachtgever: mijnAOVdesk Nederland BV, Franchise organisatie voor de AOV-markt. Vanuit niets en met geheel vrije hand heb ik met mijn kennis en ervaring een complete backoffice opgezet. Denk daarbij aan inrichting van polisaanvraag- en administratieprocessen, bijbehorende financiële processen, algehele aanschaf en inrichting van de backoffice automatisering met daarbij procescontrole- en managementinformatie systemen. Daarbij heb ik het personeel geselecteerd, gecontracteerd, opgeleidt en in geïntegreerd. De gehele backoffice is ingericht conform wetgeving 2013.

Vrijwillige bestuursfuncties:
Één jaar bestuursfunctie Marketing en Communicatie bij de Federatie voor Assurantieclubs. Project mijnFDopleiding.nl opgezet.

Opleiding interimmanager

Vakopleidingen:
1987-1992 Middelbare Laboratorium Onderwijs, Analytische Chemie Oss
1992-1995 HEAO, richting Commerciële Economie icm Hoger Laboratorium Onderwijs te Deventer
1999-heden: Bank en verzekeringswezen
- Assurantie B
- Woningfinanciering 1 en 2
- WFT Basis
- WFT consumptief
- WFT Schade
- WFT hypothecair krediet
- WFT Leven
- WFT Beleggen

Diverse cursussen:
1999-2010 Cursussen gevolgd op diverse vakkundige gebieden die betrekking hebben op o.a. organisatiekunde, leidinggeven, bestuurlijke functies, sales, HR, automatisering en financiële administratie

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Sterk analytische denkend vermogen en leidingevende capaciteiten. Kan theoriemodellen omzetten in slagvaardige en gecontroleerde producten en dienstverlening. Doelmatig en resultaatgericht werkend

Talenkennis interimmanager

Nederlands en engels goed, duits matig.

Overig

Geen 9 tot 5 mentaliteit

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :