Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Facilitair

Facilitair

Werkervaring interimmanager

2000 – heden
Voorburg
Oprichter/directeur
Specifieke deskundigheid in strategisch facilitair management, zoals (her)inrichting van diverse gebouwen en organisatorische aanpassingen op doorgevoerde veranderingen.

2012
Verschillende (interne) projecten beheersen momenteel mijn agenda. Twee uitdagende herhuisvesting trajecten zijn inmiddels succesvol afgerond; Van Oord (wereldwijde speler in de natte aannemerij) en de ParnassiaBavo Groep (GGZ instelling).
Een onderdeel van de ParnassiaBavo Groep (circa 250 kantoor werkplekken) zijn verhuisd binnen een tijdsbestek van drie weken. Appeltje eitje hoor ik u denken, echter zijn in die drie weken nieuwe vloerbedekkingen gelegd (en de oude dus verwijderd), tussenwanden ge- en verplaatst, vaste wanden gesausd, verlichting aangepast, nieuw meubilair geplaatst en … de medewerkers verhuisd. Meer dan 90% van alle werkplekken waren bij aanvang van de eerste kantoordag operationeel en vonden er vrijwel geen bouwkundige werkzaamheden meer plaats waar de medewerkers last en hinder van konden ondervinden.

Van Oord heeft het hoofdkantoor in Rotterdam naar een spik splinter nieuw
Kantoor verhuisd, pal aan de Van Brienenoordbrug. Ruim 700 werkplekken zijn medio juni, gedurende dag- en nachtverhuizing over gegaan.

Opdrachten 2011

Augustus 2011 – heden
Portaal Leiden
Inkoop- en projectmanager
Organisatie van diverse interne verhuizingen naar aanleiding van een bedrijfsbrede reorganisatie. Treffen van akoestische maatregelen ter verbetering van het werkklimaat binnen het kantoor.

Augustus 2011 – juni 2012
Van Oord Dredging & Marine Contractors
Verhuiscoördinator
In deze functie verantwoordelijk voor een soepele verhuizing (juni 2012) van het hoofdkantoor (circa 700 werkplekken).

April 2011 – december 2011
Veiligheidsregio Rotterdam Rijnmond
Consultant
Schrijven van een beleidnotitie inzake vastgoedbeheer.

April en mei 2011
Maasstad Ziekenhuis
Projectmedewerker
Inkoop van lockers, opstellen stickerplan en gedetailleerde planning ten behoeve van de verhuizing Zuider en Clara naar de nieuwbouw.
PIN-coördinator verhuizing Zuider ziekenhuis.

Januari en februari 2011
Van Oord Dredging & Marine Contractors
Auditor
Uitvoeren van facilitaire audits op baggerschepen (wereldwijd) en verbeterpunten ten behoeve van de dienstverlening aanleveren.

Opdrachten 2010

December 2010
ICTU
Consultant en coach
Ingezet om enkele projecten nog voor de jaarwisseling vlot te trekken.


Maart 2010 – november 2010
Van Oord Dredging & Marine Contractors
Manager a.i. Facility Services
Interim manager, direct leidinggevend aan 9 fte. Volledig facilitair verantwoordelijk voor de hoofdkantoren in Rotterdam en Gorinchem. Rapporterend aan de CFO.

Mei 2009 – maart 2010
HTM Personenvervoer NV Den Haag
Projectleider
Herstel remisedeuren op de locatie remise Zichtenburg.

Facilitaire leidinggevende interim opdrachten (van 2004 – 2010)
Gedurende de periode 2004 – 2010 heb ik in totaal 51 maanden leiding gegeven.

Na november 2010 heb ik adviserende opdrachten (ICTU en Van Oord) uitgevoerd.

Maart 2010 – november 2010
Van Oord Dredging & Marine Contractors
Manager Facility Services
Interim manager, direct leidinggevend aan 9 fte. Volledig facilitair verantwoordelijk voor de hoofdkantoren in Rotterdam en Gorinchem. Rapporterend aan de CFO.

De eerste maanden van 2010 was ik projectleider bij HTM te Den Haag.

Maart 2009 – december 2009
HTM Personenvervoer NV Den Haag
Sectorhoofd Vastgoed
Interim manager, leidinggevend aan 12 fte. Beheer van circa 150.000 m2 aan kantoren, remises en werkplaatsen. (Her)huisvestingsadviezen en implementeren van een pandtevredenheid methodiek (pve hv).

2008, tot maart 2009 was ik onder andere werkzaam bij Portaal (woningcorporatie).

Juli 2007 – december 2007
Zorginstelling Rubroek, Rotterdam
Hoofd Woon & Hoteldienst
Direct leidinggevend aan twee Teamleiders en indirect aan 45 fte’s.
Belangrijkste speerpunt in deze opdracht is een kwaliteitsverbetering realiseren van het Meals On Wheels concept binnen de voedingsdienst.

Februari 2007 – juni 2007
Zorginstelling Stichting De Singels, Rotterdam
Manager Woon & Hoteldienst
Direct leidinggevende aan Hoofden Woon & Hoteldienst en indirect leidinggevend aan 80 fte’s binnen de zorginstellingen, serviceflats en woningen.

De maanden november, december 2006 en januari 2007 was ik als projectmanager werkzaam bij RACM.


Januari 2006 – oktober 2006
De Hypothekers Associatie BV, Rotterdam
Coördinator Algemene Zaken
Dagelijkse (3 dagen per week) leiding geven aan de afdeling Algemene Zaken.
Stroomlijnen van de facilitaire – en inkoop processen. Opzetten van een service desk (front-office) en back-office. Afstoten cq onder verhuren van huisvesting in Amersfoort en huren van huisvesting in Rotterdam. Maken van een vlekkenplan en ‘reshufflen’ van diverse afdelingen.

Augustus 2005 – oktober 2005
Florence Zorginstelling, locatie Steenvoorde, Rijswijk
Manager Faciliteiten
Belangrijkste mijlpalen (naast de dagelijkse leidinggevende taken) zijn geweest; zorgdragen dat de medewerkers (circa 42 fte’s) weer plezier in het werk kregen, budget 2006 opstellen, implementeren van diverse controle methodieken, overdracht aan de vaste manager faciliteiten.

Oktober 2004 – mei 2005
AXA Verzekeringen BV, Utrecht
Manager Algemene Zaken
Leidinggeven aan 32 fte’s intern en 40 fte’s extern, met de deelgebieden Contractmanagement, Logistiek Management en Facility Management.

Belangrijkste mijlpalen (naast de dagelijkse leidinggevende taken) zijn geweest; het afsluiten van twee onderhuurovereenkomsten en bijbehorende Service Level Agreements, het opstellen en bewaken van het AZ budget voor 2005, starten met de invoering van een budgetneutraal pakket per 2006, analyseren en adviseren inzake de logistieke processen (post en drukwerk) en de aanbesteding van de schoonmaak (circa 30.000 m2).

Enkele project opdrachten in de periode 2004 - 2011

Augustus 2011 – heden
Portaal Leiden
Inkoop- en projectmanager
Organisatie van diverse interne verhuizingen naar aanleiding van een bedrijfsbrede reorganisatie. Treffen van akoestische maatregelen ter verbetering van het werkklimaat binnen het kantoor.

Augustus 2011 – juni 2012
Van Oord Dredging & Marine Contractors
Verhuiscoördinator
In deze functie verantwoordelijk voor een soepele verhuizing (juni 2012) van het hoofdkantoor (circa 700 werkplekken).

 
April en mei 2011
Maasstad Ziekenhuis
Projectmedewerker
Inkoop van lockers, opstellen stickerplan en gedetailleerde planning ten behoeve van de verhuizing Zuider en Clara naar de nieuwbouw.
PIN-coördinator verhuizing Zuider ziekenhuis.


Mei 2009 – maart 2010
HTM Personenvervoer NV Den Haag
Projectleider
Herstel remisedeuren op de locatie remise Zichtenburg.

November 2008 – februari 2009
Pieter van Foreest zorginstellingen Delft en omgeving
Projectleider reorganisatie technische dienst
Projectleider om de decentrale technische diensten binnen circa 30 zorginstellingen te centraliseren middels één servicedesk en eenduidige processen.

Januari 2008 – februari 2009
Woningcorporatie Portaal Leiden
Facilitair projectleider Nieuwe Energie
Advisering en opzet van een facilitaire organisatie binnen een bedrijfsverzamelgebouw in combinatie met de dag- en nachtopvang van dak- en thuislozen (zie

Oktober 2006 – februari 2007
RACM (fusie tussen Monumentenzorg en Oudheidkundig Bodemonderzoek), Amersfoort / Zeist
Projectmanager
Beleid opstellen en uitvoeren van een 3-tal projecten;
1. Herhuisvesting naar aanleiding van de fusie (circa reshuffling van 100 werkplekken).
2. Aanbesteding mobiele telefonie en personal digital assistants.
3. Poolauto’s, waarbij de leasecontracten omgezet worden naar ‘koop’ auto’s.

Oktober 2004 – mei 2005
AXA Verzekeringen BV, Utrecht
Herhuisvestingopdracht
Opleveren van circa 13.000 m2 t.b.v. de inhuizing Belastingdienst (onder regie van de Rijksgebouwendienst) en intern verhuizen van circa 750 AXA medewerkers (binnen 2 maanden), inclusief bouwkundige aanpassingen. De uitdaging betrof, onder andere, (her)invoering van het flexibele kantoorconcept.






Consultancy opdrachten

April 2011 – heden
Veiligheidsregio Rotterdam Rijnmond
Consultant
Schrijven van een beleidnotitie inzake vastgoedbeheer.

Januari en februari 2011
Van Oord Dredging & Marine Contractors
Auditor
Uitvoeren van facilitaire audits op baggerschepen (wereldwijd) en verbeterpunten ten behoeve van de dienstverlening aanleveren.

December 2010
ICTU
Consultant en coach
Ingezet om enkele projecten nog voor de jaarwisseling vlot te trekken.

Januari 2008 – juni 2008
Woningcorporatie Portaal
Adviseur facilitaire zaken a.i.
Facilitair adviseur voor de kantoorpanden in Veenendaal, Nijmegen en Arnhem. Projectleider voor de inrichting van een nieuw pand te Arnhem en verhuizingvoorbereiding van de medewerkers en inventaris.

Divers werk vóór 2004

Ingenieursbureau IMD, Rotterdam
Herhuisvestingopdracht
Verhuizing van het bureau van een zeer karakteristieke Rotterdamse villa, naar een modern kantoorpand. De uitdaging betrof een zeer complexe logistiek.

Nederlands Centrum van Directeuren en Commissarissen, Hoofddorp
Herhuisvestingopdracht
Verhuizing van het secretariaat van NCD naar het Transpolis gebouw in Hoofddorp. De uitdaging betrof een optimale indeling en gebruik van de
beschikbare ruimte, en een verbouwing buiten de kantoortijden van
Transpolis.

Stadsdeel Amsterdam Centrum, Amsterdam
Manager catering / Projectleider verhuizing a.i.
Procesbegeleiding van een uitbesteding (catering) aan een commerciële aanbieder.
Offertevergelijk (rapportage) met het bestek inzake de inrichting van de keuken.
Verhuiscoördinatie van de afdeling Reiniging (500 medewerkers + wagenpark) naar een splinternieuwe huisvesting.





1999 – 2004
Cidaris consultancy, Rhenen
Directeur / eigenaar

1995 – 1999
FMH Facility Management BV
Consultant en Business Unit Manager Services

1993 - 1995
Rail & Road / (NV Nederlandse Spoorwegen)
Manager Customer Service/lid management team

1991 - 1995
Rail Road Express BV
General manager

1987 - 1991
Bastion Hotels
Manager Hotel Amsterdam / manager operations

1986 - 1987
Cok Hotels
Night manager/assistent F&B manager

Opleiding interimmanager

2001, Certified Facility Manager , IFMA Houston, USA
1997, Senior Facilities Manager FMH Amersfoort
1996, Surveillant LSOP Amsterdam
1994, Fysieke Distributie VLM Den Haag
1992 – 1994, HBL Hoger Management ISW Leiden
1982 – 1986, MHS Hotelschool De Kogge Amsterdam
1981, HAVO Herman Jordan Zeist

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Specifieke deskundigheid in strategisch facilitair management, zoals (her)inrichting van diverse gebouwen en organisatorische aanpassingen op doorgevoerde veranderingen.


Talenkennis interimmanager

Nederlands als moedertaal,
Engels in spreken en schrijven,
Duits in spreken.

Overig

Pentekening (gemaakt door één van de opdrachtgevers);
“Bastiaan heeft een opmerkelijk goed analytisch vermogen waarbij de kern van ‘het probleem’ haarscherp wordt gedefinieerd en bondig op schrift gesteld. Bastiaan is in staat om aanbevelingen en adviezen om te zetten in werkelijkheid en ‘gedragen’ te krijgen op de werkvloer”.

• PC-vaardigheden: Microsoft Word, Excel, PowerPoint en Outlook
• Bestuurslid IFMA (2001 – 2007)
• Marathon New York (2000)
• Marathon Berlijn (2006)

Publicaties
• Bij kwaliteit staat beleving centraal Facto Magazine
• De balans tussen visie, strategie en praktijk Facto Media
• Uw facilitaire afdeling in balans Facility Management
• Natuurlijk heeft IFMA-Holland nog toekomst Weekblad Facilitair


 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :