Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Operationeel manager

Operationeel manager

Werkervaring interimmanager

01/2011 tot heden: Terheijden
Adviseur & projectmanager
Advies & projectmanagement voor het MKB & Retail.
(VAR-verklaring)

Schildersorde
• Voor de schildersbranche een nieuw concept uitgewerkt voor Schildersorde. Uitgangspunt van dit concept is, dat iedereen mede-eigenaar is van het schildersbedrijf en er hierdoor geen personeelskosten zijn. Gevolg is dat de kosten meer dan gehalveerd worden en de kans op verlies geëlimineerd wordt. Dit concept op papier uitgewerkt door middel van een Businessplan, onderbouwd met rekenmodellen en contracten. Verder voor free-publicity gezorgd en een website ontwikkeld

N.K.A. b.v.
• Binnen N.K.A. verantwoordelijk voor de totale administratie, verwerken van alle correspondentie, archiveren, bijhouden en opvolgen. Het bijhouden van de verschillende grootboekrekeningen met daarbij het controleren van alle kruisposten en kant en klaar aanleveren van de gehele administratie aan de accountant, voor het maken van het jaarverslag. Het controleren, accorderen en verrichten van alle betalingen.

03/2001 tot 1/2011: Future Maman, Breda
Algemeen Directeur
Binnen Future Maman eindverantwoordelijk geweest voor:
• Supply Chain Management: het gehele logistieke proces, van invoeren bestellingen, doorboeken pakbonnen, interfiliaalverkeer, bijhouden & controleren voorraad, optimaliseren (basis)voorraadbeheer.
• Administratie: verwerken van alle correspondentie, archiveren, bijhouden en opvolgen.
• Automatisering: eerstelijns support voor de winkels met betrekking tot de Point of Sale systemen en voor de BackOffice hard en software. Tweedelijns support in samenwerking met externe systeembeheerpartijen en softwareleveranciers. Verantwoordelijk voor de verschillende pakketselecties en ondersteuning bij het implementeren van de verschillende systemen.
• Betalingen: controleren, accorderen en verrichten van alle betalingen.
• Financiële administratie: in het KING boekhoudpakket verantwoordelijk, voor het bijhouden van de kasboeken van de verschillende filialen, bankboek, inkoopboek en memoriaal. Het controleren van alle kruisposten en kant en klaar aanleveren van de gehele administratie aan de accountant, voor het maken van het jaarverslag.
• Marketing: verantwoordelijk voor de marketing binnen Future Maman, contactpersoon met reclamebureaus, kranten, specialinterest bladen etc.
• Internet: verantwoordelijk voor de content op de website & webshop en deze zelf up-to-date houden met behulp van een CMS-systeem. Eerdere websites in zijn geheel zelf gebouwd.
• Expansie: nieuwe locaties gezocht, te beginnen met een keuze voor de vestigingsplaats, contacten met makelaars voor het aanhuren van een nieuwe winkellocatie, daarna inventaris uittekenen, contacten gezocht en onderhouden met aannemers, onderaannemers, gemeente en interieurbouwer.
• Verbouwing/inrichting winkels: als projectleider, bouwopzichter bij het gehele traject van ontwerp, aankoop tot oplevering van een nieuwe winkellocatie.
• Personeelmanagement: bijhouden van de personeelsdossiers, verwerken van de uren administratie, aanmelden personeel bij pensioenfondsen, Arbodienst en verzekering, aannemen en eventueel ontslaan personeel.
• Managementinformatie: het verschaffen van managementinformatie op verschillende tijdslimieten, week, maand, seizoen, jaar, zowel per winkel als totaal niveau, zoals o.a. verkopen per winkel, seizoen, artikel, maat. Inkoopbudgetten opstellen met open to buy percentages. Bongemiddeldes, koperskijkers conversie per winkel & totaal ook met betrekking tot de daadwerkelijk gemaakte vloeruren.
• Aansturing winkels: meerdere dagen per week winkels bezoeken voor controle en aansturing van de dagelijkse gang van werkzaamheden.
• Contacten: onderhouden van alle externe contacten, zoals banken, verzekeringen, arbodienst, accountant, advocaat, leveranciers en alle overige externe contacten.
• Veranderingsmanagement: binnen Future Maman heb ik gemerkt dat bij het groeien en inkrimpen van een bedrijf een hele grote taak is weg gelegd voor het begeleiden van de medewerkers. Hoe hier mee om te gaan en met de veranderende organisatie en de daarbij behorende nieuwe en andere regels en structuren.

Opleiding interimmanager

1994-1999: Bedrijfseconomie
Erasmus Universiteit Rotterdam
• Afstudeerrichting logistiek, Verkeer & Vervoer

1993-1994 Rechten
Erasmus Universiteit Rotterdam

1985-1993: Havo, VWO
Onze Lieve Vrouwe Lyceum Breda

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :