Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Directeur/bestuurder

Directeur/bestuurder

Werkervaring interimmanager

2009-heden Hogeschool Helicon Zeist/Den Haag
Voorzitter College van Bestuur
Kerntaken: Het zelfstandig laten voortbestaan van Hogeschool Helicon en boegbeeldfunctie. Eindverantwoordelijke ten opzichte van de Raad van Toezicht en het verstrekken van al de informatie die nodig is om de toezichthoudend e taken adequaat te kunnen uitvoeren. Het voeren van het overleg met de medezeggenschapsraad.
Eindverantwoordelijke voor de prestaties van het CvB als geheel, leiding geven aan de faculteitsdirecties, de hoofden van de ondersteunende diensten, de secretaris van het CvB en de lector.
(Financiële) Eindverantwoordelijkheid voor 2 kunst faculteiten (dans en conservatorium)en Pabo, aansturing van beleidsvormings- en beleidsuitvoeringsprocessen, signalering van knelpunten in de besluitvorming en de uitvoering, bespreken van taken en
verantwoordelijkheden CvB en directeuren, participant in de HBO raad, HBO Kunstoverleg en Edeberaad. Portefeuillehouder en alleen bestuurder van de
organisatie. Verhuisdossier Pabo van Zeist naar Utrecht. Verwezenlijking van urgentiebesef voor een totale reorganisatie – naar een uniform,efficiënter en effectiever onderwijsbedrijf. Accreditatie muziekopleiding. Gerelateerd netwerk. Samenwerking met Duitse kunst Hochschule en Universiteit en Engelse
universiteit van Plymouth.

2006-2009 AOC VMBO Clusius College Amsterdam Directeur
Kerntaken: Het ontwikkelen van een onderwijsvisie en een strategie. Het faciliteren van het primaire onderwijsproces. Het motiveren en aansturen van medewerkers. Het managen van middelen. Het innoveren van het onderwijs. Het vergroten van de allochtonen instroom en het op de kaart zetten van Clusius Amsterdam (boegbeeld).
Verantwoordelijk voor teamleiders en participant in directieraad Clusius en bestuursoverleg onderwijs Amsterdam. Leidinggeven aan de organisatie op personeel,
financieel en organisatorisch gebied. Vormgeven en mede bepalen van het beleid Verwezenlijking van een totale reorganisatie – naar een efficiënter en effectiever
onderwijsbedrijf - en cultuurverandering. Bevorderen van de samenwerking tussen kinderen uit sociale achterstandswijken, groenopleidingen en bedrijfsleven.
Verwezenlijking van 50 duizend euro aan subsidie voor het project de culturele dubbeldekker.
Verwezenlijking van 100% gediplomeerde leerlingen. Leerlingenraad, ouderraad.
Verwezenlijking van het vormgeven aan een speciaal zorgteam met speciale zorgbenodigdheden en een verdubbeling van het aantal bevoegde docenten met de
expertise op het gebied van kinderen uit sociale achterstandwijken.
Verwezenlijking van het op orde zijn van de bedrijfsvoering van de school voor een solide
basis voor onderwijsontwikkeling. Vormgeven van culturele en maatschappelijke stages, culturele activiteiten aangepast aan kinderen in achterstandswijken, technisch
onderwijs, taalbeleid, rekenvaardigheid en projecten. Het richten van het onderwijs op kerndoelen en eindtermen en het versterken van de koppeling PO – VO – MBO.

2001-2006 ROC ASA – VMBO ISA Amsterdam - Utrecht
Directeur innovatie MBO
Kerntaken: Organisatie van het onderwijs aanpassen het prim aire proces en aan de leerbehoeften van deelnemers. Krachtige leeromgeving ontwerpen, die is afgestemd op
de leerbehoeften van de leerlingen, de doelen van het onderwijs en de mogelijkheden binnen de school. Teams samenstellen, waarbij er rekening wordt gehouden met de
leerlingen, de gewenste onderwijskundige ontwikkelingen in de school en de samenstelling en competenties van het personeel. Processen van verandering op gang brengen, die zijn afgestemd op de schooleigen situatie gekoppeld aan de werkelijke (culturele en kunstzinnige) beroepspraktijk. Het gaat om verandering op maat.
(Financiële) Eindverantwoordelijkheid voor verschillende projectleiders c.q. teams en de voortgang van de in ontwikkeling zijnde opleidingen.
Verwezenlijking (genereren) van 1 miljoen euro subsidie voor het project Masterdam.
Verwezenlijking van de uitbreiding van het opleidingen aanbod voor VMBO en MBO, gerelateerd aan de werkelijke beroepspraktijk. Te weten 1. het Herman Brood
Academie – MBO opleiding Artiest 2. Schoonheid Centraal – MBO opleiding sport, handel, theatergrime en haarwerk, schoonheid -, voet -, haarverzorging 3. MOOI –
VMBO-MBO opleiding haarverzorging, 4. Musicalopleiding NME – MBO.
Verwezenlijking van nieuwe MBO – HBO opleidingen 1. Kunst en Cultuur 2. Commerciële Economie, Marketing 3. Communicatie, binnen al deze opleidingen speelt de werkelijke beroepspraktijk de hoofdrol.
Verwezenlijking van nieuwe opleidingen gekoppeld aan het OER en de eindtermen. Het realiseren van een realistische onderwijs – beroepsomgeving- in overleg en in
samenwerking met de werkelijke beroepspraktijk. De opleidingen zijn van 0 af aan opgebouwd waar een ondernemersplan, bouwplan en begroting per opleiding aan ten grondslag ligt. Het is te vergelijken met het opzetten van een nieuwe school waarbij alles opnieuw ontwikkeld en gerealiseerd moet worden zoals; teams, leerlingen,
locatie, lesprogramma, enz.

1997-2001 ROC Midden Nederland Utrecht
Projectleider onderwijs en automatisering
Kerntaken: Verhelderen van de veranderbehoefte. Definiëren van de gewenste toestand. Vaststellen van het platform. Analyseren van eerder succes. Stap vooruit zetten.
Vooruitgang monitoren. Vaststellen van de verdere veranderbehoefte.
(Financiële) Eindverantwoordelijkheid – ROC breed - voor de steeds wisselende opleidingsmanagers en teams tot dat de implementatie in het gehele ROC, succesvol was afgesloten. De implementatie geschiedde zowel op basis van vraag als van aanbod.
Verwezenlijking van het aanwezigheidsregistratiesysteem bij de scholen met het meest euitval en de implementatie van het leerlingvolgsysteem.
Verandermanagement; van het geschreven naar het digitale tijdperk wat door transparantie, inspireren en afdalen naar het begripsniveau wat voor het grootste deel is geslaagd.

1989-1997 ROC Utrecht Utrecht
Vestigingsleider
Kerntaken: Het ontwikkelen van een onderwijsvisie en een strategie. Het aansturen van het primaire onderwijsproces. Het motiveren en aansturen van medewerkers. Het
managen van middelen.
(Financiële) Eindverantwoordelijkheid voor opleidingsmanagers en teams van verschillende MBO opleidingen op niveau 2, 3, en 4. Te weten; Schoonheid -, Haar - en Voetverzorging, Parfumerie, Ondernemer, Theatergrime en Haarwerk.
Verwezenlijking van een nieuwe MBO plus – HBO opleiding Theatergrime en Haarwerk samen met Hogeschool der Kunsten Utrecht.
Verwezenlijking van een goed georganiseerde school met een hoog aantal gediplomeerde deelnemers en nauwelijks tussentijdse uitstroom.

1986-1989 MDGO Maria in den Wijngaard Utrecht
Docent en coördinator
Kerntaken: Organisatie en beheer van de afdeling.
Eindverantwoordelijk voor een deel van de organisatie, controle en beheer van de afdeling uiterlijke verzorging en de stage.
Verantwoordelijk voor de opleiding van leerlingen op het gebied van de uiterlijke verzorging, visagie en grime.
Mijn opdracht; binden, boeien en bezielen is geslaagd door het hoge aantal geslaagde kandidaten en minimaal spijbelgedrag.

Opleiding interimmanager

2007-2010 NCOI Utrecht
WO MBA Master of Business Administration (met genoegen geslaagd)

2003-2006 NSO Amsterdam
WO MEM Master of Educational Management

1997-1999 Universiteit van Amsterdam Amsterdam
Post HBO Vrouw en Management

1991-1992 Katholieke Universiteit Brabant Tilburg Post HBO Middenmanagement

1983-1987 Hogeschool van Amsterdam HBO Lerarenopleiding

1978-1982 Beroepsopleiding Utrecht MBO-MBO plus

1972-1978 Ter Eem - Sint Agnes Amersfoort MAVO-HAVO

Leiderschapsleergangen; 1. Governance (Voor middelgrote en grotere, nietbeursgenoteerde ondernemingen het zoeken naar manieren om het toezicht op het goed functioneren van hun bestuur te professionaliseren), Corporate governance training (communicatie tussen Raad van Toezicht, Audit Commissie en Collgege van Bestuur), PWC Utrecht 2. Vrouwen in een managementfunctie, Hogeschool Utrecht 3. Management in het onderwijs, Inter-studie Tilburg.

Cursussen; coachend leiderschap, tactvol handelen, verkooptechnieken, slecht nieuws gesprek, vergaderen, voorzitten, leiderschap, onderhandelen met moeilijke mensen, persoonlijk meesterschap, moreel leiderschap: van discussie naar dialoog

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Competenties: Resultaatgericht en daadkrachtig; visionair en inspirerend, coachende en verbindende leiderschapsstijl, creatief met lef, leider/bestuurder met helikopterview, onafhankelijke en ondernemende geest, communicatief en sociaal vaardig. Het opbouwen van een gerelateerd netwerk is voor mij een vereiste om de organisatie te kunnen positioneren wat door mijn competenties een goed haalbare opgave is.

Mijn doelstelling: het aanpassen van het bedrijf aan de (maatschappelijke) context, de werkelijke vraag en het individu in een veranderende omgeving zodat alle partijen succes ervaren. Aan het roer, samen met een team in een lerende organisatie doelen omzetten in haalbare stappen. ‘Authenticiteit’ en ‘ruim baan voor talent’ als belangrijke richtpunten, bij anderen en bij mezelf.

Ervaring en affiniteit met optimalisatieslagen in de bedrijfsvoering van een dienstenleverend bedrijf, bedrijfseconomische kennis en ervaring, financieel inzicht, ervaring met het positioneren van organisaties in een (inter -)nationale context, ervaring in het vertalen van externe ontwikkelingen in beleid en acties, mijn netwerk is of maak ik relevant op zowel contextueel, bestuurlijk als politiek niveau.

Verantwoordelijk: Financieel verantwoordelijk voor een omzet van 19 miljoen euro en eindverantwoordelijke voor een dienstenleverende organisatie voor 7.600 studenten met 680 medewerkers.

Talenkennis interimmanager

Nederlands eigen taal
Engels goed
Duits matig

Overig

Strategie
Het product koppelen aan de (kunstzinnige) omgeving, gedachtegoed, wettelijke kaders
en regelgeving, de win win situatie zoeken. Werkomgeving met haar medewerkers
aanpassen aan het individu met unieke talenten en mogelijkheden. Het benutten van mijn
competenties – persoonlijke effectiviteit - in de organisatie waarbij rekening gehouden
moet worden met de ontwikkelingsfase waarin de organisatie zich verkeerd, de context
waarbinnen de organisatie opereert, de belangrijke uitdagingen waar de organisatie de
komende periode voor staat, de strategie waarmee het bedrijf zich wil onderscheiden van
andere bedrijven en de bijzondere opdracht die ik als leider meekrijg.

Hobby\'s/interesses
Schilderen, ontwerpen en maken van gebruiksartikelen en kleren, verbouwen in huis en lezen.
Persoonlijke ontwikkeling

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :