Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Projectmanager

Projectmanager

Werkervaring interimmanager

Projectleider Digitaal Document en Records Management Rijkswaterstaat CDR
June 2009 – November 2010
Als projectleider heb ik een aantal projecten mogen doen voor Rijkswaterstaat. Het uitrollen van een records en document management applicatie bij diverse diensten. Het realiseren van goed beheer is onderdeel van de opdracht. Het inrichten van het functioneel beheer conform BiSL is daar een onderdeel van. Daarnaast heb ik het project scannen gedaan. Het resultaat hiervan is generieke scanoplossing op basis van een geüniformeerd proces. De scanoplossing is geschikt voor de toekomst, bijvoorbeeld voor een machtiging voor substitutie. De uitdaging bij deze projecten is het verkrijgen en inzetten van de benodigde middelen en mensen. Er zijn veel belanghebbenden, als projectleider ben je ook ambassadeur en aanspreekpunt. Dit maakt het leuk.

Gamerecensent Aan de hand
januari 2009 – heden

Voor het tijdschrift aan de hand schrijf ik gamerecensies. Aan de hand is een tijdschrift voor ouders en kinderen. In het blad staan verhalen van ouders over de dagelijkse praktijk van gezinnen. Aan de hand heeft een christelijke identiteit.

Projectleider ODD – plv. Programmanager ODD Rijkswaterstaat CDR
november 2007 – juni 2009

Als projectleider verbonden aan het programma ordelijk digitaal documentbeheer ben ik verantwoordelijk voor de uitrol van het pakket TRIM bij diverse diensten van Rijkswaterstaat. In samenwerking met het programma IDEEA van het ministerie wordt Rijkswaterstaatbreed de verouderde postregistratiesystemen vervangen. Ik ben verantwoordelijk voor het scheppen van voorwaarden aan de Rijkswaterstaat kant. Vanaf februari 2009 ben ik plv. programmamanager van ODD. Verder heb ik het project DMS ViA15 uitgevoerd. Een eerste invoering van het DMS TRIM bij een project van Rijkswaterstaat.

Directeur
medio 2006 – heden

Onder de vlag van B.V. heb ik in samenwerking een detacheringbureau opgezet voor het basisonderwijs. levert tegen scherpe prijzen diverse krachten voor scholen. Dat kan een interim leerkracht zijn, maar ook bijvoorbeeld een conciërge. levert op dit moment m.n. ICT-consultants voor het onderwijs. levert niet alleen de benodigde technische kennis, maar draagt ook zorg voor lesprogramma’s en toegepaste software (bijv. leerlingvolgsystemen). Als directeur ben ik betrokken bij de projectsturing, organisatie , HRM en sales.


Projectcontroller Geluidsisolatieproject Schiphol
januari 2007 – november 2007

Het geluidsisolatieproject Schiphol isoleert woningen om de geluidshinder van de luchthaven Schiphol op te vangen. Dit project gaat zijn derde fase in. Ik beoordeel en adviseer over de projectinrichting van het project. Is het project in control en realiseert ze haar doelstellingen binnen de turbulente en gespannen omgeving (bewoners, tweede kamer, belangenorganisaties, luchthaven Schiphol)? Mijn werkzaamheden moeten bijdragen aan een doorstart van het project in de derde fase. De lessen die geleerd zijn in voorgaande jaren moeten verwerkt zijn.

Senior Auditor Rijkswaterstaat DNH
oktober 2005 – november 2007

Als Senior Auditor ben ik verantwoordelijk voor het opzetten, uitvoeren van en rapporteren over het auditjaarplan van de directie Noord-Holland. Ik ben betrokken bij m.n. de grote projecten. Dit varieert van projecten voor aanleg en onderhoud van weg- en waterwegen (bv. groot onderhoud A10, A4, A9) tot ICT-projecten (bv. project BOS, Walradar). Mijn expertise op het gebied van procesinrichting, projectmanagement, contractmanagement en risicomanagement wordt in het bijzonder gebruikt in de advisering.

Onderzoek klantgerichtheid ICT-dienstverlening Cenergy
mei 2005 – november 2005

Cenergy voert in opdracht van derden onderzoek uit naar de klantgerichtheid van ondernemingen in diverse sectoren. Ik ben verantwoordelijke geweest voor de uitvoering van het onderzoek voor wat betreft de ICT-sector. Mijn werkzaamheden betreffen het bezoeken en beoordelen van de klantgerichtheid van ICT-dienstverleners op beursen (bijv. beurs ICT en Overheid).

Haalbaarheidsonderzoek De Pelgrim Boekhandels
april 2005 – juni 2005

Voor De Pelgrim Boekhandels heb ik een business case opgesteld betreffende een nieuw te beginnen vestiging in de regio Venlo. Naar aanleiding van een haalbaarheidsonderzoek is in overleg met de opdrachtgever de business case gemaakt met daaraan gekoppeld een eindadvies (go / no go). De belangrijkste onderzoeksgebieden waren: HRM, organisatie, marketingplan, ondernemingsvorm, risicoanalyse, back office en ICT, marktonderzoek (inkoop en verkoop), locatie, reclame en concurrentieanalyse. De boekhandel is inmiddels conform business case opgestart.

Verandermanager ICT ProRail
januari 2005 – oktober 2005

Na het opleveren van het project voor de inrichting van de hier onder beschreven beheerorganisatie ben ik een aantal processen bij deze afdeling gaan uitvoeren én implementeren / overdragen (controlling, inkoop, kwaliteitsbeheer, contractmanagement, servicemanagement). Daarnaast ben ik verantwoordelijk voor de verdere implementatie van de processen en controle op werking van processen. De als projectorganisatie opgezette afdeling is in deze periode definitief vorm gegeven. Doel was om de organisatie te bezetten met vaste krachten. Nieuw is het intern sturen op KPI’s en extern op SLA’s en de rapportage hierover. De total cost of ownership van de ICT-diensten is in een periode van drie jaar gedaald met 70%. De inrichting en werking van de nieuwe beheerorganisatie is daar een onderdeel van.

Inrichten business owner organisatie- ICT-dienstverlening ProRail
juni 2004 – december 2004

Ik was verantwoordelijk voor de inrichting van een beheerorganisatie (business owner) ICT-dienstverlening binnen ProRail. ProRail heeft alle ICT-dienstverlening uitbesteed aan één contractpartner. Ik ben verantwoordelijk voor het beschrijven én implementeren van processen, procedures en werkinstructies (contractmanagement, inkoop, financieel beheer, kwaliteitsbeheer, changemanagement, productbeheer, servicemanagement, entiteitenbeheer). Het gebruik van standaarden bij de inrichting is een speerpunt, met name ITIL. ProRail is bezig met de integratie van drie taakorganisaties, dat geldt ook voor de ICT-afdelingen. Onderdeel van mijn werkzaamheden is het maken van een organisatieontwerp voor één gecombineerde ICT-afdeling. Naast deze werkzaamheden heb ik in samenwerking met de ICT-dienstverlener een aantal subprojecten gedaan, o.a.: inrichting en implementatie SAP Enterprise Buyer Professional, ICT en Facility Front Office (elektronisch bestellen en integratie catalogi / content)

Kwartiermaker Document Management Systeem Orange
augustus 2003 – maart 2004

Als kwartiermaker heb ik een projectteam opgezet en begeleid om te komen tot het functioneel ontwerp en inrichting van het document management systeem voor Orange Nederland. Het projectteam bestond uit ICT-ers én eindgebruikers. Ik heb het project voorzien van plannen en methodes om te komen tot een compleet functioneel ontwerp. De producten die uit het project kwamen zijn door mij begeleid, beoordeeld en aangepast. Extra aandachtspunt bij dit project was de management-buy-in en betrokkenheid van belanghebbenden. Orange is een internationaal bedrijf, belanghebbenden hadden diverse nationaliteiten wat in het project extra aandacht behoefte (taal, cultuur). Actieve motivatie van medewerkers was nodig.

Interim manager afdeling AO / IC Rijkswaterstaat DNH
maart 2003 – januari 2004

Ik ben interim manager geweest van de afdeling administratieve organisatie en interne controle binnen Rijkswaterstaat Directie Noord-Holland. Deze afdeling bestond uit 8 hoogopgeleide medewerkers. Naast mijn verantwoordelijkheid in het geven van dagelijkse leiding heb ik een aantal extra activiteiten als externe kracht toebedeeld gekregen. Ik ben in samenwerking verantwoordelijk geweest voor de integratie van twee afdelingen tot één. De bestaande afdeling AO / IC verrichtte met name financial audits, de andere afdeling verrichtte met name operational audits en projectevaluaties. Verder ben ik actief betrokken geweest bij efficiëntieverbeteringen in de bedrijfsvoering van de directie Noord-Holland, dit in verband met bezuinigingen.

Adviseur AO / IC Rijkswaterstaat DNH
april 2001 – maart 2003

Mijn werkzaamheden bestonden uit het uitvoeren van financial audits. Daarbij nam ik de audit, de rapportage, en de bespreking / evaluaties met het management van de afdeling voor mijn rekening. Ik heb in deze periode in een nieuw handboek administratieve organisatie opgezet. Ik heb trainingen verzorgd op het gebied van inkopen en innovatieve (nieuwe) contractvormen en aanbesteden. Ik was hét aanspreekpunt als het ging om regelgeving en procesinrichting. Ik heb ook specifiek onderzoek verricht naar aanleiding van de parlementaire enquête bouwnijverheid.

ICT-consultant Intranet Dutchtone
juni 2002 – oktober 2002

Bij Dutchtone heb ik training en advies gegeven aan de afdeling Human Resources voor het uitwerken en opzetten van het intranet voor Dutchtone Nederland. Er was op dat moment een intranet beschikbaar, deze was echter verouderd. Ik heb een trainingsprogramma ontwikkeld met als titel ‘Intranet in Ontwikkeling’ . Onderwerpen die aan de orde zijn gekomen: beheer en onderhoud, content management, schrijven voor intranet, organisatie van intranet. Ik heb bij Dutchtone tijdens dit project ook risicomanagement ingevoerd om de te ondernemen activiteiten door de medewerkers van de afdeling te kunnen sturen. Ik heb daartoe een aantal risicoanalyses begeleid.

Systeembeheer / Informatiemanager HOLAS Beheer
januari 2000 – september 2004

Als systeembeheerder / informatiemanager heb ik een informatiesysteem opgezet en onderhouden. Deze organisatie houdt zich bezig het doen van investeringen en het beleggen van financiële middelen. De werkzaamheden betroffen het beheer van de kantoorautomiseringsomgeving. Daarnaast was ik verantwoordelijk voor het aanleveren en verwerken van managementinformatie. Dit laatste specifiek op het gebied van beleggen.

Communicatieadviseur Context
mei 1996 – maart 1998

Als medewerker heb ik in samenwerking met collega’s onderzoek uitgevoerd op het gebied van kwaliteit in zorgverlening van kinderdagverblijven. Ik heb ook een kantoorautomatiseringomgeving opgezet en in beheer genomen. Ik heb trainingen en opleidingen verzorgd betreffende het gebruik van de KA-omgeving. Ik heb, mede in het kader van mijn studie, onderzoek verricht naar het vermarkten van vrij te verkrijgen informatie (m.n. internet) n.a.v. specifieke klantbehoeftes.

Opleiding interimmanager

In 2000 ben ik afgestudeerd in Bestuurlijke Informatiekunde (Management Information Studies) aan de Katholieke Universiteit in Nijmegen. Het doctoraal examen valt binnen de opleiding Bedrijfswetenschappen van de Nijmegen Business School. Het op peil houden van vakkennis is een noodzakelijke voorwaarde om een toegevoegde waarde te blijven voor opdrachtgevers. Ik heb diverse trainingen en cursussen gevolgd onder meer: ICT Servicemanagement (o.a. ITIL, BiSL), Projectmanagement (o.a. Prince 2), verandermanagement, risicomanagement.

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

senior, resultaatgericht, integer, efficient, leider

Talenkennis interimmanager

Nederlands, Engels

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :