Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

interim manager&adviseur management/directie

interim manager&adviseur management/directie

Werkervaring interimmanager

1. reorganisatie transport-logistiek bedrijf
2. optimalisatie processen mbt ISO 9001
3. a.i sitemanager DHL exel supply chain
4. opzetten en begeleiden bedrijven bij het behalen en onderhouden certificering

Werkervaring

Jan. ’09 – heden Netherlands BV, te Schijndel
Senior Project Manager/Divisie Manager(jan. ’09 – heden)
Adviseren, ondersteunen en goed beheer van veranderingsprocessen bedrijven helpen bij het realiseren van bedrijfsdoelstellingen. Dit kan echter alleen wanneer \\\\\\\"change\\\\\\\" management een belangrijk onderdeel van doordacht beleid uitmaakt. Hulp bij \\\\\\\"change\\\\\\\" management kan dan ook een welkome aanvulling op bedrijfsmanagement zijn. Netherlands biedt dit advies en zorgt dat verandering ook een verbetering inhoudt.

Binnen Netherlands eindverantwoordelijk voor de divisie Interim Management, als ook ondersteunend aan de divisie Change Management, Managementsystemen, trainingen en coaching.
Hierbij inzetten van collega’s op interim opdrachten, maar zeker ook zelf verantwoordelijk voor opdrachten waarbij ondersteuning geboden kan worden van crisismanagement (het oplossen van problemen) tot breed veranderingsmanagement (het voorkomen van problemen, verbeteren van bedrijfsprocessen), met sterk de nadruk op pragmatisch gezamenlijk doen.

Organisaties ontwikkelen naar doelen en helpen u bij het aanpassen aan veranderende omstandigheden. Projecten, afdelingen en mensen managen, maar die ook kunnen coachen, adviseren en trainen. Waarbij de taak als Interim manager is, concrete oplossingen aandragen en implementeren, en die managementtaken uitvoeren. Niet enkel het geven van commentaar vanaf de zijlijn, maar tijdelijk deel uitmaken van een project, programma, afdeling, operatie of het management van uw organisatie en voert een vooraf overeengekomen opdracht uit. Resultaatgerichtheid staat daarbij centraal.

jan. ’08 – jan. ’09 DHL Exel Supply Chain, te Tilburg
Business Operations Manager (jan. ’08 – jan. ’09)
Werkzaam als MT-lid en hiërarchisch leiding geven aan direct 12 FTE leidinggevenden en indirect aan uitvoerende medewerkers (> 200FTE). Hierbij wordt gerapporteerd aan de Site Managing Director.

De volgende uiteenzettingen worden bewerkstelligd binnen deze internationale logistieke organisatie als Business Operations Manager;
Zorgdragend voor een effectieve en efficiënte uitvoering van de operatie conform SLA’s en KPI’s, contractueel overeengekomen tussen DHL en Samsung Electronics.
Het aansturen van de operatie, zodanig dat de vastgestelde resultaten behaald worden en afgestemd zijn op de efficiency en effectiviteit van de operatie.
Leveren van input voor het businessplan en het budget van de Site / Campus.
Opstellen actieplan om de businessdoelstellingen te realiseren, aanleveren van gegevens voor jaarlijkse budgetten. Het verrichten van investeringen die verhoging van logistieke kwaliteit en efficiency tot doel hebben. Beheren van de operationeel logistieke processen, opstellen en implementeren nieuwe werkmethoden en werkprocessen en stimuleren continue verbeteringen en vernieuwingen. Het vertalen van klantwensen naar operationele oplossingen, middels een aantal methodieken, zoals 5S, 7 values, DePICT, Push-Pull en OEE.

Mede verantwoordelijk voor het optimaliseren en structureren van het bestaande ERP software pakket Prologs. Sturend op het bewaken van beschikbaarheid producten, doorlooptijden, opslagmethodieken, bewaken van logistieke kosten en realiseren van kostenbesparingen, problemen hieromtrent signaleren en oplossen, bewaken van levertijden. Vertragingen en andere problemen signaleren en hier adequaat op reageren.
Gezonde verhouding tot stand gebracht tussen direct en indirect FTE’s, reductie ziekteverzuim van 12% naar 3,5%. Werkmethodiek van push naar pull omgezet, waardoor er van 3 ploegendienst naar een 2 ploegendienst omschakelt kon worden.


Ad-interim Site Managing Director (jun. ’08 – okt. ’08)
Door wegvallen van Site Managing Director functie gecombineerd met functie Business Operations Manager.
Zorg dragen zorg voor het budget van de afdelingen, bewaken van de besteding en voortgang van de budgetten. Verborgen kosten gereduceerd met 15 % ten opzichte van het jaarbudget. Aanscherping juiste procedures en kwaliteitsborging, signaleren en actie ondernemen om de kwaliteit te verbeteren.
Continue sturing en toezicht op het realiseren van de actieplannen, samen met site MT, bij het niet behalen hiervan, alternatieve oplossingen opstellen en doorzetten van voorstellen. Vaststellen site, operatie- en afdelingsactiviteiten, op grond hiervan de toekomstige behoefte aan mensen en middelen vaststellen.


jan. ’07 – jan. ‘08 Interfood B.V., te Bladel
Manager Logistics & Quality Assurance (jan. ’07 – jan. ‘08)
Werkzaam als MT-lid en manager van 5 logistieke supervisors en indirect een team van 10 logistieke medewerkers. Rapporterend aan de Managing Director.

De volgende uiteenzettingen worden bewerkstelligd binnen deze internationale trade organisatie van zuivelproducten als Manager Logistics;
Het direct en indirect aansturen van het logistieke team, waarbij oplossingen van complexe logistieke problemen (in samenwerking met de logistieke supervisors) en het planmatig werken aan structurele verbeteringen een belangrijke taak is. Daarbij richting bepalen bij specifieke logistieke projecten en complexe logistieke activiteiten, follow-up geven en waarborgen van logistieke efficiency. Know-how van de logistieke medewerkers verbeteren en waarborgen.

Mede verantwoordelijk voor het optimaliseren en structureren van het bestaande ERP software pakket Axapta. Sturend op het bewaken van productposities en voorraden, bewaken van logistieke kosten en realiseren van kostenbesparingen, problemen hieromtrent signaleren en oplossen, bewaken van levertijden. Vertragingen en andere problemen signaleren en hier adequaat op reageren.
Internationaal selecteren van dienstverlenende bedrijven, coördineren van onderhandelingen en zelf onderhandelingen voeren met transportbedrijven, rederijen en opslagpanden, signaleren van marktontwikkelingen in transporten.
Het verrichten van investeringen die verhoging van logistieke kwaliteit en efficiency tot doel hebben.

De volgende uiteenzettingen worden bewerkstelligd binnen deze internationale trade organisatie van zuivelproducten als Quality Assurance: bewaken van logistieke procedures en processen, en waar nodig verbeteren om de kwaliteit te waarborgen, beschrijven van (logistieke en commerciële) processen en procedures en rapportage over de werking daarvan (o.a. procesdoelstellingen).

Opstellen van een kwaliteitssysteem/-handboek voor de organisatie en verantwoordelijk voor het onderhoud daarvan. Ontwikkelen en bewaken van een klachtenregistratiesysteem, aanspreekpunt voor de organisatie inzake kwaliteitsissues.


jul. ’02 - jan. ‘07 Oerlemans Foods Nederland bv., te Venlo
Logistics Manager (jul. ’02 – jan. ‘07)
Werkzaam als MT-lid en manager van 12 FTE’s direct en 2 expedities indirect
20 FTE’s. Onder deze functie vallende volgende taken:

Optimalisatie en centralisatie van de aanwezige voorraden, waarbij decentrale voorraad bij derden, 13-tal vrieshuizen, wordt ondergebracht in eigen beheer in drie vrieshuizen.

Opzetten en beheren van een vol automatisch vrieshuis, in samenwerking met een logistieke partner. Hierbij staan het draaiende houden van een productiepand enerzijds en in- en verkoopactiviteiten van diepvriesproducten anderzijds centraal. Tevens het opzetten en beheren van voorraadmutaties volledig, tussen een warehouse management en ERP software pakket MFG.

Efficiencyslag maken binnen een tweetal manuele vrieshuizen (in eigen beheer); van inefficiënte opslag tot het implementeren en beheren van RF (Radio Frequency). Dit binnen de wetgeving van de General Food Law en Tracking & Tracing. Binnen de eigen vrieshuizen, eindverantwoordelijk voor het afsluiten en beheren van contracten over rijdend en rollend materiaal en pallets.

Inventariseren, definiëren en implementeren van een tal interfaces tussen Oerlemans en haar transportpartners, met als doel efficiënter plannen en beheren van haar transporten. Hierbij worden andere win-win situaties vanuit en binnen de markt niet buiten beschouwing gelaten. Afsluiten van korte- en langetermijn contracten en het bepalen van KPI’s met transporteurs.

Verder opbouwen van de afdeling logistiek, administreren, controle en analyse op output, binnen de drie vestigingen in Nederland. Hierbij dient de samenwerking tussen afdelingen geoptimaliseerd te worden en de informatiestroom verbeterd. Sales ondersteunen in supply chain management verkoopoplossingen/-concepten en contractonderhandelingen.


jan. ’00 - jul. ‘02 Infraconcepts the Netherlands NV te Breda, voorheen NV Ebcon Components, te Breda
Logistic Manager (jun. ‘01 – jul. ‘02)
Als MT-lid en manager van 3 FTE’s, de volgende uiteenzettingen bewerkstelligen: twijfelachtig gat van supply chain kennis in de telecominfrastructuur dichten, middels het opzetten van een totaal supply chain management systeem. Hierbij worden het logistiek management, transport, distributie en centrale inkoop vanuit en door Infraconcepts NV beheerd.

Verantwoordelijk voor de materiaalstroom en de visie op planning, ware-housing, transport en distributie. Zoeken naar en analyseren van nieuwe en bestaande logistieke dienstverleners (1 FTE).

Afsluiten van korte- en langetermijn contracten, bepalen van KPI’s en implementatie van warehouse-oplossingen. Maart 2002 groot contract gesloten met een grote logistieke dienstverlener.

Afdeling planning aansturen (2 FTE’s), met als doel het verbeteren van de supply chain oplossing voor bestaande klanten, middels dit beter en efficiënter te beheren en te verbeteren.

Sales ondersteunen in supply chain management verkoopoplossingen/
-concepten en contractonderhandelingen.





Head European OrderFullfillment- en Customer Service Manager
(jun. ’00 – jun. ‘01)
Als MT-lid de volgende processen beheerst en verbeterd en deze direct gerapporteerd aan directie. Leidinggeven aan de afdeling Orderfullfillment
(4 FTE’s) en de Customer Service Officers (2 FTE’s) en hen binnen de afdeling slagvaardig en pro-actief laten functioneren.

De strategie van Infraconcepts NV naar een operationeel beleid brengen en de dienstverlening naar een hoger niveau brengen. De afdeling voorzien van professionele ondersteuning en verantwoordelijk voor de analyse van de verkoopcijfers met betrekking tot omzetten, acties en overige salesactiviteiten.

Deel uitgemaakt van een projectteam wat verantwoordelijk was, in samenwerking met een extern bedrijf, voor de totale implementatie van het ERP softwarepakket Oracle. Daarna functional controller gebleven van deze Oracle-applicatie binnen Infraconcepts NV.

OrderFullfillment Officer (jan. ’00 - jun. ‘00)
Deze functie concentreert zich op de Benelux als marktsegment. De werkzaamheden lopen uiteen van het plaatsen van een order bij bestaande en potentiële nieuwe leveranciers tot het beheren van de (deel-)leveringen en het coördineren van andere logistieke restactiviteiten.

Telefonische verkoop van andere voor de hand liggende materialen ten gunste van deze telecominfrastructuur. Het totaal beheren van de projectplanning, op basis van een forecast van de klant en een afnamepatroon. Een functie die zich laat omschrijven als een ’regelneeffunctie’.


jan. ‘98 - jan. ‘00 Hazlewood Convenience Foods Tilburg b.v., voorheen Ad van Geloven Snacks b.v., te Tilburg.
Hoofd bedrijfsbureau (apr. ‘99 - jan. ’00)
Staffunctionaris met verantwoording over 1 FTE, in een zwaardere uitvoering van voorgaande functie, Industrial Engineer, met daarbij meer de nadruk op efficiency en efficiëntieverbeteringen van werkprocessen. Optimaliseren van werkzaamheden voor alle bedrijfsdisciplines.

Eindverantwoordelijk voor technische en bedrijfskundige projecten. Volledig beheer van voorcalculaties, arbeidsanalyses en uitvoerbaarheid van nieuwe producten, van initiatie- tot implementatiefase. Totale verantwoording voor het aanschaffen van machines, veranderingen in lijnen t.b.v. het te realiseren product en procesverbeteringen en werkmethoden.

Medeverantwoordelijk voor het tot stand komen van interne verbouwingen, aanspreekpunt voor bouwfirma’s over uitvoering, leveranciers benaderen voor uitvoering, beheerder ontwerpen Auto-Cad.

Industrial Engineer (jan. ‘98 - apr. ’99)
Zorgdragen voor optimalisatie van product en proces, het doen van arbeids- en bedrijfskundig onderzoek, normen en bezettingsgraad. Verzamelen van gegevens en de analyse daarvan t.b.v. rendementsberekeningen, werkmethode-verbetering, doorrekenen en initiëren van efficiëntieverbeteringen en het voorbereiden en begeleiden van technische en bedrijfskundige projecten al dan niet in samenwerking met andere bedrijfsdisciplines.

sept. ‘97 - jan. ‘98 Master schedular bij A.M.P. Holland b.v. te ‘s-Hertogenbosch.
Voor nieuwe projecten componenten en tooling bestellen, middels het pakket Tubes en Cics, ten behoeve van de productie die in Hongarije plaatsvindt. In opdracht van de projectmanager componenten en tooling laten maken binnen A.M.P. Holland b.v., op de hoogte zijn van lopende projecten, om zo in overleg met de verantwoordelijke projectengineer eventuele voorkomende problemen op te lossen.


jan. ‘97 - aug. ‘97 Assistent inkoper bij Melchior raamdecoratie b.v. te ‘s-Hertogenbosch, dochterorganisatie van Hunter Douglas.
Bestellen van maatwerk, inkopen grijpartikelen/losse onderdelen, nalevering bewaking, productie-orders verwerken en uitdraaien, middels het pakket ISP, een voorraadbeheer en bestelsysteem voor de raamdecoratiebranche, productiemedewerkers aansturen en optimaal laten werken, factuurcontrole en het onderhouden van contacten met huidige leveranciers en onderhandelen met huidige en eventuele nieuwe leveranciers.

Opleiding interimmanager

HBO/HTS bedrijfskunde
Certificaten/ Access 97 voor gevorderden;
Cursussen Auto-Cad light 98 voor gevorderden;
Levensmiddelentechnologie;
Interne auditor HACCP en ISO 9001;
ISO 9001:2000
Hoofd BedrijfsHulpVerlening.
Management cursus bij V-IPD te Steenwijk:
- MDI(Management Developement Instrument)-profiel;“verhoging van de effectiviteit van een team”;
- MDI(Management Developement Instrument)-profiel; ”gedrags-stijlen en gedragsanalyse”.

Talenkennis interimmanager

Nederlands - moedertaal
Engels - goed
Duits - basiskennis

Overig

ruim 15 jr ervaring binnen logistiek en productie omgeving, management- en directie niveau
Software ervaring Access 2000;
Auto-Cad light 98;
Axapta (ERP software pakket van Microsoft Dynamics);
Cognos;
Discover;
Exact;
Excel;
JetReports;
MFG 9.0 (ERP software pakket);
Manual Master;
MAVIM;
NAV (ERP software pakket van Microsoft Dynamics);
Oracle (ERP software pakket);
Powerpoint;
Prologs (ERP software pakket);
Sagitta (douane aangifte software);
Sharepoint;
Talis (ERP software pakket);
Word;
Windows XP/Vista/7.


 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :