Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

verander- en interim manager overheid

verander- en interim manager overheid

Werkervaring interimmanager

WERKERVARING

Mei 2010- Heden C3 Change, Coaching & Consulting. Oprichting van C3, eenvrouwsbedrijf op het gebied van optimaliseren van de bedrijfsvoering. C3 biedt diensten aan van verbetervoorstellen tot trajecten, naast interim werkzaamheden (tijdelijke vervanging) en coachingswerkzaamheden. Bezit expertise in de ondersteuning en versterking van het middenmanagement. C3 richt zich in het bijzonder op de non- profit sector. Optimaliseren van de bedrijfsvoering loont altijd vooral in tijden van bezuinigingen.

2007- Mei 2010 Afdelingsmanager Facilitaire zaken i.c.m. projectleiderschap, Gemeente Amsterdam Stadsdeel Geuzenveld-Slotermeer (vanaf 1 mei 2010 onderdeel van stadsdeel Nieuw West:
Eindverantwoordelijk voor de afdeling met 45-50 medewerkers
• Facilitaire Zaken (omvat ICT, post en archief, alle secretariaten, het beheer van gebouwen, en de huismeesters). Verandertraject: de stroomlijning en onderlinge samenhang van de processen en de samenwerking van en tussen de teams en de klantgerichtheid verbeterd met als meetbaar resultaat een hoger niveau van de dienstverlening van alle onderdelen. V.b. DECOS de digitale tool voor de informatiehuishouding (van post tot raadsbesluiten) en de SERVICEDESK (verzamelpunt waar alle vragen binnenkomen en direct uitgezet, en de monitoring van de afhandeling door de betreffende oplosgroep).
• Projectleider voor het huisvestingstraject van het stadsdeel verandertraject: uitgangspunten het Nieuwe Werken (m.n. flexwerken) i.c.m. duurzaamheideisen uiteengezet in de organisatie, naast andere reguliere werkzaamheden.

2006- 2007 Projectleider van de volgende veranderprojecten
Oprichting Projectorganisatie Koers Nieuw West
• Coördinatie van de noodzakelijke bestuurlijke voorbereidingswerkzaamheden t.b.v. de oprichting en alle bedrijfsvoeringaangelegenheden gerealiseerd.
Implementatie Overheidsloket Stadsdeel Westerpark
• Eindverantwoordelijk en tot in details op de hoogte van de alle werkzaamheden binnen het project (bewaking van de voortgang en opsteller van rapportages hierover)..
Verandertrajecten Stadsdeel Geuzenveld bij de sectoren:
• Bestuur en Management Ondersteuning (BMO). De structuuraanpassing i.c.m. verbetering naar klantgerichte en proactieve wijze van uitoefenen van werkzaamheden.
• Burger. De uithuisplaatsing(“outsourcing”) van de afdeling Milieupolitie naar Milieu-West Dienst Stadstoezicht, Gemeente Amsterdam.

2003- 2006 Teamleider Financiën Stadsdeel Geuzenveld-Slotermeer
• Eindverantwoordelijk voor de financiële administratie (12 fte’s) en de jaarrekening.
• Verandertraject 1:. Resultaten  Verbetering van de werkprocessen (jaarrekening 2 maanden eerder gereed), all-round functies en verbetering van de samenwerking in het team en met het team financieel beleid is gerealiseerd. Dit geldt ook t.a.v. de opschoning en het actueel zijn van de administratie, de klantgerichtheid en proactief gedrag van de medewerkers. Voortgangsrapportages zijn ontwikkeld, formatie minus 3 fte’s.
• Verandertraject 2: aanpakdeskundige begeleiding en “outsourcing” van de afdeling naar het Financieel Service Centrum. Resultaten positieve en constructieve bijdrage vanuit mijn medewerkers, ondanks aanvankelijke weerstand.

1994-1995 Hoofd Financieel Beleid en Belastingen Eilandgebied Sint Maarten (Nederlandse Antillen)
• Leidinggeven en verantwoordelijk voor de Planning en Control Cyclus (5 fte). De verbetering van de werkprocessen en het wegwerken van achterstanden, der ontwikkeling van 1e publieks-begroting, kennisoverdracht gerealiseerd.
• Periodiek overleg op andere eilanden.

1990- 2003 Beleidsmedewerker Financiën Gemeente Amsterdam bij Stadsdeel De Pijp (later Oud–Zuid, vanaf 1 mei 2010: Zuid) tot 1999 en vervolgens bij Stadsdeel Geuzenveld-Slotermeer (vanaf 1 mei 2010: Nieuw West) tot 2003
• Medeverantwoordelijk voor de Planning en Control producten (Begroting, tussentijdse rapportages en het beleidsdeel van de Jaarrekening)
• Beleidsadvisering van voorstellen voor het Dagelijks Bestuur
tevens adviseur en ondersteuner voor een aantal organisatiedelen (=sectoren)
• Specifieke deskundigheid voor het Stadsvernieuwingsfonds
• € 4 miljoen)
• Medeopsteller van een project voorstel Gerard Dou buurt waardoor extra Groot Steden Beleid -middelen binnen zijn gehaald.
• Specialist van het stadsdeelfonds (afk. SDF) en deelnemer van de stedelijke projectgroep BCF en SDF 2002-2003.
• Specifieke deskundigheid m.b.t. onderwijsfinanciën (projectleider van de jaarrekening 2001 van dit onderdeel.
• Tijdelijk sectorcontroller bij de sector welzijn/onderwijs in combinatie met eigen beleidswerkzaamheden
• Medeopsteller van het rapport en onderzoek beleidsmatige doorlichting begroting (voorjaar 2003)
• Projectlid van de ambtelijke werkgroep reorganisatie van de sector middelen, najaar 2002 en tot de zomer 2003

Opleiding interimmanager

OPLEIDING
2009-2010 1e+2e jaar Persoonsgerichte Coaching-opleiding bij Bureau Levenswerk (afgerond)
2005/2007 Post doctorale opleiding: “Verandermanagement “(VU) april 2007.
2004/2005 “Manager van Morgen” managementopleiding van de Gemeente A’dam i.c.m. ROI. Heel erg gericht op persoonlijke effectiviteit.
1999 Controlleropleiding Bestuursacademie
1989 Doctoraal Bedrijfseconomie Erasmus Universiteit Rotterdam(EUR)
1982 Kandidaats Bedrijfseconomie(EUR)
1977 V.W.O-diploma “Colegio Arubano” te Aruba.

CURSUS/OPLEIDINGSACTIVITEITEN
2008/2009 Workshops Klantgerichtheid van de facilitaire afdeling
2007 “Auditing met het INK-managementmodel”
2004 Verzuimtraining en RSI-preventie training
2003 BBV-2004 (nieuwe comptabiliteitsvoorschriften)/Timemanagement
2002 Subsidies en de nieuwe AWB,
2001 Projectmatig werken, Onderwijsfinanciën, Nieuw Financieel Systeem
2000 Subsidies en Gemeenten
1996 Kernkwaliteiten
1994 Nieuwe Comptabiliteitsvoorschriften 1995
1993-1990 Diverse Cursussen;
 Beleidsadvisering en rapportering
 Presentatie: spreken in het openbaar
 Onderhandelen en conflicthantering
 Managementcursus; Vrouwen en leiding nemen(U.V.A.)
 Women and Development policy (U.V.A.)
1987 College “Kwaliteit en Management” afgerond met een studiereis naar Zweden

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Een betrokken en vooral resultaatgerichte verandermanager en leidinggevende op het gebied van de bedrijfsvoering. Ik weet te inspireren en te enthousiasmeren en ben in het bezit van een gezond verstand met een heldere visie en ben positief ingesteld.

Mijn aanpak wordt gekenmerkt door :
- op creatieve wijze mijn bedrijfseconomische achtergrond te combineren met mijn coachende vaardigheden.

Mijn competenties zijn:
- besluitvaardigheid, betrouwbaarheid, integriteit, transparantie in mijn handelen en heldere wijze van communiceren, pragmatisme gecombineerd met praktische haalbaarheid.


Talenkennis interimmanager

Talenkennis Nederlands, Engels en Papiamento: uitstekende beheersing
Spaans: goede beheersing
Frans en Italiaans: redelijke beheersing


Overig

Hobby’s Koken m.n. taartenbakken, Yoga, Wandelen, Lezen (literatuur),Opera voorstellingen, film en klassieke concerten en musea bezoeken

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :