Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

procesmanager MO en Welzijn - beleid & proj

procesmanager MO en Welzijn -  beleid & proj

Werkervaring interimmanager

- gemeente Schouwen-Duiveland, april - nov 2012
projectleiderschap namens de gemeente voor de Brede School Noorderpolder (o.a. exploitatie & beheer + intrede nieuwe projectfase), vraagstukken krimp en onderwijshuisvesting (IHP)
Overig: huisvestingsjaarcyclus, Mat.Instandhouding, advies verbeterpunten bedrijfsvoering en financien

- programmacie Vrouw en Busyness, 2012,
bestuurslid & leiding programmacie

- gemeente Woerden, nov-dec 2011
subsidierelatie MFC/vastgoed, handhaving Kinderopvang, begeleiding jr. consultant

- gemeente Spijkenisse, augustus 2010 - februari 2011
Onderwijshuisvesting, opbouw beleidsfunctie, bruggen bouwen en coaching beleidsmedewerkers

- gemeente Harderwijk, augustus 2009 - juni 2010
beleidsadv / projectleider Onderwijshuisvesting
huisvestingsplanning, subsidie Binnenklimaat, leerlingenprognoses 2010-2025, LT-visie 2010 – 2025, onderwijshuisvesting in plangebied (bijdrage NvU Waterfront), gymcapaciteit.
jaarverslag kinderopvang, afwikkeling subsidies Schakelklassen
Verbetering relaties: nieuwe overlegstructuur (LEA – huisvestingszaken – OOGO)

- gemeente Nunspeet, april - november 2009
Audit / organisatiegericht onderzoek namens de Bestuursacademie binnen de afdeling Facilitair aan de hand van het INK/KO model

- gemeente Utrecht, juni 2008 - mei 2009
Projectleider Onderwijshuisvesting
Bijstelling scenario’s en onderbouwing prognoses (beleidsrijker maken van prognoses) voor de uitvoering van het Masterplan Onderwijshuisvesting PO en (V)SO

- gemeente Hengelo, april 2008
Audit / organisatiegericht onderzoek namens de Bestuursacademie binnen sector Stedelijke Plannen en Projecten aan de hand van het INK/KO model

- gemeente Brielle , dec 2007 - april 2008
projectleider invoering herijking subsidiebeleid.
Begeleiden beleidsmedewerkers met als doel toe te werken naar zelfstandig functioneren, actualiseren en implementeren subsidieprocessen op basis van nieuwe subsidieverordening, allround wegwerken van subsidie-achterstanden resp uitonderhandelen namens gemeente, ondersteuning en introductie op werken met beleidsregels

- Assessmentcenter: rollenspeler /coach (sinds 2007)

- deelgemeente: 01.01.2007 – 19.07.2007
Tijdelijk accounthouder / relatiebeheer op de portefeuille Sport en Recreatie, voorbereiding en organisatie van
bestuurders en ondertekening sportconvenant,
uitvoering accommodatiebeleid: afstoting gebouwen en herhuisvesting gesubsidieerde instellingen
Subsidieproces welzijn algemeen: wegwerken van achterstanden en heractiveren van de interne werkwijze rondom een recentelijk binnengehaalde stimuleringssubsidie

- Ondernemersnetwerk: 18.04.2007
Workshop: Subsidies? Zo werkt het!
Thema-avond voor landelijk netwerk van vrouwelijke ondernemers over de functie en werking van subsidies in het algemeen en voor starters

Gemeente Etten-Leur, september 2005
Audit / organisatiegericht onderzoek namens de Bestuursacademie binnen sector Samenlevingszaken aan de hand van het INK/KO model

(2003 - 2006) deelgemeente in Rotterdam
Projectleider/ adviseur op het thema subsidiemanagement
• Subsidiescan ‘Stof uit de hoeken van het welzijnswerk’. Inventarisatie van gesubsidieerde diensten in de deelgemeente met een check op dubbels. Het resultaat was efficiency en transparantie. Gaf ook meer duidelijkheid aan de betrokken instellingen waardoor zij zich beter konden positioneren.
• co-management sector Welzijn: (budget-) subsidieprocessen voor diverse uitvoerende instellingen werden gestroomlijnd
• Het in ontwikkeling brengen van de deelgemeentelijke opdrachtgeversrol in relatie tot het stedelijke
• Beleidscontrole op bestuurlijke doelstellingen en inzet van middelen in de uitvoering
schrijven van deelgemeentelijke voorjaarsnota 2005

(1999 - 2003) Rotterdam, Onderwijshuisvesting (OHV)
Coördinator van het gemeentelijke OHV-programma en overzicht. De nadruk lag hier vooral in het onderhouden van de contacten tussen gemeente en schoolbesturen

1994 - 1999 deelgemeente in Rotterdam,
Beleidsmedewerker Maatschappelijke Ontwikkelingen
Onderwijs/educatie, kinderopvang en peuter¬speelzalen.
• Advisering aan het dagelijks bestuur van de deelgem;
• Jaarcyclus planning en control, schrijven van jaarverslag, begroting, voor/najaarsnota
• Opdrachtverstrekking beleidsuitvoering door derden en stroomlijning subsidieprocessen


1994 Economisch adviseur, bureau Zelfstandigen
Bijstandsgerechtigden die een eigen bedrijf starten, dienen een verzoek in voor een voorziening in levensonderhoud en/of bedrijfskapitaal.
• Toetsen van ingediende ondernemingsplannen op levensvatbaarheid en advisering aan de Regionale Commissie Zelfstandigen;
• Spreekuren ondernemerswinkel

1991 - 1994 Bestuursdienst Rotterdam; Planning &Control - jr projectleider.
Implementatie jaarcyclus planning en control op concernniveau, tevens invoering van bedrijfsplannen voor de gemeentelijke diensten.
• Procesbewaking concern-jaarcyclus (indiening jaarverslagen en –plannen van ca 45 takken van dienst)
• Opstellen van een concern\\\\\\\'spoorboekje\\\\\\\' P&C
• Verslagleggen vergaderingen collegeteam P&C (vakwethouders)
• Bijstellen werkproces afd. Doc.inform. voorziening (DIV) voor de concernjaarcyclus

Mijn werkervaring loopt verder in aaneengesloten lijn terug tot het begin in 1975
Van 1975 tot 1985 heb ik voornamelijk gewerkt als (schade)correspondent bij diverse verzekeringsmaatschappijen
In 1985 kwam ik bij de gemeente Rotterdam, gedetacheerd bij een bewonersorganisatie ter ondersteuning van het dagelijks bestuur. Via de functie van werkgroepsecretaris (afstemming materie-en informatiedeskundigheid) bij de centrale afdeling P&O van de Bestuursdienst Rotterdam, sluit mijn CV aan bij de bovengenoemde werkervaring.

Opleiding interimmanager

NCOI - HBO Coaching
PRINCE2 foundation + practitioner
WO – bedrijfskunde, organisatie en strategie (drs)
Open Universiteit, scriptie: ‘Nieuwkomers in een oud bestel’, een studie naar de uitvoeringsorganisatie van de inburgering aan de hand van wettelijke kaders en beleidsplannen
1988 Atheneum Rotterdamse Avondscholengemeenschap
1975 HAVO Johannes Calvijn Rotterdam

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Ondernemend in bij voorkeur een bestuurlijke omgeving, bruggenbouwer bij nieuwe initiatieven, met oog voor dwarsverbanden vanuit een gedeelde probleemanalyse. Ik hou goede balans met externe partijen zonder organisatiedoelstellingen uit het oog te verliezen en ik luister...


Talenkennis interimmanager

Nederlands, engels en duits

Overig

VAR WUO + WA-verz.

bestuurlijke ervaring:
2006 - 2009 Plv. penningmeester (alg.bestuurslid) Sticht. Scholengroep Holland voor openbaar onderwijs
. recentelijk gedaan: aanjagen bestuurlijke jaarcyclus voor planning en control richting gemeenten
2001 - 2005 Voorzitter medezeggenschapsraad
obs Jenaplan De Terp
• Brede School (TSO, NSO)
• Bestuur, Management, Medezeggenschap (schoolbesturenfusie tussen gemeenten openbaar onderwijs)
1999 - 2002 Lid oudercommissie
• locatietoestand rondom het kdv. Kinderdagverblijf Kakelbont
1997 - 1998 Algemeen bestuurslid Kopersvereniging Mimosa-Lavendel (vgl VVE)
• contactpersoon aannemer
1995 - 1997 Lid oudercommissie Kinderdagverblijf Pino
1990 - 1992 Secretaris van de afdeling
• lid verkiezingscommissie PvdA – Rotterdam afd. Alexanderpolder


 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :