Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Project Manager/Interim Manager/Project Leider

Project Manager/Interim Manager/Project Leider

Werkervaring interimmanager

Samenvatting werkervaring


-leidinggevend:
leidinggevend aan groepen tot 500 mensen met verschillende disciplines, niveaus, opleiding en
motivatie; sturen en begeleiden van veranderingsprocessen; projectmanagement in internationale
omgeving;
-technisch:
elektronische apparatuur, computers (hard- en software), datacommunicatie, telecommunicatie, WiFi, kabelnetten, mobiele telefonie, flight simulators, verschillende soorten nutsvoorzieningen (gas, water, CAI), ITIL, GIS, Internet;
-opleidingen (als docent):
technisch zowel als niet-technisch;
-commercieel:
in- en verkoop van diensten en apparatuur, business development, account management
-organisatie:
"facility management", business process redesign, kwaliteitsbeheersing, Service Level Management, outsourcing

Opdrachten als Interim Manager


mei 2004- heden:
Projectmanagement voor Ticket Team
Projectleiding productie en implementatie toegangscontrolesysteem voor Olympisch stadion in Griekenland

juni 2003 - heden:
Acquisitie voor LIBLO bv
Opstellen en uitvoeren plan voor werving van huurders voor MediPoint (Zorgboulevard) in Heerlen

februari 2003 – heden:
Organisatieadvies aan Ticket Team

januari 2002 – januari 2003:
Service Level Manager bij Cap Gemini-Werklinq (ex Overheid)
Inrichten Service Level Management en opstellen SLA’s

april 1999 - augustus 2001:
Project Manager bij COMPAQ
Advisering t.a.v. GSM/GPRS/EDGE/UMTS
Op- en inrichting Mobile Data Solutions Competence Center
Proces “Business Development” inrichten m.n. t.a.v. Mobiel Internet tbv grote klant
Proces “Standard Telecom Platform Development” verbeteren tbv grote klant

mei 1998 - april 1999:
Project Manager bij KLM
Beheer PC’s bij centrale afdeling Automatisering onderbrengen
Opleveren en beheer beleggen van infrastructuur (w.o. 14 servers) t.b.v. (Internet)websites KLM met decentraal gemaakte content (via Internet Publishing System)

januari 1998 - mei 1998:
Bid Manager bij Digital
4 offertes uitgebracht (BAAN Platform, Datawarehousing, Enterprise Storage, applications for Mobile Networks)

oktober 1997 - januari 1998:
Interim Manager bij Concern Administratie t.b.v. splitsing KPN
Projectmanagement Personeelsinformatiesysteem (PeopleSoft/HRMS)

juli 1997 - september 1997:
Project Manager Uniplus Access Services bij Unisource Business Networks.
Op peil brengen van de performance van het netwerk.

januari 1996 - juni 1997:
Projectmanager Kabelnetten bij het Nutsbedrijf Amstelland NV.
Projectleiding van renovatie van het kabelnet van Amstelveen, advies en implementatie t.a.v. nieuwe diensten, zoals Internet, telefonie en vaste verbindingen, en organisatieadvies.

juli 1995 - september 1996:
Hoofd Produkten en Diensten bij het Nutsbedrijf Amstelland NV (gas, water en CAI).
Afdeling (60 man) klant- en procesgericht gemaakt.

september 1995- oktober 1995:
Organisatie-advies aan De Voetgangersvereniging

december 1994 - mei 1995:
Sectorhoofd Primair Onderwijs bij het Christelijk Pedagogisch Studiecentrum.
De opdracht was de afdeling Primair Onderwijs (met circa 30 onderwijskundigen) te begeleiden in de voorbereiding op het expireren van de WOV (aug 96), waarna de subsidieverlening grotendeels vervalt en het CPS in een vrije marktsituatie terecht komt.

april 1994 - juli 1994:
Traffic Controller bij Landsradio, Curaçao (Internationale Telecom Carrier voor de Nederlandse Antillen, overheidsorganisatie)
Doel van deze functie, rapporterend aan de algemeen directeur, is de verkeersstromen te optimaliseren, rekening houdend met kwaliteit en kosten/inkomsten (inkomsten 200M USD per jaar). Hiervoor heb ik besluitvormingsmodellen gemaakt en een aanzet gegeven voor de implementatie in de organisatie.

november 1993 - april 1994:
Projectmanager "Stadsmobiel" bij het Gemeente Vervoer Bedrijf van Amsterdam.
Dit project is het gevolg van de invoering van de Wet Voorziening Gehandicapten per 1 april 1994. De opdracht voor het leveren van de collectieve vervoersvoorziening is aan het GVB opgedragen. Het vervoersconcept is landelijk uniek waardoor ik een nieuw proces heb moeten ontwikkelen wat zwaar ondersteund wordt met automatisering/telematica. Op basis van dit proces heb ik een afdeling opgebouwd met circa 60 medewerkers (chauffeurs, centralisten etc.) met een 15tal voertuigen.

jan - dec 1992:
Hoofd Kabelnetten a.i. PTT TCD Utrecht (450 man, fl 70M investering, fl 20M exploitatie).
Opdracht bestond uit het "open houden van de winkel" en tegelijkertijd het cultureel verbouwen van de organisatie vooruitlopend op een complete reorganisatie per begin 1993 van de Districtsorganisatie.

maart - dec 1991:
Projectmanager PTT Telecom voor 2 projecten (schoning gegevensbestanden, projectomvang fl 6,4M en fl 4M). Opdracht, in het kader van de grote veranderingsslag bij PTT, viel uiteen in twee delen: schoning van de bestanden (ontwerp en uitvoering) en kwaliteitszorgsysteem (ontwerp en implementatie). Deel van mijn werk is door het hoofdkantoor van de PTT tot nationale standaard verheven.

jan - maart 1991:
Organisatieadviseur voor Schreiner Luchtvaart Groep.
Deze werkzaamheden waren onderdeel van het opzetten van een Kwaliteitszorgsysteem.


Functies in loondienst

1986 - 1990: KLM Interne Diensten (Hoofd Afdeling Gebouwen, tevens plv. hfd. Interne Diensten): Verantwoordelijk voor gereedstelling en beheer van alle kantoorruimten en bedrijfsruimten, incl. telecommunicatie (330 medewerkers, jaarbudget ca. ƒ 190 M)
- veranderingsproces "van normstellende monopolist naar marktconforme interne leverancier" begeleid
- onderdeel hiervan vormde een door mij geïnitieerde organisatieverandering, waardoor de organisatie "platter" is geworden
- onderafdeling Telecommunicatie uitgebreid van 3 naar 15 man en zelf veel aandacht gegeven aan telecommunicatieprojecten zoals vervanging van de PABX (ƒ 20 M)
- aanzetten gegeven om vakgebied "telematica" binnen KLM beter te organiseren
- vanuit KLM initiatief genomen tot oprichting van de Schiphol Telematica Onderneming
- groot automatiseringsproject (ƒ 8 M) ten behoeve van de administratieve processen binnen de afdeling Gebouwen, begeleid
- als werkgeversvertegenwoordiger voorzitter geweest van OR overleg op bedrijfsonderdeelniveau

1981 - 1986: KLM Vliegdienst (Hoofd Training): Verantwoordelijk voor de opleiding van cockpit- en cabinepersoneel, met een personeelsbestand van 100 man "grond-", en 100 man "vliegend" personeel (jaarbudget ca. ƒ 50 M)
- kwaliteit van de training verhoogd door uitbreiding van "Human Factors" trainingen
- efficiency van de training verhoogd door gebruik van simulators uit te breiden ter reductie van dure vliegtraining
- contracten gesloten met ca. 30 maatschappijen ter verkoop van training (ca. ƒ 10 M per jaar)
- in- en verkoop van 6 simulators
- Netherlands Simulator Group opgericht (consortium ter verkoop van cabin crew training equipment
- Friendship Simulation Company opgericht (vof met Schreiner ter exploitatie van simulators in Beek)

1979 - 1981: KLM Vliegdienst (plv. Hoofd Training): Omdat het Hoofd Training een "vliegende" man was (BWK) - en daardoor veelvuldig afwezig - was dit een fulltime functie met de facto de verantwoordelijkheden van het Hoofd

1977 - 1979: KLM Vliegdienst (projectleider):
Verantwoordelijk voor specificatie, aankoop, installatie en acceptatie van DC-10 en B-747 Flight Simulators (ƒ 25 M per stuk)
- door goede samenwerking met fabrikanten (middels onderhandelingen en creativiteit) erin geslaagd de beste simulators ter wereld in huis te krijgen

1971 - 1977: KLM Dienst Automatisering (datacommunicatie-specialist): ontwikkeling, implementatie, testen en project-verantwoordelijkheid voor terminals, communicatie-equipment aangesloten op passagiers-reserveringssystemen van KLM, VIASA, ALM en IRANAIR
- verschillende initiatieven ontplooid om transmissiekosten te verminderen
- onder grote druk, "pioniersomstandigheden" (zowel qua techniek als werkklimaat), in verschillende landen operationele netwerken opgeleverd met team van 5 man

1969 - 1971: Militaire Dienst (luitenant), gedetacheerd bij het Fysisch Laboratorium RVO-TNO: modemresearch
- geavanceerd modem ontworpen en gebouwd met maximaal gebruik van digitale schakelingen
- docent bij de KMA (Breda)





Opleiding interimmanager

1959 - 1964 : HBS-B
1964 - 1969 : TH-DELFT, elektrotechnisch ingenieur (telecommunicatie)

Cursussen

- cursussen IBM programmeren en systeemprogrammeren Systeem 360
- vele cursussen t.a.v. vliegtuig- en simulatortechniek en "Human Factors"
- Successful Negotiating
- Bedrijfs Economische Workshop
- Creatief Management
- cursussen overleg en samenwerking
- cursussen kwaliteitsbeheersing
- cursussen Project Management
- "The Management Course" (American Management Association)
- congressen/symposia o.a. over telematica
- cursussen Interim Management


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

analytisch/klantgericht/procesgericht/resultaatgericht/peoplemanager

Talenkennis interimmanager

spreken lezen schrijven
Engels uitstekend uitstekend uitstekend
Duits redelijk goed redelijk
Frans redelijk redelijk redelijk
Spaans latent latent latent
Russisch latent latent latent


Overig

Lidmaatschappen etc.


Kiwanis (serviceclub), Mars & Mercurius (vereniging van ex-officieren), NVTG (Nederlandse Vereniging van Telemedia Gebruikers), Advies en Informatie Gilde, ORM (Orde van Register Managers), ingeschreven in het RIM Register, Lid Programmaraad (Kabeladviesraad Plassengebied en Rijnstreek), Bestuurslid en medeoprichter WirelessAlphen, voorzitter Bewonerscommissie vuilstort Coupépolder, oprichter Buurtpreventie


 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :