Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Directeur; Sales&marketing; Commercieel

Directeur; Sales&marketing; Commercieel

Werkervaring interimmanager

Werkervaring:

Werkgever: eigen b.v.

Opdrachtgever: M&R training en consultancy
Functie: Trainer
Periode: 2002 tot heden
Bedrijfsprofiel: Training en consultancy bureau
Werkzaamheden: Het geven van trainingen op het gebied van leasing, marketing, telefonische verkoop en verhuur.

Opdrachtgever: Pouw beheer
Functie: Adviseur
Periode: 1999 tot heden
Bedrijfsprofiel: Investeringsmaatschappij
Werkzaamheden: Research mogelijke overname kandidaten. (met name lease maatschappijen)

Opdrachtgever: Profinity ICT groep b.v.
Functie: Ad-interim toegevoegd aan de directie en advies
Periode: van: september 2001 tot heden
Bedrijfsprofiel: Profinity is een relatief jong ICT bedrijf dat zich heeft gespecialiseerd op het gebied van detachering, ad-interim management, consultancy en solutions. Een bedrijf met 80 man en een omzet van 25 miljoen.
Werkzaamheden: Het bedrijf had groeistuipen diverse verantwoordelijkheden en taken waren niet goed verdeeld. Employee Survey uitgeschreven en aan de hand van de resultaten o.a. een H.C.D. model opgestart. Taken en verantwoordelijkheden verdeeld. Duidelijke rapportage opgezet. De verkoopafdeling gereorganiseerd. De huidige commercieel directeur een kant en klare sales afdeling meegegeven. Duidelijke veranderingen doorgevoerd in klant behandeling. De mentaliteit van met name de verkoop verandert. Het kon niet op in de markt en klanten kwamen vanzelf. In de huidige situatie moet er flink gewerkt worden om een klant binnen te halen c.q. te behouden.
Ik rapporteer aan de Algemeen directeur de heer J. Gonggrijp

Opdrachtgever: City Link b.v.
Functie: Adviseur
Periode: van: november 2000 tot september 2001
Bedrijfsprofiel: City Link is een concept dat individueel vervoer op maat aanbiedt aan de zakelijke en particuliere consument en dat een toegevoegde waarde aan het bestaande openbare vervoer levert. City Link is een initiatief van, Van Waesberghe b.v. dat in samenwerking met de H.T.M. wordt ontwikkeld.
Werkzaamheden: Ontwikkeling van het operationele concept voor de start van deze B.V..
Aandachtspunten zijn; ondersteuning bij het opzetten van de organisatie en businessplan; onderzoek naar benodigde leveranciers; ondersteuning marketing & sales; onderzoek naar lease of koop van de benodigde auto’s; onderzoek naar de afweging van uitbesteding of eigen beheer van de verhuur operations. Berekening kostprijzen en tarieven.
Ik heb de gehele operations afdeling op papier gezet en klaar gemaakt voor de start van de B.V..

Opdrachtgever: SNS automotive
Functie: Directeur verhuur
Periode: van: juli 2000 tot februari 2001
Bedrijfsprofiel: Autolease - en autoverhuur maatschappij
Opdracht: Tijdelijke vervanging van de reeds vertrokken directie SNS Autorent; organisatie gescreend en aangepast; inkoop en verkoop anders georganiseerd; mentaliteitsverandering doorgevoerd; inzichtelijk, meetbaar en daardoor bestuurbaar maken van de Rent; adviseren van hoofddirectie zodat deze een juiste beslissing kon nemen over de toekomst van SNS Autorent; de bestaande verliezen ombuigen naar winst; SNS Autorent verhuizen van Culemborg naar Zaltbommel.
Ik rapporteerde aan de directeur de heer H. Nijlunsing.

Opdrachtgever: Lease Unlimited b.v.
Functie: Algemeen directeur (bewust 2 jaar contract)
Periode: van: augustus 1998 tot juli 2000
Ervaringen: Verkoop geschikt maken van de lease maatschappij.
De strategie was er op gericht om een landelijk opererende lease maatschappij te worden. Door de verkoop van een aantal dealer vestigingen van de Pouw groep aan Pon werd deze strategie bijgesteld. Mijn opdracht werd veranderd in het professionaliseren van het lease bedrijf en het winstgevender te maken. Het bedrijf is verkocht per juli 2001.
De diverse afdelingen gestructureerd en het lease bedrijf los gekoppeld van het dealerbedrijf Pouw Deventer. In juli 1999 een naamsverandering doorgevoerd om de merkonafhankelijkheid van VW & Audi te accentueren. Het sterk groeiende lease bedrijf klaar gemaakt voor de grote groei die zij zou moeten gaan doormaken. Het bedrijf is in deze periode gegroeid van 1100 naar 1765 contracten. Taakverdeling ingevoerd. Marges op al de componenten ingevoerd. Inkoop beleid ontwikkelt. Verkoop op de relatie laten richten niet op auto’s. Door de afdelingen één voor één door te lopen en tevens het kosten - en margebeleid aan te scherpen is de organisatie een winstgevend lease bedrijf geworden. Verzekeringsagentschap opgestart. De nettowinst is met ruim 5% verbeterd.
Ik rapporteerde aan de algemeen directeur van Pouw Beheer de heer J. Pouw.

Opdrachtgever: Vihome b.v.
Functie: Sales & Marketing manager (project)
Periode: van: juli 1997 tot december 1998
Ervaringen: Ontwikkeling van lease en verhuur van thuiszorg artikelen voor de zorgverzekeraars. Na mijn periode bij SNS ben ik aangetrokken om een verhuur c.q. lease systeem op te zetten voor thuiszorg producten (bedden, gecompliceerde antidecubitus systemen e.d.). Het productie/handels bedrijf Vihome b.v. levert een groot gedeelte van haar productie af aan zorgverzekeraars die tot voor kort deze producten aanschafte. Logistiek kan een verzekering mij. de handeling niet aan omdat de bedrijfsvoering hier niet op gestoeld is. Tevens is de markt voor dit soort materialen ondoorzichtig en alleen voor ingewijden te begrijpen. Wetgeving A.W.B.Z. en W.V.G. is een lastige en voortdurend aan veranderingen onderhevig. Na een korte inwerkperiode heb ik het gehele zorgverzekeraars traject onder de loep genomen. Na een inventarisatie bij de grote zorgverzekeraars (V.G.Z., ANOZ, Zilveren Kruis, Groeneland, Zorg en Zekerheid en C.Z.) kwam er heel duidelijk uit dat de zorgverzekeraars in het algemeen deze diensten wilde uitbesteden. Ik heb voor Vihome een lease en verhuur afdeling opgestart om de zorgverzekeraars optimaal te kunnen bedienen. De bestaande afdelingen opgesplitst in de meer op de markt gerichte afdelingen export, inkoop, handel, productie en zorgverzekeraars.
Naast de afdeling zorgverzekeraars was ik verantwoordelijk voor de afdelingen binnen - en buitendienst zorgverzekeraars, business to business, retailverkoop, technische dienst en marketing. Ik rapporteerde aan de toenmalig algemeen directeur de heer W. Bischoff van Heemskerck

Opdrachtgever: Altrex b.v.
Functie: Adviseur verhuur en verkoop
Periode: Periode 1995 en 1996
Ervaringen: Altrex had een goed lopend productiebedrijf voor ladders, steigers en hangbruggen. Het filialen netwerk was als eerst in het leven geroepen om de eigen gemaakte producten in de professionele markt te verkopen. Gaandeweg heb ik de toenmalige directie duidelijk gemaakt dat verhuur van de door Altrex gemaakte producten een nieuwe kans moest krijgen. Ik ben aangetrokken om de verhuur en mogelijkerwijze leasing op te zetten. Tevens heb ik een onderzoek gedaan naar de haalbaarheid van franchise.
· Zwevende vloot geïntroduceerd
· Leasing zware hoogwerkers geïntroduceerd
· Aparte afdeling Special project opgericht (Deze afdeling was in staat om bouwbedrijven op de meest vreemde plaatsen werkzaamheden te laten uitvoeren. Voorbeelden hiervan zijn hangbruggen voor het dak van het Feijnoord stadion en hangbruggen voor de montage van kabels aan de brug bij Zaltbommel.)
· VCA en ISO certificering verkregen.
· Ik heb de afdeling gesplitst in verkoop en verhuur.
Ik rapporteerde aan de algemeen directeur de heer J. van Leeuwen.

Vaste aanstellingen:

Werkgever: SNS automotive
Functie: Sales & Marketing manager
Periode: van: juli 1995 tot juli 1997
Opgedane ervaringen: In 1996 aangetrokken als Sales &Marketing manager bij Pouw Lease Nederland b.v. Deze autolease maatschappij uit Amsterdam is in 1995 verkocht aan de SNS automotive groep. De integratie van de onder de SNS groep vallende bedrijven en die van de meer op retail gerichte Pouw bedrijf ondervond de nodige problemen. Ik ben aangetrokken om deze twee bedrijven te begeleiden bij de samenvoeging. De afdeling marketing, verzekeringen, verkoop binnen - en buitendienst vielen onder mijn directe verantwoordelijkheid. Binnen het bedrijf Pouw Lease was de nodige tegenstand voor wat betreft de nieuwe aandeel houder SNS en de leiding daarvan. Mijn taak was om dit in beeld te brengen en oplossingen voor aan te dragen. Nadat ik het vertrouwen van de diverse medewerkers had gewonnen werd de verhuizing naar Culemborg en daarmee de fysieke integratie gerealiseerd. Ik was verantwoordelijk voor de keuze en de invoering van het verkoop informatie pakket voor de buiten- en binnendienst. Tevens ben ik de initiator geweest om, de diverse labels van SNS automotive, te integreren onder een naam. Na mijn vertrek bij SNS automotive is de integratie van de labels verder doorgevoerd. Ik rapporteerde aan de algemeen directeur de heer R. ter Mors

Werkgever: Lease Plan en Keddy Car en Truck
Functie: Regiomanager, Commercieel directeur
Periode: van: juli 1989 tot juli 1995
Ervaringen: In dienst gekomen als regiomanager voor Noord Nederland. Verantwoordelijk voor de commerciële en operationele zaken. In eerste instantie was het bedrijf gericht op de vervangend vervoer behoefte van Lease Plan Nederland. Mijn taak was onder andere het uitbouwen van het commerciële traject. De afhankelijkheid van het Lease bedrijf moest afnemen. In de eerder genoemde regio het bedrijf omgebouwd van een facilitair naar commercieel auto verhuur bedrijf. Uitbouw van externe klanten bestand gerealiseerd door het opzetten van een buitendienst en het gehele dienstverlenende traject verkoopgericht op te zetten.
Omdat de naam Lease Plan Rental onze verkoop activiteiten in de weg zat hebben wij besloten in samenspraak met Lease Plan Holding de naam van het autoverhuur bedrijf te wijzigen in Keddy Car Rental. Ik was verantwoordelijk voor de gehele naamswijziging en uitvoering. De eerste opening om zaken te kunnen gaan doen met de concurrerende lease maatschappijen was door deze naamswijziging gerealiseerd.
Diverse lease maatschappijen zijn door mijn persoonlijke inspanningen klant geworden. KPN autolease en ALH zijn daar de meest aansprekende voorbeelden van.
Naast mijn taken als, inmiddels, commercieel directeur was ik tevens de initiator van de aanschaf van een geheel nieuw automatisering systeem. De ontwikkeling en de inventarisatie van de wensen en eisen was een door mij persoonlijk geleid project. De uiteindelijke bouw en aanschaf is gezamenlijk met de holding automatisering gerealiseerd. Gedurende deze periode ben ik tevens verantwoordelijk geweest voor de uitbouw van het vrachtwagenpark. In 1998 gestart met 15 vrachtwagens in het zwaardere segment met een bezettingsgraad van 40 % uiteindelijk uitgebouwd naar een vloot van 150 stuks met een bezettingsgraad van 73 %. De vracht wagen verhuur leverde toen een essentieel bijdrage aan de nettowinst. Ik was tevens eindverantwoordelijk voor de inkoop van het wagenpark (+/- 3500 stuks op jaar basis), operationeel beheer 6 vestigingen, buitendienst 9 Fte’s, vestigingsbezetting 30 Fte’s en +/- 125 part-time chauffeurs.
Ik rapporteerde aan de algemeen directeur de heer F. Hollander.

Werkgever: Content uitzendbureau
Functie: Regio manager
Periode: van: 1987 tot 1989
Ervaringen: Na mijn opleiding over het uitzendwezen ben ik regiomanager Amsterdam geworden. Ik was daar verantwoordelijk voor het commerciële en operationele beleid. De regio bestond uit 5 vestigingen en 25 interne medewerkers. Bij content heb ik mijn eerste ervaringen in de zakelijke dienstverlening opgedaan. Mijn werk bestond uit acquisitie en relatiebeheer op het commerciële vlak. Voor de gehele regio was ik budget verantwoordelijk. Ik rapporteerde direct aan de directeur mevr. Toth.

Werkgever: Jamin winkelbedrijf
Functie: Pilot-store manager, Regiomanager
Periode: van: 1982 tot 1987
Ervaringen: In eerste instantie was mijn functie pilot-store manager. Ik was verantwoordelijk voor het uitvoeren en toepassen van de nieuwe winkel formule. Er werden in deze winkel nieuwe producten en nieuwe verkoopmethodes ontwikkeld. Enkele voorbeelden hiervan zijn; het zelf scheppen van snoep en American cookies in de bake-off oven. Iedere twee maanden werd er een oude Jamin winkel omgebouwd tot een winkel met de uitstraling van een moderne snoepwinkel. Uiteindelijk kwamen er 35 winkels met 240 man personeel, verspreid over geheel Nederland, onder mijn beheer. Naderhand is gebleken dat de introductie van deze nieuwe formule het behoud is geweest van de winkel keten van Jamin. In deze periode heb ik veel contacten met reclamebureaus, ontwerpers, bouwbedrijven en de marketing afdeling onderhouden.
Na het faillissement van Jamin, winkelbedrijf en fabriek, ben ik onderdeel geweest in de doorstart van het winkelbedrijf. De functie van pilot-store manager verviel en ik werd vanaf dat moment regiomanager van geheel Brabant en Limburg. De regio bestond uit 53 filialen en 18 depots. Mijn eerste taak bestond uit het doorvoeren van een door de directie en management opgestelde reorganisatie. In een hectische tijd was ik verantwoordelijk voor de afvloeiing van 45 medewerkers die niet meer aan de gestelde eisen voldeden. De overige medewerkers kregen allen een jaar contract. In deze tijd geconfronteerd met winkelsluitingen, stakend personeel, leveranciers die niet wilde leveren en verontwaardigde media en publiek.Binnen een half jaar hebben wij de nieuwe winkelformule doorgevoerd voor de overige filialen. Omzetten werden beter en Winkelbedrijf “Oosterhout b.v.” werd weer winstgevend. Na deze periode ben ik verantwoordelijk geworden voor het aantrekken van franchisenemers en het effectueren van deze voor Jamin nieuwe samenwerkingsvorm. De uitbouw van Jamin was alleen mogelijk indien bestaande depots en filialen zouden worden omgeturnd in franchise winkels. Ik was gezamenlijk met de directie verantwoordelijk voor het aantrekken, opstarten en begeleiden van deze ondernemers. Binnen een half jaar hebben wij een tiental filialen en depots omgebouwd tot franchise vestigingen. Gedurende mijn gehele werk periode rapporteerde ik aan de heer P. Vrolijk

Werkgever: Hedon b.v. (Graaf Floris V Muiden)
Functie: Ober, Bedrijfsleider
Periode: van 1976 tot 1978 en 1981


Opleiding interimmanager

Opleidingen:

Havo: Nieuw Lyceum, Hilversum 1976
Overig: Nima-A 1983
Zakelijke kredietverlening Nibe 1992
Horeca papieren middenstand diploma 1981
Trainer telefonische verkoop (Pieterman & Partners Breda) 1992
Diverse verkoop - en management trainingen (Krauthammer, Door en K.S.G)


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Vaardigheden:


Computer: Word; Excel; PowerPoint; Exact; Flipse( lease - en verhuur pakket).
Hobby’s: Golf; zeilen; hockey; duiken; auto’s; lezen, tuin.
Trainer: Freelance trainer voor M&R training. Leasing,financiering, marketing, telefoon en verzekeringen.


Talenkennis interimmanager

Talen: Engels uitstekend in woord en geschrift; Frans en Duits goed in woord en redelijk in geschrift; een redelijke kennis van Spaans. Na mijn school periode een ¾ jaar in hotels Engeland en Frankrijk gewerkt.

Overig

Karakter omschrijving: HBO+ / gem. WO niveau; to the point; ruime mate van creatief denkvermogen; vindingrijk; ruime portie gezond en praktisch verstand; ik zoek liever naar grote lijnen, naar verbanden en effecten dan detail gerichte, routinematige werkzaamheden; meer practicus dan theoreticus; administratieve feeling en organisatievermogen op gem. HBO niveau; economische en commercieel ondernemende functies, waarbij een duidelijk appèl wordt gedaan op het overtuigen en overreden van anderen, spreken mij zeer aan; stuur liever op inhoud dan op"macht".; bereik mijn doelen het liefst met mensen in teamverband doel is echter wel heilig; zeer open; extraverte; sociabele; correct; representatief; goede sociaalcontactuele vaardigheden; zelfvertrouwen; flair en gemakkelijk in contacten; stabiel; ik kan tegen een stootje; ik heb ruimte nodig om goed te kunnen presteren; In de samenwerking manifesteer ik mij duidelijk zonder dat ik persé de boventoon wil voeren; Ik ben erop uit om in goede harmonie met anderen op te trekken en de krachten te bundelen; Mijn de persoonsgerichte stijl uit zich in een aimabele en als het ware collegiale opstelling naar de medewerkers toe; ik sta open voor inbreng van anderen en wil graag begrijpen ,helpen en ondersteunen; ik denk dat ik daardoor medewerkers goed kan begeleiden, coachen en enthousiasmeren; ik hou van reizen en ambulant werken met veel variatie; ik zet mijn intuïtie en gevoelens in ruime mate in; ik sta voor een praktische, pragmatische aanpak; Ik wil en kan vlot beslissen; ik calculeer risico's voldoende in en kom redelijk bedachtzaam over; dit maakt mij consciëntieus, doelmatig en ordelijk in de uitwerking van zaken; zeer prestatie - en doelgericht en sterk competitief ingesteld; sterke wil om te scoren; grote mate van vindingrijkheid.



 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :