Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Manager F&A, Fin. Adj. Dir., Hoofd Administratie

Manager F&A,  Fin. Adj. Dir., Hoofd Administratie

Werkervaring interimmanager

Vanaf 1 september 1988 tot 1 september 1991 werkzaam bij KPMG Accountants te Amstelveen, beginnend als senior-assistent, later als hoofdassistent. De werkzaamheden varieerden van (assisteren bij) het opstellen van financiële verantwoordingen zoals jaarrekeningen en management-rapportages. Bij diverse cliënten de interne en administratieve organisatie beoordeeld en suggesties voor verbeteringen aangedragen. Bij Ballast-Nedam betrokken bij de implementatie van een nieuw personeelsinormatiesysteem. Bij (thans) ING-groep betrokken bij het opstellen van een MIS voor twee bedrijfsonderdelen.

Vanaf 9 september 1991 tot 1 oktober 1992 werkzaam bij Drs. D. Mourik & Co. b.v. Accountant-administratieconsulenten in Overveen. Zelfstandig verantwoordelijk voor een deel van de cliëntenportefeuille (ca. 30 stuks), waarbij de werkzaamheden varieerden van het verzorgen van de administratie tot het opstellen van de jaarrekening en het bespreken daarvan met de cliënt. Daarnaast zorg voor het inwerken en (gedeeltelijk) opleiden van nieuwe medewerkers.

Vanaf 5 oktober 1992 tot 5 mei 1994 werkzaam bij Adams Management Services te Amsterdam. De werkzaamheden kwamen deels overeen met die bij Mourik en Co., maar daarnaast zorg voor de implementatie van Exact (project-)administratiesoftware bij een ingenieursbureau en een electrotechnisch installatiebureau, inclusief het opstellen van de benodigde procedures.

Vanaf 9 mei 1994 tot 1 juli 1996 als zelfstandig ondernemer gewerkt, waarbij de werkzaamheden hebben bestaan uit het opzetten van een administratiekantoor, het installeren en onderhouden van een LAN, het inrichten en voeren van cliëntadministraties (inclusief het verzorgen van belastingaangiften) en verzorgen van salarisadministraties. Vanaf december 1995 betrokken bij een welzijnsstichting (Ibn Rushd Averroès Stichting) waar de administratie over de jaren tot en met 1995 volstrekt onbetrouwbaar was. Het gehele administratieve proces is vanaf “scratch” opgebouwd en met ingang van 1 januari 1996 geautomatiseerd (AccountView) inclusief een project-administratie. Vanaf 1 juli 1996 tot 1 januari 1998 een parttime dienstverband (36 uur) bij betreffende stichting.

Vanaf 1 januari 1998 werkzaam als interim-administrateur. Tot en met heden de volgende opdrachten vervuld:

Vanaf 1 januari 1998 tot 15 februari afronden van de werkzaamheden bij de in het vorige item genoemde stichting alsmede het opstellen van de (voorlopige) jaarrekening en subsidieverantwoording(en).

Vanaf 15 februari tot 16 maart analyse van tussenrekeningen bij een effectenbank (KBW Wesselius) in verband met de jaarafsluiting.

Vanaf 16 maart tot 3 april 1999 werkzaam als financieel manager (a.i.) bij Uitgeefmaatschappij J.H. Kok bv, lid MT. Als gevolg van een overname is de zittende financieel manager op non-actief gezet. De taken bestaan uit het leiden van de financiële afdeling (6 fte), het implementeren van concern-richtlijnen, (her-)inrichten financiële administratie, verzorgen van periodieke rapportages, overleg automatisering (euro, Y2K, LAN), betrokken bij ontwikkeling en implementatie van functiewaarderings- en beoordelingssysteem.

Vanaf 12 april 1999 (tot 1 november 1999) werkzaam als manager projectadministratie a.i. bij NOC*NSF. In verband met zwaardere eisen die subsidiegevers stellen aan de projecten die door NOC*NSF worden uitgevoerd heeft men behoefte aan een (betere) projectadministratie. De taken bestaan uit het inventariseren van de informatiebehoefte (intern en extern), ontwerpen van rapportagerichtlijnen en –modellen, het implementeren hiervan in de organisatie, in combinatie met een eventuele selectie van een ander softwarepakket. Daarnaast de begrotingsprocedure beoordeeld en verbeterd om beter aan te kunnen sluiten bij de subsidieverantwoording.

Vanaf 1 november 1999 tot 20 maart 2000 werkzaam als Hoofd Administratie a.i. bij Geveke NV in Naarden, houdstermaatschappij van (inmiddels) 40 werkmaatschappijen die voornamelijk actief zijn op het gebied van (scheeps-) motorenbouw en zware machines (Caterpillar). De taken bestaan uit het voeren van de administratie van de holding, het verzorgen van de salarisadministratie en het opstellen van de maandelijkse geconsolideerde verantwoordingen aan de directie. Bovendien worden op verzoek van de directie ad-hoc onderzoeken en rapportages uitgevoerd.

Vanaf 27 maart tot 1 juni werkzaam bij ING Vastgoed Ontwikkeling BV in Den Haag. De voornaamste werkzaamheden bestaan uit het opstellen van de geconsolideerde en vennootschappelijke jaarrekening van de organisatie over de jaren 1998 en 1999.

Vanaf 1 juni tot 1 februari 2001 werkzaam bij Mattel Europe BV, in Amstelveen. Mattel is marktleider op deelgebieden van de speelgoedmarkt. Samen met een collega de achterstanden in de rapportage richting Mattel Inc. (hoofdkantoor) en de fiscus (VS en Nederland) inlopen. Hierbij is gebruik gemaakt van de rapportage- (Hyperion) en boekhoudsystemen (Coda) van Mattel, leidend tot een statutaire jaarrekening voor 1998 (afgerond) en 1999 (bijna afgerond). Bovendien zijn de werkwijzen en procedures binnen Mattel tegen het licht gehouden om te komen tot een tijdiger verantwoording.

Vanaf 1 februari 2001 tot 15 april bij Getronics Consulting bv in Den Haag gewerkt als Manager F&A, verantwoordelijk voor de dagelijkse gang van zaken op de financiële administratie en leiding geven aan een drietal medewerkers. Daarnaast verantwoordelijk voor de rapportage naar de holding.

Vanaf 1 mei tot 30 juni 2001 de werkzaamheden bij Mattel weer opgepakt en 1999 afgerond. Bovendien is een begin gemaakt met de rapportage over 2000, die is overgedragen aan de vaste medewerkers van Mattel.
Sinds 1 juli 2001 werkzaam bij Expectra Societas bv, een dochteronderneming van Expectra Nederland bv, gespecialiseerd in het detacheren van specialisten in de sociale zekerheid, met name gericht op gemeenten. Naast de dagelijkse leiding over de administratie (ca. 4 fte’s) ook betrokken bij de implementatie van Oracle, harmoniseren van arbeidsvoorwaarden en verbeteren van administratieve procedures. Maandelijkse rapportages (Hyperion) naar hoofdkantoor.


Opleiding interimmanager

Atheneum A, Drachten, 1976-1982, Ja
Nederlands recht, Groningen, 1982-1984, Nee
HEAO-Be, Leeuwarden, 1984-1988, Ja
Nivra, Alkmaar, 1988-1991, Nee


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Direct, hands on, flexibel, mensenmanager. Ervaring met Exact (DOS/Windows), Accountview, MS-Office, MFGPRO, SAP, Acces, diverse salarispakketten

Talenkennis interimmanager

Nederlands, Engels (red) en Duits (red)

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :