Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Bedrijfskundige interim-manager en adviseur

Bedrijfskundige interim-manager en adviseur

Werkervaring interimmanager

Lijst van geselecteerde opdrachten. Volledige lijst is op aanvraag beschikbaar.
10 jaar: Interimmanagement en organisatieadvies
Organisatieonderzoek, analyse en advies
Projectmanagement, kwaliteit en interne bedrijfsprocessen, marketing en communicatieplan.

Totaal ca 30 jaar ervaring in de zorgsector en non-profit: thuiszorg, ouderenzorg, zorgcentrum, algemeen maatschappelijk werk, jeugdgezondheidszorg, jeugdzorg
Selectie van uitgevoerde opdrachten:
1. 2008/09: Zorgcentrum: marketing en communicatieplan

2. 2008/09: Gemeentelijke GG&GD: projctleider organisatie grootschalige manifestatie in de zorg.

3.2007/08: Jeugdzorginstelling.
Projectleider kwaliteit. Projectleiderschap, Zorg voor het HKZ certificeringtraject, inrichting van het kwaliteitsmanagementsysteem, oprichten en aansturen auditteam, advisering directie.

4.2007: Jeugdzorg, interim-management: teamcoördinator.
In een residentiële jeugdzorg instelling leiding geven aan 2 teams die een nieuwe hulpverleningsmethode aan het implementeren zijn.
Daarnaast het adviseren in organisatievraagstukken zoals de betekenis van de operationele en middenmanagementfunctie in het kader van komende ontwikkelingen (door de overheid in gang gezet).
5. 2007: Thuiszorg. Manager V&V met een reorganisatieopdracht. Een kleine thuiszorgorganisatie die onderdeel uitmaakt van een grote organisatie verpleeg- en verzorgingshuizen. De werkwijze van de organisatie moest efficiënter met gevolgen voor de inrichting en werkprocessen. Resultaten:
•Dagelijkse aansturing van de V&V afdeling; lid van het MT
•Projectleiding van de reorganisatie: de V&V organisatie voorbereiden op het gaan werken in kleinere zelfsturende teams en het implementeren van een nieuwe verdeling van het werkgebied, personeel, planning decentraal, nieuwe werkprocessen.
•Capaciteitsplanning, voldoende en juiste deskundigheid en omvang van verzorging/verpleging, verlaging ziekteverzuim, bijdrage leveren aan de modernisering van de softwareondersteuning voor zorgregistratie en planning.

6.2007: 1e lijn Gezondheidscentrum.
Onderzoek naar de oorzaak van een disfunctionerend team; resultaat: organisatieadvies.
Onderzoeksvraag: waarom kan het team het werk niet aan?
Kernpunten van het onderzoek:
•Capaciteit,
•Deskundigheid,
•Aansturing,
•Werkdruk in relatie tot werktempo.

7. 2006/2007: Algemeen Maatschappelijk Werk.
Teamcoaching. Een team maatschappelijk werkers leren effectief te communiceren, besluiten te nemen en samen te werken. Teamleden helpen zelfsturend te worden binnen de kaders van de organisatie.


Een selectie uit eerdere ervaringen:

1.GG & GD Jeugdgezondheidszorg: Interim-management: Rayonmanager a.i. November 2004 t/m januari 2006.
Verantwoordelijk voor de uitvoering van Jeugdgezondheidszorg voor 4-19 jarigen in een rayon(de helft van de stad) van een grote Nederlandse gemeenten. Leiding aan jeugdartsen, verpleegkundigen en assistenten.
Organisatieadviezen gegeven t.a.v.:
1.Mede opzetten en implementeren van een systeem voor de werkverdeling, planning controle en managementinformatie.
2.Opzet van Opvoedingsondersteuning, Opvoedbureau opgericht en gedeeltelijk ingericht.
3.Verbeter advies voor de overleg en communicatiestructuur met bijbehorende procedures
4.Nieuwe structuur beleidscyclus en bijbehorende procedures t.b.v. de ontwikkeling van nieuw beleid, o.a. vanuit de uitvoering.
5.Advies over verbetering en wijziging van de afdelingsstructuur.
6.Participatie in het project ten behoeve van de oprichting van een jeugd adviesloket voor hulpverleners.

2.Thuiszorg, Rayonmanager a.i.: interim-management en advies: 2 verschillende opdrachten:
Maart 2003 t/m maart 2004.
1.Rayonmanager a.i.
•Leiding aan een operationeel managementteam,
•Lid van het tactisch/strategisch managementteam van de werkmaatschappij.
•Integraal verantwoordelijk voor de thuiszorg in een rayon,
•Verantwoordelijk voor en ondersteunend aan de implementatie van zelfsturende teams verzorging en verpleging.
2.Adviseur
•Advies over plaats, positie en werkwijze gespecialiseerde verzorging.
•Onderzoek naar het functioneren van een (probleem)team verpleging/verzorging, advies over en stappenplan voor het oplossen van het probleem.

3.Woonzorg Centrum voor ouderen, Interim-management.
Hoofd zorg a.i. Van december 2001 – december 2002
Verantwoordelijk voor de zorgorganisatie van het woonzorgcentrum in een fase van fusie, nieuwbouw en komende reorganisatie. Sparringpartner van de directeur. Verwaarloosde organisatie; veel opgeruimd, opnieuw ingericht, oude structuren afgebouwd. Mee geparticipeerd in de fusie en samenwerkingsbesprekingen met andere collega zorginstellingen.
•Thuiszorg (extramurale zorg) ingevoerd, afdeling opgericht.
•Reorganisatie groepsverzorging ontwikkeld en doorgevoerd.
•Personeelsplan gemaakt.
•Herontwerp organisatiestructuur gemaakt, inclusief overleg en communicatiestructuur in het kader van de komende marktwerking in de zorg en schaalvergroting van de organisatie.

4.Algemeen Maatschappelijk Werk. Adviseur. 2001
1e Opdracht: organisatieadvies
Ontwikkeling van bevoegdhedenstructuur voor de divisie Maatschappelijk Werk n.a.v fusies. Invoering van een deel van het kwaliteitsbeleid. Crisismanagement.
2e Opdracht: interim management
Leiding geven aan maatschappelijk werkers en het implementeren van een nieuwe managementcultuur. (w.o. voorbeeldfunctie vervullen)
3e Opdracht: coaching startende manager
4e Opdracht: beleidsontwikkeling en organisatieadvies
Harmonisatie van beleid ten gevolge van een fusie. (o.a. kwaliteitshandboek en deskundigheidsbevordering) Nota beleid jeugdhulpverlening/samenwerking bureau jeugdzorg.

5.Woon zorgcentrum voor ouderen. Co-manager directeur. 2000
Voorbereiding op een fusie. Lid van het managementteam.
Advies en implementatie organisatieverbeteringen van primaire processen in de zorgorganisatie. Kwaliteitsmanagementsysteem en handboek organisatie ontwikkeld.

Laatste dienstverband:

Van 1984 – 1997: Rayonmanager thuiszorg
Verantwoordelijk voor de uitvoering van de thuiszorg in een rayon
Leiding aan zorgmanagers
Budgetverantwoordelijkheid voor een rayon thuiszorg
Lid van het tactisch/strategisch/ managementteam
Verantwoordelijk voor beleidsontwikkeling van de zorg en organisatiebeleid
Diverse fusies en reorganisaties mede vorm gegeven en geïmplementeerd.




Opleiding interimmanager

•drs. Bedrijfskunde (Erasmus Universiteit Rotterdam), Afgestudeerd in okt. 2004.
Afstudeeronderwerp: Diagnosemodel infrastructuur voor ondernemerschap in zorgorganisaties.
•Hoger management voor non-profit organisaties (2 jarige opleiding ISW: 1989 - 1991)
•Voortgezette opleiding: Onderwijs, Supervisie, Beleid (2 jarige opleiding IVABO: 1982 – 1984)
•HBO maatschappelijk werk (1971 - 1974)


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Komen goede ideeën van uw medewerkers in een vruchtbare kweekvijver terecht?
Management Ondersteuning biedt een resultaatgericht bedrijfskundig projectplan voor een efficiënte inrichting van de organisatie waarin goede ideeën opgevangen kunnen worden, ontwikkeld en geïmplementeerd.
bedrijfskundige en senior manager met oog voor de balans tussen belangen van de organisatie en die van de medewerkers. Met ca 30 jaar ervaring in leidinggevende functies in de non-profit sector.
Zorgvuldig en gedegen zijn hierbij de trefwoorden. Interim en projectmanagement worden vaak gecombineerd met organisatieonderzoek en advies over vraagstukken die met de inrichting van organisaties en de ontwikkeling en verbetering van (nieuwe) diensten te maken hebben.

Talenkennis interimmanager

nederlands, engels

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :