Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Controller

Controller

Werkervaring interimmanager

2000-heden:
interim manager en projectadviseur op het gebied van:
· finance & control
· bestuurlijke en organisatorische vraagstukken
· verzelfstandigingen binnen de Rijksoverheid
· marketing, communicatie en productpresentatie

febr 2004 – apr 2004:
Projectleider bij Sartronics in-car multimedia B.V. Verantwoordelijk voor het opzetten en uitwerken van een marketing- en communicatiestrategie voor het gebruik van internet als extra afzetkanaal.
· Marketing en communicatie concept uitgewerkt
· Structuur website en –shop opgezet
· Algemene verkoopvoorwaarden opgesteld voor levering via webshop – o.a. conform richtlijnen van:
o het ministerie van Economische Zaken, zoals uitgegeven door Syntens en Electronic Commerce Platform Nederland
o de Consumentenbond
o de Thuiswinkel.org
o het College Bescherming Persoonsgegevens
· on-line beheer van webshop tijdens en korte tijd na opening

mrt 2003 – febr 2004:
Hoofd unit FEZ / interim concerncontroller van het Studiecentrum voor
Rechtspleging (SSR) te Zutphen. Als zodanig uitwerking gegeven aan de instellingsvoorwaarden voor de overgang naar de agentschapsstatus.
· Inventariseren van en informeren over bedrijfseconomische en organisatorische zaken die het gevolg zijn van de ontwikkeling naar agentschap
· Opstellen van de financieel-economische documenten voor het instellingstraject naar agentschap (kostprijsmodel, planning- & controlcyclus, plan van aanpak, financieel beheer, openingsbalans en waardebepaling risico’s)
· Ombuigen van lopende begroting 2003, teneinde deze in te passen in
een beschikbaar budgettair kader
· Opstellen meerjarenbegroting 2004–2008 voor agentschapsparagraaf in
Justitiebegroting van Miljoenennota
· Aansturen afdeling FEZ (6 personen) in reguliere financieel-administratieve werkzaamheden
· Optreden als gesprekspartner van CvB voor financiële, bestuurlijke en organisatorische onderwerpen alsmede het geven van gevraagd en ongevraagd advies
· Voeren van overleg met Raad voor de Rechtspraak, Openbaar Ministerie en de ministeries van Justitie en Financiën

jan 2003 – mrt 2003:
Projectmedewerker bij het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid te Den Haag. Aldaar het opstellen van de opdrachtomschrijving aan het Agentschap SZW voor het uitvoeren van de subsidieregeling “Tijdelijke stimuleringsregeling regulier maken 10.000 ID-banen”. Onderstaande zaken dienden binnen een zeer kort tijdsbestek te worden gerealiseerd, omdat de subsidieregeling al per 1 maart 2003 in werking zou treden:
· Beoordelen en mede vormgeven subsidieregeling
· Opstellen specifiek uitvoeringsproces voor de subsidie
· Voorstellen doen voor het aanpassen van het huidige opdrachtgeverconvenant
· Beoordelen offertes Agentschap SZW en externe partij
· Opstellen financieel beheersconcept
· Voorstellen doen voor interdepartementale verrekening uitvoeringskosten

mrt 2002 – apr 2003:
Projectsecretaris van de Programmaorganisatie Invoering ZBO, tevens consultant ‘Invoering Batenlastenstelsel (BLS)’, bij het Centraal Bureau voor de Statistiek (DG CBS) te Voorburg. Tot de uitgevoerde activiteiten behoorden:
· Producten definiëren
· Kostprijsmodel opstellen
· Plan van aanpak verbetering financieel beheer opstellen
· Plan van aanpak openingsbalans opstellen
· Risicoanalyse uitvoeren en aanbevelingen doen voor financiële afdekking
· Cursus ZBO en BLS vormgeven en doceren aan ca. 350 medewerkers
· Overleg voeren met de ministeries van Economische Zaken en Financiën in het kader van de instellingsprocedure en de –voorwaarden
· Bewaken voortgang van het instellingstraject
· Adviseren programmamanagement (gevraagd en ongevraagd) over noodzakelijke voorbereidingen voor het proefdraaien evenals over de wijze waarop proefdraaien het meest effectief is

sep 2001 – jan 2002:
Projectmedewerker bij het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid te Den Haag. Als direct gevolg van de reorganisatie van de Arbeidsvoorziening heb ik uitwerking gegeven aan de rol van de Directeur-generaal Arbeidsmarktbeleid en Bijstandszaken (DG AMB) als opdrachtgever van het Agentschap SZW i.o. voor de uitvoering van de ESF subsidies voor de programmaperiode 2000-2006.
· Algemeen en ESF-specifiek subsidieproces opstellen
· Diensten en Producten van het agentschap definiëren
· Financieel beheerconcept voor FEZ opstellen
· Risico inventarisatie ondersteunen
· Hoofdlijnen evaluatie proefdraaien aangeven
· Adviseren DG (gevraagd en ongevraagd) inzake opdrachtgeverconvenant en besturingsmodel
· Overleg voeren met het Agentschap SZW i.o., interne directies (waaronder FEZ) en het BiFi team ter ondersteuning van het instellingsproces

mei 2001 - sep 2001:
Projectleider verbetering financieel beheer bij de directie Personeel, Organisatie en
Informatiemanagement (POI) van het ministerie van Economische Zaken te Den
Haag.
· Doorlichting financiële processen
· Adviseren inzake AO
· Opstellen implementatieplan
· Communicatie met o.a. Algemene Rekenkamer

nov 2000 – apr 2001:
Financieel adviseur bij de Rijksluchtvaart Dienst (RLD) van het ministerie van
Verkeer en Waterstaat te Den Haag.
· Uitwerken voorstel ter oplossing financieel conflict met de Stichting Geluidsisolatie Schiphol
· Op grond van DOREAC (project verlichting administratieve lasten) inventariseren welke dossiers / projecten administratief eenvoudiger konden

Juli 2000 - mei 2001:
Controller van het Projectenbureau van de Centrale Organisatie (CO), voor
bedrijfsvoering en financiële administratie, van het ministerie van Defensie te Den
Haag.
· Vormgeven controller functie
· Optimaliseren / wijzigen AO procedures
· Ontwikkeling MIS
· Advies reorganisatie projectenbureau naar Planning & Control Cel
· Implementatie P&C
· Plv. Hoofd P&C
· Geven van gevraagd en ongevraagd advies aan Hoofd CO

1999-2000 KPMG Management Services, functie: Teammanager
Mijn dagelijkse werkzaamheden als teammanager omvatten zowel beleidsmatige als operationele zaken. Ik fungeerde als projectleider, onderhield relaties als accountmanager, vervulde bij cliënten interim functies in het midden en hoger kader, evalueerde de prestaties en inzet van eigen medewerkers, trad op als mentor van een aantal medewerkers en nam sollicitatiegesprekken af. Tevens maakte ik deel uit van de Commissie Kwaliteit, welke belast is met het beheer, onderhoud en de ontwikkeling van het ISO-9001 kwaliteitssysteem van KPMG Management Services. Naar aanleiding van succesvolle acquisities stelde ik offertes op voor projecten die mij werden toegewezen. Ik was budget- en resultaatverantwoordelijk in de uitvoering van deze projecten. Hiervoor had ik de bevoegdheid het projectteam zelf samen te stellen. Afhankelijk van de omvang van de projecten gaf ik leiding aan 4 tot 6 medewerkers. Ik nam deel aan diverse overlegstructuren, waaronder het 2-wekelijkse managementoverleg met de directie.

Enkele voorbeelden van de door mij uitgevoerde projecten c.q. werkzaamheden zijn:
· Interim Projectmanager voor de Rijksluchtvaartdienst inzake haar activiteiten gericht op de invoering van de Euro;
· Interim Controller ten behoeve van het beheer en het onderhoud van een uniek en complex softwaresysteem (WROOV) waarmee alle openbaar vervoer opbrengsten van Nederland, ter grootte van ca. f 1,2 miljard, worden verdeeld over de opbrengstgerechtigden, zijnde decentrale overheden en vervoerders;
· Interim AO deskundige van het decentraal archief van de Directie Financieel Economische Zaken van het Ministerie van Justitie;
· Projectleider voor het beschrijven van (‘Ist’ en ‘Soll’) AO procedures en bijbehorende gedetailleerde werkinstructies
· Coördinator van een deel van de interne audits op het kwaliteitssysteem van KPMG Management Services.

1995-1999 Europe Combined Terminals, Rotterdam, functie: proces-
coördinator
In het kader van het Management Trainee programma was ik als Procescoördinator aangesteld. Dit is een middelmanagement functie. Ik heb de werkzaamheden van de terminal gepland, berekende de benodigde resources (mensen en equipment), daar waar nodig huurde ik extra mensen in en ik gaf leiding aan het operationele proces. Ik hield functionerings- en beoordelingsgesprekken met de operationele medewerkers en ik had de zorg voor het creëren van een werkklimaat waarin teamvorming zich kon ontwikkelen. Ik bewaakte de kosten bij een gegeven werkaanbod, analyseerde positieve en negatieve afwijkingen en besprak deze elke dag met het operationeel management. Ik onderhield telefonisch en persoonlijk contact met alle klanten van de terminal, (nationaal en internationaal), maakte binnen de grenzen van de contracten bindende afspraken met de klanten en bewaakte deze (contract)afspraken. Ik heb “Customer-satisfaction” meetpunten opgesteld en geïmplementeerd. Deze “Customer-satisfaction” werden wekelijks geëvalueerd, tezamen met de efficiency rapportages.

Als staffunctionaris ben ik in 1995 verantwoordelijk geweest voor het vormgeven aan een Management Informatiesysteem voor de Barge, Rail & Common Services terminal (BRC). Ik heb de behoefte van het operationeel management geïnventariseerd, een pilot opgezet, uitgevoerd, geanalyseerd en de conclusies met aanbevelingen gepresenteerd aan en besproken met het operationeel management en de directie.

Ik heb daarnaast de personele organisatie van de BRC doorgelicht. In opdracht van het operationeel management heb ik de functiebeschrijvingen aangepast aan de veranderde werkzaamheden, verantwoordelijkheden en bevoegdheden van de betrokken medewerkers. Het bereikte resultaat is voorgelegd aan en besproken met management, directie en ondernemingsraad en daarna ter weging aangeboden aan Berenschot.


Opleiding interimmanager

1988-1994 Bedrijfseconomie aan de Erasmus Universiteit te Rotterdam
Specialisatie: Commerciële Beleidsvorming, Administratieve &
Comptabele Informatie beheer. Afgestudeerd als drs.
1982-1988 VWO-B aan het Oranje Nassau College te Zoetermeer. Diploma behaald


Cursussen

2001 Methodische Aanpak voor Informatie Management
2000 Algemene Opleiding Bankwezen (NIBE). Diploma behaald
1994-1997 Diverse managementtrainingen en presentatietechnieken
1996 Theorie vliegbrevet A-1
1993 IATA-Dangerous Goods


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

analyseren (financieel en risico)
coördineren / managen
resultaatgerichtheid


Talenkennis interimmanager

Nederlands
Engels
Duits

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :