Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

financieel manager, directeur

financieel manager, directeur

Werkervaring interimmanager

10/01 - heden, onder opdracht van een top 10 accountant het onderzoeken van de haalbaarheid van het behouden en eventueel doorstarten van het kantoor in Thailand alsmede onderzoek naar de rentabiliteit van de business centers als selfsupporting business units.

03/00 - 10/01 DeSter.ACS Asia & Pacific Co.Ltd., wereldwijd fabrikant van in-flight service artikelen, variërend van servetten, headrestcovers tot aan glazen en bestek, vanuit Bangkok, Thailand als financieel directeur voor de Asia en Pacific regio. In deze functie ben ik verantwoordelijk geweest voor de doorzetting en uitbouw van de financiële administratie in zijn geheel, alsmede de implementatie van nieuwe financiële tools.
Verantwoordelijk voor de administratieve gang van zaken van de productie unit in Prachinburi alsmede de verkoopkantoren in Bangkok en Hongkong, en in het bijzonder voor de jaarrekening, en periodieke rapportages zoals kwartaalrapporten, forecasting, budgetten, cashflowmanagement, costmanagement en costaccounting , dit alles met behulp van Baan applicaties en een in-huis ontwikkeld financieel pakket. Verantwoordelijk voor 10 administratieve medewerkers en 2 IT medewerkers.

In samenspraak met Bain Consultants voorbereiden van de IPO gepland voor 2004 en ten behoeve daarvan de interne doelen op- en bijstellen. Het herzien, aanpassen en updaten van de alle bedrijfsprocessen, -procedures en afdelingen alsmede de personele bezetting van fabrieksmedewerkers tot aan staf en MT medewerkers.
Bewaken van alle doelen/targets door de board aangegeven aangaande marges, contributies,
operating en non-operating kosten alsmede van de key-departments inkoop en logistiek.

Voorbereiding en uitvoering van een tax optimalisatie door middel van het opzetten van een sales office in Hongkong waar nodig in samenwerking of overleg met de accountant.

Sluiten van verliesgevende of beneden verwachting opererende representative en verkoopkantoren door heel Zuid- Oost Azië, China, Indiaas Subcontinent en het Pacifisch gebied en vervolgens de kanalisatie hiervan via HongKong.

08/98 - 03/00 Zelfstandig ondernemer met Bedrijfsadviesburo, met als doel het verwerven van bedrijfsfinancieringen, op-door- en herstart financieringen, bedrijfsadvies in alle geledingen, reorganisatieadvies, interim-management en begeleiding bij fusie en /of overname.
Inmiddels zijn er via verschillende intermediairs w.o. PricewaterhouseCoopers bij onder meer De Ster NV België, Silver Minds Music en Vierkant Beheer/Real Deal BV opdrachten uitgevoerd.

02/94 - 08/98 Otto Simon BV een full-service marketing (soft-franchising) organisatie in de speelgoeddetailhandel en fabricage met de vier formules Speelboom, Wigwam, Techno Hobby en Early Learning Centre als speerpunten in een totaal van 430 vestigingen.
Otto Simon BV in zijn huidige staat is een samenwerking tussen Otto Simon BV groothandel in speelgoed en Toypartners BV winkelorganisatie.
Bij Otto Simon BV ben ik functiematig als bedrijfsadviseur primair verantwoordelijk geweest voor de gehele administratie van de groothandel, de vier bestaande formules en nieuwe conceptontwikkelingen (acquisitie Top 1 Toys België), alsmede de automatiseringsproblematieken hieraan verbonden. Tevens had ik de opdracht tot onderzoek, en uitvoering, naar de mogelijkheden van zgn. eigen winkels, alsmede het (mede) realiseren van 2 pilotstores, waarvan 1 gerealiseerd te Apeldoorn in de Oranjerie onder de naam Speelboom de Kinderdroom. Mede onder mijn verantwoordelijkheid is de integratie tussen Otto Simon BV (groothandel/fabrikant) en Toypartners BV (retailorganisatie) in 1997 gerealiseerd.

07/89 - 01/94 HPF BV de particuliere holding boven o.m. Carpetland BV en Hapef BV, als financieel manager (Carpetland) onder meer verantwoordelijk voor de coördinatie van de ondersteunende afdelingen, de administratie, de vestigingsproblematieken van de nieuwe winkelbedrijven en het personele beleid.

10/84 - 06/89, Presburg van Woensel BV te Zwanenburg, detailhandel in schoenen en kleding, importeur en exporteur, als manager financiële en personele administratie, voornamelijk verantwoordelijk voor de administratieve gang van zaken binnen het totale bedrijf in een later
stadium (mede) conceptverantwoordelijk voor de Bristol-formule, de marketing en de diverse hieruitvoortvloeiende beleidsvoeringen.

04/81 - 09/84, S. Zurel en Co. BV te Aalsmeer als financieel economisch medewerker met als specialisatie de organisatie van de (debiteuren) administratie van de diverse werkmaatschappijen.

03/79 - 03/81, de Nederlandsche Middenstands Bank NV te Amsterdam, laatstelijk gefunctioneerd als kantoorbeheerder, waarbij alle voorkomende bankwerkzaamheden, afgezien van assurantiën, werden verricht.

07/77 - 02/79, na stage bij De Nederlandsche Bank NV te Amsterdam als administratief medewerker afdeling Kas- en Geldverkeer



Opleiding interimmanager

08/68 - 05/73, Scholengemeenschap Noord-Kennemerland HAVO
08/73 - 05/77, Hogeschool Alkmaar HEAO BE


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

In retail en groothandel zijn voornamelijk de volgende functie- en
werkervaringen opgedaan;
ondersteunen en adviseren van ondernemers op financieel, bedrijfseconomisch, fiscaal en juridisch gebied met als doel tot verbeteringen in de bedrijfsvoering te komen
het vergaren en implementeren van relevante informatie ten behoeve van de groothandel en de detailhandel met betrekking tot bedrijfseconomische vergelijkingen
het leiding geven aan en meewerken binnen de afdeling waar verwerven van nieuwe vestigingspunten en ondernemers de doelstelling is.
het begeleiden van probleembedrijven met inschakeling van de diverse serviceafdelingen
het zorgdragen voor een optimale gegevensuitwisseling tussen de groothandel/ het magazijn en de bedrijven
contacten met accountants, bancaire instellingen, juristen, overkoepelende organisaties -
overnames en saneringen
gesprekspartner voor de conceptmanagers, winkeladviesdienst en winkelbegeleiders en de winkelautomatisering, mede-verantwoordelijk voor de automatisering van de organisatie.

Op financieel gebied de volgende;
het opstellen en presenteren van rapportages en overzichten ter informatie van het MT
het leidinggeven aan de financiële en personeelsadministratie
het uitvoeren en controleren van alle financiële transacties
het coördineren en bewaken van de budgetten en de resultaten
het fungeren als intern en extern aanspreekpunt op het gebied van financieel relatiebeheer.
het in samenwerking en samenspraak met de accountant opstellen van de periodieke bedrijfsverslaglegging.


Talenkennis interimmanager

engels uitstekend, frans en duits goed

Overig

Diversen
Van het NIBE zijn de cursussen Basis, Binnenlands betalingsverkeer, Buitenlands betalingsverkeer en Kredieten en Effecten met succes gevolgd.
Van het IBW de cursussen Bedrijfsmanagement en NIMA A.
Taalmatig wordt het Engels zeer goed en Duits/Frans goed beheerst.
Mijn werkervaring met de diverse computersystemen resulteert in een goede omgang met zowel Apple als IBM apparatuur in stand-alone situaties en als werkstation in een systeem/netwerk.
In de loop der jaren is er veel kennis opgedaan met betrekking tot juridische, financiële en sociale en onderhangende problemen.


Personal Characteristics
 goede presentatie
 motivator
 zelf-starter, kan prioriteiten vaststellen en onafhankelijk
 pragmatisch, hands-on en creatief
 dynamisch, flexibel, energiek en geëngageerd

Job Characteristics and experiences
Audit, Thailand Experience, Annual statutory accounts, Budgeting/Planning/Forecasting, Costing, Credit Control, Financial accounting, Financial Analysis, Human Resources, Management Accounting, Manufacturing , Staff Supervisory skills, Systems Development/ Consultancy /Programming, IT management., Mergers, Start- Up experience



 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :