Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Trade marketeer/marktanalist/database marketeer

Trade marketeer/marktanalist/database marketeer

Werkervaring interimmanager

Interim opdrachten:

De Lage Landen Eindhoven
Ad Interim Global Market Intelligence Manager, (maart 2008-oktober 2008)
• Herstructurering van de market intelligence afdeling
• Opzetten van kennis omgeving ten behoeve van kennisdeling.
• New business development marktanalyses uitvoeren en hierover adviseren.

Fortis Insurance Utrecht
Ad Interim Knowledge Community implementation Manager, (augustus 2007-maart 2008)
• Marktanalyses uitgevoerd over buitenlandse verzekeringsmarkten
• Business plan schrijven voor de investering in buitenlandse verzekeringsmarkten tbv de Executive en Steering Committee. Investering ca 200 miljoen euro.
• Opzetten van een internationaal netwerk ten behoeve van kennisdeling.

ING Group Nationale Nederlanden Divisie Intermediair in Den Haag
Ad interim Coördinator Sales information (augustus 2006-augustus 2007)
• Rapportages opleveren en team (4) coachen naar een betere planning.
• Automatiseren van Excel rapportages naar Business Objects rapportages, de ontwikkeling van het leveren van data naar Business Intelligence.
• Professionaliseringsslag gemaakt zowel inhoudelijk als mentaal.
Interpolis Leven Particulier in Tilburg
Ad interim Clustercoördinator commerciële informatievoorziening, (januari 2006-juli 2006)
• Inzicht gegeven welke informatie bruikbaar is om te bepalen wat er ondernomen moeten worden.
• Blauwdruk geleverd voor marketing acties en marketing campagnes.


Ad interim Marktanalist/Marktonderzoeker Interpolis in Tilburg
(Augustus 2005-februari 2006)

• Binnen Interpolis Schade Bedrijven mede helpen oprichten van een totale nieuwe marketingafdeling.
• Het in kaart brengen van de verzekeringsmarkt van Schade bedrijven. In welke sectoren is Interpolis sterk? Wie zijn de concurrenten? In welke sectoren zou Interpolis sterk moeten zijn? Dit zijn de vragen die ik stel en beantwoord.
• Productplannen beoordelen die als input dienen voor het marketingplan en er input voor leveren. Met mijn ervaring op het gebeid van marketing zorg ik voor dat de juiste interpretaties van de gegevens worden gedaan en geef adviezen welke marktbewerkingsacties de meest rendabele zullen zijn.
• Het input leveren voor het doen van marktonderzoek naar zowel eindklanten als distributiepartners. Ik ben de schakel tussen de onderzoekbureaus (GfK, Forum) en Interpolis.
• Het leveren van klanteninformatie voor accountmanagement. Welke kansen zijn er voor de tussenpersonen om meer producten te verkopen?
• Om zo efficiënt mogelijk te werken lever ik een listmanagement tool waarbij de accountmanagers geautomatiseerd informatie van hun tussenpersonen kunnen opvragen.
Resultaat:
• Marketingplan en productplannen voor het eerst geïntroduceerd.
• Acties geïnitieerd met de meeste winst en rendementspotentie.
• Listmanagement voor een groot deel geautomatiseerd door listmanagement too te leveren.

Ad Interim Analist/teamleider bij Nuon in Alphen aan de Rijn
(september 2004-april 2005)

• Doel van dit project is de klachten afhandeling te optimaliseren. Dit project is een vorm van consultancy van binnenuit.
• Het analyseren en oplossen van complexe problemen van klachten van klanten van Nuon.
• Ik zorg voor de begeleiding van analisten/correspondenten door de productie en kwaliteit van ieder analist te monitoren en te optimaliseren.
Resultaat:
• De correspondentieafdeling is 2 á 3 keer efficiënter en effectiever geworden.
• Klantentevredenheid is toegenomen.


Werkervaring in vast dienstverband (van 2000-2004)

Marktanalist/Trade Marketeer, Unilever Bestfoods Nederland te Rotterdam.
• Algemene werkzaamheden:
o De merkenportfolio: Blue Band, Becel, Bertolli, Croma, SlimFast, Boursin
o Het analyseren van marktdata
o Het presenteren van marktdata
o Uitbrengen van adviezen over marktdata voor de diverse merken.
o Concurrentieanalyses
o Retailanalyses
o Handelspresentaties voorbereiden en presenteren.
o Promoties analyseren, evalueren en initiëren.
o Deelname in alle merkenteams om mee te kunnen denken, gebaseerd op cijfers, over te nemen beslissingen. Vragen die beantwoorden worden zijn onder andere: Wanneer moeten welke introducties op welke manier worden geïntroduceerd. Moeten er meer of minder promoties worden gedaan en zo ja welke? Welke concurrenten moeten het meest gevreesd worden? Welke consumenten dienen moeten hoe worden benaderd?
o Brainstormen met marketing managers, accountmanagers, categoriemanagers over uit te brengen nieuwe producten, promoties en prijzen.
o Intermediair tussen Unilever, retailers en onderzoeksbureaus als ACNielsen, Claritas, GfK en Accuris. Het brieven van deze bureaus. Het vertalen van de data van de onderzoeksbureaus naar beknopte bruikbare en begrijpelijke adviezen naar de diverse disciplines van een marketingorganisatie.
o Contacten met andere Trade Marketeer afdelingen binnen Unilever om van elkaar te kunnen leren.
• Projecten:
o Opzetten van een business informatie systeem om data van ACNielsen, GfK en de interne data toegankelijker en overzichtelijker beschikbaar te maken voor alle disciplines. Dit met behulp van Excel Sheets.
o Betrokken bij diverse introducties van o.a
o SlimFast.
o Blue band brood.
o Bertolli broodjes.
o Category Management projecten zoals Efficiënt Consumer Response (ECR) bij diverse retailers zoals voor diverse merken. Hierbij worden schaprationalisaties gerealiseerd. Dit gebeurt in samenwerking met de produktmanager van de retailer en een accountmanager. Daarbij worden zoveel mogelijk argumenten op tafel gelegd waarom een schap op een bepaalde manier zou moeten worden ingedeeld.
o Shopper Research, beantwoord de vraag welk shopper behoefte heeft aan promoties en welke categorieën hiervoor gevoelig zijn. Het onderzoek werd uitgevoerd door een kwalitatief onderzoeksbureau en daarna werden de resultaten door mij de organisatie ingespeeld.

Resultaat:
• Deelname aan het project om de promotiedruk binnen de margarinemarkt te verlagen. Hierbij werden besparingen van 4 miljoen euro gerealiseerd.
• Introductie van SlimFast succesvol begeleid.
• Opzetten van een business informatie systeem .


Opleiding interimmanager

• Open Universiteit Bedrijfswetenschappen Marketing en Logistiek alleen nog afstuderen planning afgerond eind 2005)
• Management game gewonnen.
• Mastering Mind and Organization Unilever cursus
• IPM Innovation Project Management
• 7 habits of highly effective people
• Feedback geven en ontvangen
• Assessments 2001-2002
• Hoge School Delft (via Unilever) Productontwikkelingcursus 1998-1999
• Hoge School Enschede Hoger Laboratorium Onderwijs, differentiatie Milieuchemie 1993-1997
• Universiteit Twente Chemische Technologie (onafgerond) 1991-1993
• Stedelijk Gymnasium Arnhem (Nederlands, Latijn, Engels, Frans, Wiskunde A en B, Natuurkunde, Scheikunde, biologie) 1985-1991


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Profielschets
• Zelfstandig doch met teamspirit
• Creatief
• Flexibel
• Leergierig
• Standvastig


Talenkennis interimmanager

Mondeling Schriftelijk
Nederlands Uitstekend Uitstekend
Engels Uitstekend Uitstekend
Frans Redelijk Redelijk
Duits Redelijk Redelijk


Overig

Software

• Beheersing
MS Office Uitstekend
Infact, Nite, NITRO Uitstekend
Eureka Uitstekend
Access Basis
SPSS Basis
HTML, PHP Basis


Nevenactiviteiten
 Reisleidster bij de Wielewaal
• Het begeleiden van gehandicapten tijdens hun vakantie in binnen en buitenland
• Opleiden en coachen van vrijwilligers
• Teambuilding van de groep vrijwilligers en deelnemers 1999-2003
 Vrijwilligster bij de vrijwillige thuishulpcentrale 1998-2000
 Vrijwilligerswerk Stichting Recreatie Gehandicapten:
• Het begeleiden van gehandicapten tijdens hun vakantie in binnen en buitenland 1993-1997


 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :