Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Manager HRM / Senior Adviseur

Manager HRM / Senior Adviseur

Werkervaring interimmanager

Juni 2010 – heden Reinier de Graag Groep te Delft.
Senior managementadviseur P&O,
Aandachtsgebied: Lab Berg en Bosch, DUKOP incl de buiten poli’s en Conbister.
LB&B, inrichten van de P&O onderdelen, van functieboek, bedrijfsreglement, taken en HR-onderdelen. Advies aan de directie op vooral organisatie gebied.
DUKOP/ziekenhuis, bijzondere vraagstukken, herstructurering afdelingen maken analyses, verbeter voorstellen en samenwerken met interim oplossingen.
Dagelijkse op juridische, verzuim, loopbaan en verander vraagstukken adviseren.

2004 – juni 2010
Zelfstandig adviseur (BV), opdrachten:
Juni ’09 t/ sept ‘09 PinkRoccade Local Government BV, voorheen Getronics, te Eindhoven.
Interim Projectmanager Carve out HR, in nauwe samenwerking alle afdelingen.
Na afronding Healthcare, met spoed overgestapt deadline van 1 augustus. Door een fantastische samenwerking succesvol afgerond, superleuk bedrijf!
Febr ’09 t/m mei ’09 PinkRoccade Healthcare BV, voorheen onderdeel Getronics, te Apeldoorn.
Interim Projectmanager Carve out HR.
Het ontvlechten HRM-onderdelen PRHC uit SSC Getronics, Business cases behoud/afstoten applicaties. Bestaande CAO ombuigen naar bedrijfsregeling incl. goedkeuring OR.
Herschrijven en inrichten HR-processen en audit ISO certificering, Nieuwe functie beschrijven en implementeren.

Dec ’08 / jan ‘09 ConQuaestor, interim opdracht voor Gemeente Leiden/Leidse regio.
Januari 2009, vervolgopdracht. Maken van een business case HR, schrijven teksten, formatie berekeningen, inclusief advies shared services inrichten.
December 2008.Inrichten en uitvoeren 2-daagse workshop volgens de Walvis-methode. Doel: gegevens verzamelen voor het schrijven business case Shared Service center van 4 gemeenten.

Maart ’07 tm nov ‘08 Het Kadaster (Hoofdkantoor Apeldoorn, interim fulltime)
Interim Senior P&O Advies en projectmanagement. Begeleiden managers bij de implementatie nieuw organisatiemodel, belangrijkste wijziging de inrichting
Shared Service Center. Leiding decentrale “verplaatsers” (48).
Voorlichting aan management en medewerkers sluiten locaties (landelijk). Verplaatsingstraject, informeren en instrueren van managers decentraal.
Borgen mogelijkheden en uniformiteit, inrichting nieuwe organisatie en afdelingen (Administratieve Bestuurlijke Informatievoorziening en ICT-afdeling).
Veelvoud aan werving en selectie (middenkader/specialisten) en afronding arbeidsrechtelijke dossiers ten gevolge van verplaatsing van medewerkers.

okt 06 tm febr 07
Woonplus Schiedam (interim voor 4 dagen per week) Het ondersteunen beide bestuurders als secretaris.
Bijzondere projecten, praktische uitvoering begeleiden, veel hands on. Voorbereiding van bijeenkomsten. Aansturing van het directiesecretariaat.

febr 06 tm okt. 06
InContext Consultancy Groep (Baarn, fulltime)
Directeur eigenaar / partner.
Het inrichten van een nieuwe organisatieonderdeel binnen, opbouwen van netwerk, het bedenken en uitvoeren van diverse marketing concepten.
Partnership beëindigd vanwege onvoldoende toekomstperspectief.

sept. 05tm– maart 06 Nederlandse Orde van AA- accountants (Den Haag interim 3–4 dagen p.w.)
Zwangerschapsvervanging na langdurig afwezige HRM manager. Leiding 5 medewerkers, advies/recruitment, personeels- en salarisadministratie.
- Aanpassingen wetgeving per 1-1-2006, uitbreiding Cafetariasysteem en bij afwezigheid CAO per onderdeel ontwerpen, incl communicatie naar de medewerkers (schriftelijk en mondeling)
- Werving en Selectie, re-integratie en complexe arbeidsrechtelijke procedures
Forse inhaalslag tevens de outsourcing van de salarisadministratie gerealiseerd.

okt 04 t/m jun 05
Gerechtshof Leeuwarden
Projectleider Reorganisatie Gerechtshof Leeuwarden (aansturing 3 personen).
Van laatste wijzigingen conceptplan tot praktische uitvoering, regie en advies aan sectordirectie en de president van het Gerechtshof gedurende het gehele traject.
- Advies aan de sector directie over de praktische uitvoering van personele zorg, oplossen van historisch gegroeide situaties in arbeidsrechtelijke zin, loopbaanbegeleiding/coaching van middenkader bij plaatsing.

Jan 05 t/m– mei 05
Shared Service Center Midden (SSC te Ede), Dienst Justitiële Inrichtingen,
Ministerie van Justitie (interim 2 – 3 dagen per week)Vervolgopdracht Functie: Organisatieadviseur/adviseur Directie.
Het inrichten strategische adviesgroep op basis van gemaakte analyses en onderzoek bij klanten, inrichting en voorbereiding op persoonsniveau en verantwoordelijk implementatie (Team 22 medewerkers, DJI aandachtsgebied 9.000 med) Grappig detail, ik heb heel veel inrichtingen bezocht.

jun ’03 t/m dec ’04 Functie: Hoofdadviesgroep
Dagelijkse aansturing adviesafdelingen HR, FA, ICT met accent op HR, na keuze nieuwe managers het begeleiden in de nieuwe rol.
• Adviseren van het MT, de coördinatoren en individuele coaching van medewerkers tijdens de op- en inrichting van het SSC.
• Advies en begeleiding van diverse HR en organisatie brede projecten.

Werkervaring in loondienst..
1 jan 2000 – juni ’04 PricewaterhouseCoopers Consulting, later overgenomen door IBM
Functie: Manager Advisory Services Personnel Forces
Taken en verantwoordelijkheden o.a.
- leiding PF Zuid Nederland, een team van HRM 14 professionals die externe opdrachten uitvoeren of deelnemen aan externe projecten
- aansturen team, inclusief functioneren en beoordelen, eigen acquisitie, relatiemanagement en omzetverantwoordelijkheid
- ontwikkeling PF, vakinhoudelijk, vaardigheden en instrumentarium

Opdrachten zelf uitgevoerd bij externe organisaties.
- Pilot voorbereiding en inrichting van een SSC bij DJI (zie vervolgopdracht), bijdrage Blauwdruk HRM,
Voorlichting en uitvoering landelijke dagen, maken presentaties en coachen managers op precentatietechnieken.
- Ministerie van Justitie, locatie Departement te Den Haag. Senior HR-adviseur binnen een team verantwoordelijk voor circa 600 FTE,
Aandachtsgebied DBOB, Communicatie en Bureau SG.
- Implementatie Personeelsinformatiesysteem grote brouwerij.
- International Organisation for Migration (IOM) te Den Haag Projectleider inrichting van een compleet landelijk team, 5 locaties.
- Projectleiding en korte (3 mnd) opdrachten commerciële organisaties (banken, verzekeringen, gezondheidszorg, productiebedrijven)
Producten: Functieboeken (ICT), opzetten W&S-trajecten managementniveau en uitvoeren, verzuimbegeleiding inrichten en begeleiden in de uitvoering.
- Ministerie van Verkeer en Waterstaat (shared services center)
Informatiebijeenkomsten voor het management. opleidingsplannen, voorselectie inhuur bureaus , tijdschema’s en regie over de uitvoering.
- Het geven van alle trainingen en workshops op P&O gebied .

1993 – 1999
Centraal orgaan Opvang Asielzoekers (COA)
Diverse functies:
1997 - 1999 Senior Managementadviseur met coördinerende taken,.Facilitair bedrijf COAssist
Taken gelijk aan de functie bij IBM/PwCC, maar dan kleinschaliger.
Werkgebied Zuid Nederland, de lijn onder Amsterdam-Arnhem.
1996 – 1997 Managementadviseur, facilitair bureau COAssist
Op locatie in personeelsvraagstukken, van verzuim, SMT’s W&S, inrichting locaties (in korte tijd teams samenstellen) tot arbeidsrechtelijke trajecten.
Projecten op landelijk niveau, vernieuwen van het functieboek, nieuw salarisgebouw, herplaatsingbeleid, inrichten Inkoopafdeling, draaiboek openen - sluiten, opleidingsbeleid en gesprekscyclus.
1994 – 1996
Secretaris Directie Middelen
Taken en verantwoordelijkheden o.a.:
- participeren en project-, werk- en stuurgroepen, organiseren conferenties;
- ondersteuning van interim-management bij opstarten bedrijfsonderdelen;
- ondersteunen en coördineren in veranderprocessen en reorganisaties op strategisch, tactisch en operationeel niveau;
- het plannen en uitvoeren van een interne verhuizing, 120 medewerkers;
- leiding over de secretariaten binnen de directie incl. beoordelingen.


1993 – 1994
Management assistente Concernafdeling P&O.
Taken en verantwoordelijkheden o.a.:
- Ondersteuning Concernmanager P&O en leiding secretariaat;
- invoeren en ondersteunen planning & control
- veelvuldig projectmatig assisteren bij werving en selectie voor managementfuncties (secretaris/deelnemer selectiecommissie)

Opleiding interimmanager

Opleidingen:
- HBO P&A, incl. differentiatie Loopbaanbegeleiding (avondopleiding in 3 jaar afgerond)
- Integraal Management, afstudeeropdracht Herplaatsingbeleid
- Personeelsbeleid
- Management & Organisatie
- NIMA A (avondopleiding, 1 jaar)
- Directiesecretaresse, Schoevers (1 jaar)
- (al wat langer geleden) Boekhoudkundige opleidingen

Relevante trainingen:
- CAO Ziekenhuizen, RdGG
- Veelvoud aan verzuimtrainingen
- FOCS, trainingen in gesprekstechniek InContext
- Adviesvaardigheden, gedragsankers, PwCC Academie
- Doeltreffend Projectmanagement, PwCC, Academie
- Helder en Overtuigend Argumenteren , PwCC, Academie
- Arbeidsrecht voor Ambtenaren, Min van Justitie
- Functiewaarderingen, FNM methodiek, Berenschot

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Resultaatgericht, actiegericht, besluitvaardig, sociaal, inlevingsvermogen, hoge mate van organisatie sensitiviteit, zelfstandig (zelf startend vermogen), samenwerking en diplomatiek

Talenkennis interimmanager

Nederlands uitstekend, Engels spreken goed maar schriftelijk wat roestig.

Overig

Ik wil liever niet naar Amsterdam, dat is ivm files niet te doen tenzij er een goede mogelijkheid is om aldaar te overnachten.

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :