Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

account director

account director

Werkervaring interimmanager

Periode oktober 2003 - heden

In deze periode verantwoordelijk voor de opzet van commercie binnen een franchise onderneming van een financiële dienstverlener.
Vorm gegeven aan de diensten en een opzet gemaakt hoe deze naar de markt te brengen. Verantwoordelijk voor de contacten met callcentra en diverse commerciële dienstverleners binnen de financiële markt. Verantwoordelijk voor de jaarplannen en de realisatie daarvan.

Periode oktober 2000 – oktober 2003

Als commercieel manager was ik sinds oktober 2000 binnen de divisie Egineering & Projecten van een ICT dienstverlener verantwoordelijk voor de commerciële ontwikkeling van de markt in Noordoost Nederland, met name de provincies Drenthe, Friesland, Groningen en Overijssel. In deze functie was ik eindverantwoordelijk voor het behalen van de omzet- en winstdoelstellingen, voor de verkoop tot en met after sales. Samen met de verschillende unitmanagers werd aan de productontwikkeling vorm gegeven en vond aan de hand daarvan marktontwikkeling plaats. Op basis van het door mij opgestelde jaarplan werden de diverse klanten en prospects bewerkt om de in het jaarplan opgenomen prognoses te realiseren. Ik gaf direct leiding aan een team van vijf account- en relatiemanagers en rapporteerde aan de directeur van de divisie. Binnen de noordelijke regio onderhield ik de contacten op directieniveau met de grote accounts zoals Univé, de Rijks Dienst voor het Wegverkeer en de Informatie Beheer-Groep.


Periode november 1997 - oktober 2000

Manager Business Unit Project Management Service

In deze periode had ik als algemeen directievoerende de opdracht om de business unit PMS (Project Management Service) op te zetten, vorm te geven en naar de markt te brengen. In deze unit werden de binnen de organisatie aanwezige kennis en vaardigheden op het gebied van projectmanagement samengebracht en verder ontwikkelt. De verschillende diensten die werden ontwikkeld bestonden vooral uit het verlenen van ondersteuning bij het uitvoeren en managen van ICT projecten. De unit bestond uit circa 40 medewerkers, voornamelijk projectmanagers. Ik gaf leiding aan deze unit met een management team dat bestond uit 3 personen, een manager personeel een diensten manager en ikzelf met de aandachtsgebieden commercie en algemene zaken. Na de opstartfase van circa 6 maanden was de unit operationeel en waren de eerste verkopen een feit. Medio 2000 was de unit volledig zelfstandig en voldeed aan omzet- en winstdoelstellingen.

Periode februari 1996 - november 1997

Manager Facilitair Bedrijf

De stafafdelingen Financiën, Interne Automatisering en Algemene Zaken functioneerden slecht en werkten volledig langs elkaar heen. Mij werd verzocht deze afdelingen te reorganiseren en binnen budget te laten opereren.
Ik heb deze afdelingen ondergebracht in een divisie Facilitair Bedrijf en heb een managementteam ingericht dat naast mijzelf bestond uit de drie afdelingsmanagers van de genoemde afdelingen. Het personeel binnen de afdelingen op de benodigde sterkte laten brengen door een combinatie van opleiding, ontslag en werving. De processen in kaart gebracht en geoptimaliseerd en ingericht. Een systeem opgezet voor het beheer van de processen en beschrijvingen laten maken voor ISO-certificereing. Daarnaast vooral veel tijd geïnvesteerd in teambuilding en peoplemanagement. Uiteindelijk heeft één en ander geresulteerd in een divisie die kostenbewust en klantvriendelijk voldeed aan verwachtingen, met andere woorden kwaliteit leverde.

Periode januari 1994 - februari 1996

Manager Centrale Planning

De organisatie bestond uit meerdere divisies die allen autonoom op de markt hun eigen dienstverlening verkochten, detachering en projecten. Elke divisie had hiervoor een eigen afdeling planning ingericht die op basis van beschikbare capaciteit medewerkers toewezen aan opdrachten en de daarbij behorende gegevens registreerden. Om geen nee te moeten verkopen werd binnen deze planningsafdelingen zodanig gepland dat medewerkers in de beschikbaarheid werden gehouden terwijl andere divisies de medewerker mogelijk hadden kunnen inzetten, lees omzet en winst konden maken. Mij werd verzocht dit proces te stroomlijnen en te effectueren. Ik heb hiertoe alle planningsafdelingen opgeheven en één afdeling centrale planning ingericht, 3 planningsmedewerkers aangesteld. Het planningsproces anders ingericht en een nieuw planningssysteem laten bouwen. Na herinrichting was overall duidelijkheid omtrent beschikbare capaciteit, was de afdeling verkoop van elke divisie alleen dan in staat medewerkers in te zetten indien planning capaciteit had toegewezen. De productiviteit nam zienderogen toe en daarmee de omzet en winstgevendheid.

Periode januari 1992 - januari 1994

Branche Computer service bureaus

Manager Technology

Begin 1991 werd door de hoofddirectie besloten om een bedrijf op te zetten die kennis en vaardigheden op gebied van technische infrastructuur en technische automatisering naar de markt moest brengen. Eind 1991 waren er helaas nog geen tastbare resultaten en was er slechts een organisatieonderdeel dat bestond uit drie medewerkers die hoofdzakelijk intern gericht waren. Door de directie werd mij verzocht de directievoering over te nemen om alsnog de beoogde resultaten te bereiken. Ik heb deze uitdaging aangenomen en heb de bedoelde dienstverlening ontwikkeld het benodigde personeel geworven en de organisatie in de markt gezet. Eind 1993 bestond dit bedrijf uit 40 medewerkers die allen betaald waren ingezet op de markt.

Periode december 1989 - januari 1992

Business Unit Manager Overheid

In deze periode werd gekozen voor een branchegerichte marktbewerking en overeenkomstige indeling van de organisatie. Ik kreeg als taak een unit overheid in te richten en met deze de landelijke overheid, ministeries etc. te bewerken. Ik gaf leiding aan circa 80 medewerkers en een team van 3 verkopers en 2 personeelsmanagers.
Deze branchegerichte aanpak heeft er toe geleid dat een zestal ministeries klant werden en dat een aantal grote, landelijk bekende, projecten werden binnen gehaald en met succes werden uitgevoerd.


National Accountmanager

De afdeling accountmanagement werd opgesplitst in local accountmanagers en national accountmanagers. Ik werd national accountmanager met als taak de overheid te bewerken. Als national accountmanager was ik leading voor een bepaalde groep prospects over de regiogrenzen heen. Local accountmanagers werkten regionaal en werden aangestuurd door de national accountmanagers. De doelstelling was vooral te penetreren in de overheidsmarkt die tot dusver maar mondjes maat was bewerkt.


Periode januari 1985 - januari 1987

Sales Manager

Gedurende deze periode werkte ik als sales manager in de regio Noordoost en gaf leiding aan twee sales. Ik was omzet verantwoordelijk en deed zowel de acquisitie van nieuwe klanten als het beheer van bestaande relaties. De eerste schreden voor de organisatie om buiten de grenzen van de westelijke provincies te opereren werden vooral door het salesteam van Noordoost een succes.

Periode januari 1984 - januari 1985

Fieldmanager

Ik was verantwoordelijk voor ingezet personeel voor wat betreft de uitvoering van de opdracht als ook de personeelsmanagement aspecten, daarnaast was ik commercieel verantwoordelijk voor uitbreiding van opdrachten bij bestaande relaties.

Periode januari 1970 - januari 1984

Diverse functies in de ICT Bij diverse werkgevers.

In deze periode werkte ik voor meerdere bedrijven en opdrachtgevers in de automatisering in diverse functies waarbij ik het standaard carrièrepad heb gevolgd van programmeur tot en met projectmanager. Als laatste opdracht voordat ik de overstap heb gemaakt naar lijnmanagement en commercie was ik interim manager ICT bij de toenmalige directie Studiefinanciering van het Ministerie van Onderwijs.





Opleiding interimmanager

HBS
HBO: AMBI
Middenstandsdiploma
Praktijkdiploma Boekhouden
MBA
NIMA A
Assistent Econoom
Assurantie B Particulieren
Management basisvaardigheden
Management voor het middenkader
Management voor hoger opgeleiden
Salespromotion
Sales- en accountmanagement

Vaardigheidstrainingen
Communicatieve vaardigheden
Sociale vaardigheden
Verkooptrainingen
Personeelsmanagement
Docent- en coachtrainingen
Presentatietechnieken

Vakgerichte opleidingen ICT

Talenkennis interimmanager

Nederlands Duits en Engels, goed
Frans matig


Overig

Ik ben een doel- en resultaatgerichte manager zonder daarbij de menselijke aspecten uit het oog te verliezen maar ga daarbij moeilijke beslissingen niet uit de weg. Een teambuilder, maar ook een teamplayer in de voorhoede die zich bewust is van zijn voorbeeldfunctie maar ook de afhankelijkheden goed weet in te schatten. Ik communiceer gemakkelijk en ben in hart en nieren een relatiebouwer. Mijn succesfactoren liggen vooral in het onder druk presteren, het realiseren van uitdagende complexe opdrachten en het consequent nakomen van door mij gemaakte afspraken.

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :