Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

interim-manager in de zorg of welzijn

interim-manager in de zorg of welzijn

Werkervaring interimmanager

2005 – 2006 Manager HVZ a.i. bij een thuiszorgorganisatie

De zittende managers zijn met ziekteverlof. De teams huishoudelijke verzorging omvatten in het totaal 145 personen. Het ziekteverzuim is hoog. De opdracht is het verlagen van het ziekteverzuim en het verhogen van de productiviteit. De opdracht liep in eerste instantie een half jaar, maar de opdracht is verlengd in verband met wijzigingen in de organisatie en de komst van de WMO. De behaalde resultaten zijn goed.

2004 – 2005 Adviseur zorginnovatie bij particuliere organisatie

Op particulier initiatief worden circa 1500 seniorenappartementen ontwikkeld voor ouderen op uitgesproken locaties in Nederland en Frankrijk in het duurdere marktsegment. De bewoners kunnen naar wens een compleet pakket van diensten afnemen van serviceorganisaties, waaronder zorgleveranciers. De organisatie sluit de contracten met de leveranciers.
Mijn taak is zorginhoudelijke beleidsadvisering ten behoeve van een ontwikkel- en bouwconcept vanuit vernieuwend perspectief binnen de huidige en te verwachten regelgeving.

1998 – 1998 Interim-management in een verzorgingshuis

Het waarnemen tijdens ziekte van de zorgmanager in een verzorgingshuis met ruim 100 bewoners, een substitutieproject en een dagopvang.

1998 – 1998 Interim-management bij een welzijnsorganisatie

In een welzijnsorganisatie bestond een conflict tussen de directie en het hoofd centraal meldpunt zorg. Mijn taak was het brengen van rust onder medewerkers en het opnieuw opzetten van de organisatie en werkprocessen binnen de afdeling. Het resultaat is zeer tot tevredenheid van de directie en medewerkers afgerond.

LOOPBAAN

1998 – 2004 Locatiedirecteur verpleeg- en verzorgingshuis

De locatie maakt sinds 2002 deel uit van een stichting voor intramurale ouderenzorg met 7 locaties. Op de locatie wordt zorg verleend aan 75 verpleeghuis- en 93 verzorgingshuisbewoners, tijdelijke opname, eetpunt etc. Er werken circa 235 medewerkers en 50 vrijwilligers. Budget 2003: € 6,5 miljoen (exclusief kapitaalslasten).
De locatiedirecteur is integraal verantwoordelijk voor de locatie, dat wil zeggen verantwoordelijk voor de kwaliteit van zorg en dienstverlening, facilitaire zaken w.o. gebouwen, budgetten, personele zaken, opleidingen, etc. Tevens is de locatiedirecteur lid van het managementteam van de stichting.
Bijzondere issues binnen de locatie zijn samenvoeging van grote organisatieonderdelen, het opzetten van een nieuwe verpleegafdeling, wijziging in de organisatiestructuur, structurering van werkprocessen. Daarnaast zijn problemen in het management aangepakt, is het hoge ziekteverzuim verminderd en wordt het zorgaanbod vraaggericht aangeboden. De locatie is haar functie in de wijk weer gaan invullen en daarmee gesprekspartner geworden bij nieuwe ontwikkelingen in de wijk.


1993 – 1997 Beleidsmedewerker/adviseur kwaliteit bij een provinciale koepelorganisatie van verzorgingshuizen

Procesmatige begeleiding van projecten kwaliteitszorg in circa 20 verzorgingshuizen verspreid over de provincie, evenals het adviseren in beleids- en organisatievraagstukken. Het onderwerp kwaliteit is geïntroduceerd in de organisaties, de visie is ontwikkeld, het kwaliteitsbeleid is uitgezet en geïmplementeerd onder meer door de introductie van systemen, verbetergroepen en handboeken.

Beleidsmatige ondersteuning van regionale overleggen van directeuren van verzorgings- en verpleeghuizen en het ondersteunen van de ontwikkeling van regionaal of stedelijk beleid voor deze organisaties door middel van het maken van overlegagenda’s, verslaglegging, schrijven van notities, voeren van overleg met aanpalende sectoren en overheden.

Beleidsmatige ondersteuning en coördinatie van het regionaal project geïntegreerde indicatiestelling voor ouderenvoorzieningen in een stadsgewest. Het project had een voorbeeldfunctie in Nederland. In het project is een werkwijze ontwikkeld die mede aan de basis heeft gestaan van latere ontwikkelingen met betrekking tot indicatiestelling voor zorg. Mijn taak bestond uit beleidsmatige ondersteuning en coördinatie van het gehele project. Het project is succesvol afgerond.

Onderzoek naar reikwijdteprojecten, waarvan de resultaten gebruikt zijn voor verdere beleidsvorming in de provincie. Uit het onderzoek is gebleken dat er zich een te grote diversiteit aan projecten had ontwikkeld. Mede op basis van de uitkomsten van het onderzoek is besloten de reikwijdteprojecten af te bouwen.


1979 – 1992 Ambulanceverpleegkundige

Het verlenen van acute hulp op straat, in bedrijven, in huiselijke omstandigheden. Het zo nodig vervoeren en begeleiden van patiënten c.q. slachtoffers. Het leidinggeven aan de chauffeur, zo nodig aan meerdere teams, evenals het begeleiden van stagiaires en het inwerken van nieuwe medewerkers. Daarnaast was ik actief op het gebied van opleiding en scholing en lid van de commissie kwaliteitsbevordering.

1972 – 1979 Nachthoofd/Verpleegkundige EHBO/opleiding tot verpleegkundige in een algemeen ziekenhuis

Eindverantwoordelijk voor de ziekenhuisorganisatie gedurende de nachtelijke uren, supervisie over en leiding aan circa 50 medewerkers.
Het verlenen van acute hulp en zo nodig het verzorgen van de opname van patiënten.
Opleiding tot verpleegkundige

1971 – 1972 Militaire dienstplicht Geneeskundige dienst

1967 – 1971 Administratief assistent bij een accountantskantoor


Opleiding interimmanager

Individuele training interim-management
Hoger management voor ziekenhuizen en instellingen
Kwaliteitsmanagement
Bedrijfskunde VOA-2
Verpleegkundige A
Intensive care
Ambulanceverpleegkundige


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

• Balans tussen mens en resultaat
De gewenste resultaten worden bereikt waarbij de medewerker(s) meer gemotiveerd en met meer plezier hun werk uitvoeren. Deze balans wordt onder meer bereikt door een inspirerende stijl van leidinggeven.
• Rustig, positiefkritisch en pragmatisch
Een rustige en positiefkritische benadering brengt en bewaart de noodzakelijke rust terwijl pragmatisme ervoor zorgt dat op de geëigende momenten doorgepakt wordt en de gewenste resultaten besluitvaardig worden neergezet.
• Ruime ervaring
Ervaringen in integraal eindverantwoordelijk management in de intramurale ouderenzorg, beleidsontwikkeling, financieel beleid, reorganisatie, opzet nieuwe afdeling, fusie, aansturen van multidisciplinaire teams, het onderhouden van contacten met externen. Vanzelfsprekend worden deze ervaringen benut tijdens de uitvoering van de opdracht.
• Schakelen tussen niveaus
Tussen strategische, tactische en operationele niveaus wordt naadloos geschakeld, wat de inhoud van overleg en het contact ten goede komt. Dit heeft een positief effect op de gewenste resultaten.
• Ervaring in diverse organisaties en organisatieculturen
Door ervaring in organisaties met uiteenlopende culturen is een flexibele stijl ontwikkeld die in uiteenlopende omstandigheden bruikbaar en toepasbaar is. Door snel inleven in de problematiek en met behulp van uitstekende sociale en professionele vaardigheden ontstaat op korte termijn acceptatie en draagvlak binnen de organisatie.
• Integriteit
Centraal staat altijd integriteit en loyaliteit. De interim-manager krijgt voor bepaalde tijd forse bevoegdheden en een groot vertrouwen. Tegelijkertijd is de organisatie in kritische periodes kwetsbaar. De integriteit en loyaliteit van de manager moet boven iedere twijfel verheven zijn.

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :