Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

controller/fin.directeur

controller/fin.directeur

Werkervaring interimmanager

Actuarieel rekenaar bij Equity & Law van 1975 – 1977 (positieverbetering);
Chef Bureau Verificatie & Codering van 1977 – 1978 (positieverbetering);
Schadecorrespondent bij Zurich Verzekeringen van 1978 – 1981 (positieverbetering);
Assistent-accountant bij Dijker en Doornbos/accountants van 1981 – 1986 (positieverbetering);

Ordina Beheer NV
Dienstverlening (automatisering), 400 man totaal, 6 man direct leiding (HBO-niveau)
Manager Financiële en Administratieve Zaken 1986 – 1988;
Reorganiseren van de financiële afdelingen;
Opzetten van, begeleiden bij en uitbouwen van de gehele (administratieve) automatisering, w.o. voor-/nacalculatie, facturatie, urenregistratie (op basis van stand-alone pc’s);
Opstellen en bewaken van deelbudgetten, alsmede richting geven aan en (doen) uitvoeren van beleidsplannen;
Opzetten en uitbouwen van een (management) informatiesysteem;
Verzorgen van bedrijfseconomische analyses en nacalculaties;
Deelnemend aan van managementteam-besprekingen;
Rapporterend aan algemeen directeur;

Vermaat Bakkerijen BV
Produktie, 100 man totaal (2 vestigingen), 16 man direct leiding (LBO/MBO-niveau)
Controller 1988 – 1990;
Kwaliteitsprojecten;
Onderhouden van de gehele (administratieve) automatisering, w.o. voor-/nacalculatie, facturatie (op basis van S-36);
Opstellen en bewaken van deelbudgetten, alsmede richting geven aan en (doen) uitvoeren van beleidsplannen;
Verzorgen van bedrijfseconomische analyses en nacalculaties;
Deelnemend aan van managementteam-besprekingen;
Rapporterend aan algemeen directeur;

NIB Utrecht BV
Produktie, 110 man totaal, omzet ƒ20 mln., 5 man direct leiding (MBOHBO-niveau);
Hoofd Administratie en Automatisering 1990 – 1993;
Opzetten en onderhouden van de AO/IC;
(re)Organiseren van (financiële) afdelingen/bedrijf;
Personeelsbeleid en -organisatie;
Opzetten van, begeleiden bij en uitbouwen van de gehele (administratieve) automatisering, w.o. voor-/nacalculatie, projectbewaking, facturatie, urenregistratie (op basis van AS400);
Opstellen en bewaken van deelbudgetten, alsmede richting geven aan en (doen) uitvoeren van beleidsplannen, w.o. automatiserings- en personeelsbeleidsplan;
Opzetten en uitbouwen van een (management) informatiesysteem;
Verzorgen van bedrijfseconomische analyses en nacalculaties;
Deelnemend aan van managementteam-besprekingen;
Rapporterend aan algemeen directeur;


Barink BV
Dienstverlening, eigen bedrijf
Zelfstandig interim-manager van 1993 – heden;

Belangrijkste projecten:
· Opzetten van een franchiseketen in de administratieve dienstverlening ten behoeve van een opdrachtgever (duur project 6 maanden):
· Organiseren van de onderneming, opstellen strategische en tactische beleidsplannen en begeleiden en adviseren van ondernemers;
· Personeelsbeleid, -organisatie, kwaliteitsprojecten;
· Opzetten van, begeleiden bij en uitbouwen van de gehele (administratieve) automatisering, w.o. voor-/nacalculatie, projectbewaking, facturatie, urenregistratie;
· Deelnemend aan van managementteam-besprekingen;
· Rapporterend aan algemeen directeur/AVA;
· Opzetten van een franchiseketen in de personele dienstverlening ten behoeve van een opdrachtgever (duur project 6 maanden):
· Zie hierboven
· Directievoering bij een familiebedrijf (duur project 2 jaar)
Produktie, 45 man groot, omzet ƒ 10 mln, 4 man direct leidinggevend (afdelingshoofden);
· Opzetten en onderhouden van de AO/IC;
· Reorganisatie van de onderneming;
· Verantwoordelijk voor het strategisch en tactisch beleid;
· Personeelsbeleid, -organisatie, kwaliteitsprojecten (VCA/Waarborgcertificering);
· Opzetten van, begeleiden bij en uitbouwen van de gehele (administratieve) automatisering, w.o. voor-/nacalculatie, projectbewaking, facturatie, urenregistratie (op basis van een Novell-netwerk);
· Opstellen en bewaken van master- en deelbudgetten, alsmede richting geven aan en (doen) uitvoeren van beleidsplannen, w.o. automatiserings- en personeelsbeleidsplan;
· Opzetten en uitbouwen van een (management) informatiesysteem;
· Verzorgen van bedrijfseconomische analyses en nacalculaties;
· Leidinggeven aan alle afdelingen binnen de organisatie;
· Voorzitten van managementteam-besprekingen;
· Rapporterend aan AVA;
· Controller a.i. bij een jonge en onervaren handelsorganisatie, opzetten van administratieve organisatie, personeels- en financieel beleid, het opzetten van de dag-, week- en maandrapportage naar Amerikaanse wensen (rapportage aan de controller Europa, Midden-Oosten en Afrika), het reorganiseren van de administratieve functie en het initiëren, begeleiden en uitvoeren van een strategisch beleid (projectduur 9 maanden);
· Divisiecontroller a.i. bij een landelijk opererende Afvalverzamelaar/verbrander waarbij gewerkt wordt aan een cultuuromslag (van overheidsbedrijf naar een op commercieel/bedrijfsmatige wijze van functioneren). Het samen met de divisiedirecteur opbouwen van deze nieuwe divisie. Het opzetten van de verschillende administratieve systemen, het bouwen van een M.I.S./AO/IC, het begeleiden bij overnames van bedrijven (haalbaarheidsanalyses en due-diligence onderzoeken enz.) en aanbestedingen van gemeentelijke inzameldiensten, het uitvoeren van projectmanagement bij euro-omschakeling, millenniumproblematiek, divisie-automatiseringsdeskundige, budgettering, rapportering (o.b.v. Balanced Score Card-methodiek), omschakeling naar andere systemen e.d.. Het reorganiseren van overgenomen deelnemingen en het begeleiden op administratief/financieel/organisatorisch gebied van overgenomen deelnemingen. Deel uitmakende van het divisie-MT, sparring-partner van de divisiedirecteur. Rapporterend aan divisie-directeur en concern-directie.
· Informatie-manager a.i. bij een andere divisie van de hierboven genoemde afvalverzamelaar. Verantwoordelijk voor de informatievoorziening budgettering e.d..
· Divisiecontroller a.i. (parttime) bij een nieuwe divisie van een tuinbouwcoöperatie die zich bezig houdt met de handel in gesneden groenten t.b.v. grootverbruik en winkelketens. Het verbeteren van de periodieke externe en interne verslaglegging, het in kaart brengen en verbeteren van de goederenstroom. Het mede behulpzaam zijn van het op elkaar afstemmen van de culturen van de beide recentelijk overgenomen werkmaatschappijen (voormalige familiebedrijven). Verbeteren van de financiële positie van de, verlieslatende, divisie. Rapporterend aan de divisiedirecteur en concerndirectie.
· Divisiecontroller a.i. bij een werkvoorzieningschap waar een reorganisatie is uitvoering is genomen. Het verbeteren van de interne en externe verslaglegging, het verbeteren van de goederenstroom en de projectadministratie. Het invoeren van een (kwartaal voortschrijdend-) budget-, verslagleggingsysteem en invoering van een administratieve organisatie en plannings- en controlcyclus. Invoeren van een op de diverse productgroepen toegesneden registratie- en rapportagesysteem (o.b.v. Balanced Score Card-methodiek). Mede ontwikkelen van een nieuw in te voeren organisatiestructuur, het begeleiden van het management bij het omschakelen naar bedrijfseconomisch handelen. Rapporterend aan de divisiedirecteur en holdingdirectie, tevens sparringpartner voor divisiedirecteur. Deel uitmakende van het divisie-BT. Begeleiden van het divisieteam Financiële administratie.
· Algemeen directeur bij een aannemersbedrijf in Oostelijk Gelderland met als taak dit bedrijf voor faillissement te behoeden, commerciële contacten te vernieuwen, interne organisatie te verbeteren, opbouwen van het bedrijf vanaf een nulpositie naar een wederom renderend bedrijf. Rapporterend aan aandeelhouders.
· Diverse kleinere opdrachten op het gebied van turn-around management, crisismanagement, saneringen/reorganisaties, aan- en verkoop van ondernemingen, begeleiding bij doorstart.



Opleiding interimmanager

Vooropleiding
LO 6 jaar
ULO/MAVO IV 1965 – 1970 (diploma)
HAVO 1971 – 1973 (diploma)
(avond)HEAO 1980 – 1985 (diploma)

Nadere studies
Actuariële wiskunde geen diploma
Automatisering systeembeheer AS/400, Query AS/400, Pc-support AS/400, financiële en projectadministratie AS/400
diverse pc-pakketten, w.o. Clipper, dBase, Lotus/Excel, WP/Word, financiële pakketten (King, Exact e.d.), Novell, Windows NT
Business Valuation korte cursus business valuation aan de Business School Maastricht (MSM)
Diversen diverse management-cursussen
Balanced scorecard
Activity based costing



Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Mijn werk- en denkniveau ligt op academisch niveau en ik functioneer het best in crisis-situaties. Derhalve dienen er voldoende uitdagingen te zijn en blijven.

Mijn sterke punten zijn:
· analytisch vermogen;
· tactvol;
· communicatief;
· strategisch inzicht;
· vasthoudend;
· team-vormend vermogen;
· goed luisteraar;

Mijn zwakke punten zijn:
· eigengereid;
· rechtlijnig;
· ongeduldig;


Talenkennis interimmanager

Engels goed in spraak en schrift
Duits redelijk in spraak en schrift



Overig

Financiële eisen zijn bespreekbaar op basis van een dagvergoeding vanaf € 465 of van een combinatie van een fixed fee en een succesfee. Deze en overige condities zijn bespreekbaar en afhankelijk van de soort, duur en aard van het project.

Bij voorkeur opdrachten binnen een straal van 150 km rond Hengelo (OV), maar Randstad is geen probleem. Aantal dagen per week: £ 5.

Een VAR als een beroepsaansprakelijkheidsverzekering zijn aanwezig.


 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :