Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Interimmanager

Interimmanager

Werkervaring interimmanager

* CAI Westland - Naaldwijk
o Implementatie internet toepassing: door middel van een procesmodelleringstool is het aanvragen en bestellen van een internetaansluiting in kaart gebracht, geoptimaliseerd en geautomatiseerd. Belangrijk daarbij was het realiseren van de aansluiting op de bestaande legacy systemen. De toepassing maakt het mogelijk om een internetaansluiting aan te vragen via het internet, controles te doen over de mogelijkheden (aansluitadvies) en de logistiek aan te sturen zodat de aansluiting ook wordt gerealiseerd.
* Winder Logistiek - Alkmaar
o Proces modellering en optimalisatie: verantwoordelijk voor het modelleren en optimaliseren van het logistieke proces bij Winder. Zij verzorgt de logistiek van Shell in Europa en had behoefte aan een systeem om het proces in kaart te brengen, te optimaliseren en het geheel te ondersteunen met geautomatiseerde toepassingen. Een groot deel is inmiddels gerealiseerd en betekent voor Winder een kostenbesparing van meer dan 2M Euro op jaarbasis. Het projectteam bestaat uit 10 medewerkers.
* Telegraaf Media Groep - Amsterdam
o Programmamanager UMT Ketenmanagement: verantwoordelijk voor het inrichten van een afdeling Ketenmanagement bij een dochter dan de TMG: de Uitgeversmaatschappij De Telegraaf (UMT). Na een grondige analyse van de processen bij de Telegraaf is een afdeling van 6 personen ingericht die op basis van Impact Analyses voorstellen doet over uit te voeren procesoptimalisaties. Hiermee worden inmiddels grote besparingen bereikt van meer dan 3M Euro op jaarbasis.
o Programmamanager voor het programma Distributie Dagbladen DistriQ voor DistriQ de distributiedochter van TMG. Verantwoordelijk voor alle projecten die de distributie van dagbladen omvatten. Een van de belangrijkste projecten was het invoeren van geïntegreerde bezorging. Hierbij waren meer dan 150 mensen betrokken die participeerden in verschillende projectteams gedurende 1,5 jaar. Het resultaat was een besparing van 3M Euro op jaarbasis.
o Distributie van de Zondagkrant van De Telegraaf voor DistriQ (dochter van de Holdingmaatschappij van De Telegraaf). Dit project behelsde onder meer de werving en het te werk stellen van ca. 7000 nieuwe bezorgers, nieuwe transporteurs en agentschappen, aanpassen en implementeren van de benodigde automatiseringssystemen, inrichten organisatie, procedures en het beheer. Het projectteam bestond uit 55 medewerkers, het projectbudget was 11M Euro en de doorlooptijd een jaar.
De zondagkrant werd op 21 maart 2005 gelanceerd en de distributie was uitstekend geregeld.
o Migratie van de Haarlemse Dagblad Combinatie (HDC) Zuid dagbladen (Leidsch Dagblad, Gooi- en Eemlander, Haarlems Dagblad en IJmuider Courant) van een middag-, naar een ochtendkrant. Werving en te werk stellen van ca. 1500 bezorgers, transporteurs en agentschappen, aanpassen automatiseringssystemen, inrichten organisatie, procedures, beheerorganisatie, enz. Het projectteam bestond uit 20 medewerkers en het totale budget was ca. 1M Euro.
o Implementatie van een Content Management Systeem t.b.v. de Internet redactie van De Telegraaf. Het CMS systeem Escenic was de basis voor het te implementeren systeem. Daarnaast zijn er veel eigen ontwikkelingen gedaan om het systeem te vervolmaken. De huidige website van De Telegraaf, telegraaf.nl, is gebaseerd op dit systeem. Het projectbudget was 1,8M Euro, inclusief licenties. Het projectteam bestond uit 15 personen die gedurende een periode van 1,5 jaar bij het project waren betrokken. Aangezien het een succesvolle implementatie was worden nu alle websites van De Telegraaf omgebouwd naar het Escenic model.
* Telegraaf Media Groep - Amsterdam
o Implementatie van de digitale krant van De Telegraaf (UMT) op de website. Dit project heeft ca. 10 maanden in beslag genomen en behelsde o.a. het digitaliseren van de krant in een bruikbaar formaat, het ter beschikking stellen op de website, implementeren van verschillende betaalmogelijkheden, inrichten van een servicedesk, aansluitingen verzorgen op de bestaande legacy systemen, afsluiten van SLA’s met betrokken leveranciers, enz. Het projectbudget was ca. € 2,5M, exclusief licenties voor de software.
o Implementatie van Hyperion ten behoeve van de financiële consolidatie van alle TMG (Telegraaf Media Groep) werkmaatschappijen. Het projectteam van 25 medewerkers, plus een aantal gebruikers per werkmaatschappij hebben gedurende een periode van ¾ jaar gezorgd voor de implementatie van het pakket Hyperion en de inrichting daarvan. Het projectbudget was 1M Euro. Het resultaat was een goed werkend systeem waarmee de holding van de Telegraaf het resultaat van de werkmaatschappijen kan consolideren.
o Invoeren landelijk Zaterdagabonnement voor De Telegraaf (UMT). De uitdaging was om binnen de bestaande legacy systemen een nieuwe abonnementsvorm te introduceren. De systemen waren daar in het geheel niet op ingericht en dus moest er een behoorlijk zware ontwikkelingsproces worden gerealiseerd. De projectorganisatie bestond uit 25 mensen en het budget was ca. 2M Euro. Het resultaat was dat er nu zo’n 50.000 nieuwe weekendabonnementen zijn geboekt hetgeen de landelijke oplagecijfers van de Telegraaf positief hebben beïnvloed.
o Implementatie van Prince2 in de organisatie van De Telegraaf (UMT). Dit project heeft ca. 3 maanden in beslag genomen en bestond uit het informeren en trainen van de gehele organisatie over Prince2. Het projectteam bestond uit 3 medewerkers die hebben gezorgd voor de presentaties en de inrichting van de organisatie.


Opleiding interimmanager

1960 HBS (B) Diploma behaald in 1965
1965 Technische Hogeschool Twente Chemische Technologie
1967 Universiteit van Amsterdam Wis en Natuurkunde
1968 Holl. Sociëteit v. Levensverzekeringen Actuarieel - A
1969 Gemeente Giro Amsterdam IBM systeemprogrammering
1970-1995 Bull Benelux Programmeertalen, Informatieanalyse,
Databasemanagement, Informatieplanning,
Verkooptrainingen (Solution Selling),
Algemeen management.
1991 SRM NIMA-A
1992 Haute Ecole Commercial (HEC) Advanced Marketing Management
Jouy-en-Josas, Frankrijk (NIMA-B niveau)
1995 Xerox Total Quality Management
2001 Projectmanagement (Prince2) Gecertificeerd (Foundation en Practitioner)


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Met meer dan 15 jaar ervaring in functies als ICT manager, Marketing manager, Business Consultant en Projectmanager heb ik mij gespecialiseerd in het inrichten en managen van ICT en Marketing afdelingen en het initiëren en tot uitvoer brengen van grote projecten en programma’s. Mijn kennis en kunde behelzen ook de realisatie van ICT-ontwikkelprojecten, migratieprojecten, benchmarks, implementatie van ERP, CRM en e-Business systemen en het inrichten en optimaliseren van logistieke processen.
Daarnaast heb ik uitgebreide ervaring in het adviseren van organisaties over de toepasbaarheid van ICT. Met een geheel eigen visie op het inzetten van informatietechnologie binnen de bedrijfsvoering ben ik bij uitstek geschikt om, zowel in lijn met de doelstellingen van de organisatie als rekening houdend met haar ontwikkelingsfase en de heersende bedrijfscultuur, innoverende projecten van de grond te krijgen en tot een succes te maken.
Als manager ben ik weliswaar te typeren als gedreven, no-nonsense en resultaatgericht, maar door mijn persoonlijkheid en coachende en vooral inspirerende managementstijl, ben ik tegelijkertijd in staat het beste uit ‘mijn’ mensen te halen en aldus een optimaal resultaat te bereiken. Mijn stijl van communiceren en leidinggeven is vooral open en interactief. Een daadkrachtig en besluitvaardig optreden staat dit niet in de weg.
Karakteristiek voor mij zijn een vooruitziende blik, een hoog kwaliteitsbewustzijn en innovatief vermogen.
Na een aantal jaren chemische technologie en wis- en natuurkunde te hebben gestudeerd heb ik diverse automatisering-, marketing- en managementopleidingen doorlopen. Cursussen op het gebied van informatiemanagement, informatieanalyse en ontwerp, projectmanagement (Prince2 gecertificeerd), gevolgd door verschillende commerciële en kwaliteitstrainingen, vervolmaken mijn operationele en strategische kennis en ervaring op tal van bedrijfsdisciplines. Ik heb een academisch werk- en denkniveau.

Talenkennis interimmanager

Engels: goed, Frans: redelijk, Spaans: bezig met studie, Duits: redelijk

Overig

Kenmerken
o Energiek, enthousiast, jong van geest en gedreven
o Open, interactieve en vooral inspirerende managementstijl; team builder
o Goed analytisch vermogen
o Zelfstandig en besluitvaardig
o ‘can do’ attitude en hands-on mentaliteit
o Goede mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden
o Talen: Engels: goed; Duits: redelijk; Frans: redelijk

Bestuursactiviteiten
o Voorzitter van het bestuur van de Bull User Society.
o Initiator en organisator van sport- en ontspanningsevenementen.

Hobby’s
o muziek: piano en gitaar
o lezen
o skiën
o zeilen
o hardlopen

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :