Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Interim Manager / Project manager

Interim Manager / Project manager

Werkervaring interimmanager

Maart 2007 – heden: Reggefiber B.V.

Project Manager Netwerk Integratie (Project Management)

Integratie van de Ethernet / IP netwerken, service platforms en bijbehorende technische organisaties van drie dochter ondernemingen van een bedrijf dat dark fiber- en Ethernet netwerken aanlegt en exploiteert.


September 2006 – februari 2007: T-Mobile Netherlands B.V.

Manager Operations Management (Interim Management)

Verantwoordelijkheden: leiding geven aan:
• Network Operations Centre (24 x 7 NOC)
• 2e lijns specialisten teams voor het core-, radio- en IP netwerk
• Change Management team
• Team dat zorg draagt voor interactie met Sales en Customer Care

Totale headcount: ca. 60 personen


Juli 2006 – september 2006: B.V.

Oprichting B.V.


Februari 2004 – juli 2006: Orange Nederland N.V.

Head of Network Solutions

Leiding gegegeven aan afdeling Network Solutions, verantwoordelijk voor:
• Strategie ten aanzien van de opbouw van het GSM- en UMTS netwerk, inclusief selectie van leveranciers.
• Architectuur, engineering en bouw (roll out) van de netwerken voor GSM (2G), GPRS (2½G) en UMTS (3G). Deze netwerken bestonden uit core, radio, data (IP) en transmissie.
• Capaciteitsplanning netwerk.
• Totaal (CAPEX) budget: 2005: € 65 miljoen, 2006: € 75 miljoen.
• Totale headcount: ± 90 personen


Maart 2003 – februari 2004: Telfort B.V.

Director of Customer Operations

Verantwoordelijkheden:
• Front office call centre activiteiten (ge-outsourced aan SNT)
• Retentie activiteiten (in- en outbound)
• Afhandeling e-mails en brieven
• Onderhoud Customer Care webpagina’s
• Afhandeling nummer porteringen
• Handset logistiek (nieuwe leveringen en reparatie)

• Headcount: ca. 200 mensen in huis, daarnaast ca.150 Telfort agents bij SNT.
• In maart 2003 waren de prestaties van de customer care afdeling erg slecht, om die reden werd een verbeterprogramma gestart.


Oktober 2001 – maart 2003: O2 (Telfort)

Director of Networks and Systems

Verantwoordelijkheden:
• Network architectuur- en design
• Ontwikkeling van nieuwe diensten
• Network Planning (dimensionering)
• Radio planning
• Site acquisitie
• Network implementatie / bouw
• Network Operations (onderhoud)

• Totale headcount: ca. 280 personen, inclusief ca. 60 consultants. De afdeling is per 1 oktober 2002 ge-outsourced naar Ericsson.


April 2001 – oktober 2001: O2 (Telfort)

Manager Network Operations

Verantwoordelijkheden:
• Preventief en correctief onderhoud aan het Telfort mobiele network, inclusief:
• 24 x 7 netwerk bewaking (NOC)
• Storingsoplossing (1e en 2e lijns)
• Preventief netwerk onderhoud (1e en 2e lijns)
• Integratie van nieuwe netwerkelementen in het netwerk
• Network provisioning (nieuwe SIM’s, nieuwe nummer ranges, nieuw SS7 point codes, etc.)

• Totale headcount: ca. 90 personen


Januari 2000 – april 2001: Telfort B.V.

Manager Voice (Network Operations)

Verantwoordelijkheden:
• Preventief en correctief onderhoud aan het Telfort vaste netwerk voor voice en het mobiele network, inclusief:
• 24 x 7 netwerk bewaking (NOC)
• Storingsoplossing (1e en 2e lijns)
• Preventief netwerk onderhoud (1e en 2e lijns)
• Integratie van nieuwe netwerk elementen in het netwerk
• Network provisioning mobiel (nieuwe SIM’s, nieuwe nummer ranges, nieuw SS7 point codes, etc.)
• Network provisioning vast (nieuwe zakelijke klanten, nieuwe nummer ranges, nieuwe SS7 point codes, wijzigingen in routeringen, etc.)

• Totale headcount: ca. 80 personen


Oktober 1998 – januari 2000: Enertel N.V.

Operations Director

Verantwoordelijkheden:
• Preventief en correctief onderhoud aan het Enertel netwerk network, inclusief:
• 24 x 7 netwerk bewaking (NOC)
• Storingsoplossing (1e en 2e lijns)
• Preventief netwerk onderhoud (1e en 2e lijns)
• Network provisioning vaste switches en SDH (nieuwe zakelijke klanten, nieuwe nummer ranges, nieuwe SS7 point codes, wijzigingen in routeringen, nieuwe interconnects, etc.)
• Project Management voor het aansluiten van nieuwe zakelijke klanten

• Totale headcount: ca. 50 medewerkers


Mei 1998 – oktober 1998: Enertel N.V.

Manager Customer Service afdeling
(interim management functie gedurende reporganisatie van het bedrijf)

Verantwoordelijkheden:
• Billing (consumenten en zakelijke klantenbusiness).
• Customer care (call centre) voor consumenten en zakelijke klanten
• Project Management voor het aansluiten van nieuwe zakelijke klanten
• Change Management – Implementatie van nieuwe diensten en systemen, schrijven en onderhouden van processen

• Totale headcount: ca. 25 medewerkers.


Juni 1997 – mei 1998: Enertel N.V.

Business Consultancy Manager

Senior consultant binnen de Sales afdeling. Zorgde voor grote en/of complexe projecten in de aanbiedingsfase. Ondersteunde account managers en handelde ook rechtstreeks zaken met klanten af.

Verantwoordelijkheden:
• Voorbereiden van offertes voor zakelijke klanten en ISP’s (onderzoeken van technische en financiële haalbaarheid)
• Offertes schrijven
• Account Managers ondersteunen in hun contacten met prospects / klanten
• Getekende orders overdragen aan Sales Realisation team


Augustus 1995 – juni 1997: Vodafone

Switch Manager (Operations Manager switch locaties Rotterdam en Utrecht, reporterend aan Network Operations Manager)

Taken en verantwoordelijkheden:
• Network bewaking tijdens kantooruren
• Eerstelijns storingsafhandeling, tijdens kantooruren
• Field operations (24 x 7)
• Overdragen van storingen naar 2e lijns specialisten en leveranciers
• Integratie van nieuwe netwerk elementen (veelal BTS’s) in het netwerk
• Management van de fysieke switch locaties

• Totale headcount: 10 FTE


Oktober 1993 – augustus 1995: Siemens Nederland N.V.

Team leader / Manager Project Management en Sales Support Digital PABX systems (rapporterend aan directeur Telecommunicatie)


Verantwoordelijkheden:
• Leiding geven aan een team van vijf PABX project managers
• Opzetten van en leiding geven aan een team van vijf sales support engineers
• Project management van grote projecten (tot oktober 1994, daarna uitsluiten leiding gegeven)


Oktober 1992 – oktober 1993: Siemens Nederland N.V.

Team Leader Project Management Digital PABX systems (rapporterend aan Manager Operations)

Verantwoordelijkheden:
• Leiding geven aan een team van 3 PABX project managers
• Zelf projecten uitvoeren


Maart 1990 – oktober 1993: Siemens Nederland N.V.

Project Manager Digital PABX Systems (rapporterend aan Sales Manager)

Verantwoordelijkheden:
• High level engineering en bestelling van grote PABX systemen (100 – 2000 aansluitingen)
• Coördinatie van levering, installatie, commissioning en test van PABX systemen
• Organiseren van trainingen voor (eind)gebruikers en oplevering aan klanten
• Belangrijkste contactpersoon voor klanten na de initiële verkoop. Moest vaak met klanten onderhandelen over details in contract


Januari 1988 – maart 1990: Siemens Nederland N.V.

Project Manager Telecommunicatie Projecten Public Networks

Verantwoordelijkheden:
• Technisch en commercieel contactpersoon naar klant KPN (PTT) voor specifieke soorten apparatuur, in de categorie public switching systems
• Ontwikkeling van z.g. SADCON apparatuur, die oudere analoge centrales koppelde aan de nieuwe generatie digitale switches in het vaste netwerk van KPN
• Interne bestelling van apparatuur, teneinde tijdige levering aan de diverse KPN regio’s te kunnen garanderen
• Bespreken van nieuwe ontwikkelingen met KPN en Siemens ontwikkelafdelingen in Duitsland en Zwitserland, voorstellen uitwerken voor nieuwe producten en systemen
• Totaal project volume: ca. € 45 miljoen (gedurende een periode van vier jaar)



Opleiding interimmanager

Opleiding

1974 – 1980: VWO, Nassau Scholen Gemeenschap, Breda (Nederlands, Engels, Duits, Wiskunde I, Natuurkunde, Geschiedenis, Economie I)
1980 – 1985: HTS Elektrotechniek, IHBO West Brabant (thans Avans Hogeschool), Breda. Specialisatie: Informatie Technologie (telecommunicatie)
1985 – 1986: HTS Economische Bedrijfstechniek, kopcursus (examen jaar) op HTS Dordrecht


Cursussen
1988: Post HTO-opleiding Digitale Telecommunicatie Techniek op de Technische Hogeschool Utrecht, locatie Hilversum
1988 – 2005: Diverse korte technische cursussen (PABX’en, SDH, GSM, UMTS, etc.) en management cursussen.

Extra activiteiten
9/1986 – 12/1987: Militaire dienst: opleiding Pelotonscommandant en Officier Civiele Vakopleiding. Functie als Officier Civiele Vakopleiding.



Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Kennisgebieden:

• Operations
• Telecom / Telecommunicatie
• Netwerken
• Fixed
• Mobiel
• GSM / GPRS / UMTS
• Ethernet
• IP
• VLAN
• LAN / WAN
• ATM
• SDH / PDH


Persoonlijke eigenschappen:

• Professionele instelling
• Resultaatgericht, pragmatische instelling
• Gestructureerde manier van werken
• Sterk in het aansturen van operationele omgevingen
• Werkt graag in complexe omgevingen
• Klantgericht, gedreven door vraag van de klant
• Persoonlijke communicatie
• Bruggenbouwer
• Brede kennis van communicatie netwerken
• Kennis van Ethernet- en IP technologie (LAN/WAN)
• Ervaring met ITIL processen
• Ervaring met outsourcen van activiteiten



Talenkennis interimmanager

Nederlands, Engels, Duits (mondeling en schriftelijk)

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :