Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

adviseur trainer

adviseur trainer

Werkervaring interimmanager

Als zelfstandig adviseur sinds januari 1995:
- (interim) directeur organisatie adviesbureau gericht op kwaliteitsmanagement binnen de sector zorg en welzijn gedurende 12 maanden;
- (interim) kwaliteitsmanager goede doelen oganisatie gefurende 6 maanden;
- het ontwikkelen en verzorgen van de tiendaagse Basiscursus Personeelszaken van de Nederlandse Vereniging voor Personeelsmanagement en Organisatieontwikkeling (NVP);
- het adviseren, trainen en begeleiden van management en medewerkers van profit en non profit organisaties op het gebied van HRM o.a. individuele- en groepscoaching, competentiemanagement, management-vaardigheden, sociale en communicatieve vaardigheden, opleiden, functioneringsgesprekken, werkbelevingsonderzoek (ontwikkelen en toepassen), functiewaardering en medezeggenschap;
- het o.a. (via een certificatie instituut) begeleiden (projectmanagement, advies, training) van organisaties binnen diverse branches (zorg en welzijn, industrie, handel, zakelijke dienstverlening, overheid, gezondheidszorg) bij kwaliteitsmanagement in de breedste zin van het woord (analyse INK model, invoeren Balanced Score Card, begeleiden van strategische beleidsvorming, bepalen prestatie-indicatoren, competentie management, interne bedrijfscommunicatie, klant- en medewerkers tevredenheids onderzoek, interne kwaliteitsaudits, ISO 9001, HKZ certificeringsschemas, VCA, vliegveiligheid etc.).

Als adviseur bij Bureau MANS (Management en Arbeid Nieuwe Stijl) te Bunnik, februari 1994 t/m januari 1995:
- het verzorgen van workshops functioneringsgesprekken, werkoverleg en zelfsturende teams, integratie van zorgsystemen, motivatie en erkenning en waardering bij organisaties uit diverse branches;
- het verzorgen van trainingen (procesbeheersing, verbeter- en vergadertechnieken) voor begeleiders van en deelnemers aan verbetergroepen en autonome taakgroepen in industrie en dienstverlening.

Als adviseur bij HRM adviesbureau KHG Consultancy te Leusden, november 1988 t/m augustus 1993:
- het begeleiden van HR afdelingen bij het vaststellen van visie, indicatoren en SLA’s voor de eigen afdeling;
- het ontwikkelen en invoeren van personeelsinstrumenten bij een groot aantal organisaties;
- het schrijven van sociaal beleidsplannen;
- het uitvoeren van werving- en selectieopdrachten;
- het adviseren over organisatiestructuur, formatie en beloningsverhouding en het ontwikkelen en invoeren van functiewaarderingssystemen en -procedures bij banken, een verzekeringsmaatschappij en overheidsorganisaties;
- het verzorgen van personeelsmanagementtrainingen ten behoeve van leden van ondernemingsraden en medezeggenschapscommissies;
- het analyseren van (administratieve) werkprocessen en het in dit kader adviseren over verbeteringen bij een bankbedrijf;
- het schrijven van bureaubrochures over functiewaardering, functioneringsgesprekken, beoordelen en management development.

Overige werkzaamheden:
- voorzitter van medezeggenschapsorganen bij scholen voor basis en voortgezet onderwijs;
- schrijven diverse artikelen voor vakbladen.


Opleiding interimmanager

- Leergang Coaching, School voor Coaching, november 2002 t/m oktober 2003;
- opleiding Erkend Extern Adviseur Investors in People, IMK Opleidingen, maart 2001;
- cursus Quality Management System Assessment (lead auditor), Lloyd's Register Management Services, juni 1998;
- cursus Klantgerichtheidsonderzoek en -advisering, IPV, juli 1998;
- opleiding Auditmanagement, Monitor voor Kwaliteitssystemen, Hogeschool West-Brabant, januari t/m maart 1996;
- cursus Begeleiden van Verbetergroepen, Vereniging MANS, oktober 1993;
- Basisopleiding Organisatie-adviseurs, SIOO, september 1990 t/m januari 1992, modules: Strategisch Personeelsbeleid, Inzicht in Financieel Management, Organisatie Onderzoek;
- ursus Stroomlijnen Werkprocessen, NMB Bank, september 1990;
- opleiding Functiewaardering en Formatiezaken, Stichting Management, mei t/m november 1988, stages bij Shell Nederland Verkoopmaatschappij en bij de NMB Bank;
- cursus NIMA-A, L.O.I., november 1987 t/m mei 1988;
- studie Contemporaine Geschiedenis, Rijksuniversiteit Utrecht, doctoraal augustus 1987
- bijvakken o.a. rechten en bestuurskunde
- pedagogisch-didactische aantekening;
- studie Economie, Erasmusuniversiteit Rotterdam, propedeuse, juni 1981;
- atheneum-A, Spieringshoek Lyceum Schiedam, mei 1980;
- staatsexamen HAVO, Rotterdamse Vrije School, juni 1979.


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

directeur van een organisatieadviesbureau (10 mensen), kwaliteitsmanager goede doelen instelling, verzorgen trainingen HRM/kwaliteitszorg, organisatieadvies, begeleiden kwaliteitsmanagement ISO HKZ INK

Talenkennis interimmanager

Nederlands Engels

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :