Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

interim manager

interim manager

Werkervaring interimmanager

bij diverse organisaties, t.w. Sociale Dienst Amsterdam, W&S te Amstelveen, Gemeente Diemen als interim wethouder i.v.m. bestuurlijke cirsis

PROFIEL
Vanuit mijn brede kennis van Sociale Zekerheid, Welzijn, Jeugd- en Jongeren, Onderwijs en Sport heb ik in diverse rollen en niveaus veel ervaring opgedaan in het in gang zetten van veranderingsprocessen, reorganisaties en het oplossen van crisissituaties.
Met name bij de vertaalslag die nodig is van strategie naar praktische haalbaarheid heeft mijn inbreng meerwaarde.
Kenmerkend voor mij zijn resultaatgerichtheid, `peoplemanagement`, praktisch netwerken en een goed gevoel voor bestuurlijke verhoudingen.


ERVARING EN DESKUNDIGHEID
Vanaf 1 juli 2006 Terug in Stadsdeel Amsterdam–Centrum
RAP status door verzelfstandiging vorige functie.

2004 – mei 2006 Interim wethouder Gemeente Diemen
Portefeuilles werk, inkomen, (jeugd)zorg, welzijn, onderwijs, sport, jongeren
Resultaten:
Ontwikkeling Brede School, problematiek hangjeugd opgelost in samenwerking met ketenpartners, samenwerking tot stand gebracht met DWI Amsterdam op het gebied van jongerenloket, herstructurering afdeling Sociale Zaken, ouderen-, en gehandicapten- beleid ontwikkeld o.a. door opzetten van vervoersmogelijkheden met Stadsmobiel, armoedebeleid opgezet d.m.v. uitbreiding schuldhulpverlening en voedselbank, sportnota ontwikkeld, scholing voor buitenlandse vrouwen in gang gezet, jeugdzorg verder ontwikkeld, mede door deelname aan `taskforce` Jeugdzorg samen met gemeentes Amsterdam en Zaanstad. Rust teruggebracht tussen raad en college en tussen college en organisatie. Uitvoerig beziggehouden met ontwikkeling van WMO-beleid.
Plan van aanpak ontwikkeld ter verbetering van de dienstverlening aan de burger.

2002 - 2004 Manager Sportbedrijf Stadsdeel Amsterdam–Centrum
Integraal management van de afdeling.
Reorganisatie van de afdeling Sport inclusief het Sociaal Plan naar sportbedrijf inclusief de implementatie.
Financiële doelen behaald (miljoen euro verdiend) door terugdringing ziekteverzuim en detachering van de medewerkers tijdens de nieuwbouw van het Marnixcomplex.
Hierdoor kwam de arbeidsrust binnen de afdeling terug.
Sportbeleid ontwikkeld. Deelname aan diverse stedelijke en landelijke overleggroepen.
Verzelfstandiging Schoolbestuur doorgevoerd.



2001 - 2002

Consultant en trainer (gedetacheerd vanuit Amsterdam)
Organisatieadviezen opgesteld op het gebied van veranderingsmanagement, reorganisaties, implementatie van bedrijfsprocessen. Hiervoor maakte ik snelle vertaalslagen van strategie naar de praktijk.
Trainer sociale vaardigheden, omgaan met agressie, communicatie en management.
Diverse opleidingsplannen opgesteld.
Eenduidig `spoorboekje` op landelijk niveau ontwikkeld wat cliënten van Sociale Diensten moeten tonen bij de intake voor een bijstandsuitkering.
Plan van aanpak geschreven om de SUWI-wetgeving te implementeren.

2000-2001 Interimmanager Interne en Externe Betrekkingen te Bergh (Gld)
Dagelijkse leiding van de afdelingen Communicatie, Juridische Zaken, Algemene Zaken, Archief, Jeugd- en Jongeren en Brandweer.
Voorbereiden van de samenvoeging van 3 gemeenten.
Doorlichten en verbeteren van bedrijfsprocessen.
Intranet, internet en e-mail gemeentebreed opgezet.
Dienstverlening aan de burgers verbeterd door minder bureaucratische regels en flexibele inzet van medewerkers.
Planning en Control ontwikkeld inzake effectiviteit en efficiency, communicatie, klanttevredenheid en ICT.
Terugdringen van het ziekteverzuim.

1996 - 2000 Projectsecretaris/projectmanager reorganisatie Sociale Dienst Amsterdam
Ontwikkelen van strategie en implementatie van de reorganisatie (1500 medewerkers)
Mede ontwikkelen van sociale plannen inclusief onderhandelen met vakbonden.
Communicatie naar politie.
Invoering nieuwe werkprocessen op de regiokantoren ondersteund, inclusief nieuwe
Automatiseringssystemen.

1995 - 1996 Interim-manager Regiokantoor Sociale Dienst Amsterdam-Zuid

1993 - 1995 Accountmanager/projectmanagement afdeling Nieuwe Uitkeringen Systeem hoofdkantoor Sociale Dienst Amsterdam
Herstructureren van alle afdelingen.
Implementeren automatiseringssysteem en bedrijfsprocessen.

1990 - 1993 Opleidingsadviseur Hoofdkantoor Sociale Dienst Amsterdam

Sociale Dienst Amsterdam, Regio Bijlmermeer
1987 - 1990 Praktijkopleider
1977 - 1987 Groepschef Bijstandsverlening

1967 - 1977 Diverse leidinggevende functies in het bedrijfsleven op administratief gebied



Opleiding interimmanager

1984 Arbeidsrecht Universiteit van Amsterdam
Hoger Management
Leergang Europees Recht
Diverse cursussen op het gebied van management, sociale vaardigheden, communicatie, gesprekstechnieken, sociale verzekeringswetgeving, omgaan met agressie, empowerment, presentaties en software (Word, Excel, PowerPoint)
Hogere Beroeps Opleiding Welzijn
2 jaar MO-Engels en MO-Frans, geen diploma´s
1966 Handels HBS-A



TOEZICHTHOUDENDE BESTUURSFUNCTIES en/of ADVIESFUNCTIES

- Gezondheidscentra
- Juridische Adviesgroep Nederland
- Stichting Jeugdsportfonds Amsterdam
- 4 en 5 mei comité Diemen
- Bestuurlijke functies in de landelijke topsport
- Taskforce Jeugdzorg ROA Amsterdam


HOBBY´S:

- Sport
- Muziek
- Lezen




Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

resultaatgericht, veranderingsgericht, stressbestendig en en strateeg die gemakkelijk vertaalslagen maakt van theorie naar de praktijk

Talenkennis interimmanager

Frans, Duits en Engels

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :