Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Project / Programmamanager

Project / Programmamanager

Werkervaring interimmanager

Functie : Projectmanager
Project / Opdracht : SpecInfo
Opdrachtgever : Rabobank Nederland
Duur / Periode : jun 2007 – apr 2008

Taken en verantwoordelijkheden:
Met het project werd een systeem opgezet ter controle en boeking van de maandelijkse fakturen van Equens. Het betrof aanpassingen in management-informatie, processen en verantwoordelijkheden. Diverse afdelingen moesten hiervoor medewerking verlenen.


Functie : Projectmanager
Project / Opdracht : Target 2
Opdrachtgever : Rabobank Nederland
Duur / Periode : apr 2007 – mei 2008

Taken en verantwoordelijkheden:
Voor de invoering van Target 2, een uiterst bedrijfskritisch interbancair betalingsplatform, moesten zowel ict-componenten als organisatie (processen, procedures, werkinstructies) worden aangepast en getest. Taken waren voornamelijk het managen van de aanpassingen aan de organisatie-kant,

Functie : Projectmanager
Project / Opdracht : Tulip
Opdrachtgever : Rabobank Nederland
Duur / Periode : sept 2006 – mrt 2007

Taken en verantwoordelijkheden:
Het ontwerpen van de manier waarop projectmanagement zou moeten worden gevoerd in toekomstige projecten in relatie tot de dan geëffectueerde outsourcing. Analyse en voorstellen op basis van algemene projectmanagementkennis, onderzoek binnen de Rabobank-organisatie en overleg met Fin-Force.


Opdrachtgever, functie : , Adviseur
Project / Opdracht : Het evalueren van de efficiëntie van het interne call-center in relatie tot de bedrijfskosten.
Opdrachtgever : Woningcorporatie PWS
Duur / Periode : 3 maanden, jun – sept 2006

Taken en verantwoordelijkheden:
Inventarisatie van de binnen komende telefonische vragen en wijze waarop deze procedureel worden afgehandeld. De bedrijfsprocessen inzichtelijk maken en deze onderbouwen met cijfermatige overzichten. Het opzetten van administratieve procedures en het inzichtelijk maken van de kostenaspecten.

Functie : Projectmanager
Project / Opdracht : Implementatie van Visa en Private Label creditcard trajecten
Opdrachtgever : Laser Lafayette Services
Duur / Periode : aug 2004 – mei 2006


Meerdere projecten liepen parallel en omvatten de initiatie tot en met de oplevering en het in productie brengen van het traject/product. Mede van belang zijnde aspecten waren de contacten met externe partijen als Visa, Interpay, CCV, marketing bureau’s en uiteraard de klant.
Alle projecten bij B(usiness) D(evelopment) gedaan, wat voor het overgrote deel softwareontwikkeling was.
Bij het opzetten van nieuwe brandnames werd de nadruk op klantvriendelijkheid gelegd. Specifieke problematiek was de veelheid van verschillende groepen zowel binnen als buiten de organisatie en de daarmee verband houdende onbekendheid bij enige groepen van een projectmatige aanpak, het ontbreken van procesbeschrijvingen, projectdocumentatie van reeds gerealiseerde trajecten, welke uitgebreid diende te worden en het ontbreken van standaardisatie.


Functie : Adviseur
Project / Opdracht : Procesoptimalisatie personeelsstortingen t.b.v. Hadj. Werknemers
dragen deel salaris af teneinde op deze wijze te sparen voor de bedevaart naar Mekka. Voor de organisatie werd inzichtelijk gemaakt op welke wijze deze reserveringen ethisch konden worden belegd in zowel Maleisië als Indonesië.
Opdrachtgever : Johor Corporation, Johor Bahru Maleisië
Duur / Periode : april-juni 2004


Functie : Adviseur
Project / Opdracht : herinrichting reïntegratie SW
Opdrachtgever : NOSW
Duur / Periode : juli-sept 2003

Taken en verantwoordelijkheden:
Verrichten van een vooronderzoek en schrijven projectvoorstel reïntegratieactiviteiten voor de Sociale Werkvoorziening. Deze opdracht was een direct gevolg van de veranderde wet- en regelgeving binnen de sociale zekerheid. Voor de Sociale Werkvoorziening golden daarbij als speerpunten:
• verantwoording prestatie naar Gemeenten ( subsidie) en UWV (monitoren actieve reïntegratie)
• Behouden rendabele productmarkt combinaties.


Functie : Productmanager
Project / Opdracht : Stroomlijning van chartale producten rondom het afstorten en bestellen van zowel biljetten als muntgeld voor de grootzakelijke markt.
Opdrachtgever : Rabobank Nederland
Duur / Periode : mrt 2002 – mrt 2003

Taken en verantwoordelijkheden:
Optimaliseren van de processen van het afstorten met gebruik van een eigen waardetransporteur tot en met de creditering van de afgestorte bedragen.
Verbeteren kwaliteit van de afstortingen en inrichten managementinformatie.
Optimaliseren van het bestellen van biljetten (vreemde valuta, euro’s) en pasmunt. Aspecten hiervan waren frequentie van pasmuntbestellingen, tijdlijnen waardetransport, bestellingen filialen supermarktketens, en koersafspraken (vreemde valuta).
Verantwoordelijk voor afstemming met de productverantwoordelijke (afdeling Cards & Chartaal) en procesverantwoordelijke (afdeling Operations) binnen de bank.
Verstrekken van informatie, geven van voorlichting aan externe klanten.
Afstemming overige externe partijen (transport , levering)


Functie : Projectmanager
Project / Opdracht : Debetpas corporate
Opdrachtgever : Rabobank Nederland
Duur / Periode : nov 2001 – mrt 2002

Taken en verantwoordelijkheden:
Inrichting, uitvoering en invoering van een debetpas voor de groot zakelijke markt. Het project voorzag in een debetpas ter vervanging van de zogenoemde kasaccreditieven als gevolg van de toenemende beperking van kasfuncties bij banken.
De belangrijkste onderdelen waren, de realisatie en uitgifte van een debetpas waarbij alleen binnenlandse geldopnames mogelijk waren en geen betaalmogelijkheden (betaalautomaat en chipknip) alsmede de bouw van een beheerorganisatie.

Functie : Programmamanager
Project / Opdracht : Floriade
Opdrachtgever : Rabobank Nederland
Duur / Periode : 2001

Taken en verantwoordelijkheden:
Het laten realiseren van een masterplan voor de financiële inrichting voor de Floriade als mega publieksevenement 2002. Saillant aspect was daarbij, dat de Floriade het eerste project van deze omvang (naar schatting 2.7 miljoen te verwachten bezoekers) was na introductie van de chartale euro in Nederland. De in te richten betaalinfrastructuur betrof een basisscenario (gelduitgifte en mogelijkheid tot wisselen (vreemde valuta en euro’s, creditcardbetalingen, chipknip, toegangssysteem / parkeersysteem en waardevervoer) voor bezoekers, exploitanten, inzenders en Floriade.


Functie : Projectmanager
Project / Opdracht : Rijksoverheid
Opdrachtgever : Rabobank Nederland
Duur / Periode : 2001

Inrichting en implementatie van maatwerk dienstverlening als huisbankier van de Rijksoverheid binnen de afdelingen Procesmanagement en Midoffice. In deze opdracht moesten alle offertes van de Rijksoverheid vertaald worden naar operationele producten / processen. Essentieel daarbij was een geleidelijke stijging van workload en volume van het betalingsverkeer. Deze opdracht werd uitgevoerd parallel aan diverse technische projecten teneinde de technische infrastructuur van Rabobank International te optimaliseren c.q. gereed te maken voor het kunnen bedienen van dit grote account.


Functie : Projectmanager
Project / Opdracht : Offerte Rijksoverheid
Opdrachtgever : Rabobank International
Duur / Periode : 2001

Taken en verantwoordelijkheden:
Het maken van een Plan van Aanpak en het geven van ondersteuning bij het realiseren van een offerte na een aanbestedingstraject, als huisbankier van de Rijksoverheid. Deze opdracht betrof alle ministeries zoals het Ministerie van Justitie, het Ministerie van Financiën, Ministerie van Economische Zaken etc.
Het resultaat van deze opdracht was een majeur contract betreffende een meer dan 100% verhoging van het volume van het betalingsverkeer. Met de ondertekening van het contract kreeg de bank alle binnenlandse en buitenlandse transacties en cash management services van de Rijksoverheid in portefeuille.


Functie : Adviseur
Project / Opdracht : Inrichting en doorvoeren van procesverandering binnen de afdeling Cash Management Services (CMS). Deze opdracht was het direct gevolg van het feit, dat het management van de afdeling onvoldoende inzicht had in de consequenties van de processen voor human resources, strategische doelen en de benodigde capaciteit voor komende activiteiten.
Opdrachtgever : Rabobank International
Duur / Periode : 2000


Taken en verantwoordelijkheden:
hergroepering van processen gerelateerd aan strategische doelen conform het meerjaren business plan van de organisatie, een volledige compositie van aan elkaar gerelateerde processen voor ieder strategisch doel, realisatie van een management informatie tool, bewerkstelligen van een grotere betrokkenheid tussen de diverse subafdelingen onderling t.b.v. de feitelijke realisatie van strategische doelen.



Functie : Projectmanager
Project / Opdracht : Contingency Year2000
Opdrachtgever : Rabobank International
Duur / Periode : 1999

Taken en verantwoordelijkheden:
Inrichting en management van alle contingency maatregelen voor de afdeling CMS ter zake van een ongestoorde overgang naar het nieuwe millennium. Deze opdracht is uitgevoerd onder overkoepelend toezicht van de directie van Rabobank International. Binnen het project zijn contingency maatregelen beschreven door diverse taakgroepen, verdeeld onder buitenlands betalingsverkeer, binnenlands betalingsverkeer, elektronische distributie en facilitaire zaken. De maatregelen zijn vervolgens ingepast in een zgn. Roll-over draaiboek inclusief de daarbij behorende aspecten zoals; de calamiteitenorganisatie en communicatie intern/extern. Het draaiboek werd succesvol getest tijdens een testweekend waarin de millennium overgang werd gesimuleerd. Getest werd op aspecten als kwaliteit van de contingency-scenario’s, werking van de calamiteitenorganisatie en communicatie.


Functie : Projectmanager
Project / Opdracht : RTC
Opdrachtgever : Rabobank International
Duur / Periode : juli 1999 – juli 2000

Taken en verantwoordelijkheden:
Inrichten, uitvoeren en invoeren van Rabo Telebankieren Corporate Cliënts (RTC) voor Rabobank International. Met RTC worden professionele elektronische betaaldiensten geleverd voor zowel nationale als internationale klanten van Rabobank International.


Functie : Adviseur
Project / Opdracht : Integrale planning en control CMS
Opdrachtgever : Rabobank International
Duur / Periode : juni 1999 sept 1999

Taken en verantwoordelijkheden:
Het inrichten van een integrale planning en control voor de afdeling Cash Management Services van Rabobank International. Binnen deze afdeling waren met name 3 groepen (Sales, Processing en Productmanagement) in belangrijke mate betrokken bij projectmatige activiteiten rondom Euro en Millennium en voerden daarnaast going concern-activiteiten uit. Omwille van het verkrijgen van een noodzakelijk overzicht van human resources en work-load, zijn met deze opdracht de processen in kaart gebracht en de planningen van de diverse projecten getoetst, vervolgens werden de over-allocaties in kaart gebracht en een totale herplanning van de activiteiten gerealiseerd. Hiervoor werd gebruik gemaakt van een tool gebaseerd op MS-project.


Functie : Adviseur
Project / Opdracht : Y2000
Opdrachtgever : Ministerie van Justitie, Rotterdam
Duur / Periode : mei – juni 1999

Taken en verantwoordelijkheden:
Het geven van ondersteuning tijdens de analysefase van het Millenniumproject bij het Ministerie van Justitie, Arrondissement Rotterdam. Deze opdracht richt zich met name op het inrichten van de interne organisatie van het project, het maken van een communicatieplan, ondersteuning bij de analyse van de externe interfaces van de landelijke systemen en het opstellen van een plan van aanpak voor de aanpassingen daarvan, het assisteren van het arrondissement bij de leveranciersbenadering en het geven van een aanzet voor het inrichten van eventuele noodscenario’s.


Functie : Adviseur
Project / Opdracht : Millennium pilot onderzoeken RWA en Licom. deze opdracht werd uitgevoerd in het kader van de door het Millennium Platform gestimuleerde pilot onderzoeken
Opdrachtgever : NOSW
Duur / Periode : april 1999

Taken en verantwoordelijkheden:
Uitvoeren van een inventarisatie en impactanalyse betreffende de te verwachte Millennium-problemen binnen het Regionaal sociaal Werkvoorzieningsschap Amersfoort (RWA) en Licom N.V. Heerlen.
Het onderzoek werd afgesloten met een onderzoeksrapport aangaande het Millennium-probleem en een plan van aanpak ter reparatie van het probleem.


Functie : Projectleider
Project / Opdracht : Inrichting Year2000 programma
Opdrachtgever : Activity Projectmanagement Services
Duur / Periode : dec 1998-febr 1999

Taken en verantwoordelijkheden:
Aan diverse Year2000 (Millennium) projecten support gegeven als deelprojectleider.


Functie : Projectmanager
Project / Opdracht : CVCS (Cliënt Volg Communicatie Stelsel)
Opdrachtgever : GAK Nederland B.V.
Duur / Periode :1998

Taken en verantwoordelijkheden:
Tezamen met de andere Uitvoeringsinstellingen, in opdracht van de Stichting CVCS, inrichting van de technische ondersteuning van de centra SWI ( Samenwerking Werk en Inkomen) op basis van E-mail, EDI, Inkijkfaciliteit uit de achterliggende systemen en een intakemodule binnen een intranet-omgeving.
Aan de hand van het ingerichte systeemconcept schrijven van een plan van aanpak voor de uitvoering en invoering van de desbetreffende systeemcomponenten binnen GAK Nederland B.V.. Het project was strategisch en politiek van groot belang gezien de daaraan verbonden consequenties voor Uitvoeringsinstellingen, GSD’n en ARBVO.


Functie : Adviseur
Project / Opdracht : Leiding geven aan strategische werkgroep WW
Opdrachtgever : GAK Nederland B.V.
Duur / Periode :1998

Taken en verantwoordelijkheden:
Met deze opdracht diende een strategische werkgroep aangestuurd te worden ter vaststelling van de toekomstige positie van GAK Nederland B.V. als uitvoeringsinstelling rondom het werkveld van de centra SWI. Inherent daaraan het bepalen van de grenzen van samenwerking.


Functie : Projectmanager
Project / Opdracht : Ontkoppeling GFA systemen
Opdrachtgever : GAK Nederland B.V.
Duur / Periode :1997


Taken en verantwoordelijkheden:
De opdracht betrof het inrichten, besturen en uitvoeren van het project ontkoppelen GFA-systemen voor GAK Nederland B.V. Het doel van het project was de beëindiging van de exploitatie van systemen van de oude centraal opererende GMD-organisatie en het overzetten van functionaliteiten die noodzakelijk zijn voor het uitvoeren van de GAK-processen in het kader van de sociaal medische begeleiding van verzekerden.

Periode vóór 1997

Vanaf 1996 in het buitenland gewerkt binnen de eigen onderneming en voordien diverse grotere en kleinere opdrachten uitgevoerd binnen de Sociale Verzekering (BVG, Detam, GAK, ASF), waarbij het zwaartepunt over het algemeen lag in het reguleren van berichtenverkeer / gegevensuitwisseling (edifact, GVI, RINIS etc) en implementaties van wet- en regelgeving alsmede ondersteuning daarvan).

Verwante ervaring Op verzoek regelmatig voordrachten, lezingen gehouden voor het IIR (Institute for International Research), Bolesian en Capvolmac. Onderwerpen waren:
• Invoeringsstrategieën;
• Elektronische gegevensuitwisseling;
• Kennistechnologie;
• Inrichting projecten met multidisciplinaire samenstelling.



Opleiding interimmanager

• Hogeschool Utrecht, HEAO E/J;
• NOVI Maarssenbroek, AMBI;
• Erasmus Universiteit Rotterdam, Juridische Informatica;

• Sociale Verzekeringen ( 1 en 2 );
• Bolesian, Structured Knowledge Engineering (SKE);
• Intermediair Seminars , Leiden van Projectteams;
• Prince 2 foundation
• Verder diverse cursussen gevolgd op het gebied van management en projectmanagement.


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Hans is een veelzijdige, no- nonsense (project)manager. Resultaatgericht, zonder daarbij te vergeten dat het werken met mensen op een constructieve wijze bovenaan staat. In staat om mensen te stimuleren en te motiveren. Gewend om snel structuren te zien in complexe processen of organisaties. Sterk in het coachen bij veranderprocessen. Enige kernbegrippen zijn:
• Motivator
• Mensgericht
• Organisatie-sensitief
• Analytisch
• Strategisch inzicht
• Pragmatisch

Hans weet als geen ander een team te enthousiasmeren en daarmee een complexe materie om te zetten in een tastbaar resultaat.


Talenkennis interimmanager

• Nederlands
• Engels (vloeiend)
• Duits (goed)
• Indonesisch (redelijk)


Overig

Productervaring
• Microsoft Word, Excel, Outlook, Internet Explorer, Powerpoint, access, infopath
• ABC Flowcharter





Methoden en technieken
• SKE
• Prince2
• ITIL
• MSproject
Publicaties

• Kennissystemen 1992. In dit boek t.b.v het congres Kennistechnologie ’92 een
bijdrage geleverd over de projectmatige aanpak van ontwikkeling en invoering van een kennissysteem.
• Computable (1993). Medewerking verleend aan een artikel over kennissystemen
als gevolg van het behalen van de tweede plaats van de IT-Award of Excellence 1993. Deze prijs werd behaald met de succesvolle kennis-elicitatie (structureren specialistische SV-kennis) en vervolgens bouw en implementatie van een kennissysteem dat ondersteunde bij de decentrale beoordeling van de WW.



 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :