Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Directie

Directie

Werkervaring interimmanager

Werkervaring / Arbeidsverleden

1974-1976 Groepschef uitvoering Werkloosheidswet bij de Bedrijfsvereniging voor de Gezondheid, etc. (BVG) te Zeist. Verantwoordelijk voor het efficiënt en effectief functioneren van een groep van + 10 medewerkers.

1976-1981 Adviseur administratieve organisatie bij de BVG, belast met de opzet en invoering van geautomatiseerde systemen en nieuwe werkmethoden en procedures

1981-1986 Organisatie adviseur bij het Pensioenfonds voor de Gezondheid (PGGM) te Zeist, onder meer belast met werk- en taakstructureringsvraag-stukken, alsmede het begeleiden van de uit herstructurering voortvloeiende veranderingsprocessen. Daarnaast verantwoordelijk voor het in gang zetten en begeleiden van een veranderingsproces van ambtelijke organisatie naar zakelijke organisatie

1986 - 1988 Werkzaam in het vrije beroep als adviseur bij Dijker en Doornbos Accountants (GIS-groep), met als specifieke aandachtsgebieden het structureren van organisaties en het vanuit sociaal/organisatorisch perspectief implementeren van informatiesystemen. Belangrijkste opdrachten:

- opzet en invoering van een managementinformatiesysteem bij een drukkerij/uitgeverij.
- vooronderzoek met betrekking tot de opzet en invoering van een personeelsinformatie- annex tijdregistratie systeem bij een multinational in de confectie branche.
- ontwikkeling en invoering blauwdrukken interne en administratieve organisatie ter totale modernisering van een tweetal levensverzekering-maatschappijen.
- ontwikkeling en invoering nieuwe werkmethoden en technieken inclusief de vastlegging in administratieve procedures.
- ontwikkeling van een standaard voor het beschrijven van functies bij een verzekeringsmaatschappij alsmede het op basis van deze standaard beschrijven van + 80 functies.


1988 - 1992 Medeoprichter en -eigenaar van adviesbureau te Bunnik. Naast het ondernemer zijn, werkzaam als organisatie-adviseur. Belangrijkste opdrachten :

- opzet en begeleiding uitvoering Informatiestrategieplan voor een levensverzekeringsmaatschappij.

- invoeren van een klantgerichte projectorganisatie voor het realiseren van informatiesystemen

- het definieren en invoeren van administratieve processen, gericht op efficiency, effectiviteit en "customer - focus"

- interim Hoofd Organisatie & Efficiency bij een levensverzekeraar, belast met de opzet en verdere uitbouw van de organisatie afdeling.

- interim Manager Organisatie & Informatievoorziening bij een levensverzekeraar, belast met de reorganisatie van een ingeslapen ontwikkelingsafdeling.

1992 - 1996 Adjunct directeur bij een internationaal opererende levens- verzekeraar, belast met de leiding over de disciplines Organisatie, Automatisering, Boekhouding en de Facilitaire Dienst en lid van het directie-team. Op interim basis eveneens verantwoordelijk voor dezelfde disciplines in het schadeverzekerings- bedrijf . Daarnaast, eveneens op interim basis, verantwoordelijk voor het Onroerend Goed beheer.

1996 – 2000 Directeur Intertime Consult Management BV en Intertime Talent Scouting BV. Werkzaam als interim manager en management consultant. Primaire focus op klantgeoriënteerd inrichten van organisaties (als adviseur dan wel als interim lijnverantwoordelijke) en het “counsellen” van (junior) managers. Dochteronderneming Intertime Talent Scouting houdt zich bezig met personeelswerving en –selectie.

Opdrachten:

1. Interim hoofd Informatie- en Procesbeheer bij het PGGM. Afdeling is verantwoordelijk voor de opzet, inrichting en het onderhoud van de (geautomatiseerde) verwerkingsprocessen.

2. Projectmanager van een omvangrijk automatiseringsproject bij het PGGM

3. Projectmanager Strategisch herorientatie traject software-house ANVA te Amersfoort. Tevens belast met de herinrichting van de werkprocessen.

4. Interim directeur Informatisering Nieuwe Hollandse Lloyd Verzekeringsgroep NV te Woerden.

5. Veranderingsmanager bij het Belastingdienst Automatiserings Centrum (BAC) te Apeldoorn. Belast met het herinrichten van beheersprocessen ICT infrastructuur.

6. Coach/counseller voor verschillende (junior) managers en directieleden.

2000 – heden Manager Escador/Idea Factory.
Commercieel en operationeel eindverantwoordelijk voor de opzet en het beheer van drie Idea factories (strategische innovatie centra) in Europa. Begeleider van Idea Factory sessies gericht op strategie ontwikkeling, samenwerking, innovatie en kanaliseren van creativiteit.

Opdrachten (een selectie):
· Visie, missie en strategie ontwikkeling voor een ICT afdeling van een grote verzekeraar.
· Integratieplan voor een middelgrote verzekeraar t.b.v. het integreren van een overgenomen bedrijfsonderdeel
· Ontwikkeling bedrijfsmodel, invoeringsstrategie en (interne) organisatie voor een professionele organisatie
· Ontwikkeling compleet nieuwe business propositie voor een specifieke markt, business unit overstijgend, in opdracht van een grote verzekeraar
· Visie, missie en strategie voor een middelgrote verzekeraar inclusief actieplan
· Ontwikkeling nieuw product en ‘brand recognition plan’ voor een multinational


Opleiding interimmanager

Algemene gegevens
2.1 Opleiding (resume)
Opleiding / Cursus Van Tot Dipl.
HBS-A 1964 1970 J
Sociale Geografie (GU A'dam) 1970 1972
Bedrijfskundig analist(VOA 1en2) 1975 1978 J
AMBI t/m S1 1978 1981
Postdoctoraal Bedrijfskunde 1982 1985 J
Leergang Organisatie Advies (LOA) 1985
Facility Management 1993



Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Onafhankelijk denkende, creatieve en resultaatgerichte (interim) manager/ consultant. Brede ervaring met name in de financiële (verzekerings-) wereld. Als ondernemer, consultant en eindverantwoordelijke op directieniveau strategie ontwikkeld en geoperationaliseerd. Daarbij met name gekeken naar de ondersteunende rol van ICT en het oplijnen daarvan met de bedrijfsdoelen.

Kernwoord is ‘rechtvaardig’, hierbij doelend op de vaardigheid om medewerkers tot hun recht te laten komen


Talenkennis interimmanager

2.1 Talenkennis
Engels - uitstekend
Duits - goed
Frans - verstaan, lezen redelijk
Frans - spreken, schrijven matig

Overig

5.1 Bestuursfuncties
1982-1988 Voorzitter ouderraad OBS Renswoude
1985-1993 Voorzitter VVD afdeling Renswoude
1992-heden Voorzitter Organisatie Halve Marathon Renswoude
1988-1999 Lid van de Commissie van Advies voor de gemeenteraad
Renswoude. Portefeuilles Financiën, Openbare werken en
Onderwijs
1993-1996 Voorzitter EASEL/Enfin gebruikersclub NL

5.2 Hobby's
Golfen, (kinder)boeken schrijven, ‘de boerderij’

5.3 Artikelen / presentaties
1993 Banking Review. Toepassing Information Engineering
1993 Data Process. Ontwikkeling Hypotheken systeem
1994 Euroforum. Presentatie over Implementatie strategie
Imaging systemen binnen de Levensverzekeringsbranche
1995 Banking Review. Client-server ontwikkelingen
2000 FEM de Week. Innovatie
2001 Managementteam. Goed idee, weg ermee (rol van innovatie)
2002 Storytelling. Verhalen vertellen als managementinstrument


 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :