Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Management

Management

Werkervaring interimmanager

Nederlandse projectervaring afgelopen 5 jaar:

Functie: Coordinator energie-inkoop en gegevensanalyse
Taak: Gegevensanalyse mbt energieverbruiken en woningen, realiseren van energie-inkoop contracten.
Klant(en): Cluster van VvE's met enkele duizenden woningen in Amsterdam
Periode: 2009 – heden, 2006-2007

Functie: Projectleider energielabeling/gegevensverwerking woningen
Taak: Leidinggeven aan een team van energieprestatie-adviseurs, realiseren van energielabels en opleveren van een CRM database t.b.v. monitoring en beheer
Klant(en): enkele woningcorporaties
Periode: 2007-heden (inmiddels in onderhoudsfase)

Functie: Projectleider ICT service-organisatie
Taak: Opzetten van een ICT servicecenter voor ondersteuning van plm 100 energieprestatie-adviseurs in een samenwerkingsverband
Klant(en): 7 bedrijven en 100 adviseurs
Periode: 2007-2008

Functie: Projectleider opzetten kwaliteitssysteem
Taak: Opzetten van een kwaliteitssysteem (inclusief certificering, registratie en monitoring) voor energieadvies voor een samenwerkingsverband
Klant(en): 7 bedrijven en 100 adviseurs
Periode: 2007-2008

Functie: Projectleiding energieonderzoek gemeentegebouwen
Taak: Leidinggeven aan energie-onderzoek voor gemeentegebouwen in een middelgrote gemeente
Klant(en): Middelgrote gemeente
Periode: 2007-2008

Functie: Projectleider inrichten factuurhandling grootwinkelbedrijf
Taak: Ontwerp en implementatie van digitale factuurhandling bij een grote DHZ keten, vooral gericht op realiseren van management informatie mbt kosten en aansluiting op SAP
Klant(en): grote DHZ keten met plm 150 winkels
Periode: 2007-2008

Functie: Projectleiding energiemanagement en management informatie
Taak: Realiseren van minimaal 10% energiebesparing bij de hotels van een grote hotelketen door bouwen en gebruiken van een systeem voor intensief monitoren
Klant(en): grote hotelketen met plm 100 hotels
Periode: 2005-2007

Functie: Projectleiding doorlichting ICT non-profit organisaties
Taak: Met een team doorlichten en verbeteren van de ICT infrastructuur en architectuur van enkele non-profit organisatie (stichtingen)
Klant(en): Milieuzorg stichtingen en koepel-organisatie
Periode: 2005-2006

Functie: Teamleider energie-advisering woningen en utiliteitsbouw
Taak: Leidinggeven aan een team voor energieadvisering en dataverwerking (gegevens energieverbruiken, klimaatsgegevens, bouwfysische gegegevens, gebouwdossier)
Klant(en): div. woningcorporaties, bedrijven
Periode: 2003-2005

Functie: Auditor ICT
Taak: Beoordelen projectvoorstellen voor ICT projecten voor ontwikkelingssamenwerking (in totaal ongeveer 40 projecten per jaar)
Klant(en): DFID (het Engelse Ministerie van Ontwikkelingssamenwerking)
Periode: 2003-2005



Opleiding interimmanager

* Rechten (nog onderweg in deeltijd, Open Univ./Universiteit Utrecht, vanaf 2007)
* Informatica (HBO) (Exin, diploma in 1986, in 2008 nog aangevuld met o.a. BiSL, TMAP, PRINCE-2)
* Natuurkunde (Geofysica) Rijksuniv. Utrecht 1981
* Post-HBO opleidingen voor Energiebeheer, EnergiePrestatieAdvies voor Gebouwen en Woningen (PHOE, 2003-2005)
* Vele automatiserings- en projectleidingscursussen
* Opleiding tot Certified Management Accountant (niet afgemaakt)

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

· Vindingrijk en oplossingsgericht
· Analytisch, helder en exact
· Sterk in cijferwerk
· Sterk in spreken en schrijven, zowel Nederlands als Engels
· Contactvaardig en communicatief
· Commercieel
· Hoge inzet en doorzettingsvermogen
· Integer
· Bruggenbouwer
· Stabiel en gelijkmatig
· Uitstekende leidinggevende eigenschappen aan professionals


Talenkennis interimmanager

Taalvaardigheden: (5 = uitstekend, 1 = matig/gering)
Lezen Spreken Schrijven
Nederlands 5 5 5
Engels 5 5 5
Duits 4 4 4
Frans 3 3 3
Zweeds 3 2 2


Overig

Interim Hoofd ICT Competence Center Energy Trade bij een groot energiebedrijf (periode 2001-2002). Deze functie vloeide voort uit het Service Management (zie hieronder) en behelsde het opzetten van een klein maar hoogwaardig ICT team van ongeveer 10 specialisten, volledig toegespitst op de 24-uurs support van de internationale energiehandelseenheid van het bedrijf.


Service manager Energy Trade systemen bij een groot energiebedrijf (periode 1999-2001). Bij de sterk veranderende omgeving van het energiebedrijf, met liberalisering van de energiemarkt en diverse mergers en geforceerde splitsingen, betrof dit een heel veelzijdige en dynamische functie. Zowel de echte Energy Trade systemen (beurshandel, risk management, portfolio management) behoorden tot het werkpakket alsook diverse logistieke systemen (berichtensystemen mbt uurleveringen van gas en elektriciteit). Daarnaast was het realiseren van een fault tolerant infrastructuur van groot belang en het opzetten van een systeem voor telewerken, zodat de traders ook vanuit elders hun werkzaamheden konden uitvoeren.


Projectleiding diverse engineering en support systemen bij enkele energiebedrijven (periode 1998 – 2000). Dit betrof o.a. het prioriteren en samenvoegen van enkele facturerings- en klantmanagement systemen, en systemen voor infrastructuur onderhoud. Tevens verantwoordelijk voor systeemselectie en implementatie van systemen voor het op afstand uitlezen van energiemeters.


Hoofd systeemondersteuning en infrastructuur bij een keten van accountantskantoren, periode 1997-1999. Dit betrof een leidinggevende functie m.b.t. systeem- en infrastructuur beheer waarbij de operationele ondersteuning werd geleverd door overwegend hardware- en netwerkspecialisten. In dit kader werd tevens ondersteuning geboden op het gebied van Exact software, en is een SQL-server gebaseerd financieel systeem (DBS) uitgerold en operationeel gemaakt.


Projectleiding Management Informatie Systemen voor Ontwikkelingssamenwerking, periode 1997-1998. Dit betrof projecten voor onderzoek naar en implementatie van standaarden op het gebied van project- en programma-informatie. De probleemstelling hierbij is dat vele ontwikkelingsorganisaties in vele landen programma's uitvoeren waarvan de coordinatie vaak gebrekkig is. Door een op XML gebaseerde internationale standaard te ontwikkelen kunnen organisaties gemakkelijker gegevens over elkaars activiteiten raadplegen en hun eigen activiteiten daarop afstemmen. De standaard die hiervoor is ontwikkeld is IDML, wat gezien kan worden als een variant op XBRL.

Tevens projectervaring in plm 20 ontwikkelingslanden.


 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :