Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

supply chain management

supply chain management

Werkervaring interimmanager

2007 - 2009
bedrijf: IKEA
business: Retail
functies: Amsterdam: In-store Logistics Manager
Haarlem: Manager Recovery a.i.

2003 - 2007
bedrijf: IDEXX Europe B.V., Schiphol-Rijk
business: Veterinarian & environmental diagnostics
functie: Distribution Manager Europe

2002
bedrijf: Weha Automatisering B.V., Woerden
business: ERP automatisering (Microsoft Navision)
functie: Projectleider

2000 - 2001
bedrijf: Crème de la Cream Company B.V. & Verpakkingsbedrijf Zaanstad B.V.
business: Handel in en verpakken van levensmiddelen
functie: Logistiek Manager

1994 - 2000
bedrijf: Koopmans Consumenten Produkten B.V., Leeuwarden
business Productie en verkoop van bakproducten, verse en diepvries levensmiddelen
functies: Manager Fysieke Distributie Europa
Assistent Manager Operations

1992 - 1994
bedrijf: Lotus Aalsmeer b.v. & Schobo b.v. in Zurich(Frl.)
business: verkoop en productie van fotolijsten & metaalbewerking
functie: Algemeen Bedrijfsleider

1989 - 1991
bedrijf: Gelria Kartonnagefabriek B.V. (Bührmann-Tetterode N.V.), Barneveld
projecten: Doorlooptijdverkorting en vereenvoudiging van procedures
Analyse van de afval- en uit¬val¬st¬room

1990 - 1991
bedrijf: Gist-brocades N.V./IPPD/Chemie in Delft
projecten: Optimalisatie van de voorraadplan¬ning
3 vervolgprojecten met betrekking tot voorraadplanning

opleiding

1992 - 1993
soort: Production and Inventory Management (CPIM)
instituut: American Production and Inven¬to¬ry Control Socie¬ty(APICS)

1987 - 1991
soort: Industriële Bedrijfskunde
instituut: Noordelijke Hogeschool Leeuwar¬den sector Tech¬niek(HTS)


cursussen

1999 Automatische Identificatie (RF, EAN, barcodes)
2005 IDEXX Business Operations School
2006 IDEXX Lean & Six Sigma
2007 Persoonlijke effectiviteit in verandermanagement (De Baak)
2007 IKEA Logistics
2008 IKEA Team coaching


Projecten en verantwoordelijkheden

IKEA Haarlem
2008 - 2009
Functie: Recovery Manager a.i. (reverse logistics)
Verantwoordelijkheden:
• Leiding geven aan de Recovery afdeling (Kwaliteit, Reparatie, Afvalbeheer en Koopjeshoek).
• Onderzoek naar hoge kosten van klantretouren, interne schades en showmodellen.
• Aansturen projecten ter verlaging van deze hoge kosten.

Projecten
• Introductie van 5S bij Goodsflow (interne logistiek) en Recovery
• Opstart 100% ingangscontrole bij Goodsflow
• Verbouwing Recovery afdeling
• Analyse klantretouren

IKEA Amsterdam
2007 - 2008
Functie: Logistiek Manager (MT)
Verantwoordelijkheden:
• Leiding geven aan een team van 5 managers (120 medewerkers):
1. Goodsflow
2. SC&A (Stock Control & Administration)
3. Recovery
• Aansturen logistieke dienstverleners voor thuistransport
• Sturing op KPI’s en urenbudgetten
• Veiligheid en personeelsbeleid.
• Mede verantwoordelijk voor winkelbeleid en strategie

Projecten
• Introductie van 5S bij Goodsflow en Recovery.
• Lean project bij Goodsflow.
• Herstructurering transportmanagement en heronderhandelen contract
• Verandering van de Warehouse Lay-out en Warehouse processen.
• Organisatieverandering (als onderdeel van landelijke herstructurering)

IDEXX Europe B.V.
2003 - 2007
Functie: Distribution Manager Europe
Verantwoordelijkheden:
• Leiding geven aan een team van 30 medewerkers:
1. Warehouse teams (ontvangst, order verzamelen, versturen)
2. Logistics team (transport, tracking, retour logistiek, export, SAP ondersteuning)
3. Cycle Counter (Inventory Control)
• Aansturen logistieke dienstverleners: DHL, Geopost, TNT, ITG, Expeditors, wegvervoerders, etc.
• Optimalisatie van Distribution Performance (wekelijkse en maandelijks performance indicatoren):
o Carrier Accuracy, Order Pick Accuracy, Inventory Location Accuracy, etc
• Opstellen jaarbegroting, bewaking budgetten en rapportage van afwijkingen.
• Inkoop van verpakkingsmaterialen en magazijnmiddelen.
• Veiligheid en personeelsbeleid.



Projecten
• Reorganisatie van de afdeling “Distribution”.
o Opzetten van een nieuwe organisatie structuur in het “Warehouse”
o Opzetten van een Logistics Team (intern Customer Service)
o Implementatie van een back-up plan met bijbehorende trainingen en handboeken
• Introductie van 5S en Lean
• Managen van en deelname aan Lean en Six Sigma projecten.
• Deelname aan het project “Sarbanes-Oxley”.
• Verandering van de Warehouse Lay-out en Warehouse processen.
• Introductie van diverse nieuwe producten en productgroepen
• Optimalisatie van verpakkingsmaterialen (besparing op transport)
• Implementatie van een nieuwe “shipping” applicatie (datatransmissie tussen SAP en DHL)
• Het opzetten van processen met nieuwe logistieke dienstverleners

Weha Automatisering B.V.
2002
Functie: Projectleider
Activiteiten:
• Introductiecursus Microsoft Navision gegeven en cursusmateriaal verbeterd.
• Vertaling in het Engels en verbetering van handleidingen.
• Assistent projectleider bij een implementatie.
• Betrokkenheid bij opzetten demo’s
• Training: Microsoft Navision CRM, Distribution en Manufacturing.

Crème de la Cream Company B.V.
2000-2001
Functie: Logistiek Manager
Verantwoordelijkheden:
• Inkoop, planning, transport & verbeteringsprojecten
Projecten:
• Opzetten van het voorraadbeheer voor Verpakkingbedrijf Zaanstad
• Structureren en opzetten van stuklijsten en stamgegevensbeheer
• Structureren, verbeteren en vastleggen van de planningssystematiek
• Opzetten van een Management Informatie Systeem
• Opstellen van procedures en instructies (logistiek)

Koopmans Consumenten Produkten B.V.
1997-2000
Functie: Manager Fysieke Distributie
Verantwoordelijkheden:
• Managen van de fysieke distributie voor Nederland, Duitsland, Frankrijk en Oostenrijk:
1. het opzetten van nieuwe fysieke distributie activiteiten en het onderhandelen met
logistieke dienstverleners
2. bespreken, verbeteren, vastleggen en communiceren van procedures
3. maken van verbeteringsvoorstellen
4. beheren en begroten van de fysieke distributie kosten
5. bewaken van de performance van de logistieke dienstverleners
6. het oplossen van ad hoc problemen


Projecten
• Reorganisatie van de samenwerking met de logistieke dienstverlener voor Duitsland:
1. inventarisatie en afstemmen voorraden
2. opzetten nieuwe procedures
3. financiële afwikkeling
• Nieuwe logistieke dienstverlener voor fysieke distributie Duitsland:
1. onderzoek naar geschikte kandidaten
2. selectie en onderhandelingen
3. opstellen en bespreken van het Fysieke Distributiecontract
4. leiden van de overgang en het opstellen van nieuwe procedures
• Selectie nieuwe logistieke dienstverlener voor fysieke distributie Benelux
• Het opzetten van de fysieke distributie voor koelverse producten naar Albert Heijn.
• Invoering EAN128 palletetiket ten behoeve van optimalisatie van de Supply Chain

Koopmans Consumenten Produkten B.V.
1994-1996
Functie: Project Coördinator/Assistent Operationsmanager
Verantwoordelijkheden:
• Het ondersteunen van Operations door het managen van diverse projecten
Projecten:
• Opzetten van Activity-based Costing voor productielocaties
• Opzetten van een rapportagesysteem en verbeterproject voor een nieuwe productielocatie
• Implementeren van een systeem voor toegangscontrole en tijdregistratie
• Participeren in een strategisch organisatie veranderingsproject (Boer&Croon)
• Managen van productie bij derden en overdracht hiervan naar de afdeling Planning
• Onderzoeken van het besluitvormingstraject rond een grote kapitaalinvestering
• Opstellen Strategisch Plan voor de afdeling Operations

Lotus Aalsmeer B.V. en Schobo B.V.
1992-1994
Functie: Algemeen Bedrijfsleider
Verantwoordelijkheden bij Lotus:
• Het gehele operationele management van de fabriek
Projecten:
• Ontwikkelen van een nieuw concept voor de logistieke keten
• Ontwikkelen en implementeren van software voor de productieplanning en het voorraadbeheer
• Verbeteren routing en lay-out in de fabriek en het magazijn

Verantwoordelijkheden bij Schobo:
• Marketing, verkoop, ontwerp en operationeel management
Projecten:
• Realiseren verlaging inkoopprijzen met 30%.
• Ontwikkelen van een calculatieprogramma voor kostprijzen van behuizingen voor elektronica.
• Verkopen en ontwerpen van nieuwe behuizingen voor elektronica.
• Ontwerpen van een machine voor de productie van achterborden voor fotolijsten.
• Het opzetten van export van achterborden voor fotolijsten.



Gelria kartonnagefabriek B.V. (Bührmann-Tetterode N.V.)
1990-1991
Functie: afstudeerder
• Doorlooptijdverkorting en vereenvoudiging van procedures:
1. Verkorting van de orderdoorlooptijd van 35 dagen naar 1 dag
2. Grotere efficiency bij interne toeleverancier en voorraad verlaging (besparing: EUR 300 duizend)

Gist-brocades N.V.
1990
Functie: stagiair
• Optimalisatie van de voorraadplanning grondstoffen:
1. Ontwerpen en implementeren van een model voor de voorraadplanning (50% voorraadreductie)
2. Verbeteren van het inzicht in huidige en toekomstige grondstofvoorraden

Gelria kartonnagefabriek B.V. (Bührmann-Tetterode N.V.)
1989
Functie: stagiair
• Analyse van de afval- en uitvalstroom:
1. Analyse van de afval- en uitvalpercentages per machine en per bewerking
2. Aanbevelingen


Opleiding interimmanager

on the job

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

complexe processen tot eenvoud terugbrengen
in samenwerking met de mensen van de vloer
advies, implementatie en uitvoering

Talenkennis interimmanager

Engels, Duits en in mindere mate Frans

Overig

strategisch en technisch inzicht

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :