Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

interim manager trainer en coach

interim manager trainer en coach

Werkervaring interimmanager

Opdrachtgever:Gemeente Vianen (sept 11 - heden)
•Loopbaancoaching

Opdrachtgever:PUM
•Business consultancy privé kliniek Honduras

Opdrachtgever:RABO bank Rijnstreek (mei 11 - juni 11)
•Loopbaancoaching

Opdrachtgever:GG&GD Utrecht, JGZ (januari 10 – april 11)
Activiteiten
•Advisering MT inzake communicatie rondom reorganisatie
•Begeleiding en advisering communicatie OR-contacten
•Opstellen Stappenplan reorganisatie
•Opstellen Communicatieplan reorganisatie
•Ontwerpen nieuwe organisatiestructuur
•Projectleiding reorganisatie
•Coördinatie implementatie

Opdrachtgever:Gemeente Vianen (september 09 – december 09)
Activiteiten
•coaching inzake voorkomen ziekteverzuim
•loopbaancoaching manager
•loopbaancoaching beleidsmedewerker
•reïntegratie-/remedial coaching secretariaat

Opdrachtgever:Gemeente Hendrik Ido Ambacht (september 09 – oktober 09)
Activiteiten
•Interim afdelingshoofd Publiekszaken

Opdrachtgever:Gemeente Vianen (juni 08 – april 09)
Activiteiten
•In positie coachen van 2 managers
•Advisering project WABO en opstellen Plan van Aanpak
•Advisering diverse projecten Publiekszaken
•Advisering inzake herinrichting afdeling MO
•Ontwikkeling instrumenten voor capaciteitsplanning afd. MO
•Coaching diverse MO (beleids) medewerkers op vaardigheden en gedrag
•In positie coachen van 1 MO teamleider/coördinator
•Ontwerpen structuur en opzetten Klant Contact Centrum (KCC)
•Training en coaching medewerkers KCC

Opdrachtgever:Suleyman Junkung General Hospital, Bwiam The Gambia (mei 08 – heden), vrijwilligerswerk
Activiteiten
•Deelname aan exchange programma op het vlak van coaching, kennis- en ervaringsuitwisseling
•Opzetten projecten mbt financiën, resource mobilization en HRM
•Plan van Aanpak voor de ontwikkeling Lange Termijn Strategisch Plan
•Plan van Aanpak voor lange termijn ontwikkeling (7S-en McKinsey-model)
•Opzetten interne 3 jarige management opleiding
•Geven van trainingen en workshops

Opdrachtgever:Vereniging Per Saldo Utrecht (juli 08 – december 08)
Activiteiten
•Overbruggingsopdracht
•Interim manager afdeling Communicatie en Consultatie Budgethouders
•Professionalisering organisatie, cultuurverandering;
•Projectleiding diverse projecten;
•Lid MT

Opdrachtgever:Gemeente Hilversum (januari 2008 – juni 2008)
Activiteiten
•Coördinator loketten publiekszaken;
•Coördinatie werkzaamheden van 21 medewerkers;
•Opzetten inwerkplan voor nieuwe medewerkers;
•Opleiding/inwerken 8 nieuwe medewerkers;
•Coaching/teambuilding medewerkers;
•Coaching manager(s);
•Doorlichten bedrijfsprocessen;
•Werklastmeting;

Opdrachtgever:Vereniging Per Saldo Utrecht (maart 2006 – december 2007)
Activiteiten
•Interim manager afdeling dienstverlening (telefonische advisering inzake persoonsgebonden budgetten);
•Leiding aan verwaarloosde afdeling van 15 medewerkers;
•Doorlichten bedrijfsprocessen;
•Professionalisering organisatie, cultuurverandering;
•Advisering inzake benodigde nieuwe organisatiestructuur;
•Mede ontwerpen reorganisatie;
•Invoering competentiemanagement;
•Projectleiding diverse projecten;
•Lid MT

Opdrachtgever:UWV Werkgeversdiensten (september 2005 – februari 2006)
Activiteiten
•Projectleiding;
•COPAFIJTH migratie incassotaken van divisie WG naar divisie WW;

Opdrachtgever:ISD Midden-Langstraat (Sociale Zaken), Waalwijk (juni 2005 – juli 2005)
Activiteiten
•Interim manager uitvoering;
•Leiding aan 27 FTE (30 personen);
•Crisismanagement;
•Professionalisering organisatie, cultuurverandering;
•Doorlichten bedrijfsprocessen;
•Oplevering plan organisatieontwikkeling;
•Lid MT.

Opdrachtgever:Stichting Wisselwerk, Apeldoorn (maart 2004 – maart 2005)
Activiteiten
•Interim manager Bedrijfsbeheer (Financiële administratie, automatisering, PR & communicatie, personeelszaken, secretariaat centraal bureau, secretariaten dislocaties, beheer accommodaties)
•Leiding aan 17 FTE (26 personen).
•Professionalisering organisatie;
•Doorlichten bedrijfsprocessen;
•Oplevering besparingsvoorstellen ad € 250.000,- op jaarbasis;
•Opzet en management van diverse interne projecten, waaronder DMS, Intranet, informatiebeheer, telefonie;
•Outsourcing IT en uitbesteding diverse interne diensten;
•Oplevering intern productencatalogus;
•Oplevering lange termijn accommodatieplan;
•Lid MT.

Opdrachtgever:Commercieel opleidingsinstituut i.o. (oktober 2003 – december 2004)
Activiteiten
•Consultancy;
•Haalbaarheidsanalyse, kostenberekening;
•Opzetten bedrijfsplan;
•Ontwerp interne processen.

Opdrachtgever:Regio Zuid-Holland Zuid (april 2003 – juli 2003)
Activiteiten
•Projectmanagement oprichting en inrichting uitvoeringsorganisatie Collectief Vraagafhankelijk Vervoer Alblasserwaard-Vijfheerenland.

Opdrachtgever:I.S.M.H. (Intergemeentelijke Samenwerkingsorgaan Midden Holland) (november 2002 – april 2003)
Activiteiten
•ad interim hoofd Projectenbureau (onderdeel bestuurszaken);
•leiding over 4 FTE;
•adviserende functie naar beleidsmedewerkers inzake inrichting van projecten en projectmatig werken;
•ontwerp herinrichting afdelingen (fusie Projectenbureau, Bureau bestuur en Bureau Staf, ombouwen naar samenwerkende teams) en implementatieplan;
•implementatie herinrichting;
•teamengineering en teambuilding.

Opdrachtgever:Gemeente Zutphen (december 2001 – oktober 2002)
Activiteiten:
•ad interim afdelingshoofd Sociale Zaken,
•leiding aan 25 FTE;
•terugbrengen werkvoorraden tot een beheersbaar niveau;
•saneren en wederopbouw van de afdeling;
•ontwerpen reorganisatie (inbedden wet SUWI, casemanagement, contract management etc);
•ontwerpen en implementeren van overbruggingsstructuur;
•lid van het MT.

Opdrachtgever:Gemeente Amsterdam, Bestuursdienst (november – december 2001);
Activiteiten
•opstellen jaarplan 2002;
•opstellen van daarmee samenhangende cyclus van planning en control;

Opdrachtgever:Gemeente Lelystad (januari 2001 – januari 2002)
Activiteiten
•Euro projectmanagement voor het gehele gemeentelijk apparaat;
•Euro projectleiding voor Sociale Zaken;

Opdrachtgever :Hooge Huys (maart 2000 – oktober 2000)
Activiteiten
•ad interim afdelingshoofd afdeling Pensioenen Zakelijke Markt;
•het wegwerken van achterstanden;
•het ïntegreren van drie afdelingen en herinrichten in klantcontactteams;
•het opstellen van een klachtenmanagementssystematiek;
•projectleiding project procesbeschrijving, en opstellen van een werkplek-handboek;
•projectleiding en implementatie managementrapportage;
•projectleiding en implementatie work flow management;
•leiding geven aan team van 9 acceptanten en een team van 6 administratief medewerkers;

Opdrachtgever :Nationaal Spaarfonds van Delta Lloyd (juni 1999 – oktober 1999)
Activiteiten
•ad interim teamleider afdeling Verwerking (back office)
•leiding geven aan team van 12 medewerkers. ontwerpen en implementeren van een intern communicatieplan
•ontwerpen en implementeren van een opleidingsplan
•vastleggen en optimaliseren van bestaande werkprocessen (inclusief het automatiseren ervan)

Opdrachtgever :Nationaal Spaarfonds van Delta Lloyd (februari 1999 – mei 1999)
Activiteiten
•ad interim teamleider Mid Office
•leiding geven aan team van 25 data-entry medewerkers en 8 administratief medewerkers
•ontwerpen van een methodiek en een instrument om flexibele arbeidsaanbod en fluctuerend werkaanbod op korte en lange termijn op elkaar af te stemmen

Opdrachtgever :Delta Lloyd, afdeling incasso (december 1998)
Activiteiten
•advisering financiële problematiek

Opdrachtgever :Diverse gemeentes (juli 1998 – januari 1999)
Activiteiten
•consultancy inzake organisatie rondom millenniumproblematiek

Opdrachtgever :Ministerie van Justitie, Gerechtshoven, sector Belastingen (september 1997 – februari 1999)
Activiteiten
•ontwerpen van een meetmethodiek voor het herijken van normtijden door middel van tijdsregistratie;
•projectleiding herijking normtijden;
•rapportage uitbrengen ten aanzien van de meetmethode;
•berekenen van een nieuwe normtijd;
•uitbrengen van aanbevelingen ten aanzien van tijdsregistratie voor andere sectoren.

Opdrachtgever :Politie Regio Utrecht, Divisie Recherche, Soest (januari 1998 – augustus 1998)
Activiteiten:
•ontwerpen van maandelijkse financieel management rapportage;
•aanbrengen van benodigde structuren in financieel registratiesysteem;
•vastleggen van de daarmee samenhangende procedures;
•schrijven van de toelichting op de jaarrekening 1997;
•opstellen van een begrotingswijziging 1998;

Opdrachtgever :Centrum Vakopleiding Drenthe (augustus 1997 – december 1997)
Rol :Hoofd Bedrijfsbureau ad interim
Activiteiten:
•sturing geven aan de afdeling financiën, de afdeling logistiek en het magazijn, in totaal 14 mensen;
•ontwerpen en implementeren van een communicatieplan;
•ontwerpen en implementeren van budgettoewijzingsystematiek;
•lid van het Management Team;

Opdrachtgever :Centrum Vakopleiding Drenthe (juli 1997 – augustus 1997)
Activiteiten:
•opstellen van de begroting 1998;
•schrijven van de toelichting daarop;

Opleiding interimmanager

Opleiding:
Atheneum B, Rotterdams Lyceum, Rotterdam
Rechtenstudie (tot kandidaats), Universiteit Utrecht
MBA deelcertificaten: Bedrijfseconomie en
Administratie, IBW
Personeelsmanagement, OU
Leergang Coaching (De Baak, Driebergen)

Materiekennis/inzicht
Bedrijfsbeheer/Facilitair
Administratieve organisatie
Competentiemanagment
Bedrijfsadministratie
Contractadministratie
Verkoopadministratie
Management rapportage
Werklastmeting

Cursussen :
Projectmatig werken;
Interview technieken;
Presenteren voor groepen;
Schriftelijk rapporteren;
Gedrag van mensen;
Teambuilding en zelfsturende teams;
Verkooptechnieken;
Communicatie;
Middel management;
Time management;
Vertrouwenspersoon;
Curriculum Landmark Education

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

• “on the job” coaching, vaardigheden en gedrag (development & remedial, loopbaancoaching, reïntegratie, voorkoming ziekteverzuim)
• vervullen van interim-management functie: crisis, turn-around, effectiviteitverbetering;
• leiden van diverse projecten, inclusief planning, rapportage en budgetbewaking;
• lid MT;
• ontwikkelen van beleid ten aanzien van diverse onderwerpen;
• opstellen van jaar- c.q. afdelingsplannen inclusief aansluiting op planning- en controlcyclus;
• herijken van normtijden door middel van tijdsregistratie;


Talenkennis interimmanager

Nederlands, Frans (moedertaal), Engels, Duits, Spaans

Overig

Coach, trainer, interim manager en consultant met administratieve, juridische en financiële achtergrond. Acteert op het snijvlak van strategisch en tactische management. Een organisator, vormgever en motivator. Zeer ervaren projectleider. Coachende manager uitstekend in te zetten in verbeter- en verandertrajecten. Teambuilder. Ruime ervaring in de publieke sector, welzijn, internationale organisaties en verzekeringsbranche

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :