Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

ICT Management

ICT Management

Werkervaring interimmanager

Periode Omschrijving Functie(s)

1993-1995 Intra Systems Utrecht Engineer/Hoofd ICT

Na school en stage ben ik in dienst gekomen bij deze (ICT) dealerorganisatie. In eerste instantie als logistiek hoofd (order-processing), met technische binnendienst werkzaamheden. De organisatie had 2 filialen en 2 afdelingen technische dienst. Gezien mijn opleiding wilde ik mij technisch ontwikkelen en op basis daarvan werden ook doorgroeimogelijkheden geboden. Van de 2 jaar dat ik hier werkzaam ben geweest, was ik de laatste 8 maanden Hoofd ICT. Het aantal medewerkers groeide daarbij van 4 naar 8.

Werkzaamheden:

o Order processing
o ICT- Consultancy (technisch)
o Leiding geven aan 8 technische medewerkers als Hoofd ICT
o Doelstellingen bepalen van de technische afdeling (commercieel)
o Aanname, beoordeling en training van medewerkers
o Actieve begeleiding van projecten (projectleiding)
o Aanbrengen en uitbreiden van nieuwe en bestaande opdrachtgevers

Tijdens mijn aanwezigheid en als Hoofd ICT, verdrievoudigde de jaaromzet van de technische afdeling binnen 1 jaar. Tweederde van deze stijging was ik persoonlijk 100% verantwoordelijk voor (aanbreng en uitbouw van opdrachtgevers). Zo was ik persoonlijk verantwoordelijk voor de verkoop van het grootste Apple- servicecontract tot dat moment in Nederland bij Ernst & Young, met een waarde van ruim 1 miljoen gulden (destijds). Ik ben vertrokken omdat de organisatie niet wilde meegroeien naar een hoger kwaliteitsniveau voor dienstverlening en de aandacht volledig op productverkoop wilde richten.

Periode Omschrijving Functie(s)

1995-1996 ICM Computer Group Consultant

ICM Computer Group was van huis uit een technische organisatie en heeft later ook productverkoop bijgevoegd. Mijn motivatie om hier te werken was de omgekeerde wereld; diensten als basis en productverkoop als extra dienst. Dit was bij mijn vorige werkgever helaas niet zo.

Werkzaamheden;

o ICT- Consultancy (Apple-, Windows- en Novell- omgevingen)
o Projectleiding

Mijn beste referentie tijdens dit dienstverband, is het zelfstandig realiseren van een
multi-platform omgeving bij een opdrachtgever, welke in 1996 van de gemeente Amsterdam een prijs ontving voor “best geautomatiseerde en vooruitstrevende ICT- infrastructuur”. In het bijzonder de gebruikmaking van diverse platformen, beheeroplossing en internettoepassingen waren daar destijds de basis voor. Omdat ik ook bij deze dealerorganisatie de kwaliteit van dienstverlening zag dalen door dalende marges op verkoop van producten, heb ik tijdens dit dienstverband de keus gemaakt om zelfstandig verder te gaan en me enkel te richten op dienstverlening.


Periode omschrijving Functie(s)

1996-juli 2004 B.V. Directeur/Oprichter/Eigenaar

Vanaf mijn 25ste ben ik geheel zelfstandig gestart met verlening van ICT- diensten (consultancy). Mijn grootste opdrachtgevers waren mijn vorige 2 werkgevers. Vanaf de start was ik dusdanig bezet dat ik 2 partners erbij heb gezocht vanaf 1997, om verder te bouwen aan een grotere organisatie. Hierbij hebben wij de goede jaren meegemaakt, waarbij wij tot ongeveer 65 personeelsleden konden groeien in 3 jaar tijd, waarvan het grootste deel middels detachering. Daarnaast hebben we vervolgens ook de neergang meegemaakt in de markt, waarbij het vooral overleven was (is) en dus ondernemen. Momenteel werken er dagelijks ongeveer 45 medewerkers bij (in- en externen).

In de operationele structuur ben ik van de aanwezige aandeelhouders de leider van het bedrijf geweest en was eindverantwoordelijk voor de productontwikkeling. De jaaromzet is ongeveer 6 miljoen euro. Zelf was ik ruim 60% zelfstandig verantwoordelijk voor dit omzetniveau naast mijn leidinggevende taken en kwam de omzet voort uit het opzetten, begeleiden, opleveren en later beheren (volgens Service Level Agreement) van trajecten (infrastructuur gerelateerde projecten) voor opdrachtgevers. Ik was daarbij vaak eindverantwoordelijk voor de opdrachtgever voor de begeleiding van dergelijke trajecten.

Activiteiten van zijn; Detachering, Consultancy, System Integration en verkoop van hard- en software. Wij profileerden ons als partner in beheer en Dviato is in staat om in omgevingen tot ongeveer 1000 werkplekken, de beheerstructuur in zijn geheel vorm te geven. Dit zowel technisch als organisatorisch en met inzet van diverse partners: de beste partij voor de beste expertise. Op interim basis gaf ik dergelijk beheeromgevingen vorm als project en was verantwoordelijk voor de oplevering van de beheerproducten.

Werkzaamheden:

o Statutair Directeur
o Opstellen jaarplannen en budget
o Opstellen beleidsplannen
o Finance
o Strategische doelstellingen bepalen
o Productontwikkeling en training verzorgen
o Dagelijkse leiding verzorgen (aan het management)
o Bijwonen en beleggen aandeelhoudersvergaderingen
o Vormgeven en bewaken van de organisatiestructuur
o Bewaken financiële doelstellingen
o Bewaken commerciële doelstellingen
o Bewaken marketing activiteiten
o HRM en werving
o Projectleiding vormgeven en begeleiden (volgens Prince II)
o Projectmatig trainen van verkoopmedewerkers
o Projectmatig trainen technisch personeel (ITIL en Prince II op maat)
o Projectmatig trainen van eigen projectleiders
o Zelfstandig projectleider (op interim basis)
o Coachen van managers
o Pro- actief en zelfstandig werven van nieuwe opdrachtgevers
o Relaties onderhouden met leveranciers en opdrachtgevers
o Management consultancy bij opdrachtgevers (ook niet-ICT)



Mijn persoonlijke motivatie om te stoppen bij Dviato, is dat wij door een gebrekkige samenwerking op aandeelhoudersniveau vanaf 2001 hebben gekozen voor een algehele verkoop van de organisatie. Deze verkoop is in december 2002 rondgekomen en middels een earn-out situatie is onze samenwerking in juli 2004 afgelopen.


Opleiding interimmanager

HAVO
MTS- Electronica + (met informatica)
AASE (Apple Authorized Service Engineer, zelfstudie)
NIMA Sales (zelfstudie)
ITIL (zelfstudie)
Prince II (zelfstudie)

Verder heb ik diverse seminars gevolgd, ter verbetering van mezelf (als ondernemer) en de producten binnen de eigen onderneming.

Indien referenties wenselijk zijn, dan kan ik deze uiteraard verzorgen voor mijn gehele arbeidsverleden.


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

ICT Managemnt, ICT Directie, ICT projectmanagement

Talenkennis interimmanager

Nederlands en Engels

Overig

Persoonlijke eigenschappen en ambitie:

Eigenschappen:

Self-made, pragmatisch, leergierig en ijverig, krachtige en prettige persoonlijkheid, representatief, teambuilder en teamplayer maar tevens graag zeer zelfstandig en solistisch, daadkrachtig (opleveren staat centraal), sterke leidinggevende eigenschappen, professioneel, stressbestendig, commercieel sterk, politiek vaardig, uitstekende kennis van staande organisaties, structuren en veranderingsprocessen, altijd op zoek naar kwaliteit en verbetering. Dit alles volgens de passende weg van de geleidelijkheid.

Ambitie:

Gezien mijn ervaring na 8 jaar ondernemen, ben ik uitstekend in staat om op directie- niveau te opereren, maar dat is gezien mijn leeftijd zeker geen “must”. Mijn ambitie ligt vooral in het groeien naar een hoger zakelijk niveau, waarbij ik mezelf graag zie in een adviserende of (eind-)verantwoordelijke rol. Of dat middels product/oplossing- verkoop en vormgeving is of op basis van interim/management- werkzaamheden is daarbij niet zo belangrijk.

Ik vind het zeer belangrijk dat ik op professionele wijze kan meedenken, uitvoeren en opereren en daarbij zie ik altijd graag resultaat terug op het moment dat een traject in afronding is. Groei (ondernemen en/of innovatie) staat daarbij centraal. Commercie en/of resultaat is daarbij absolute must op welke wijze dan ook en is de rode draad in alles wat ik zakelijk doe: elke activiteit dient dus bij te dragen aan een beter resultaat.

Het CV laat zien dat ik gezien mijn ervaring binnen een eigen onderneming, hoofdzakelijk binnen ICT- gerelateerde omgevingen werkzaam ben geweest. Belangrijk is om te melden dat dit geen must is voor mij om goed te functioneren, aangezien ondernemen zorgt dat je in staat bent om los van een product, leiding te geven over personen, projecten en afdelingen en in staat bent om alle noodzakelijke oplossingen te zien die bijdragen aan een beter resultaat.

Tenslotte: plezierig werken is voor mij de basis voor elke samenwerking.

Hobby’s:

Veel sport: Tennis, skie- en waterskie, voetbal
Muziek: Veel soorten muziek en speel (gebrekkig) piano
Algemeen: Geschiedenis




 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :