Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

changemanager; projectmanager veranderprocessen

changemanager; projectmanager veranderprocessen

Werkervaring interimmanager

Werkervaring in vast dienstverband. Sinds mijn opleiding heb ik met name ervaring opgedaan in vernieuwings- cq verbeterprojecten. De aard van de projecten is uiteenlopend. Voorbeelden zijn:

• Verbeterproject Cost Accounting;
• Implementatie van een cost allocatie systeem;
• Introductie nieuwe dienst “Management Accounting”;
• Invoering van Accounting Separation;
• Verbeterproject Service Management;
• Invoering Service Level Management;
• Opstellen en implementeren nieuwe dienst Business Intelligence;
• Opzet business unit Process Control;
• Ontwikkeling diensten portfolio Logistic Control;
• Opstellen en uitvoeren strategisch marketing plan handelsonderneming.



2006 – 2008 KPN: PROJECTMANAGER COST ACCOUNTING

Binnen KPN is de afdeling Cost Accounting verantwoordelijk voor de financiële rapportages richting Opta. Dit gebeurt met een team van analisten. De rapportageplicht omvat het gehele KPN-portfolio.

Verantwoordelijkheid:
Omvormen van de afdeling Cost Accounting tot een effectieve en efficiënte organisatie. Uitbreiden van het dienstenportfolio. Zorgen voor een gelijkmatige workload over de tijd. Realiseren van een significante kostenbesparing.



Uitdaging:
De afdeling heeft sinds de oprichting weinig verandering doorgemaakt. Werkwijze, personele bezetting en systemen zijn door de jaren heen (bewust) stabiel gehouden. Dit belemmert het schakelen met de marktontwikkelingen. Gezien de politieke belangen van de afdeling mag de continuïteit van dienstverlening niet in het gedrang komen. Om de nodige veranderingen door te voeren is het cruciaal om zorgvuldig te communiceren.

Resultaat:
Verbeteringen in effectiviteit en efficiency zorgen voor een kostenreductie van 40%.
Invoering van een nieuw systeem voor kosten allocatie maakt het mogelijk efficiënter te werken.
Invoering van de nieuwe dienst Management Accounting zorgt voor een effectieve en evenwichtige werkverdeling.


2004 - 2006 KPN: OPERATIONEEL MANAGER COST ACCOUNTING

Verantwoordelijkheid:
Oplevering van de kostenverantwoordingsrapportage naar de OPTA. Dit betekent:
• aansturing en coaching van een team van analisten c.q. consultants;
• bepalen inhoud rapportage i.s.m. Opta en KPN-strategie;
• managen van deelrapportages en integratie;
• communicatie met KPN-strategie, alsmede de Pricing Board en Bestuurs Raad van KPN;
• goedkeurende accountantsverklaring.

Uitdaging:
Veranderende eisen financiële omgeving icm reductie personeelsbestand en wegvloeien expertise.

Resultaat:
Invoering IFRS
Invoering ASR


2001 – 2003 KPN: MANAGER SERVICE LEVEL MANAGEMENT

Verantwoordelijkheid:
• Opzetten nieuwe afdeling Service Level Management
• Vergroten klantloyaliteit

Uitdaging:
• Historisch lage klantloyaliteit
• Onduidelijkheid in verantwoordelijkheden accountmanagement en service-consultants;
• Gebrekkige communicatie tussen accountmanagement en service-consultants;
• Organisatie gericht op probleem oplossing mbv escalatie managers

Resultaat:
• Introductie nieuwe functie Service Level Manager;
• Uitfasering escalatiemanagers en service-consultants;
• Deelname Service Level Manager in (Corporate) Account Teams;
• Daling aantal escalaties;
• stijging orderintake met 50% tot €30mln per jaar;
• Additionele kosten reductie van €4mln;
• Stijging klantloyaliteit;
• Daling ziekteverzuim tot 2%.


1999 – 2001 KPN: SPECIAL ACCOUNTMANAGEMENT

Verantwoordelijkheid:
• Advisering Corporate Accounts mbt datacommunicatie en bedrijfsnetwerken;
• Aansturen van bidding teams;
• Begeleiden van de account teams;
• Signaleren van major business opportunities.

Uitdaging:
• Hevige concurrentie in een diffuse markt

Resultaat:
• Realisatie van €11 mln. order intake per jaar


1997 – 1998 KPN: PRODUCTMANAGEMENT BUSINESS INTELLIGENCE

Verantwoordelijkheid:
• Ontwikkeling van een produkten- en dienstenportfolio Business Intelligence;
• Verzamelen van markt-, produkt- en concurrentie-informatie;
• Het bij het management onder de aandacht brengen van de toegevoegde waarde van BI oplossingen;
• Organiseren van seminars om het belang van BI;
• Opstellen van proposals.

Uitdaging:
• Structuur aanbrengen in een wirwar van subsystemen en eilandautomatisering.

Resultaat:
• De activiteiten hebben geleid tot gunning van diverse projecten.


1995 – 1996 KPN: PRODUCTMANAGEMENT SAP R/3

Verantwoordelijkheid:
• Ontwikkeling van een produkten- en dienstenportfolio SAP R/3
• Samen met Account Management van SAP en KPN, de diverse modules van SAP R/3 promoten bij Het management
• Organiseren van workshops
• Opstellen van proposals

Uitdaging:
• Vervanging van, vertrouwde, bestaande R/2 systemen.

Resultaat:
• De activiteiten hebben geleid tot gunning van diverse projecten.




1990 – 1994 ACCOUNT MANAGER TECHNISCHE AUTOMATISERING

Bij Volmac en Ordina heb ik gewerkt als account manager voor technische projecten. De projecten varieerden van logistiek (goederenstroombesturing en warehouse management) tot process controll.

Verantwoordelijkheid:
• Opzetten Business Unit process controll
• Aantrekken consultants
• Selecteren applicatieleveranciers
• Aquisitie nieuwe klanten
• Ontwikkelen produkten- en dienstenportfolio

Uitdaging:
• Markt onderhevig aan prijserosie;
• Hevige concurrentie van prijsvechters;
• Ontevredenheid aanwezige consultants door gebrek aan opdrachten.

Resultaat:
• Goedlopende business Unit;
• Hofleverancier van diverse multinationals.


VERKOOP 1988 -1990

Voor het ontwikkelen van commerciële vaardigheden heb ik gekozen voor een Amerikaans handels concern (Nashua).

Verantwoordelijkheid:
• Ontwikkeling new business binnen het segment major accounts in zuidoost Nederland;
• Business development major accounts in de regio Amsterdam.

Uitdaging:
• Hevige concurrentie, prijserosie, marktverzadiging.

Resultaat:
• Ontwikkeling van sales representative tot accountmanager;
• Verkoper van het jaar in het "high-end volume segment";
• Ontwikkeling van projectmatige verkoop.


ALGEMEEN 1985 - 1988

Mijn afstudeeropdracht heb ik gewijd aan het onderwerp Strategische Marketing Planning. Dit hield concreet in, het schrijven van een commercieel plan voor een kleine organisatie. Van hieruit ben ik me gaan ontwikkelen als marketeer. In eerste instantie ben ik als directie assistent doorgegaan met de implementatie van het door mij opgestelde plan bij dit bedrijf (Meti Technische Handelsmij.). Aansluitend heb ik deelgenomen aan een management development programma, respectievelijk bij Holec en PTT. Na deze algemene oriëntatieperiode heb ik ervoor gekozen om me specifiek in de verkoop door te ontwikkelen.


Opleiding interimmanager

1985, Diploma HTS Bedrijfskunde, afstudeerrichting: Strategische Marketing Planning.

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

resultaatgericht: focus aanbrengen en vasthouden;
oog voor verbetering: gericht op constante verbetering van effectiviteit en efficiëncy;
kostenbewust;
ondernemerschap.

Talenkennis interimmanager

Nederlands; Engels; Duits; Spaans; Portugees; (Frans).

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :