Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Projectleider/ondersteuner

Projectleider/ondersteuner

Werkervaring interimmanager

WERKERVARING:
1967 - 1973 Luchtverkeersleider bij de Koninklijke Luchtmacht te Nieuw Milligen
Werkzaamheden:
Begeleiden van militair luchtverkeer over Nederland.
Communiceren met binnen- en buitenlandse instanties en coördineren.

1973 - 2002 Ondernemer in de organisatie -, marketing -, communicatie - en entertainmentbranche.

Werkzaamheden (zie Projectenoverzicht):
- Ontwikkelen en uitvoeren van concepten;
- Ondersteuning van - en directie voeren over projecten;

2002 – 2003: Business development manager bij Heuvelman BV, een bedrijf in verhuur en verkoop van audiovisuele toepassingen;

2007: Manager Zeilevenementen bij Le Belle Charters in Volendam;
Organisatie van zeilevenementen

PROJECTENOVERZICHT

Introductie van het merk Q8 in Nederland
In 1987 werd het benzinemerk Gulf door Kuwait Petroleum Co. overgenomen. Het nieuwe merk moest in de markt worden gezet en ik werd gevraagd voor de dealers en de eigen ‘sa-lesforce’ een knallende presentatie te bedenken en te verzorgen.
Om de doelgroep kennis te laten maken heb ik in 't Heem in Hattem een compleet benzine-station in de nieuwe huisstijl 3-dimensionaal laten nabouwen en daarin een rollenspel laten opvoeren door een aantal Nederlandse acteurs. Tevens werd het gezelschap van ca. 1000 personen virtueel toegesproken door de “grote baas” van Kuwait Petroleum vanuit Londen.
In de naastgelegen hal hebben wij een hele “Q8 straat” laten bouwen met alle producten in de nieuwe huisstijl gepresenteerd vanuit Q8 shops.
Ten behoeve van de pers en VIP relaties heb ik nog een tweede presentatie verzorgd op het platform voor het kantoor van Kuwait Petroleum Nederland in Rotterdam. Hier werd onder meer het nieuwe logo van Q8 op het dak van het gebouw onthuld.
Ondergetekende was verantwoordelijk voor het hele traject. Van conceptontwikkeling tot de logistiek.

40- jaar Rockwool
In 1988 bestond Rockwool 40 jaar. Dat was uiteraard reden voor een ‘feestje’.
De opdracht was tweeledig:
1. Zorg voor een positief imago bij de bevolking met betrekking tot ‘luchtvervuiling’; en
2. Beloon de medewerkers met een goed feest.
Om het eerste doel te bereiken heb ik een ‘openhuis’ voorgesteld. “Laat de bevolking zien dat Rockwool milieubewust bezig is en er alles aan doet om luchtvervuiling te voorkomen”. Een bedrijfsbezoek met interne presentaties zou de bevolking kunnen overtuigen.
Omdat er in Roermond geen passende accommodatie beschikbaar was, werd op het terrein van Rockwool een groot tentencomplex van ca. 3000 m² gebouwd. In nauwe samenwerking met enkele partners (De Boer Tenten, Martinair Partyservice en Koedood Services) is dit project gerealiseerd.
Er werden twee personeelsfeesten (in verband met ploegendiensten) voor ca. 800 personen per evenement georganiseerd, een receptie met Ministerieel (Minister van Milieu) bezoek voor ca. 250 personen en een open huis voor de Roermondse bevolking dat door ca. 10.000 personen werd bezocht.
Ondergetekende was verantwoordelijk voor het hele traject. Van conceptontwikkeling tot de logistiek.

Nieuw bestuur Arbeidsvoorziening
In 1989 kreeg het Directoraat Generaal Arbeidsvoorziening een nieuwe bestuur van Werk-gevers, Werknemers en Overheid. Om dit te communiceren naar de medewerkers, die ver-spreid over het hele land werkzaam zijn in de Arbeidsbureaus (thans CWI’s), werd een bij-eenkomst georganiseerd in Den Haag.
Omdat er in Den Haag geen accommodatie beschikbaar was voor zo’n groot gezelschap, werd besloten op het Malieveld een tentencomplex neer te zetten.
Hiertoe werd hartje winter in december op het Malieveld een tentencomplex geplaatst van ca. 8.000 m² voorzien van alle gemakken.
Gedurende drie dagen werden per dag 2.700 gasten met bussen (OAD Holten) naar Den Haag gebracht. Na een spectaculaire opening werden de gasten met behulp van een wervelende audiovisuele en lasershow geïnformeerd over de nieuwe ontwikkelingen, waarna zij zich konden storten in het feestgewoel in drie grote tenten.
Ondergetekende was verantwoordelijk voor het hele traject. Van conceptontwikkeling tot de logistiek.
Hiervoor heb ik samengewerkt met OAD busreizen, De Boer Tenten, Martinair Partyservice, Koedood Services.
Meerjarig marketingproject verzekeringsmaatschappij

In 1987 werd Eagle Star Nederland opgericht. Het bedrijf bracht een nieuw verzekerings/beleggingsproduct op de markt, dat bij de doelgroep (assurantietussenpersonen) moest worden geïntroduceerd.
Voor de realisatie van het doel werd ondergetekende geconsulteerd. Hij maakte een promotieplan voor meerdere jaren, waarin jaarlijks een promotie-evenement en een incentive-campagne waren opgenomen. Het promotie-evenement had tot doel de agenten op een originele manier te informeren en nieuwe omzet te genereren. De incentivecampagne had tot doel de beste agenten voor hun inzet te belonen en te stimuleren het volgende jaar een ho-gere omzet binnen te brengen.
Ondergetekende was verantwoordelijk voor het hele traject. Van conceptontwikkeling tot de logistiek, van de ontvangst tot het afscheidsgeschenk, van de opzet van de campagne tot de verzorging van de reis.
Van 1987 tot 1995 heeft ondergetekende dit project ondersteund.

Marketingbijeenkomsten McCain Foods Holland
Ondergetekende verzorgt vanaf 1981 tot 2006 jaarlijks de McCain Grossiersdag.
Het doel van dit evenement was de relatie met de kerngrossiers van McCain te versterken en hen te informeren over ontwikkelingen in de markt. Het concept, dat hiervoor door onder-getekende is bedacht is 25 jaar blijven bestaan. Elk jaar uiteraard aangepast en verder ont-wikkeld. Voor vele grossiers is deze McCain Grossiersdag een vast item in hun agenda en dat wil men niet missen.
Als locaties worden de mooiste en beste locaties geselecteerd en de gasten blijven ook overnachten.
Inmiddels zijn de meeste grossiers overgenomen door grote organisaties als Sligro, DeliXL, etc., waarmee de groep van kerngrossiers te klein is geworden om een dergelijk evenement te handhaven.

Naamswijziging Rijks Inkoop Bureau
De inkoop van alle voor de overheid benodigde produkten en diensten wordt gedaan door het Nederlands Inkoop Centrum, vroeger het Rijks Inkoopbureau genaamd.
Toen het Rijks Inkoop Bureau haar naam veranderde in Nederlands Inkoop Centrum, was dit voor de organisatie aanleiding zich aan haar doelgroepen te presenteren.
Ondergetekende werd gevraagd een evenement te organiseren, waarin de naamswijziging centraal zou staan.
In een grote theatertent naast de kantoren van het N.I.C. werd een indrukwekkende, doelge-richte presentatie verzorgd. Circa duizend relaties hadden gehoor gegeven aan de uitnodiging en hen ontbrak het aan niets.
Op dit evenement werd een moderne en strakke organisatie gepresenteerd, dat beantwoordde aan de geformuleerde doelstellingen.

Rijkswaterstaat Directie Zuid-Holland
Als er 1800 medewerkers in het kantoorgebouw De Maas in Rotterdam zijn gehuisvest en dat gebouw moet modern worden bekabeld, dan vergt dat een goede organisatie. Om te voorkomen dat medewerkers gehinderd worden in hun werkzaamheden is een goede communicatie vereist.
Omdat er geen stagnatie in de bedrijfsvoering mocht optreden door bouwkundige beperkingen of uitval door stress van de medewerkers, werd ondergetekende aangezocht om als projectleider en communicatiemanager het project te coachen.
Allereerst werden de werkzaamheden geïnventariseerd. Met de uitvoerder (Imtech) werd een plan van aanpak overeengekomen, waarin de werkzaamheden van dag tot dag werden ingedeeld. Dit werd met alle betrokkenen gecommuniceerd en waar nodig aangepast.
Gedurende de benodigde drie maanden hebben de medewerkers zonder enige beperking hun werk op normale wijze kunnen uitvoeren. Ook behoefde er nauwelijks 's nachts en in de weekeinden door de installateur gewerkt te worden. Het project werd ruim binnen de daarvoor aangegeven tijd en begroting gerealiseerd.

Dienst Landelijk Gebied
De millenniumwisseling was aanstaande. Wat gaat er op 1 januari 2000 gebeuren met alle geautomatiseerde systemen en procedures.
Ook bij het Dienst Landelijk Gebied in Utrecht waren de medewerkers zich er nauwelijks be-wust van. Werkt de lift nog wel? Worden bestanden niet gewist en blijven de termijnen wel doorlopen?
Ondergetekende werd als communicatiemanager aangezocht om binnen de organisatie van het DLG de medewerkers bewust te maken van het millenniumprobleem en de discussie aan te wakkeren.
Door middel van een aantal communicatie-instrumenten is iedereen binnen de organisatie geactiveerd alle denkbare systemen en processen door te lichten.
In samenwerking met een IT bedrijf en de medewerkers van het DLG zijn alle systemen, waar nodig, millenniumproof gemaakt. De millenniumwissel is zonder problemen verlopen. De doelstellingen zijn ruimschoots behaald.
Marketingactie Spaar$hop.

De Spaar$hop is een franchiseorganisatie van assurantiekantoren in het Oosten van Neder-land.
Opdrachtgever wenste haar omzet in de verkoop van spaarbeleggingspolissen aanzienlijk te vergroten. Hij bedacht daarvoor de slogan "Een Ton in de Zon" en ondergetekende werd als externe marketingspecialist verzocht hiervoor een plan te ontwikkelen.
In overleg met alle partijen werd een omvangrijk plan samengesteld, waarbij een aantal promotieteams gedurende de zomer alle grootschalige, Nederlandse evenementen zou gaan bezoeken. Passende reclame zou de enthousiaste teams van jonge mensen ondersteunen om de doelgroep te benaderen en te enthousiasmeren.
Om het geheel landelijke bekendheid te geven heb ik een televisie’format’ onder de titel “’n Ton in de Zon” bedacht, dat door Wendy van Dijk zou worden gepresenteerd.
Om de benodigde fondsen te verkrijgen heb ik het hele project gevisualiseerd in een AV pre-sentatie, dat aan verschillende grote verzekeringsmaatschappijen werd gepresenteerd.
Helaas heeft de opdrachtgever de benodigde fondsen niet bijeen gekregen en is het hele plan niet doorgegaan.

EvenementNet
In 1997 ontstond het idee om met behulp van internet een nieuw evenementenorganisatiebu-reau op te richten. De gedachte daarbij was, dat potentiële opdrachtgevers op een internetsi-te alle informatie over evenementen kunnen krijgen. Vervolgens kan men dan zelf het eve-nement samenstellen en begroten.
Voor de uitvoering van het evenement en voor conceptmatige projecten heeft men toch een professional nodig en die levert EvenementNet.
Dus snel informatie uit de hele markt combineren tot het gewenste evenement en de uitvoe-ring aan EvenementNet uitbesteden.
Om dit idee uit te voeren bleek het noodzakelijk een gedetailleerd script voor een internetsysteembouwer te maken. Vervolgens een aanbesteding te organiseren en de bouw gedetailleerd te begeleiden. (Een internetsite bouwer weet niets van evenementen-organisatie).
Vervolgens moest een locatie gezocht worden voor het bedrijf en de start gerealiseerd worden. Hiervoor werd een 'businessplan' geschreven.
De ontwikkeling, de bouw en de start duurde bij elkaar 8 maanden en op 1 januari 1999 werd EvenementNet B.V. operationeel in Almere.
Grotere projecten werden gerealiseerd voor o.a.
Ben Nederland, die een intensieve roadshow door EvenementNet liet verzorgen;
Centric, die reeds drie maal een groot personeelsgala liet organiseren;
McCain Foods Holland, die jaarlijks haar grossiersconferentie laat verzorgen, dat afgesloten werd met een galafeest;
Fortis Nederland, die jaarlijks haar grote seniorendag en de sportdag laat verzorgen.
Verder organiseerde Ben voor talloze opdrachtgevers allerlei festiviteiten, zoals kickoff meetings, Galafeesten, productpresentaties, incentivereizen, etc.

HEUVELMAN BV (Business development audiovisueel)
In juni 2002 werd ondergetekende gevraagd door een vooraanstaand bedrijf op het gebied van audiovisuele toepassingen als Business Development Manager in dienst te komen om nieuwe marktgebieden voor het bedrijf te ontwikkelen.
Het bedrijf verhuurt audiovisuele apparatuur voor evenementen, (jaar)vergaderingen en con-gressen, verkoopt en installeert audiovisuele apparatuur in conferentieruimtes in congrescentra , passagiersschepen, hotels en bedrijven.
Ik werd aangetrokken om vooral in de evenementen- en congresbranche nieuwe omzet te genereren.
In 2002-2003 ben ik niet alleen actief geweest in het leggen van nieuwe contacten en het genereren van nieuwe omzet, maar was ik ook betrokken bij verschillende grote theaterpro-ducties en shows om videopresentaties in producties te implementeren. Daarbij moet gedacht worden aan het optimaliseren van de emotionele beleving van een productie. Een voorbeeld daarvan is de productie rond het leven van Van Gogh en grote shows van beken-de sterren als Marco Borsato.
Ook zijn er nieuwe creatieve toepassingen m.b.v. audiovisuele apparatuur bedacht, die in het bedrijfsleven worden toegepast.
Le Belle Charters
Le Belle Charters is een verhuurbedrijf van zeiljachten aan particulieren.
In verband met een vlootuitbreiding tot 24 schepen heeft de eigenaar besloten om zijn vloot ook in de markt van de bedrijfsevenementen aan te bieden.
Ik heb daarvoor arrangementen ontwikkeld, een brochure gemaakt, het bedrijf bekend ge-maakt in de markt via internet en d.m.v. advertenties, een "Opendag" georganiseerd voor vertegenwoordigers van organisatiebureaus en bedrijven en instellingen.
Ook heb ik een aantal zeilevenementen in samenwerking met opdrachtgevers georganiseerd.
In verband met het seizoenskarakter van dit bedrijf eindigden de werkzaamheden in september 2007.


Opleiding interimmanager

OPLEIDING:
1. R.H.B.S.- A te Den Helder van 1962 tot 1967;
2. NIMA A
3. Cursus Ondernemersvaardigheden en
ondernemingsplan;
4. Diploma Assurantie B
5. SEPR (reiswezen)




Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Creatief, doorzettingsvermogen, teamplayer, motivactor, eerlijk en oprecht, direct in communicatie

Talenkennis interimmanager

Nederlands, Duits en Engels

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :