Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

directeur/manager/HRM org.adviseur

directeur/manager/HRM org.adviseur

Werkervaring interimmanager

Jr. Organisatieadviseur Ravensbergen, industriële banketbakkerij.
Gespecialiseerde eerder met twee gelijksoortige bedrijven gefuseerde familieonderneming in ernstige problemen. Samen met een senior adviseur stroomlijning van de gehele organisatie, inclusief de productie de administratie, de commercie, het magazijn en de bevoorrading. Sanering Directie en staf. Leiding afd. P&O.

Hoofd P&O DRU, Industriële onderneming.
Divisie van een concern. Inventarisatie/aanbevelingen/opzet en introductie van een compleet pakket arbeidsvoorwaarden. Inventarisatie en aanbevelingen voor het personeelsbeleid en de afdelingsorga-nisatie. Begeleiding verhuizing van een bedrijfsonderdeel. Afvloeiingen. Leiding afd. P&O.

Adviseur Personeelszaken Interpharm, medische groothandel.
Divisie van een concern. Opzet/revisie van alle arbeidsvoorwaarden, regelingen en procedures en de invoering daarvan. Dit pakket gereed maken om concern breed voor alle bedrijven te hanteren.

Adviseur Outplacement Holec, industriële onderneming.
Bij de sluiting van een vestiging: de afvloeiing/ontslag en begeleiding van ca. 325 personeelsleden met uiteenlopende disciplines naar een functie elders.

Hoofd P&O Uitgeversmaatschappij "de Stem".
Grote regionale uitgever van couranten, huis aan huis bladen drukwerken etc. In opdracht van de Raad van Commissarissen en de Directie onderzoek/aanbevelingen/uitvoering van verbetering van het werkklimaat en de onderlinge verstandhouding tussen de RvC, Directie, management en de O.R. Herinrichting afdeling P&O. Werving/selectie/introductie nieuwe hoofd P&O. Leiding afd. P&O.



Organisatie adviseur Weidmuller, installatie bedrijf/groothandel.
Omzetting van een agentschap in "Weidmüller Nederland b.v". Opzet arbeidsvoorwaarden/regelingen/ procedures/functie- en taak omschrijvingen. Werving/selectie/introductie nieuw personeel. Opzet van de commerciële afdeling. Nauw betrokken bij de opzet van de gehele - deels geautomatiseerde - administratieve organisatie.

Hoofd werving Automatiseringscentrum Amrobank.
Opzet van en de leiding over de werving/selectie/introductie van ca. 40 automatiseringsdeskundigen en hun administratieve ondersteuning.

Commissaris Oerlemans bedrijven.
Bedrijven in: Productie van plastics. Verbouw/veredeling/verpakking/handel/in-, op en uitslag/ distri-butie van diepvriesproducten. Installatie van besproeiingssystemen voor de tuinbouw. Groothandel in producten voor boer en tuinder met meerdere vestigingen. Portefeuille P&O. Mutatie van de direc-teur/eigenaar tot voorzitter nieuwe RvC. Opzet geheel nieuwe organisatie met RvC, Holding en vier werkmaatschappijen elk met een nieuw aangetrokken/ingewerkte directie. Werving/selectie/introductie van nieuwe (hoofd)directie. Als gedelegeerd commissaris beurtelings betrokken bij de begeleiding van de nieuwe directies. Opzet en invoering statuten en arbeidsvoor-waarden. Reguliere commissarissen activiteiten. Begeleiding eigenaar in nieuwe rol.
later: Na management buy-out: ondersteuning van de directies, de Ondernemingsraden en de opzet van een Centrale Ondernemingsraad. Vakbondsaangelegenheden en ondersteuning CAO onderhan-delingen. Ondersteuning en functioneringsbegeleiding directie en management bij de toepassing enz. van het personeelsbeleid en -beheer.

Directeur Stichting Jeugd en Gezin Breda.
Voogdijvereniging. Dagelijkse leiding. Belast met de fusie van gelijke stichtingen in de Provincie Noord Brabant. Overleg met Gemeenten, Provincie en collega instellingen. Opzet nieuwe structuur.

Hoofd Personeelszaken Volvo Nederland.
Automobiel productiebedrijf ca. 6.500 fte. Leiding afd. Personeelszaken bij een 1.200 fte. groot bedrijfsonderdeel. Overname bedrijven. Operationele ondersteuning en ca. 4 mnd. vervanging van de directeur Personeelszaken.

Adviseur P&O/Hoofd P&O Bruynzeel Multiplan, productiebedrijf.
Na faillissement van het concern herstart van een onderdeel. Opzet kleine afdeling personeelszaken en werving/selectie/introductie van een nieuwe Chef P&O. Betrokken bij de heropzet van de gehele organisatie. Ondersteuning van management en directie. Leiding afd. P&O.

Hoofd van Dienst Ministerie Binnenlandse Zaken.
Leiding aan de diensten Beveiliging van de Rekenkamer, de Staten Generaal, de Raad van State, de Hoge Raad en van de Ministeries van Onderwijs, Binnenlands Zaken, Justitie en Algemene Zaken. Onderzoek, aanbevelingen en implementatie van verbeteringen op korte termijn. Onderzoek naar verbeteringen/efficiency vergroting en privatisering en/of centralisatie van deze diensten.

Directeur P&O Hoofdafdeling Ministerie van Economische Zaken.
Belast met de privatisering van de Dienst van het IJkwezen. Een unieke hoofdafdeling met zeer hoogwaardige technologie. Opzet en invoering van een nieuwe rechtspositie/pensioenen/arbeids-voorwaarden/inkomens. Opzet/onderhandelingen eigen CAO. Nauw betrokken bij de opzet van private structuur: Aandeelhouder(s) (Ministerie)-Raad van Commissaris-sen-Directie-Management. Transformatie Dienstcommissie naar O.R.. Overleg met voormalige Staatsdrukkerij en PTT over privatiseringsproblematieken. Leiding afd. P&O.

Directeur P&O Navobi, industriële onderneming.
Holding met drie werkmaatschappijen. Bij één daarvan, een kalvenslachterij in ernstige financiële moeilijkheden, belast met een bedrijfsomvattende afslanking en reorganisatie. Opheffen van een aantal stafdiensten. Werving/selectie/introductie van een nieuwe directie en bedrijfsleiding. Heropzet van arbeidsvoorwaarden. Nauw betrokken bij de omvangrijke nieuwbouw van dit grootste slachthuis van Europa.
Organisatieadviseur Ministerie van Justitie.
Onderzoek naar en aanbevelingen voor de beveiliging van een automatiseringscentrum t.b.v. de gehele politie organisatie, Justitie, het Openbaar Ministerie en andere belanghebbende.

Hoofd Personele & Sociale Zaken Energiebedrijf Dordrecht, nutsbedrijf.
Net geprivatiseerd Gemeentelijk Energiebedrijf, 1.200 fte. Reorganisatie afd. P&O. Heropzet arbeidsvoorwaarden/regelingen/procedures, de salarisadministratie en de Dienstcommissie naar privaat model. Leiding afd. Personele & Sociale Zaken.

Directeur P&O Ziekenfonds Zuid Limburg.
Belast met de fusie van twee ziekenfondsen, tezamen 500 fte. Opzet en invoering van een geheel nieuwe (personele) organisatie. Heropzet van functies/taken/afdelingen. Stroomlijning van de arbeidsvoorwaarden. Verandering van administratieve naar een meer marktgerichte, commerciële organisatie. Leiding afd. P&O.

Adviseur Arrondissementsparket Den Haag.
Adviseur ten behoeve van de opzet en uitvoering van "Het Openbaar Ministerie Verandert". Advies aan en begeleiding van de parketleiding, (Hoofd)officier(en) van Justitie en management bij deze ingrijpende organisatieverandering/heropzet organisatie en werkwijze. Tijdelijk teamhoofd P&O.

Hoofd P&O/Adviseur Inkooporganisatie NIC.
Geprivatiseerd voormalig Rijks Inkoop Bureau. Ingrijpende reorganisatie en afslanking van 375 naar 250 fte.
Heropzet organisatie. Rapporterend uitsluitend aan een Gedelegeerd Commissaris. Leiding afd. P&O.

Directeur facilitair bedrijf Universiteit Leiden.
Leiding facilitair bedrijf (onderhoud/bewaking/receptie/drukkerij/catering) 270 fte. Onderzoek en aanbevelingen t.b.v. de mogelijkheid te komen tot één Universiteit brede facilitaire dienst.

Directeur P&O automatiseringsorganisatie HCS.
Afdelingen in detachering en opleiding en een uitwijkcentrum (in oprichting). 700 fte. Moederbedrijf in surseance. Liquidatie uitwijkcentrum. Verzelfstandigen/saneren/herstructureren "dochter". Verhuizing naar simpeler locatie en later inbreng en verhuizing van de afd. detachering en opleidingen naar de Randstad organisatie. Harmonisatie van alle arbeidsvoorwaarden/regelingen/procedures.
Leiding afd. P&O.

Hoofd P&O Hogeschool van Amsterdam.
Na meerdere fusies een decentrale organisatie met vijf faculteiten 2.100 fte. Opbouw nieuwe afd. P&O inclusief beleid/beheer. Operationeel maken daarvan. Werving/selectie/introductie nieuw hoofd P&O. Leiding afd. P&O.

Directeur P&O Penitentiaire Inrichting Over Amstel ("Bijlmerbajes").
Grootste inrichting 1.200 fte. Samenvoeging/fusie van de 5 afzonderlijke inrichting in één organisatie met Holding/divisie structuur. Opbouw/centralisatie P&O. Saneringen probleem gevallen in nauwe samenwerking Ministerie van Justitie/Openbaar Ministerie/Raadslieden. Leiding afd. P&O.
Gedelegeerd bestuurder Arbo dienst.
Organisatie in ernstige problemen. Als Gedelegeerd Commissaris Voorzitter van de Algemene Verga-dering van Aandeelhouders. Met de grootaandeelhouder een onderzoek/aanbevelingen/realisatie van een vernieuwde organisatie. Fusie bespreking en -begeleiding. Belast met de directievoering.

Hoofd P&O Draka Industriële onderneming.
Productiebedrijf in sterke groei. Samenvoeging van 5 eerder onafhankelijke productiebedrijven in één “Nederland b.v.” Ontwikkeling/implementatie van alle P&O zaken/uniformering functies, taken en beloningen. Opzet centrale salarisadministratie, Ondernemingsraden incl. centrale Ondernemingsraad en eigen CAO. Overdracht eigen pensioenfonds incl. het personeel daarvan. Werving/selectie/introductie directie en staf Draka Nederland b.v. Alle Vakbonds aangelegenheden. Leiding afd. P&O.

Algemeen directeur "Opvangcentrum 't Poortje".
Opvangcentrum voor 44 jeugdigen van 12-21 jr. met een civiele- of strafrechtelijke plaatsing. Oplossen van een complete malaise. Opzet nieuwe organisatie. Invoering aparte directies voor het internaat en de school. Reactivering en bouw van 28 plaatsen(cellen). Herijking en invoering pedagogisch behandelingsmodel. Voorbereiding voor verdere uitbreidingen in nauwe samenwerking met Gemeente, Ministeries van Justitie en Onderwijs. Personele uitbreiding. Werving/selectie/introductie nieuwe staf en directie.
en aansluitend:
Voorbereiding/advisering/voeren bouwdirectie bij de voortgezette uitbreiding van het Poortje naar 96 plaatsen (cellen) dus groei van 118%. Bouw en inrichting van algemene ruimten zoals sportaccom-modatie, werkplaatsen, kantine, leslokalen en kantoorruimten. Voorbereiding voor het "begeleid wonen" projecten middels aanschaf van vier belendende nieuwe woningen en de bijbehorende bezetting en structuren.

Hoofd P&O/Hoofd Arbeidsvoorwaarden Bedrijfsvereniging BVG-Detam.
Twee net gefuseerde bedrijfsverenigingen met 4.600 fte. en 50 vestigingen. Inkrimping, beleidsher-ziening, verhuizing, integratie arbeidsvoorwaarden, nieuwe opzet functies/taken/bezetting afdelingen. Leiding afd. P&O en de cluster Arbeidsvoorwaardenbeleid.

Directeur P&O Start Holding uitzendbureau.
Reactivering P&O functie. Groei in drie jaar van 1.200 naar 3.200 fte, 13.000 gedetacheerde. Reorganisatie van "Stichting" naar "Holding b.v." met 2 werkmaatschappijen. Invoering nieuwe (directie) structuur. Overname medische uitzendbureaus. Herstructurering/(her)invoering en handhaving arbeidsvoorwaarden/ regelingen/procedures. Werving/selectie/introductie opvolger. Leiding afd. P&O (landelijk ca. 90 fte).

Regio directeur Kadaster.
Regio Noord/West Nederland, 450 fte. Algemene leiding onder de Raad van Bestuur. Herstel van de normale gang van zaken, normen en waarden. Ingrijpende personele sanering van adj. directie en leidinggevenden. Invoering nieuw organisatie model, revitalisering middels meerdere projecten. Voorbereiding verbouwing. Aanbevelingen voor de toekomst. Werving/selectie/introductie opvolger.

Adviseur en Projectmanager Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap.
In opdracht van de Staatssecretaris van Cultuur adviseur van de directie van een Stichting voor visueel gehandicapten en producent en distributeur van couranten, tijdschriften, muziek, studie en vakliteratuur in braille, op cassettes en Cd-rom. Deze Stichting was belast met de selectie en omzetting van boektitels met algemene lectuur, alle eigendom van drie gelijksoortige Stichtingen, van cassette naar Cd-rom en vervolgens met de productie van nieuwe titels en de distributie daarvan, e.e.a. steunend op een Rijksvoorzieningenplan en geheel gesubsidieerd door het Ministerie.
en aansluitend:
Na ernstige conflicten tussen de vier betrokken partijen, het geheel in gebreke blijven van deze Stichting en daardoor problemen met de Tweede Kamer, in opdracht van de Staatssecretaris van Cultuur als Projectmanager belast met de leiding aan de selectie van 60.000 boektitels algemene lectuur, het oprichten van een tijdelijke organisatie voor het digitaliseren van ca. 30.000 resterende actuele titels en de overdracht daarvan. Belast met de opzet en uitvoering van tussentijdse noodmaatregelen t.b.v. de continuïteit en uiteindelijk met de liquidatie van de oude organisatie, het personeel en de infrastructuur, zoals magazijnen, verpakkingen, cassettes, (automatiserings) appa-ratuur, kantoorinventarisatie etc.
en aansluitend:
Adviseur van de Staatssecretaris en de Directeur-generaal voor Cultuur voor het definitief en fundamenteel oplossen van de gerezen conflicten tussen de vier partijen. Belast met de contacten en de voorlichting aan de Commissie voor Cultuur van de Tweede Kamer.
Mede belast met de beantwoording van Kamervragen en betrokken bij de opzet van een nieuw Rijksvoorzieningenplan voor de (blinden)bibliotheken.



Werkervaringen in loondienst.

Koninklijke Marechaussee
* dienstplichtig- en beroepsofficier,
- (militaire) politie- en recherchediensten,
- pelotons commandant; plaatsvervangend eskadrons commandant,
- plaatsvervangend district commandant,
- 5 divisie marechaussee officier,
- instructeur KMA,
- veiligheidsofficier HKKL, tevens wnd. kapitein-adjudant Bevelhebber Landstrijdkrachten/Chef van de Generale Staf.

Nederlandse Veiligheidsdienst b.v. particuliere beveiligingsdienst 1.300-1.800 fte.
* hoofd organisatie,
- herstructurering gehele organisatie inclusief commercie,
- vernieuwing administratieve organisatie,
- aanname en opleiding nieuw middenkader,
- alle P & O taken, inclusief,
- opzet eigen cao (later bedrijfstak omvattend),
- opzet en uitvoering 4 fasen vakopleiding (later bedrijfstak omvattend).

Hunkemöller b.v. specialistische de¬tailhandel 70 winkels, 1.200 fte.
* hoofd personeelszaken & opleidingen,
- heropzet/uitvoering alle P & O taken,
- ontwikkeling nieuw winkeltype en heropzet bedrijfsvoering,
- opzet/uitvoering diverse opleidingen,
- inbreng gehele organisatie in Confendex b.v. (V&D),
- personele saneringen.

Holborn Nederland b.v. industriële woningbou¬wers, 500 fte.
* adjunct-directeur personele en algemene zaken,
- opbouw organisatie vanaf praktisch 0,
- opzet arbeidsvoorwaarden/regelingen/procedures,
- werving alle medewerkers,
- opzet en leiding P&O,
- opzet en leiding algemene zaken,
- voorbereiding bouw kantoorpand,
- belast met de afbouw van de gehele (personele)
organisatie na faillissement.

Groenhoven b.v./Unievries Ede b.v. holding met 13 bedrijven, 1.200 fte.
* adjunct-directeur sociale zaken,
- ingrijpende reorganisaties bij alle be¬drijven + opzet nieuwe bedrijven,
- centralisatie P&O taken,
- afvloeiingen/herplaatsingen.

Broers & Partners b.v. marketing en organisatieadviseurs. *)
* senioradviseur,
- opzet van en leiding aan een afdeling werving/selectie voor hoger kader en directies,
- begeleiding van organisatie veranderingen,
- rekrutering hoger en top kader.

*) tevens in deeltijd uit eigen onderneming werkzaam als interim-manager.


Opleiding interimmanager

mts/handelsavondschool/hbs-a
strafrecht/strafvordering/militair straf- en tuchtrecht

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

"veranderaar" in moeilijke omstandigheden/Zware HRM functie

Talenkennis interimmanager

nederlands, zeer slecht in vreemde talen

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :