Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Strateeg, consultant, projectmanager, accountmanager

Strateeg, consultant, projectmanager, accountmanager

Werkervaring interimmanager

2006-heden: Ondernemer
Marketing
Zelfstandig ondernemer vanuit Marketing; projectmanagement, advisering en training op het gebied van marketing, media en e-business. Opdrachtgevers:
• CNR Entertainment : Projectmanagement (2006), van strategie tot en met implementatie van online entertainmentkanalen.
• Interactive Advertising Bureau Nederland : General management van deze brancheorganisatie met 115 bedrijfsleden zoals media-exploitanten, advertentienetwerken, adverteerders en applicatie-ontwikkelaars.
• Hogeschool Tio : Lector E-business op het gebied van travel, leisure en gastvrijheidsmanagement
• LOI : Ontwikkelen cursusmateriaal NIMA Marketing C (2006).
• ICM Opleidingen & Trainingen : Verzorgen NIMA Marketing B en ontwikkelen en verzorgen 2-daagse E-marketing training en 3-daagse training Praktische Marketing
• Hogeschool van Amsterdam : Ontwikkelen en verzorgen van vakken Stragegische Marketing en Management & Ondernemen binnen de opleiding Interactieve Media (2006).
• WSI Webexperts: Strategische marketingconsultancy voor diverse WSI-klanten in de farmacie, e-commerce en onderwijs.
• Platform Internet Bureaus Nederland : Onderzoek naar uniformering van functienamen en –profielen bij full-service Internetbureaus.
• Reviva : ontwikkelen en verzorgen van leergang E-business voor klanten en medewerkers onder de naam Reviva Academy.

2005 – 2006: Hoofd Marketing Scopus
Reed Elsevier / Elsevier Science, Amsterdam
Electronisch uitgeefproduct Scopus , paradepaardje binnen uitgeefconcern Reed Elsevier, is een via het web ontsloten database met daarin tientallen miljoenen samenvattingen van wetenschappelijke publicaties. Primaire (sales)doelgroepen zijn bibliothecarissen van wereldwijd duizenden universiteiten en kennisinstituten alsmede miljoenen eindgebruikers. Marketingdoelgroepen zijn onderzoekers, wetenschappers en studenten. Marketingdoelstellingen vooral op het gebied van geloofwaardigheid (branding, PR), gebruik van het product (traffic) en verkoopondersteuning (gericht op marktpenetratie en klantretentie). Lid MT. Belangrijkste verantwoordelijkheden:
• Eindverantwoordelijk voor de marketingstrategie, –planning en budget (Euro 4 miljoen)
• Leidinggeven aan team van marketing managers en ondersteuning (6fte)
• Het aanbrengen van structuur in processen en projecten binnen marketingafdeling en richting interne stakeholders
• Het aantrekken en aansturen toeleveranciers op het gebied van communicatie en PR
• De vertaalslag van productontwikkeling naar marketingcommunicatie / advertising

2002 – 2005: Ontwikkelaar, marketeer, unitcoördinator en docent
Hogeschool van Amsterdam / Instituut voor Interactieve Media, Amsterdam
Aan de wieg gestaan van nieuwe opleiding binnen de Hogeschool van Amsterdam die er op gericht is studenten op te leiden tot Interactieve Media Professional. Ten tijde van vertrek 25 werknemers en 400 studenten. Studenten bekwamen zich in het managen, ontwikkelen en vermarkten van interactieve media processen, projecten en producten. Opleiding is ‘a star’ binnen HvA (hoogste instroom en rendement), opererend volgens innovatieve leermethoden. Belangrijkste verantwoordelijkheden:
• Ontwikkelaar en marketeer van het instituut en de opleidingsproducten, met de nadruk op productontwikkeling, propositie-ontwikkeling, positionering en promotie.
• Unitcoördinator van de specialisatie Business & Organisatie, met de nadruk op curriculumontwikkeling en resourceplanning (3fte).
• Docent op het gebied van (e-)business, (e-)marketing en (interactieve) communicatie voor zowel de propedeuse als hoofdfase, daarin tevens coach van projectteams en afstuderende studenten.

2001: Business Manager All4Work bv en Consultant Marketing & Business Development
eVentures Europe bv, Amstelveen
P&L verantwoordelijk geweest voor business unit All4Work (5fte), een 100% dochter van eVentures Europe. Daarnaast voor holding en dochterondernemingen initiërende en adviserende rol gespeeld op het gebied productontwikkeling en marketing (focus op Business Scenario Planning en marketing intelligence). Lid MT. Belangrijkste verantwoordelijkheden:
• Ontwikkeling business- en marketingplan secretaresseportal en daaruit voortvloeiend de exploitatie, business development, marketing, sales, finance en human resources
• Realisatie van winstgevende, strategische online partnerships, o.a. Viking Direct, Universal Music en de Bijenkorf
• Het vaststellen en lading geven aan branding, identity en positionering holding en dochterondernemingen
• New business/sales consultancy eVision, het consultancy-label van eVentures Europe

1999 – 2001: Manager Marketing en Communicatie
Q-go.com bv, Amsterdam
Bij Q-go , een softwarebedrijf op het gebied van customercare oplossingen met behulp van taaltechnologie, eindverantwoordelijk geweest voor totale marketing en communicatie (B2B en B2C), zowel op holding als op nationaal niveau. Lid MT. Marketingorganisatie ingericht (3fte) en vanuit holding marktbewerking van vier Europese landen aangestuurd. Gaandeweg focus gelegd op Business Development, B2B-marketing, marktonderzoek en Public Relations. Belangrijkste verantwoordelijkheden:
• Het aantrekken en aansturen van diverse bureaus op het gebied van communicatie en media
• Het vaststellen, uitrollen en bewaken van corporate identity en positionering op Europees niveau
• Eindverantwoordelijk voor Europees marketingbudget (4 miljoen Euro) en implementatie marketingprogramma´s (o.a. VAR-programma)
• Eindverantwoordelijk voor management en exploitatie van zoekportal (tevens technology-showcase)
• Het aangaan van samenwerkingsverbanden met ISP´s, uitgevers en portals/verticals (o.a. KPN, Freeler, IDG en Veronica)

1998 – 1999: Manager Productmarketing clickwork
PCM Uitgevers, Houten.
PCM Interactieve Media, een volle dochter van PCM Uitgevers, ontwikkelde digitale uitgeefproducten en zette deze in de markt. ClickWork was een online uitgeefproduct dat vraag en aanbod op de arbeidsmarkt via een portal bij elkaar brengt. Hiervan aan de wieg gestaan en mede verantwoordelijk geweest voor het opstellen van een businessplan, projectplan, het functioneel model en het datamodel. Belangrijkste verantwoordelijkheden:
• De gehele marketingcommunicatie, d.w.z. communicatie- en mediastrategie, campagnes en huisstijl.
• Het vaststellen en implementeren van het exploitatie- en verkoopplan, inclusief de verkooporganisatie.
• Het opstellen en implementeren van het marketingplan en marketingactieplannen i.s.m. sales.
• New business, project- en releasemanagement en marktonderzoek.
• Leiding geven aan marketingservices, service desk en redactie (4fte).
• Relaties met de media, woordvoering.

1995 – 1997: Manager Nieuwe Media
Mediacenter Holding/Mediasynergy, Diemen.
Binnen het grootste mediabureau van Nederland verantwoordelijk geweest voor het opbouwen van een kenniscentrum op het gebied van nieuwe media. Deze kennis overgedragen aan adverteerders, media-exploitanten en reclamebureaus in de vorm van consultancy, presentaties en nieuwsbrieven. Na enige maanden activiteiten ondergebracht in zelfstandige business-unit met eigen P&L verantwoordelijkheid. Belangrijkste verantwoordelijkheden:
• Het account- en projectmanagement van interactieve applicaties, onder andere voor Readershouse/Carros, het Astmafonds, Weka Business Publishers en Suzuki/Nimag.
• De opbouw van het Multimedia Laboratorium, een gesponsorde ruimte met diverse innovatieve nieuwe mediavormen, hard- en software en applicaties.
• Advisering over en uitvoering van webvertising voor klanten als Rabobank, KPN Telecom en IBM in samenwerking met grote uitgevers en portals (o.a. Telegraaf, Ilse, Planet Internet en WorldOnline)


Opleiding interimmanager

1988-1993: Doctoraalstudie Communicatiewetenschap aan de UvA. Specialisatie Informatiestudies en telecommunicatie.
Hoofdvakken o.a. nieuwe media, telecommunicatie, mediarecht, marketing, communicatie-onderzoek en public relations. Diploma 1993.
1987-1988: Propedeuse Politicologie aan de Universiteit van Amsterdam. Diploma 1988.
1980-1987: V.W.O. aan het Goois Lyceum te Bussum. Diploma 1987.


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Marketingstrategie, marktonderzoek en -analyse, e-business strategy, e-marketing, PR.

Talenkennis interimmanager

Engels, Duits, Frans

Overig

Cursussen:
2006: Mediatraining (1 dag). In-company via Linssen Communicatie (Haarlem)
2005: Projectmanagement (2 dagen). In-company via Boertien & Partners
2005: Salestraining (1 dag). In-company via Frank van Leer Trainingen

Nevenactiviteiten

1996-1997: Lid Internetcommissie SUMMO. Mede verantwoordelijk voor standaardisatie van onderzoeksmethodiek naar Internetgebruik.
1996-1999: Free-lance redacteur, o.a. Adfo Direct en Nieuwstribune / Marketingtribune.
1998-heden: Lid IPAN, 212Amsterdam, LinkedIn, Xing, PIM.
1999-2001: Co-auteur Handboek Electronic Commerce, uitgeverij Weka.
1999: Jurylid Spin Awards 1999 (branche award o.h.g.v. Internet Advertising)
2001-heden: Bestuurslid Mediaclub, platform voor beleidsbepalende professionals in de media
2006-heden: Blogger op emploit weblog op het gebied van loopbaanontwikkeling en ICT
2007-heden: Blogger op marketingfacts, weblog op het gebied van interactieve marketing
2008: Jurylid Search Engine Marketing Award.



 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :