Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Interim HR (project)manager

Interim HR (project)manager

Werkervaring interimmanager

Organisatie, functie, verantwoordelijkheden

Vanaf augustus 2001 Zelfstandig interim professional
BV

Organisatie, functie, verantwoordelijkheden

augustus 2008 – heden American Medical Systems (AMS EMEA)
Interim Human Resource Manager
• operationele HR verantwoordelijkheid op het Europees hoofdkantoor voor diverse landen in Europa
• HR transitie project van Europees naar EMEA (Europe, Middle East & Africa) Shared Service Centre
• procesmapping (herinrichting administratieve HR processen)
• harmonisatie, centralisatie & outsourcing payroll
• expat regeling
• exittrajecten
• werving & selectie van internationaal personeel (finance, sales, marketing, customer service)
• business gesprekspartner voor directie en management
• opzetten en uitvoeren van salariscyclus, salary survey, merit increase
• oplijnen van het Nederlands Employee Handbook
• plotten van functie in salarisgebouw, inclusief benchemark (ORC)

Voornaamste resultaten:
• ondersteunen van de Director Human Resources
• nieuwe job descriptions
• herinrichting Shared Service Centre
• herinrichting administratieve HR proces
• recruitment ± 20 professionals
• diverse instrumenten, harmonisaties en regelingen
• ondersteunen van management en directie


december 2007- mei 2008 Nuon CCC Leeuwarden
Interim Sr. HR Adviseur
• operationele hr verantwoordelijkheid voor het CCC Leeuwarden
• leidinggeven aan de locale hr medewerkers
• business gesprekspartner voor directie en management
• bijdrage leveren aan het ontwikkelen van het hr beleid binnen heel CCC Nuon
• project in-, door-, uitstroom beleid uitzendkrachten
• langdurig ziekteverzuim beter managen
• digitale performancemanagement tool implementeren
• verbeteren beleid zoals non-performance, officiële waarschuwing

Voornaamste resultaten:
• ondersteuning van directie, MT, en teamleiders
• hr als business partner beter op de kaart zetten, hr wordt meer serieus genomen
• verbetering instroomproces met forse kostenbesparingen
• diverse hr topics beter op de kaart zetten
• beter sturen op competenties, houding en gedrag

Organisatie, functie, verantwoordelijkheden

november 2006 –oktober 2007 American Medical Systems (AMS Europe)
Interim Human Resource Manager
• operationele hr verantwoordelijkheid op het Europees hoofdkantoor voor diverse landen in Europa
• werving & selectie van internationaal personeel (product managers, finance, customer service)
• business gesprekspartner voor directie en management
• opzetten en uitvoeren van nieuw salariscyclus, salary survey, merit increase
• Oplijnen van het Nederlands Employee Handbook
• Regeling voor overwerk, daggeldvergoeding en onregelmatigheidstoeslag voor Engelse medewerkers
• Harmonisatie Engelse pensioenregeling

Voornaamste resultaten:
• ondersteunen van de Director Human Resources
• recruitment ± 20 professionals
• diverse instrumenten, harmonisaties en regelingen
• ondersteunen van management en directie

Organisatie, functie, verantwoordelijkheden

december 2005 – oktober 2006 Amant
Senior Hr adviseur/projectleider Herontwerp Primair Proces
• operationele hr verantwoordelijkheid voor de divisies Maatschappelijke Zorg en Dienstverlening (MZD) en Huishoudelijke Verzorging (± 1.200 medewerkers)
• werving & selectie van management
• business gesprekspartner voor directie en management van de divisies
• onderhandelingen sociaalplan met vakbonden
• ondersteunen van cultuurveranderingsproces (klant-, markt-, resultaatgericht)
• advies en instemmingsaanvragen Ondernemingsraad (OR)
• accountmanager voor de totale dienstverlening van hr afdeling
• functieprofielen opstellen t.b.v. FWG waardering

Voornaamste resultaten:
• waarneming van de hr adviseur MZD en HVZ
• sociaalplan, herontwerp primair proces
• opschonen van disfunctionerende medewerkers
• nieuw elan

Organisatie, functie, verantwoordelijkheden

januari – november 2005 CSC
Hr manager/Manager Compensation & Benefits
• operationele hr verantwoordelijkheid voor de staf (finance, sales & new business (waaronder W&S) en hr) en directie
• opzetten en uitvoeren van nieuwe bonus en salariscyclus, invoeren merit matrix
• functies, functiefamilies koppelen aan Arbeidsvoorwaardenpakket
• link met Compensation & Benefits International en afstemmen van beleid
• benchemark (internationaal) arbeidvoorwaarden pakket met externe markt (Tower Perrin)
• verder ontwikkelen van geïmplementeerde geharmoniseerde pakket.

Voornaamste resultaten:
• waarneming van de hr manager/manager Compensation & Benefits
• invoering nieuwe beloningsystematiek en -cyclus
• finetunen geharmoniseerde arbeidsvoorwaardenpakket
• een compleet nieuw arbeidsvoorwaardenpakket met instemming ondernemingsraad


Organisatie, functie, verantwoordelijkheden

mei 2004 – november 2004 MCI (voormalig WorldCom en UuNet)
Hr Projectmanager Compensation & Benefits
• projectleider van het harmonisatie traject van 3 voormalige entiteiten in 1 nieuw arbeidsvoorwaardenpakket
• ontwikkelen van hr handboek en hr regelingen (policies) en afstemmen met management en ondernemingsraad
• functies, functiefamilies koppelen aan Arbeidsvoorwaardenpakket
• link met Compensation & Benefits International en afstemmen van beleid
• begeleiden van de data check en entry voor de nieuwe contracten (peoplesoft en ADP)
• ondersteuning in opzetten van nieuwe inhoud van arbeidscontracten
• implementatie en communicatie van het geharmoniseerde pakket.

Voornaamste resultaten:
• een compleet nieuw arbeidsvoorwaardenpakket met instemming ondernemingsraad
• handboek inclusief bijbehorende regelingen
• ruim 600 nieuwe geharmoniseerde arbeidscontracten (conform internationaal format)


Organisatie, functie, verantwoordelijkheden

december 2003 – april 2004 Marxman advocaten, Letselschadebureau
Kloppenburg en Dijkstragroep
• advisering van diverse arbeidsvoorwaardelijke zaken (autoregeling, sociaalplan, functiewaardering, aanname, etc)


Organisatie, functie, verantwoordelijkheden, resultaten

maart 2003 – eind 2003 Projectmanager Compensation & Benefits
concern MD, Essent NV
• uniformeren, harmoniseren, aanscherpen en implementatie centraal ontwikkelde arbeidsvoorwaardenbeleid van de concern MD groep (top 150) Essent breed
• invoeren functiecontracten, directeurencontracten, hay loonlijn, onkostenvergoeding, non-concurrentiebeding, etc.
• afstemming nieuwe format functie- en directeurencontract met huisadvocaat
• ondersteuning bij bonuscyclus concern MD groep


Organisatie, functie, verantwoordelijkheden, resultaten

juli 2002 – maart 2003 Interim P&O manager, Essent Holding
• waarnemen van de P&O manager i.v.m. langdurige afwezigheid
• aanspreekpunt voor managers en medewerkers van Essent Holding op het gebied van P&O
• werving & selectie van staffuncties en management Essent Holding (waaronder Marketing & Srategie)
• aansturen van de personeel en salarisadministratie
• leiding over veranderings- en verbeteringtrajecten; blauwdruk (BCG), functiewaarderingstraject, overzetting SAP-HR, performance- en competentiemanagement, reïntegratie, herformulering ziekteverzuimbeleid, contract Arbodienst, beoordeling- en beloningscyclus, etc.

Voornaamste resultaten:
• adequate afhandeling van alle operationele P&O taken
• wegwerken van achterstallig onderhoud
• verbetering van P&O dienstverlening
• implementatie blauwdruk (BCG), functiewaarderingstraject, overzetting SAP-HR, performance- en competentiemanagement, herformulering ziekteverzuimbeleid, contract Arbodienst, beoordeling- en beloningscyclus, etc.


Organisatie, functie, verantwoordelijkheden, resultaten

December 2001 – juli 2002 Interim projectmanager Compensation & Benefits, Essent NV
• projectleider keuzemodel arbeidsvoorwaarden
• harmonisering arbeidsvoorwaarden Essent breed (5 CAO’s + tientallen arbeidsvoorwaarden regelingen)
• i.s.m. directeur P&O onderhandelingen met vakbonden en centrale ondernemingsraad

Voornaamste resultaten:
• ontwikkelen, implementatie en communiceren van een Essent breed flexibel arbeidsvoorwaarden pakket, het Essent Flexpakket.
• mede ontwikkelen en onderhandelen van een geharmoniseerd arbeidsvoorwaarden pakket waaronder 1 Essent Loonlijn, 36/38 urige werkweek, wacht- en storingsdiensten, etc. in distributie protocol Essent


Organisatie, functie, verantwoordelijkheden, resultaten

Augustus – oktober 2002 Schaduwmanagement Lundiform BV
• adviesering van financieel directeur met HRM in portefeuille
• coaching jr. P&O adviseur op het ontwikkelen van het P&O beleid


Organisatie, functie, verantwoordelijkheden, resultaten

Oktober 2000 – december 2001 Resource & delivery manager, YACHT Management

• opbouwen en selecteren van HRM, GM(General Management), Marketing & Communicatie, Sales interim management locatie Zwolle
• coachen/ begeleiden van 15 interim professionals HRM/GM/M&C/Sales
• verrichten van lijnmanagement taken (plannings- en beoordelingsgesprekken, opstellen POP’s, opleidingsplannen, arbeidsvoorwaarden, salarisrondes etc.)
• matchen van vraag en aanbod
• relatiebeheer: onderhouden van relaties met opdrachtgevers en (potentiële) interim professionals/ freelancers, doen van projectevaluaties
• deelname aan projectgroepen gericht op de verdere ontwikkeling en professionalisering van de LOC (line of competence) HRM/GM/M&C/Sales (o.a. plannings- en beoordelingscyclus, experience statements)
• recruitment van nieuwe interim professionals HRM/GM

Voornaamste resultaten:
• Team opgebouwd binnen 1 jaar tijd van 0 naar 10 HRM professionals in vaste dienst
• GM team uitbreiden met 5 professionals en coaching “on the job”
• Back office organisatie opgebouwd (resource managers overige loc’s + support)
• Als kantoor gegroeid van 20 naar 48 directen (professionals) in 1 jaar tijd


Organisatie, functie, verantwoordelijkheden, resultaten

1997 - oktober 2000 HR Manager Rentokil Hokatex b.v.

• Van scratch af aan opzetten van nieuwe HRM afdeling en instrumenten voor een internationale commerciële organisatie die zich bezighoudt met o.a. linnenverhuur, verhuur en verkoop van toiletreinigende middelen.
• Leiding geven aan HRM afdeling (centraal: HR advisor en HR support, 8 decentrale HR supervisors).
• Integreren en harmoniseren Arbeidsvoorwaarden/CAO/Pensioen i.v.m. fusie tussen Rentokil Initial en Hokatex Linneverhuur in één nieuwe organisatie Rentokil Hokatex. I.s.m. Managing Director onderhandelingen met vakbonden en centrale ondernemingsraad
• Na integratie op orde brengen van het salesteam i.s.m. commercieel directeur, selectie van nieuwe Branchemanagers, Salesmanagers, Accountmanagers en Salesreps.
• Als MT-lid vertalen van strategie en doelstelling van de organisatie in HR-beleid, instrumenten en tools.
• Projecteigenaar/leider van o.a.: decentralisatie HR en organisatie HR afdeling, ziekteverzuim, reïntegratie, p&o handboek, implementatie performance systeem, onderzoek arbeidsvoorwaarden cao/ boven cao, Personeelsinformatiesysteem, Herijking Hay functiewaarderingssyteem, arbobeleid, overlegstructuur & agenda’s, opleiding & training etc.

Voornaamste resultaten:
• Succesvolle integratie van twee bedrijven
• Implementatie van HRM afdeling
• Implementatie en verbetertraject die hebben beleid tot modern HR-beleid
• Reductie Ziekteverzuim van 12,8% ziekteverzuim naar 6%
• Implementatie nieuw Personeelsinformatiesysteem
• Diverse ontslagtrajecten en management buy-outs

Organisatie, functie, verantwoordelijkheden, resultaten

1995 – 1997 Personeelsmanager en detacheringen,
SW Het Spektrum

• Adviseren en ondersteunen van het lijnmanagement en medewerkers op het gebied van p&o aangelegenheden, rechtspositie etc.
• Detacheringsconsulent
• Werving en selectie, plaatsings- adviescommissie, toepassen arbeidsvoorwaarden
• Over- en herplaatsing
• Verzuimbegeleiding, SMT
• Functionerings- en beoordelingsgesprekken
• Functiewaarderingssysteem
• Loopbaanbegeleiding- en advies
• Conflictbemiddeling
• Organisatieveranderingsprocessen
• Deelname aan diverse p&o projecten: samenwerkingsproject met (gezondheids)zorg en arbeidsvoorziening, informatiesysteem p&o gegevens, functionerings- en beoordelingsgesprekken, opzetten arbeidstrainingscentrum

Voornaamste resultaten:
• Detacheren van 12 medewerkers
• Samenwerkingsproject met (gezondheids)zorg en arbeidsvoorziening
• SMT
• Opzetten Arbeidstrainingscentrum
• Implementatie functionerings- en beoordelinggesprekken


Organisatie, functie, verantwoordelijkheden, resultaten

1993 – 1995 Projectleider Arbeidsbemiddeling (ex-psychiatrische
cliënten) GGZ Dagactiviteiten/Arbeid ZHN

• Opzetten van bemiddelingsproject van ex-psychiatrische cliënten naar (betaald) werk
• Opzetten en leiding geven aan regionaal dagactiviteitencentrum
• Begeleiden en coachen van cliënten

Voornaamste resultaten:
• Bemiddeling van 27 cliënten naar (betaald) werk
• Dagopvang voor 55 cliënten


Organisatie, functie, verantwoordelijkheden, resultaten

1985 – 1993 Coördinerend begeleider Arbeidsintegratie (verstandelijk
gehandicapten), Stichting De Leite

• Opzetten van Jobcoaching
• Opzetten van bemiddelingsprojecten mensen met verstandelijke handicap naar (betaald) werk
• Opzetten en leiding geven aan arbeidsproject (winkel, drukkerij, hoveniersproject)
• Begeleiden en coachen van cliënten

Voornaamste resultaten:
• Bemiddeling van mensen met verstandelijke handicap naar (betaald) werk
• Opzet van Arbeidsprojecten voor mensen met verstandelijke handicap
• Continuïteit





Opleiding interimmanager

1999 – 2000 Wetenschappelijke opleiding Personeelsmanagement
Open Universiteit, Hogeschool Den Haag, Modules:
• Methoden van Onderzoek
• Leiderschap in arbeidsorganisaties
• Projectmanagement
• Strategisch Management
• Balans, resultatenrekening
• Arbeidspsychologie en –Sociologie
• Kwaliteitsmanagement
• Organisatiediagnose
• Statistiek
• SPSS
1992 (diploma) H.B.O.-P&O (differentiatie Management)
Hogeschool Haarlem, Zwolle
1989 (diploma) M.B.O.-A.T. (Arbeidstherapie)
Hogeschool Haarlem, Groningen
1985 (diploma) M.E.A.O (Bestuurlijke richting)
Kohnstammschool, Assen
Prof. Dr. Ph. Kohnstammschool, Assen
1981 (diploma) L.E.A.O.
Jan Ligthartschool, Assen


Aanvullende cursussen/trainingen

2008 Internationaal HRPS Global Conference “Succeeding in a World
whitout boundaries: A whole new mindset”
2005 Training functiewaardering en benchemarking Towers Perrin
2001 Performancecyclus, Hay Management Consultants
2000 Resourcemanagement, Door trainingen
2000 Accountmanagement, Door trainingen
1999 Criterium gericht interviewen
1999 Emis, IBS Consist
1998 Onderhandelen met Ondernemingsraad, CBI
1997 NIMA-A
1997 STAR methode
1996 Compas, Emergo systems
1995 functiewaardering FME-CMW (kleinmetaal)
Overige diverse (automatiserings)opleidingen en trainingen



Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Competenties

• Resultaat/ doelgericht
• Loyaal, integer en betrouwbaar
• Sterk organisatiesensitief vermogen
• Gedisciplineerd, verantwoordelijkheidsbesef
• Zelfstandig, tevens teamplayer


Talenkennis interimmanager

Nederlands moedertaal
Engels Goed

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :