Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Logistiek manager, productie manager

Logistiek manager, productie manager

Werkervaring interimmanager

2005 - heden Werkzaam als zelfstandige. Opdrachten:
1. B-Stream: herinrichten van de aansturing van de Front- en Backoffice processen van deze startende onderneming. Geen meetbare projectdoelstelling overgekomen,omdat de klant dit niet noodzakelijk vond.
2. Konings: interim opdracht als logistiek manager
3. Rode Kruis Vlaanderen: effectiviteit van project management verbeteren. Geen meetbare projectdoelstelling met klant overeengekomen.
4. Smulders Projects: verbeteren van de productiviteit/efficiency van de productie faciliteit in Antwerpen. Door de introductie van een LT planning en projectrapportage is er een productiviteitstijging van 15% gerealiseerd.
5. AUV Groothandel: herinrichten van het onderhandelingsproces. Door met name de verbeterde aansturing, opvolging en voorbereiding van de strategische inkopers op de onderhandelingen met de leveranciers heeft dit geleidt tot een margeverbetering van 3%.
Analyses:
- Intervet: realiseerbaarheid van de introductie van een Balanced Scorecard toetsen
- Intervet: beoordeling van de plannen betreffende de verplaatsing van de verpakkingshal
- Konings: doorlichten van afdelingen productie, logistiek, productieplanning en klantendienst
- Mercator: doorlichten van afdelingen Agentenbeheer, Betwiste Zaken, Inningen, Polisbeheer
- Smulders Projects: doorlichten van de twee Poolse productiebedrijven
- Hunkemöller: doorlichten van de vijf belangrijkste filialen

2001 – 2004 Werkzaam bij EPI SA-NV te Waterloo als project manager. Projecten:
1. PCM: reorganiseren van Facitlity management. Met name door out scouring en een ‘minimaal’ basispakket is er een besparing in FTE van 18% gerealiseerd.
2. NedTrain: verbeteren van de doorlooptijd betreffende het onderhoud en de extra binnenkomsten van treinstellen. Mede door de introductie van een dagplanning is de doorlooptijd met 45% respectievelijk 34% verkort. Na afloop van het project heb ik een tweetal audits begeleid om te kijken in hoeverre de nieuwe manier van werken verankerd is in de organisatie. Geconcludeerd kon worden dat er conform de ‘rode draad’ van het nieuwe concept gewerkt wordt, maar dat openstaande punten na afloop van het project op geen van de 5 locaties verder zijn opgepakt.
3. Universal Music: efficiency verbeteringen doorvoeren binnen het Kommissionierlager en het Hochregallager. De productiviteit is met 23% gestegen door de introductie van een nieuwe planning, waarmee inzichtelijk gemaakt is dat het aantal FTE’s met 18% respectievelijk 16% kon afnemen. Tevens is op verzoek van de topklant de afdeling Planning – in de vorm van een quick win – ondersteund/gecoacht tijdens hun topmaanden, waarin het merendeel van de nieuwe releases wordt uitgebracht. Een kwantificeerbare resultaat, zoals voor de andere projecten gold, is voor deze afdeling niet met de klant afgesproken.
4. Swets & Zeitlinger: herinrichting van processen en organisatie van de sales, customer service en OPP afdeling. Middels dit business process redesign traject is er een besparing van 15% op de loonkosten van deze afdelingen gerealiseerd.
Analyses:
1. ATOS Origin: doorlichten van diverse afdelingen
2. Duni: technische dienst doorlichten
3. Universal Music: voorstel voor een business process redesign traject
4. Swets & Zeitlinger: doorlichten van de gehele Amerikaanse vestiging en in Nederland de afdelingen IT en Finance

1998 – 2001 Werkzaam bij de Business Management Group als consultant.Opdrachten:
1. Mede ontwerpen en inrichten van een beheersorganisatie volgens ITIL begrippen voor het kanaal Girotel Zakelijk van de ING bank
2. Bedrijfsonderdelen binnen het Vaste Net van KPN auditeren op hun aandacht voor Millennium aspecten tijdens de ontwikkeling van nieuwe releases en het inrichten van de Crisisorganisatie voor het Vaste Net voor de Millennium overgang
3. Optimaliseren van de informatiestromen tussen de Business Units en het Vaste Net ten behoeve van de voorraadvorming van Vaste Verbindingen

1997 – 1998 Werkzaam bij Baan Company als support representative voor de regio Europe, Midden East and Azia binnen de module Manufacturing

1995 – 1996 Werkzaam bij Henda B.V. als medewerker bedrijfsbureau. Voornaamste taken naast de productieplanning was het implementeren van de MRP-module en het verbeteren van de detailplanning en het hoofdproductieplan.

1992 – 1994 Werkzaam bij Zeepfabriek De Klok B.V. te Heerde. Als bedrijfskundig medewerker verantwoordelijk voor kostprijscalculaties, het analyseren van productie-orders en productienormenAls hoofd Bedrijfsbureau verantwoordelijk voor: order entry, afdeling goederenbeheer, productieplanning en diverse bedrijfskundige zakenVoornaamste verbeteringsproject: invoering van een nieuwe planningsmethodiek


Opleiding interimmanager

1983 – 1986 M.E.A.O. Bedrijfsadministratieve richting aan de Chr. Scholengemeenschap voor Commercieel en Administratief Onderwijs te Hoogeveen

1986 –1990 H.E.A.O. Bedrijfseconomie aan de Chr. Hogeschool Windesheim te Zwolle

1991 – 1992 Post HBO-cursus Bedrijfskunde en management aan de Hanzehogeschool Groningen

1993 Verkooptechniek voor buitendienstmedewerkers bij Raadgevend Bureau Wage

1993 Efficient communiceren in commercieel Duits bij het Apeldoorns college

1995 – 1996 Certified in Production and Inventory Management (APICS/CPIM) bij ISW/Opleidingen

1997 – 2001 Parttime Opleiding drs. Bedrijfkunde aan de Erasmus Universiteit Rotterdam Afstudeerrichting: Combi-variant Marketing Management en Strategisch Management

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Verandermanagement, logistiek en productie management, financieel management, Strategisch/marketing management

Talenkennis interimmanager

Nederlands, Engels, Duits

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :