Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

projectmanager

projectmanager

Werkervaring interimmanager

Bureau voor Personeel en Organisatie
03-2005 tot heden
Heroriëntatie op werk in relatie tot mijn ambitie, visie en mogelijkheden. Voorbereiden van de uitbreiding van de activiteiten van de organisatie door het verwezenlijken van een studiehuis in Frankrijk voor de medewerkers die zich willen heroriënteren. Starten eigen onderneming of z.z.p.

Universiteit
Beleidsadviseur Informatievoorziening
09-2002 t/m 02-2005
Project herinrichting financiële administratief systeem: In de periode van 09-2002 tot en met 03-2004 de aansluiting tussen de projectadministratie en het grootboek verbeterd door realisatie van één op één relatie. In dit project gerealiseerd dat er een uniforme werkwijze is voor alle financiële administraties van de 14 beheereenheden binnen de universiteit.
Realiseren van projecten: Invoering Wet Bescherming Persoonsgegevens, beschrijving van de informatiearchitectuur in relatie tot de werkprocessen. Zorgdragen voor het integraal laten functioneren van de informatiesystemen (Enterprise Application Integration, Meta Directory Services). Begeleiden van jonge academici in het op doen van werkervaring. Opstellen meerjarenplan informatiseringbeleid van de directie Informatiemanagement.

Coördinator Administratieve Inrichting
10-1999 t/m 08-2002
Uitbesteden helpdesk voor het financiële informatiesysteem: De uitbesteding van de eerstelijnszorg voor calls van het financieel administratieve systeem. Ggerealiseerd in de periode van 10-2001 tot 03-2002. Aantal calls teruggebracht van 120 naar 30 per maand. Resulterend in het verminderen van het aantal functionele applicatiebeheerders van 3 naar 2 personen.
Realiseren van projecten: Omzetting Euro, uitrol projectadministratie module ERP systeem, opleiden van kerngebruikers financieel transactiesysteem, verbetering afstemming onderlinge transactiesystemen. Aansturen van de functioneel applicatiebeheerders en technische applicatiebeheerders. Adviseren in het kader van de verdere ontwikkeling van de informatisering op financieel en logistiek gebied. Verantwoordelijk voor de administratieve organisatie en interne controle behorend bij de financieel administratieve processen.

Coördinator Concernadministratie
02-1997 t/m 09-1999
Bewaken van de voortgang van de financiële administratie: Bewaken van de voortgang van de centrale verwerking van 120.000 facturen en 45.000 vorderingen op jaarbasis. Coördineren/leiding geven aan de secties Crediteuren (12 fte), Debiteuren (10 fte), Bijzondere Opdrachten (7 fte) en Dataverwerking / Bestuurlijke Informatieverwerking (3 fte). Middels dagelijks contact en controle sturing geven aan de juiste en tijdige verwerking van de factuur -en vorderingenstroom. Dagelijkse verwerking van betalingen ter waarde van € 500.000,=.
Projectmedewerker/leider voor de Finance module van ERP-software: De financiële module ingericht, getest en tot productie niveau gebracht in de periode van 08-1998 t/m 05-1999. Kerngebruikers geïnstrueerd hoe de applicatie functioneert en op welke wijze fouten kunnen worden gecorrigeerd.
Bewaken van de liquiditeitspositie van de universiteit. Uitvoeren van het functioneel systeembeheer van het Financieel Administratieve Systeem. Beoordelen van oude en nieuwe administratieve processen en assisteren van de administrateurs/controllers van de faculteiten. Up to date houden van het verzekeringspakket voor de universiteit. Mentor in het kader van het opleiden van ECABO - leerlingen.

Beleidsmedewerker DEZ /Begroting
02-1996 t/m 01-1997
Beoordelen van tussentijdse rapportage van de faculteiten aan het College van Bestuur en de Universiteitsraad. Opstellen van de wijzigingen op de begroting. Opstellen van beleidsnotities in het kader van veranderingsprocessen met betrekking tot uniformering in tariefstelling en doorbelasting van interne werkzaamheden. Beoordelen en becommentariëren van de begroting, managementrapportage, bedrijfsplannen van de faculteiten ten behoeve van het College van Bestuur.

Chef Boekhouding /Financiële Administratie
09-1994 t/m 01-1996
Dagelijkse leiding van de secties Crediteuren (12 fte), Debiteuren (10 fte), Bijzondere Opdrachten (7fte). Middels dagelijks contact en controle sturing gegeven aan de juiste en tijdige verwerking van de factuur -en vorderingenstroom. Gerealiseerd dat tussen de drie afdelingen medewerkers elkanders werk konden overnemen tijdens piekwerkzaamheden in een omgeving waarbij de medewerkers van de secties een hiërarchisch verschil in werkzaamheden veronderstelden. Verantwoordelijk voor het functioneel systeembeheer van het Financieel Administratieve Systeem. Bewaken van het procuratiehouderschap, de administratieve processen en het assisteren van de administraties/controllers van de faculteiten en diensten.
Realiseren van de verzekeringsportefeuille van de universiteit: Door de overdracht van de gebouwen en de inventaris van het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschappen naar de universiteit werd het noodzakelijk om deze nieuwe eigendommen te verzekeren. Hiertoe in eerste instantie in het collectief van de universiteiten de eigen universiteit vertegenwoordigd en vervolgens binnen de universiteit zorg gedragen voor de realisatie van de taxatie (3 maanden) en de beoordeling van de verschillende aanbiedingen van verzekeraars.

Ministerie te Den Haag
05-1992 t/m 08-1994
Plv. Hoofd FEZ/FB/Begrotingscoördinatie
Coördineren van begrotingswijzigingen van overige ministeries vallend onder de begroting van het ministerie: vanuit de begroting van het ministerie worden tevens activiteiten van andere departementen gefinancierd. Mijn rol was om de onderlinge begrotingen af te stemmen. Hiertoe worden regelmatig overleggen gevoerd met de betrokken financiële afdelingen van overige ministeries.
Beoordelen van begrotingsvoorstellen van budgethouders binnen het ministerie met name het personeelsbudget. Het plegen van overleg omtrent vaststelling van de begroting en begrotingsmutaties met het Ministerie van Financiën. Opstellen van financiële beleidsanalyses.

Ministerie te Den Haag
07-1990 t/m 04-1992
Controller bedrijfsbureau
Budgetbewaking, opstellen jaarverantwoording. Vervaardigen van voorstellen voor begroting en meerjarenplannen ten behoeve van Directeur - Generaal en onderliggende beleidsdirecties.
Opstellen handboek Administratieve Organisatie van het bedrijfsbureau. Voorbereiden van de decentralisatie van het budgethouderschap.

Gemeente
Hoofd financiële administratie verpleeghuis
11-1988 t/m 06-1990
Adviserend lid van het Managementteam. Leidinggeven aan receptie, secretariaat en administratie.
Budgetbewaking, mede opstellen van begroting / jaarrekening. Adviseren omtrent automatiseringsprocessen.

Gemeente
Automatiseringsmedewerker EAD Gemeentelijke Tehuizen
01-1986 t/m 10-1988
Opstellen van een automatiseringsplan voor de verpleeg-, verzorgings- en kindertehuizen van de gemeente. Adviseren van het College van B&W omtrent de aanschaf van apparatuur en programmatuur. Begeleiding van gebruikers in het opbouwen van kennis van nieuwe geautomatiseerde systemen. Uitoefenen van systeembeheerstaken op het PC -netwerk Novell-286.

Computercentrum 04-1984 t/m 12-1985
Programmeur / Systeemanalist
Onderhouden van programmatuur van de financiële administratie bij de Gasunie op VAX -en UNIVAC apparatuur.

Streekschool voor beroepsvormend onderwijs
12-1983 t/m 03-1984
Administratief medewerker
Implementeren van een standaard softwarepakket en begeleiding van gebruikers op de financiële administratie.

Gemeentelijke Sociale Dienst
10-1983 t/m 11-1983
Uitzendkracht
Verwerken van aanvragen voor de eenmalige uitkering, waarbij ik belast was met het beoordelen van de financiële positie van de aanvrager, alsmede bepalen van de hoogte van het uit te keren bedrag.

Centrum voor Automatisering te Groningen
Stage Diverse perioden 1980, 1981 en 1983
Het verrichten van werkzaamheden ten behoeve van de financiële administratie, met name Crediteuren -en Debiteurenadministratie.


Opleiding interimmanager

Opleiding
HEAO – Bedrijfseconomie
MEAO – Administratieve richting
MAVO, Groningen

Cursussen
Persoonsgericht projecten leiden (Harte & Lingsma)
Vak Opleiding Financiën Hogere Ambtenaren (VOFHA, Ministerie v. Financiën)
AMBI - modules: I1, I2, S1, B1
Automatiseringscursussen: Word, Excel, Access, Business Objects, Prince-2


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Prestatiegericht, Zelfstandig, Flexibiliteit, Doorzettingsvermogen

Talenkennis interimmanager

Nederlands: schriftelijk/mondeling: uitstekend
Duits: schriftelijk/mondeling: goed/uitstekend
Engels: schriftelijk/mondeling: goed/zeer goed
Frans: schriftelijk/mondeling: goed/goed

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :