Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Lijnmanager, Interim manager, Projectmanager

Lijnmanager, Interim manager, Projectmanager

Werkervaring interimmanager

Werkzaam als zelfstandig ondernemer met focus op kwaliteits- en procesmanagement, communicatie en coaching.

Periode 12/2004 – heden: ingezet bij ANWB te Den Haag
Kernwoorden: cultuuromslag, verandermanagement, procesdenken, geen focus. Uitgevoerde werkzaamheden:
• haalbaarheidsstudie voor ANWB Kwaliteits Beoordelingen (Akb), o.a. bekend van de ANWB camping- en hotelgidsen. Aansturen van een team van ICT-ers, materiedeskundigen en business managers (totaal 8 fte). Leiding geven aan de projectgroep, rapporteren aan de stuurgroep;
• leveranciersselectie voor de ontwikkeling van een pakket voor ANWB Kwaliteits Beoordelingen (SQL .net omgeving);
• projectmanager (10 fte, 0,5 mln euro) van het daarop volgende project;
• implementatiemanager (8 fte, 1 mln euro) bij het (opnieuw) laten implementeren van een tweetal ICT pakketten bij het advertentiebedrijf van ANWB. Fungeren als intermediair tussen projectgroep/stuurgroep/diverse in- en externe leveranciers. Focus op mensen en processen.

Periode april 2003 – oktober 2004
Bedrijf Quarant b.v. te Nieuwegein
Quarant (15 fte) is een bureau voor verandermanagement op het snijvlak van business en ICT. Als relatiemanager verantwoordelijk voor continueren en uitbreiden van opdrachten bij bestaande klanten en het hunten op nieuwe klanten. Focusgebieden: overheid, banken en verzekeringen. Gesprekspartners: middel- en hoger management, soorten opdrachten: project-, programma- en verandermanagement.

Naast de operationele verkoop op basis van cold calling, leaflets en leads is de strategische verkoop van groot belang. De verkoopstrategie is dan ook altijd gericht op lange termijn samenwerking. De persoonlijke eigenschappen van Quarant collega’s (open, energiek, ontwikkelingsgericht en organisatiesensitief) dragen in hoge mate bij aan het realiseren van die doelstelling. Door de proactieve opstelling en de ruime ervaring van relatiemanager en consultant resulteert een eerste gesprek vrijwel altijd in een vervolg in de vorm van een volgende afspraak, een offerte, een business case of een discussiestuk.


Periode april 2002 – maart 2003
Bedrijf Sogeti b.v. te Diemen en Groningen
Sogeti (2000 fte) is een ICT dienstverlener voor de top 200 bedrijven in Nederland in Duitsland. Gewerkt als relatiemanager met focus op de gemeentelijke overheid. Voornamelijk operationele verkoop: Cold calling (hit-rate 20 a 30%), afspraken, CV’s aanbieden, intakes met kandidaten en voorstellen en offertes maken en opvolgen.

Daarnaast projectmanager van de stuurgroep gemeentemarkt (4 fte) om de Noord-Nederlandse markt structureel aan te pakken. Vanuit de stuurgroep werd de commercie meer strategisch aangepakt in de vorm van pro-actief meedenken, maken van voorstellen en business cases en pre-sales consultancy bij klanten.

Periode juli 2000 - maart 2002
Bedrijf Sogeti b.v.te Diemen en Culemborg
Gewerkt als unitmanager Supply Chain Management (35 fte) voor Sogeti.
Eindverantwoordelijk voor de gebieden personeelsmanagement, commercie, vak&dienstontwikkeling en uitvoeringsmanagement. Medewerkers van de unit waren ingezet in de vakgebieden projectmanagement, interim management en consultancy bij de top 200 bedrijven in Nederland. Werkzaamheden:

• instroom, doorstroom en uitstroom medewerkers;
• lid MT Sogeti MNO (Midden, Noord en Oost);
• coachingstrajecten met medewerkers;
• organiseren van evenementen en bijeenkomsten op unit- en divisieniveau;
• ontwikkelen commerciële diensten op SCM gebied;
• commerciële activiteiten in samenwerking met relatiemanagement;
• fieldmanagement (bezoek klanten/medewerkers).

Periode september 1999 – juni 2000
Bedrijf Sogeti b.v. te Diemen
Vanuit Sogeti ingezet als contract- en projectmanager bij KPN. De volgende werkzaamheden uitgevoerd:

• als contractmanager een SLA tussen de centrale frontoffice en het voorraad- en planningscentrum (VPC) tot stand gebracht;
• projectmanager (15 fte) businessproject voor dimensioneren VPC in de vorm van een tactisch plan;
• coachingstraject om medewerker KPN naar managementfunctie te laten doorstromen. Is na 5 maanden succesvol afgerond;
• opzet en inrichting afdeling projectmanagement, intake en rating van projecten vormgegeven.

Periode januari 1995 - augustus 1999
Bedrijf B&C Products te Nunspeet
B&C Products (850 fte) is een fabrikant van raamdecoratieproducten met vestigingen in 4 Europese landen. Als hoofd automatisering verantwoordelijk voor het financiële-, inkoop- en personeelsbeleid van de afdeling automatisering (12 fte). Daarnaast werkzaam als projectmanager en facilitator. Uitgevoerde projecten:

• projectmanager (10 fte) selectie warehouse management systeem met onder andere RF-gestuurde hand- en truckterminals en een draadloos netwerk;
• projectmanager (10 fte) ontwikkelen en implementeren pakket t.b.v. productie-inpakproces met barcode-apparatuur en handterminals;
• projectleiding (10 fte) ontwerp en implementatie infrastructuur Windows 95 en NT-netwerk;
• projectleiding (5 fte) selectie en implementatie 4GL (Magic) ontwikkelomgeving;
• projectmanager (5 fte) ontwikkelen en implementeren retoureninformatiesysteem;
• facilitator van verbetergroepen.

Periode juli 1991 - december 1994
Bedrijf Bührmann Ubbens Papier te Zutphen
BührmannUbbens (500 fte) is een groothandel in grafisch papier en maakt deel uit van de Bührmann groep. Gewerkt als operationeel manager van de afdeling automatisering (7 fte), rapporteerde aan het hoofd automatisering. Uitgevoerde werkzaamheden:

• projectleiding selectie en implementatie CRM pakket;
• projectleiding migratie DOS –Windows
• Auditor voor invoering ISO 9002 certificering;
• projectmanager ombouw bestaande programmatuur;
• projectleiding rapportagedeel in ERP pakket PRMS;
• geven van softwaretrainingen en presentaties;
• afstudeeropdracht post-HBO opleiding, invoering barcode.

Periode juli 1984 - juni 1991
Bedrijf Bührmann-Tetterode / Modem software te Amsterdam, Capelle a/d IJssel
Gewerkt als ICT-consultant en projectmanager bij Modem software (250 fte), het softwarebureau van Bührmann (12000 fte). Projectmanagement en consultancy opdrachten uitgevoerd voor bedrijven binnen de Bührmann groep in Nederland en Spanje. Ingezet als consultant en software specialist bij Philips in Nederland en Engeland. Uitgevoerde werkzaamheden:

• projectmanagement opzetten van een internationale ERP documentatiestandaard bij Bührmann;
• schrijven van een SQL/DS database-handboek voor de Nederlandse Dagbladunie;
• projectleiding pakketselectie en -implementatie, onder andere bij het Ministerie van WVC en SCA packaging;
• informatie-analist en software specialist bij Philips;
• consultancy werkzaamheden voor verkooporganisatie Philips.

Periode september 1981 - juni 1984
Bedrijf Samsom Data Systemen te Alphen a/d Rijn
Samsom Data Systemen (100 fte) is het ICT bedrijf van de Wolters-Samsom groep. Gewerkt als analist/programmeur in een project (50 fte) waarin op een IBM-mainframe in Cobol een salarispakket werd gerealiseerd. Daarna gewerkt als systeemanalist in een onderhoudsproject van een verzekeringspakket.



Opleiding interimmanager

1969-1973 MAVO-4
1973-1978 MTS
1980-1983 EXIN – AMBI
1989-1990 Open Universiteit – KHO ICT management
1991-1994 Hogeschool Windesheim - (post)HBO Bedrijfskunde

Communicatie:
NLP en TLT Practioner
Coachen voor coaches
Presentatietechnieken voor managers
Persoonlijke presentatietraining
Communicatieverdieping
Omgaan met emotionele gebeurtenissen
Gespreksverdieping
Facilitator van verbetergroepen

Commercieel:
Buying influences
Onderhandelen en conflicthantering
Integrale Klantstrategie
Competentiegericht interviewen
Commerciële vaardigheden
Effectief beïnvloeden
Professioneel verkopen


Kwaliteit:
ISO9002 auditing
Kwaliteitszorg in projecten


Management:
Personeelszorg
Medewerkerbeleid
Beoordelen en feedback geven
Projectmanagement
Veranderingsmanagement
Juridische aspecten
Time-management
PRINCE II foundations



Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Kandidaat is een veelzijdige en enthousiaste manager, die in veranderings- en opbouwtrajecten optimaal tot zijn recht komt. Hij is een echte relatiebouwer met sterk ontwikkelde hrm- en commerciële vaardigheden. Daarnaast heeft hij gevoel voor politieke verhoudingen en communiceert helder en in de juiste context, waardoor hij in complexe situaties goed overzicht behoudt en alle betrokken partijen duidelijkheid geeft. Door zijn ruime managementervaring is kandidaat uitstekend inzetbaar als relatiemanager, interim manager, HRM manager, projectmanager en business consultant. Als manager is hij een motivator met een grote drive en heeft hij een coachende- en faciliterende wijze van leidinggeven. Hij is in staat duidelijke kaders te scheppen waarbinnen medewerkers optimaal kunnen functioneren.

Talenkennis interimmanager

Nederlands, Engels, Duits

Overig

Hobby's: hardlopen, volleybal, badminton

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :