Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Project manager

Project manager

Werkervaring interimmanager


1-03-2009 Bedrijf Brink’s Nederland B.V.
tot heden Rol Business Line Consultant (Cash in Transport & ATM)
Omgeving Microsoft/AS400
Activiteiten Selecteren en implementeren Track & Trace

Als Business Line Consultant verantwoordelijk voor de automatisering van de Business Lines (BL) Cash In Transit (CIT) en Pinautomaten servicing (ATM).
• Voor CIT een selectie traject uitgevoerd. De bepaling van de beste leverancier qua hard- en software middels het opstellen van Requirements, een Request for Information en een Request for Proposal.
• Het definiëren en implementeren van een Change Management procedure volgens ITIL.


11-06-2008 Klant Philips Consumer Electronics.
tot 01-02-2009 Rol Project Manager SAP Webshop
Omgeving SAP/Internet
Activiteiten Opleveren van een werkende webshop voor consumenten

Realiseren van de implementatie van een webshop voor Philips inclusief de koppeling met het SAP back-end systeem. De webshop wordt gebouwd door een externe partij, de SAP door Philips zelf. De webshop is initieel voor US, UK, NL en DE in gebruikgenomen, later volgden Iberia, Scandinavië en de oost Europese landen. Daarna de rest van de wereld. In de politiek complexe omgeving waarbij procedures een belangrijke rol spelen het projectteam opgezet. De gehele Supply Chain vanaf bestelling op de site tot en met de uitlevering en de terugkoppeling van de logistieke partner vielen onder het project. Alle diverse partijen samengebracht en een werkende oplevering gedaan binnen 6 maanden.

07-03-2008 Klant Office Depot B.V.
tot 10-06-2008 Rol Project Manager
Omgeving Microsoft/Oracle
Activiteiten Project structuur opzetten

Voor 3 projecten, 2 implementaties van een warehouse management systemen (Manhattan Associates) en de implementatie van een mobiel Track & Trace apparaat, inclusief proof of delivery handtekening (UPS-LT) het project management opgezet. Op de nieuwe afdeling (Project Centre) de logistieke projecten gestalte gegeven, door de projectomgeving te definiëren en een projecten administratie te introduceren. De opzet van het ontstaan van een project en de definitie aan de hand van PRINCE2 ingericht.

Communicatie tussen de ontwikkelteams in Charlotte (USA), de implementatie teams in Andover (UK),Zwolle en Grossostheim (DE) opgezet. Tevens de projectplannen en planningen gemaakt. Supportplan opgesteld voor zowel tijdens al na het project. Als onderdeel van het project de implementatie van MQ server in Charlotte (USA) gefaciliteerd.


01-11-2005 Bedrijf Raben Logistics
tot 31-01-2008 Rol Project Manager MS to Linux
Omgeving Ubuntu Server & Desktop
Activiteiten Transport & Warehousing

Raben Logistics is een organisatie van ongeveer 4000 medewerkers in Nederland, België, Duitsland, Polen, Oekraïne en de Baltische staten. Onderzoek gedaan naar en in een van de werkmaatschappijen MS-Windows vervangen door Ubuntu.

Na een onderzoek naar mogelijkheden om de kosten per werkplek te verminderen een aantal tests gedaan om de stabiliteit en mogelijkheden van Linux te onderzoeken. De positieve uitkomst resulteerde in een test implementatie in een Duitse werkmaatschappij waar middels thin clients gebuikers een Ubuntu omgeving tot hun beschikking kregen. Bij mijn vertrek liep de test nog maar waren de bevindingen positief.
Het gehele onderzoek en implementatie project getrokken en begeleid.


01-11-2005 Bedrijf Raben Logistics
tot 31-01-2008 Rol Program manager Chainware
Omgeving Chainware
Activiteiten Transport & Warehousing

Raben Logistics is een organisatie van ongeveer 4000 medewerkers in Nederland, België, Duitsland, Polen, Oekraïne en de Baltische staten. Binnen deze organisatie Chainware als bedrijfkritische software geïmplementeerd.

Eerst als leverancier het European Project management voor Nederland, België, Duitsland, Polen, Oekraïne en de Baltische staten vormgegeven.
Daarna in dienst als programma manager Chainware rapporterend aan de CIO.

Programma omvang:
Polen: 6 teamleden, projectbudget : 180K Euro (implementatie reeds gedaan).
Oekraïne: 4 teamleden, totaal : 800K.
Nederland: 3 teamleden, totaal exclusief hardware: 260K (De hardware al aanwezig).
België alleen locale kleine aanpassingen (10K)

Werkzaamheden:
- Zorgdragen voor de onderlinge elektronische communicatie. Definitie en invoering EDI portal in alle landen.
- Project manager voor de locale project teams en haar teamleiders.
- Initiëren van nieuwe aan Chainware gerelateerde projecten.
- Definiëren van requirements conform de functionele eisen.
- Schrijven van implementatieplannen voor nieuw te implementeren landen.
- Het starten, definiëren en uitvoeren van de ETL deelprojecten.
- Met locale teamleden implementeren van nieuwe modulen.
- Maken van opleidingen aan teams en key-users in de te implementeren landen.
- Zorgdragen voor de groepsstrategie en uniformiteit binnen de logistieke oplossing.
- Adviseren en ondersteunen van de landen project leiders.
- Controle (en bijsturing) op de uitvoering en planning.




01-01-2003 Bedrijf Kewill (previously Interchain)
tot 01-11-2005 Rol Senior Consultant
Omgeving Chainware
Activiteiten Implementatie team begeleiden

Interchain is een software leverancier. De ontwikkeling en implementatie geschied vanuit Interchain zelf.

- Operationeel project manager voor het Raben Polska implementatie project.
- Teamleider van een team van 8 consultants.
- Het uitvoeren van vooronderzoeken met betrekking tot geschiktheid van logistieke software.
- Definiëren van requirements ten opzichte van bestaande functionaliteiten.
- Uitzetten en beoordelen van functionele ontwerpen in relatie tot de business.
- Begeleiden en controleren van de ontwikkeling van maatwerk.
- Schrijven van implementatieplannen.
- Schrijven, definiëren en uitvoeren van ETL- deelprojecten voor de diverse pakkettransities.
- Coördineren van uitvoering van de implementatieplannen.
- Definiëren van projectkaders, specificaties en gedetailleerde projectplanningen.
- Controle (en bijsturing) op de uitvoering en overall projectplanning.
- Sturen van de change management flow.

15-09-1998 Bedrijf Kewill (voorheen Interchain)
tot 01-01-2003 Rol Applicatie consultant
Omgeving Chainware
Activiteiten Ontwikkelen en implementeren

- De implementatie uitvoeren van een of meerdere Chainware module(s).
- Trainen van de key-users bij de klant.
- Identificeren van benodigde aanpassingen.
- Maken van functionele ontwerpen.
- Definiëren en implementeren van workflows en documenten.
- Functioneel ontwerpen van EDI berichten definiëren.

01-03-1995 Bedrijf Teleroute (Wolters Kluwer)
tot 14-09-1998 Rol IT Manager
Omgeving Microsoft / X.25
Activiteiten Vrachtuitwisseling

Teleroute is een vrachtuitwisselingssysteem, waarin transporteurs en expediteurs lading en middelen kunnen zoeken en aanbieden.

- Verantwoordelijk voor een team van drie ICT-ers.
- Budgetverantwoordelijke ICT en als zodanig adviserend naar de directie.
- Projectleider voor de implementatie van o.a. een CRM pakket, Back-office pakket en een website.
- ETL plannen ter migratie van en naar de genoemde applicaties.
- Requirements definitie opstellen ten behoeve van de website migratie en CRM.
- Projectplan geschreven en uitgevoerd ter migratie van de X.25 dienst naar het internet
- Uitvoering van de migratie van bovengenoemd project in samenwerking met en hoofdzakelijk door een externe partij.


01-06-1991 Bedrijf Roos Bedrijfsautomatisering
tot 01-03-1995 Rol Manager R&D
Omgeving Dbase / Oracle
Activiteiten Ontwikkelen en implementeren

Roos Bedrijfsautomatisering specialiseerde zich in het ontwikkelen van een standaard pakket ten behoeve van de logistieke dienstverlener. Het pakket richtte zich met name op order management, planning en facturatie.

- Ombouwen van dBase ontwikkel omgeving naar Oracle - Delphi.
- Uitbreiden van de functionaliteiten van het standaardpakket
- Bouwen van specifieke klant aanpassingen en beoordelen voor de standaard.
- Met BP de BP Fleetmanager ontwikkeld, een brandstofadministratie systeem, dat ter beschikking werd gesteld aan grote BP klanten.


Opleiding interimmanager

CPDM (Certified Physical Distibution Management) van APICS.
PL/SQL basic.
Persoonlijke effectiviteit (REED)
ITIL foundations
PRINCE2 Foundation
Engagement management for Capgemini Projects (IPMA-D)

MAVO : 1977 - 1981
HAVO : 1981 - 1983
HEAO : 1983 – 1986 (Bedrijfsinformatica)


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Analytische Probleemoplossing Anderen ontwikkelen
Bepalen van Requirements Besluitvorming & Oordeelsvorming
Chainware(c) Transport en Warehousing Communicatie
Linux Distributie Service Center/Warehouse
ETL-tools Informatiemanagement
Internet-based Logistieke Tools ITIL
Kennis Delen / Benutten van Kennis Kennis van Externe Omgeving
Logistics Dashboard/Performance Management Logistieke Asset/Fleet Management
Management en Controle Management Informatie Systemen (MIS)
Oplossingen Ontwerpen Oracle PL/SQL
Oracle Rdb Order Management Systeem en Processen
Organisatorisch Bewustzijn Postfix
Sendmail PRINCE2
Third Party Logistiek Supply Chain Pakketten
Transport Kosten en Service Optimalisatie Transport (logistiek)
Voorraad/Order Zichtbaarheid Unified Project Management
X Windows MS Windows XP/Vista


Talenkennis interimmanager

Talen Spreken Lezen Schrijven
Duits Goed Redelijk Niet
Engels Vloeiend Vloeiend Vloeiend
Nederlands Moedertaal Moedertaal Moedertaal



 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :