Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

directeur/bestuurder/verandermanager

directeur/bestuurder/verandermanager

Werkervaring interimmanager

Werkervaring:

Interim

Vanaf 2005 ben ik werkzaam als interim directeur/ bestuurder en coach. Ik doe dit voornamelijk vanuit mijn eigen bedrijf ‘Interim Management, training & Coaching’
Opdrachten die ik heb gedaan zijn:

Februari 2011 tot januari 2012:
Werkzaam als adviseur van SHON; Stichting Hindoestaans Onderwijs Nederland.
De opdracht was het opnieuw inrichten van de organisatie en de management-structuur. Daarbij een sterk adviserende rol naar de Raad van Bestuur en de omvorming naar een model met een Raad van Toezicht. Het vast leggen van diverse werkprocessen en geven van management-development training aan de managers.

Februari 2010 tot december 2010:
Werkzaam als ondersteuner, sparring-partner van de directeur-bestuurder van Stichting Kinderopvang Vlaardingen. Dit in verband met de veranderde eisen binnen deze sector. Hierbij hoorde het herinrichten van de organisatie, het trainen van de managers en het coachen van de managers. Het managementteam is door mijn interventie veranderd van samenstelling en de rol/professionaliteit van de controller is aangescherpt.





September 2008 tot juli 2009:
Adviseur en coach binnen thuiszorgorganisatie in Den Haag.
Op alle niveaus binnen de organisatie is mij gevraagd mee te denken en advies te geven over de reorganisatie en de bestuursformule. De kernactiviteiten zijn vast gesteld en een kwaliteitsimpuls is gegeven op het primaire proces.

Juni 2007 tot juni 2008:
Interim Bestuurder Bureau Jeugdzorg Noord Holland.
Na de bekende Savannazaak werden 2 leden van de Raad van Bestuur door de Provincie op non-actief gesteld en uiteindelijk ontslagen. De organisatie had behoefte aan een crisismanager en in opdracht van de Provincie Noord Holland heb ik in een jaar de benodigde stappen gezet.

De volgende zaken zijn door mij gerealiseerd:
Opstellen visiedocument ten behoeve van het strategisch beleid.
Zorg dragen voor de strategische positie van BJZNH.
Inrichten van het transitieproces van een sectoraal aangestuurde organisatie naar een regionale aansturing.
Aansturen en begeleiden van het management met de invoering van de nieuwe organisatiestructuur.
Opstellen en implementeren van prestatie indicatoren.

Januari 2006 tot April 2007:
Interim voorzitter van de raad van bestuur bij de Dienst Welzijnsorganisaties van Den Haag.
Wegens ernstige tekorten heb ik mij bezig gehouden met de reorganisatie van de dienst en de organisatie geprofessionaliseerd.

2006 tot heden:
Coaching startende ondernemers in de zorg.


In vaste dienst:

Van 1988 tot 2006:
Werkzaam bij Stichting Jeugdformaat te Den Haag.

Ik ben hier begonnen als operationeel leidinggevende en ben steeds een laag hoger in de organisatie gegaan. Van teamleider tot regiomanager tot waarnemend directeur en uiteindelijk vanaf 1993 tot 2005 als directeur:
In de functie van directeur heb ik een fusie geïnitieerd en tot stand gebracht met een andere jeugdhulpverleningsinstelling. Hier waren ongeveer 350 mensen werkzaam. Dit als antwoord op de politieke wens om te komen tot schaalvergroting en professionalisering van de jeugdzorg.
Vervolgens heb ik in hetzelfde politieke kader het initiatief genomen een grootschalige multifunctionele organisatie te ontwikkelen en tot stand te brengen. Hieraan deden 4 instellingen voor Jeugdhulpverlening mee. Dit fusieproces betekende het vertrek van 2 van de 4 directeuren en een grote reorganisatie op bedrijfsvoering en inhoud. Uit een grondig assessment door de diverse besturen en raden van toezicht ben ik naar voren gekomen als de aangewezen persoon die dit fusieproces en de reorganisatie aan kon sturen. De implementatie van een nieuwe richting binnen de jeugdhulpverlening bracht een task-force met zich mee, die onder mijn leiding werd uitgevoerd. Uiteindelijk is uit de fusie een organisatie ontstaan die voldoet aan de eisen van deze tijd.Er zijn 1000 mensen werkzaam en bieden gekwalificeerde zorg aan 2500 jeugdigen en 1000 gezinnen. Na 3 jaar de nieuwe organisatie te hebben gediend en tevreden was met het resultaat van bijna 20 jaar jeugdzorg ben ik op zoek naar nieuwe uitdagingen.

1981 tot 1988:
Zelfstandig ondernemer in de recreatieve sector.

1975 tot 1981:
Manager (bedrijfsleider) Supermarktketen.

Tot 1975:
Werkzaam in een grote supermarktketen.

Opleiding interimmanager

Opleiding:

1971 Mulo
1976 Ondernemersakte 1 en 2
1979 Management Non Profit
1980 Module bedrijfskunde Hogeschool Den Haag
1985 Psychosociale wetenschappen Amsterdam (3 jaar)
1991 Diverse modulen Mens Wetenschappen aan de Universiteit van Utrecht

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Vaardigheden en kwaliteiten
− Ervaring en inzicht in de relatie bestuur – management.
− Uitstekende leidinggevende kwaliteiten.
− Doortastend in zware crisissituaties.
− Motiverende en inspirerende persoonlijkheid.
− Zakelijke houding in een non-profit omgeving.
− Snel inzicht in bedrijfsvoering en tactische en strategische processen.
− Scherp oog voor efficiency en effectiviteit van een organisatie.
− In staat kwaliteiten van medewerkers optimaal te benutten.
− In staat grotere verbanden te doorzien en lastige trajecten met goed gevolg af te leggen.
− In bezit van een visie op non-profit organisaties en goed in staat deze over te brengen.
− Overtuigingskracht en daadkracht.
− Prikkelende coach van medewerkers.
− In staat groepen medewerkers te trainen en onderrichten.
− Humor en plezier in het werk.


Talenkennis interimmanager

Nederlands goed
Engels goed

Overig

Visie:
Mensen zijn het kapitaal van de organisatie.
Door ambitieus, ondernemend, dynamisch en creatief te zijn hoop ik mensen uit te
dagen/te inspireren om hun talenten optimaal te ontwikkelen. Dit op elk niveau van de organisatie, strategisch, organisatorisch en operationeel. Binden en boeien is het credo.


 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :